Pagina 84 van 86

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 08:00
door Zabe
JWM schreef:De sprinters Amsterdam - Schiphol zijn toch regelmatig overvol. Ik kan mij voorstellen dat men daar bij voorkeur toch SLT heeft rijden, met bagage gaat in/uitstappen bij een gelijkvloerse instap toch net wat sneller. Als het qua inzetnormen verder toch niet veel uitmaakt lijkt het mij logisch dat men een andere SLT-serie kiest voor de grote wisseltruc.
Afgelopen jaar was er ook IC Amsterdam-Rosendaal (-Vlissingen). Dus elke 30 minuten meestal 8-10 VIRM bakken, meer dan genoeg voor toeristen.
Nu is er alleen maar SLT's + ICD.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 12:27
door Bjarte
Mikos schreef: [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] gaat via en met stop te Amsterdam Zuid naar Diemen Zuid en keert daar.
Die stopt alleen op Amsterdam Zuid neem ik aan, of heeft deze net als de late en zondagse [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] Duivendrecht als eindstation voor een overstap richting Amsterdam Centraal? Denk niet het verstandig is om lijn 51 op te zadelen met een volle ICD, spreiden door te stoppen op Duivendrecht is verstandiger.

Prima set maatregelen trouwens.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 13:01
door Mikos
Nee, bij verstoring loopt de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] uit op Amsterdam Zuid en gaat dan leeg door naar Diemen Zuid Opstelspoor. Dat alles heeft te maken met te korte opvolgtijden van treinen rondom de uitwijkende 900, zie eerder in dit topic.

Uitstel van invoering van de maatregelen schijnt te zijn omdat ProRail nog niet de ruimte heeft.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 20:22
door Meltrain
starx schreef:Er staat weer een adviesaanvraag op de site van het locov: http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... ijzig.aspx

Belangrijkste zaken daarin zijn een extra vroege van Rsd naar Vs en de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] die in een richting weer gaat stoppen in Uto.

Dat laatste is mogelijk omdat er sneller materieel gaat rijden. Dat suggereert dat er SLT gaat rijden. Dat roept natuurlijk de vraag op uit welke serie dat SLT dan zal komen.
Is DD-AR geen optie voor de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]? Dat materieel is toch ook sneller dan DDZ (of heeft in elk geval aan hogere acceleratie)?
Is het inplannen van een stop te Uto (in beide richtingen) ook niet mogelijk als de stop te Hilversum Sportpark (tijdelijk) vervalt voor de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 21:42
door Wubbo
Hilversum Sportpark is voor de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] belangrijker dan Utrecht Overvecht.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 22:38
door Meltrain
Waarom is dat dan?
Ik ken de omgeving van Hilversum Sportpark niet en weet dus ook niet goed welke publiekstrekkers er zijn, maar vanaf Utrecht Overvecht zijn er onder andere busverbindingen naar De Uithof.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 22:38
door verfmeer
Mikos schreef: Stremming op deeltraject van de 1100
Stremming richting Den Haag: [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] keert te Rotterdam C.
Stremming richting Breda: [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] keert te Rotterdam C.
Dat bij een verstoring tussen Breda en Tilburg de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] maar tot Rotterdam rijdt kan ik begrijpen, maar betekent dit dat als er tussen Tilburg en Eindhoven geen treinen rijden de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] ook niet tussen Rotterdam en Tilburg rijdt? Dat is dan wel erg magertjes.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 04 mei 2017, 22:56
door Wubbo
Meltrain schreef:Waarom is dat dan?
Ik ken de omgeving van Hilversum Sportpark niet en weet dus ook niet goed welke publiekstrekkers er zijn, maar vanaf Utrecht Overvecht zijn er onder andere busverbindingen naar De Uithof.
Bij Sportpark zit een aantal grote scholen. Bovendien zijn de gevolgen voor Overvecht (halvering van de frequentie in 1 richting, in de andere richting van 8 naar 6x/uur) minder dan voor Sportpark (halvering in beide richtingen).

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 10:29
door VIRM
Goed dat er (eindelijk) dergelijke maatregelen komen voor uitval op de HSL. Beter een vertraagde trein dan geen trein.

Wanneer worden die windschermen overigens geplaatst op de HSL-brug?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 10 jun 2017, 17:21
door Frank93
In september (dus nog in deze dienstregeling) komt er weer standaard een extra trein te staan in Den Helder.
De NS draait de bezuiniging op de treinverbinding tussen Alkmaar en Den Helder terug, vanwege de aanhoudende treinuitval op deze lijn.
In december zette de NS wel een reservetrein in, maar die werd vaak gebruikt voor het vervangen van defecte treinen. Daarop kreeg NS veel kritiek. De trein komt nu drie keer per week niet op het eindpunt in Den Helder.

Een extra trein voor de verbinding moet in september weer ingezet worden.
Bron: NHnieuws

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 16 jul 2017, 21:24
door JWM
Vanaf september gaan er extra spitstreinen rijden tussen Assen en Groningen. Vanuit Assen rijden die 5 minuten voor de reguliere sprinter uit. Kunnen 4 sprintersnog slechter over het uur verdeeld worden?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 16 jul 2017, 21:41
door SuperGhost
Ja, hij zou er ook 3 minuten voor uit kunnen rijden :roll:

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 17 jul 2017, 00:41
door Groens
Een nog slechtere verdeling zou zijn ze alle vier vlak na elkaar te laten vertrekken, maar dan kom je voor Haren niet aan de verplichte trein per half uur... :D

Als je naar het totaalplaatje kijkt, met IC erbij, lijkt het wat beter. Op ovnieuwsuitgroningen.nl, waar de tijden staan, zie ik trouwens 8 i.p.v. 5 minuten. Vertrek Assen-Groningen wordt dan :04 (spits), :12 (SPR), :25 (IC), :34 (spits), :42 (SPR), :56 (IC). De spitstrein zit dus precies tussen de IC en reguliere SPR in.

Voor Europapark en Haren zorgen deze extra treinen ook nog mooi voor 13 minuten minder overstaptijd te Assen op de IC naar Zwolle-Randstad en 8 minuten minder vice versa.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: ma 17 jul 2017, 00:55
door JWM
Het Locov advies heeft het over vertrek uit Assen om .07 en .37. Richting Assen is de verdeling wel iets beter met vertrek om .06 en .36 uit Groningen.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 30 jul 2017, 22:01
door starx
http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... nstre.aspx

Het locov maakt gehakt van de "proef"-PHS-dienstregeling. En terecht, het is niet een of andere speelgoeddienstregeling waarmee kan experimenteren.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 16 aug 2017, 21:15
door reisthijs
Het wijzigingsblad van 4 september is inmiddels verwerkt in de NS reisplanner, dus nu kunnen we precies zien op welke tijden de extra sprinters Gouda-Alphen en Groningen-Assen gaan rijden. En natuurlijk elke woensdag het proefrijden van ETMET.

Het valt me op dat ETMET richting Amsterdam vrij laat op gang komt: de eerste s3900 in noordelijke richting vertrekt pas 7:48 uit Utrecht. Van Amsterdam naar het zuiden is er wel al vanaf 6:05 een tien-minutendienst.
De koppeling van de Enkhuizer spitstrein aan de IC van/naar Eindhoven heeft de reisplanner nog niet door.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 16 aug 2017, 21:18
door Milco
Het valt mij op dat zo'n iedere twee uur de [serie=Sprinter|2017|Gouda - Alphen a/d Rijn8600[/serie] maarliefst 8 รก 9 minuten in Boskoop blijft staan met dus een afwijkende aankomst- en vertrektijd in Gouda. Weet iemand waarom dit is?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 16 aug 2017, 21:20
door MetroRET
Niet in Boskoop, maar in Waddinxveen.
Hierop verschuift 1x/2uur een kruising van de brug bij Gouda naar Waddinxveen, dit vanwege een brugopening te Gouda.

Tevens waren al sinds vorige week dinsdag de gehele diensten al te zien op nsdr.bemined.nl/2017-5

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 16 aug 2017, 21:22
door Milco
Excuus... je hebt gelijk! :oops: Vandaar, duidelijk! Thanks! (y)

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 16 aug 2017, 21:41
door Nitein-Repart
Waarom vertrekt de Spitssprinter Assen-Groningen vanuit Assen vijf minuten voor de reguliere sprinter?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 16 aug 2017, 22:00
door VIRM
Is de materieelinzet ook bekend?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 16 aug 2017, 22:03
door Wubbo
Erno-BE schreef:Waarom vertrekt de Spitssprinter Assen-Groningen vanuit Assen vijf minuten voor de reguliere sprinter?
Omdat er geen andere mogelijkheid is om het ding ingepast te krijgen.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 17 aug 2017, 15:29
door julsteren
VIRM schreef:Is de materieelinzet ook bekend?
Op somda word over ICM gesproken. Zou best kunnen, staat genoeg van reserve en rijd ook al de andere sprinter over dezelfde lijn.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 17 aug 2017, 18:45
door VIRM
Zullen de reizigers in de huidige [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] wel blij mee zijn t.o.v. de huidige DDM1. Nu maar hopen dat ze in de spits en in het weekend ook lang genoeg zijn.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: do 17 aug 2017, 18:53
door Suus
De huidige 4500 blijft de rest van het jaar gewoon met DDM1 rijden. De 14500 zal waarschijnlijk wel VIRM worden.