Pagina 72 van 86

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 19 jan 2017, 17:46
door Klaasje
In de tegenspits rijden heel veel heel korte treinen. Dus daar heb je geen gelijk in Pim.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 19 jan 2017, 19:33
door RobertT
Vandaag zag ik in zowel Heerlen als in Venlo een los stel ICMm staan.wat doen die daar dan?Kunnen die niet beter in de rijdende dienst zitten?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 19 jan 2017, 19:35
door cassie127
Er bestaat ook nog iets wat reserve heet.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 19 jan 2017, 19:39
door Chrysa
Klopt, maar in zowel Heerlen als Venlo komen toch alleen VIRM? (Wat NS betreft)

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 19 jan 2017, 20:08
door Daniel
Widejo schreef:Het is nu al een aantal dagen zo dat de 12200 van 07.08 uur BoZ richting Roosendaal niet rijdt. Materiaaltekort?

Ik denk eerder nog restbeperkingen van de brand in OS Roosendaal. De opstelcapaciteit in Roosendaal is als gevolg daarvan nog beperkt, wellicht dat het versterkingsstel voor de 2200 daardoor nu elders staat en daar bijgeplaatst wordt.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 00:28
door RobertT
Chrysa schreef:Klopt, maar in zowel Heerlen als Venlo komen toch alleen VIRM? (Wat NS betreft)

Precies,en daarom vond ik het vreemd die daar te zien.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 00:42
door RobertT
En om op mijn eigen bericht te reageren,ik heb eens zitten denken.Zouden beide stellen niet gebruikt worden als er 'savonds een pendel Heerlen-Sittard resp Venlo-Eindhoven rijdt?
Het stel in Heerlen stond er rond 1245 nog niet namelijk en om 1445 wel.Het stel in Venlo stond in de kuil om 1630.
dan zou er dus leeg uit,aannemelijk,Eindhoven gereden zijn

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 07:28
door cassie127
Zag gisteren rond 21:00 alleen virm in de ns app staan

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 16:30
door Bemined
Een ICM als reserve neerzetten heeft een minder grote impact op de beschikbare capaciteit dan een VIRM. Die enkele keer dat het stel nodig is wordt het dan wel flink proppen natuurlijk, maar beter dan niets.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 20:53
door VIRM
Klopt het dat vandaag de eerste dag was voor de nieuwe IC Den haag - Breda over de HSL? Hoe heeft hij het gedaan? Waren er veel blije forenzengezichtjes?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 21:05
door Hainje
Neen. Zie stap 2.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 21:08
door Wubbo
Vandaag is toch 23 januari? Dan reed hij toch?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 21:08
door Suus
De NS zegt dat ze nog drie weken nodig hebben tot de dienstregeling van de 1100 stabiel is.

Ik heb wel betere opstartfases gezien inderdaad.
De 1117, de eerste van de dag naar Breda, had al de hele rit +8.
De 1119, de eerste uit Den Haag, had de hele rit circa +11.
De 1121 vertrok met +2 uit Rotterdam maar kwam met +55 aan in Breda. Ongeveer toen ging de HSL dicht wegens een lekkende tankwagon in Lage Zwaluwe
De 1123 werd opgeheven in Rotterdam

De eerste trein naar Den Haag, de 1114, heeft perfect op tijd gereden.
De tweede trein, de 1116, werd alweer opgeheven vanwege de lekkende tankwagon.

Echt goed is het daarna niet meer gekomen geloof ik...

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 23:28
door Thom69
Nog een opvallendheidje in de nieuwe dienstregeling: Heeft iemand enig idee waarom er een rit in de 2200 richting Amsterdam geknipt is in Leiden op maandag en dinsdag? Het gaat om de 2289 die op maandag en dinsdag Vlissingen - Leiden rijdt. Hij komt daar aan op 5a (https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2289/2 ... 22:00+0100), waarvandaan reizigers vervolgens mogen overstappen naar 5b op de 2299 die vijf minuten later vertrekt (https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2299/2 ... 50:00+0100). Het materieel van beide ritten is anders, dus er wordt niet doorgereden. Op andere dagen wordt er gewoon doorgereden naar Amsterdam als 2289 en staat de trein in Leiden ook vijf minuten stil op 5b. Why?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 10:06
door MarkNL
Hoe zit het nu eigenlijk met de intercity's tussen Dordrecht en Breda nu de 1100 rijdt? De 2400 rijdt nog altijd door naar Breda in plaats van Dordrecht en de "excuuspendel" 2300 lijkt ├╝berhaupt nog nooit gereden te hebben. Blijft de 2400 nu tot Breda rijden totdat men denkt dat de 1100 stabiel genoeg is? Of komt dit pas als de 1100 naar Eindhoven gaat rijden?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 11:11
door MetroRET
Voor alsnog blijft de 2400 tot minimaal week 13 naar Breda doorrijden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 11:18
door reisthijs
Oftewel, tot het volgende wijzigingsblad (begin april) staat het nog ingepland.

Zie ook het nieuwsbericht van NS Start nieuwe intercity Den Haag - Breda - Eindhoven:
Ook rijdt NS tot april naast deze nieuwe treinverbinding ook een extra trein tussen Breda en Rotterdam om reizigers extra overstap mogelijkheden te bieden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 16:02
door CamilleKreemers
waarom is niet gekozen om de 2400 standaard naar Breda te laten rijden?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 16:24
door Chrysa
Kost een extra omloop, en er is geen vraag naar 2 ICs per uur bovenop de sprinters die er nu rijden. Dat zei iemand hier op het forum ooit dacht ik.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 16:44
door reisthijs
Volgens NS is er ├╝berhaupt geen vraag naar IC's bovenop de twee sprinters per uur. Daarom was er dus eigenlijk voor gekozen om met een klein treintje te gaan pendelen tussen Dordrecht en Breda.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 17:28
door isadora
LGB? :D

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 17:36
door Bemined
Het aantal composities dat extra in de 2400 rijdt is evenveel als er uit de 2300 verdwijnen doordat die laatste een zeer lange kering (67 minuten!) zou krijgen in Breda. Het verschil is echter wel dat de 2300 met ICM gepland stond terwijl de 2400 met VIRM, omgezet naar capaciteit is men dus wel meer materieel kwijt. Zeker omdat de 2400 in de spits grotendeels met 2xVIRM rijdt, en de 2300 met maximaal 7 bakken ICM zou gaan rijden (langer is spoor 2a niet in Dordrecht) en het zou me niet verbazen als de NS solo ICM had ingezet gezien men deze trein liever helemaal niet had.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 17:42
door starx
En het is weer eens zover: weer een belofte die niet wordt waargemaakt. Ditmaal de spitstreinen Groningen-Assen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/verder_uitstel_dreigt_voor_spitstrein_groningen_-_assen-147891

Het zou liggen aan de personeelsroosters. Ik vraag me werkelijk af hoe dit kan. NS weet toch al bijna 3 jaar dat deze trein moet gaan rijden. Amateurisme ten top... -o-

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 19:02
door Wubbo
Schijnt een gevolg te zijn van de acties van het personeel van vorig jaar.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 19:11
door Klaasje
Arriva in 3.. 2.. 1..:
Wij kunnen het wel! -o-

Toch zonde dat het NS-personeel nou juist degene is dat de afbraak van het eigen werk mogelijk maakt..