Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Pim-AllianceB95
Berichten: 966
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » ma 13 feb 2017, 20:08

Daniel schreef:Niet bepaald schokkende aanpassingen zo met vaak 1 bakje erbij, maar we moeten nog zien wat de rest van de week oplevert.

En benoorden Zl lijken die extra bakjes bij een aantal treinen bezuiden Zwolle juist aanleiding te zijn om het met nog kortere treinen te doen, door in Zl wat af te trappen.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5608
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor ArrivaBas » ma 13 feb 2017, 20:36

Mogen SGM's weer als los tweetje rijden? Ik zag er namelijk een in de 5900 in OVinfo, de 2118.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
Lijn65
Berichten: 661
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Lijn65 » ma 13 feb 2017, 20:42

Bemined schreef:524 ICM10 -> ICM12

Het zou al een hele verbetering zijn als die trein überhaupt met ICM10 gaat rijden en ook op Gn-Zl.
Groningen - Zoutkamp

Michael
Berichten: 10848
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Michael » ma 13 feb 2017, 20:52

ArrivaBas schreef:Mogen SGM's weer als los tweetje rijden? Ik zag er namelijk een in de 5900 in OVinfo, de 2118.


Volgens mij sinds vandaag weer. Het glijseizoen is nu wel weer voorbij

VIRM
Berichten: 4496
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor VIRM » ma 13 feb 2017, 21:04

De 4583 rijdt straks met SGM3. Is dat normaal, of gaat er iets niet helemaal lekker?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Mikos » ma 13 feb 2017, 21:23

Nee, is een gewijzigde inzet.

reisthijs
Berichten: 4996
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » ma 13 feb 2017, 21:36

Misschien gaat er iets niet helemaal lekker met de VIRMm?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32823
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Daniel » ma 13 feb 2017, 21:40

De VIRMm is volgens berichten op Somda uit de dienst gehaald in Enkhuizen omdat 'ie al heel de dag rondreed zonder alle vereiste controles gehad te hebben. Oeps...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Hendrik
Berichten: 2083
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hendrik » di 14 feb 2017, 07:49

Wat moet ik me voorstellen bij 'alle vereiste controles'?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41402
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » di 14 feb 2017, 07:58

Elke trein krijgt periodieke technische controles, meestal om de dag. Denk aan de remmen, elektrische installatie etc.
Rame à l'approche

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5581
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Milco » wo 15 feb 2017, 15:50

Wanneer is het plan dat de 1100 en 11100 gekoppeld worden, de 2300 1x/uur gaat rijden, de 2400 tot Ddr gaat rijden en de 2400 en 5000 te Sdm gaan stoppen?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2293
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Gekko123 » wo 15 feb 2017, 16:38

Volgens mij was de planning om dat met ingang van wijzigingsblad april te doen. Dus nog een paar maandjes geduld hebben.

SuperGhost
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor SuperGhost » wo 15 feb 2017, 16:54

En de 5000 stopt al te Schiedam Centrum, hij stopt alleen niet te Delft Zuid :wink:

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5581
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Milco » wo 15 feb 2017, 17:11

Oh ja... :oops:
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 390
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MarkNL » wo 15 feb 2017, 22:19

Gekko123 schreef:Volgens mij was de planning om dat met ingang van wijzigingsblad april te doen. Dus nog een paar maandjes geduld hebben.

Van het doorrijden van de 2400 is dat nog beetje vaag geloof ik, maar in ieder geval als de 1100 kan doorrijden naar Ehv, dan kunnen de 5000 en 2400 weer normaal stoppen :).

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12457
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Vinny » wo 15 feb 2017, 22:46

Hoe stoppen ze nu dan? Met een noodremming iedere keer? :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

SuperGhost
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor SuperGhost » wo 15 feb 2017, 23:04

Dit dreigt te ontsporen :roll:

reisthijs
Berichten: 4996
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » do 16 feb 2017, 09:39

MarkNL schreef:Van het doorrijden van de 2400 is dat nog beetje vaag geloof ik,
Nee hoor, die rijdt tot april volgens NS. Dus tot het moment dat de 1100 naar Eindhoven gaat.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 390
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MarkNL » do 16 feb 2017, 16:09

Ah dat had ik even gemist.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1361
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor SLToilet » do 16 feb 2017, 17:06

Jammer eigenlijk. Het is ongelooflijk hoe dat het aantal passagiers lijkt te zijn gestegen sinds de omklap: we hebben zowat een hele trein per halfuur extra aan capaciteit maar nu puilt zelfs de IC naar Lelystad in Breda al uit terwijl ook de IC Direct tot aan de laatste rijtuig me regelmatig laat staan.

En het is vandaag weer eens storingmiddag! Dus als het niet aan die enorme vertraging van 40 minuten had gelegen dan was de Zeelandtrein niet zo bomvol geweest maar hadden we massaal die IC genomen.

*bericht gewijzigd na vinden zitplaats bij Ddr voor de trein die om 17:26 naar Ht rijdt
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Bemined
Berichten: 1882
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Bemined » do 16 feb 2017, 18:27

Zover ik had begrepen was het tot april óf tot de 1100 zich bewezen had op gebied van betrouwbaarheid. In het weekend is de verlenging van de 2400 al stopgezet per deze week, doordeweeks rijdt deze voorlopig nog wel maar via het dagplan, dus men kan het stopzetten als men dat wil zonder te wachten op het volgende wijzigingsblad. Overigens heeft men ook de capaciteit van de 11100 met wijzigingsblad februari teruggeschroefd, voorheen reden er drie composities ICM8 rond, dat is er nu nog slechts eentje en de andere drie zijn ICM7.

Wat betreft de drukte, lijkt me sterk dat er opeens twee keer zo veel reizigers zullen zijn. Mogelijk is de verdeling over het uur anders, voorheen reden de 900 en 1900 in een 12/18 verhouding, nu rijden de 900 en 1100 in een 9/21 verhouding, nog iets schever dus. Maar wat ook mee zal spelen is de betrouwbaarheid, het zal veel vaker voorkomen dat je een dubbele portie krijgt omdat een grote groep reizigers de overstap gemist heeft of er een trein uitgevallen is. En tot slot had je vroeger nog een aantal treinen dat met ICM11 of ICM12 reed, wat nu allemaal ICR9 geworden is in de 1100, dus waar deze in de daluren vrij rustig zal zijn, zijn er in de spits mogelijk enkele treinen wat voller.

PHS
Berichten: 2045
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor PHS » za 18 feb 2017, 11:22

Bemined schreef:Overigens heeft men ook de capaciteit van de 11100 met wijzigingsblad februari teruggeschroefd, voorheen reden er drie composities ICM8 rond, dat is er nu nog slechts eentje en de andere drie zijn ICM7.

Vorig jaar reed de intercity Den Haag Centraal - Venlo tot Eindhoven in de brede spits in principe met ICM-10, soms met ICM-11 of zelfs ICM-12. Het laatste treinstel werd in Eindhoven dan afgekoppeld. Nu is het bijna allemaal ICM-7 tussen Breda en Eindhoven. Ik heb niet het idee dat het aantal reizigers is verminderd, want de drukte in de spits is fors toegenomen. Straks is het ICR-9, maar zal dat genoeg blijken te zijn? Ik denk het niet.

Wat mij betreft zou de NS er dan ook goed aan doen om de 2400 permanent te verlengen. Ook moet er tussen Breda, Tilburg en Eindhoven gekeken worden naar de 5200 en de 6600. Deze rijden meestal met DDZ-4, maar dat is ontoereikend in de spits. Ik heb het idee dat een deel van de reizigers van de intercity naar de sprinters is gegaan. DDZ-6 zou toch wel mogelijk moeten zijn?
- vertrokken -

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41402
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » za 18 feb 2017, 11:23

DDZ6 mag niet in de sprinterdienst, omdat de motorwagen dan overbelast kan raken.
Rame à l'approche

MetroRET
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » za 18 feb 2017, 11:41

Tevens gaan de 5200 en 6600 per april / september rijden met FLIRT, waarbij de capaciteitsspeling groter is.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14780
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Meltrain » za 18 feb 2017, 12:29

Suus schreef:DDZ6 mag niet in de sprinterdienst, omdat de motorwagen dan overbelast kan raken.

Ik dacht dat het was omdat de aanzetversnelling dan te laag was. Twee rijtuigen extra is extra massa en met hetzelfde vermogen (en dus kracht) wordt de versnelling lager.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten