Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » Ma 25 Apr 2016, 09:56

Het grootste probleem met de huidige intercity die in Essen eindigt is dat deze niet onder het viaduct van de A58 past.

Er schijnt vanwege een zoveelste ronde wegwerkzaamheden in Antwerpen wel tijdelijk een tweede lokaaltrein te komen tussen Antwerpen en Roosendaal.
Rame à l'approche

Widejo
Berichten: 99
Lid geworden op: Wo 25 Nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Widejo » Ma 25 Apr 2016, 12:54

Tevens lijkt mij een stevige verbouwing aan het emplacement van Roosendaal ook niet gewenst. Het gehele complex is monumentaal, dit geld ook voor het eilandperron. Dus ingrijpen zoals perrons ombouwen naar een Belgische variant gaat veel tijd in beslag nemen.

Überhaupt een tweede L-trein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen zou geen slecht idee zijn. Zeker bij het verhuizen van de Benelux, maar ik denk dat de vraag daar te klein voor is. En levert dat geen problemen op in Antwerpen-Centraal, is er nog veel ruimte per uur op de onderste sporen. Ik neem aan dat daar ook een toekomstige Eurostar erbij komt op die perrons.

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor SuperGhost » Ma 25 Apr 2016, 13:43

Je zou die 2e trein dan eventueel via de ring kunnen sturen, zodat die stations ook weer terug in dienst komen?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » Ma 25 Apr 2016, 15:30

Waarom zou je? Beide stations trokken nog geen 200 reizigers per dag en de reistijd voor de andere stations is met bijna 10 minuten afgenomen.
Rame à l'approche

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1272
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Frank » Ma 25 Apr 2016, 19:19

http://www.locov.nl/Images/Locov%202016 ... 374801.pdf

Besluit NS dienstregeling 2017:
* De intercity's tussen Utrecht Centraal en Eindhoven rijden 's avonds een uur langer elk kwartier.
* IenM financiert voor twee jaar elk uur een intercity Dordrecht - Breda. Tweemaal per uur bleek niet inpasbaar.
* De intercity's tussen Maastricht en Alkmaar rijden in de spits vaker door naar Schagen, zodat te Alkmaar altijd wordt aangesloten op de spitsintercity van/naar Haarlem.
* De Sprinters tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoofddorp rijden doordeweeks tot 19:00 elke dertig minuten door naar Leiden Centraal.

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 133
Lid geworden op: Wo 24 Sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MarkNL » Di 26 Apr 2016, 07:49

Wat betreft een tweede verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen: stond er niet een passage in het voorstel van begin dit jaar dat de NS hier onderzoek naar zou doen?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » Di 26 Apr 2016, 14:18

Dat was geen passage maar een aparte adviesaanvraag:
www.locov.nl/actueel/publicaties/locov-2015-258760-adviesaanvraag-verbinding-a.aspx
Daarin stelt NS dus voor om de tijdelijke extra treinen rond Antwerpen door te laten rijden tot Roosendaal. Dat is best een goed idee, maar daar hebben ze wel de medewerking van de NMBS voor nodig.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 133
Lid geworden op: Wo 24 Sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MarkNL » Di 26 Apr 2016, 20:59

Ah dat was hem inderdaad, thnx! Kon hem zo even niet 1-2-3 meer vinden via m'n telefoon.

starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Vr 29 Apr 2016, 20:07

Frank schreef:Besluit NS dienstregeling 2017:
* De intercity's tussen Utrecht Centraal en Eindhoven rijden 's avonds een uur langer elk kwartier.
* IenM financiert voor twee jaar elk uur een intercity Dordrecht - Breda. Tweemaal per uur bleek niet inpasbaar.
* De intercity's tussen Maastricht en Alkmaar rijden in de spits vaker door naar Schagen, zodat te Alkmaar altijd wordt aangesloten op de spitsintercity van/naar Haarlem.
* De Sprinters tussen Hoorn Kersenboogerd en Hoofddorp rijden doordeweeks tot 19:00 elke dertig minuten door naar Leiden Centraal.


Mooie verbeteringen op het oorspronkelijke plan. Het betekent overigens dat de 4300 en 5700 worden ingekort tot Hoofddorp. Nieuw Vennep en Sassenheim hebben dan dus geen directe verbinding meer met Amsterdam Zuid en naar Amsterdam Centraal om het half uur.

Verder is het nog steeds zo dat de laatste doorgaande IC van en naar Heerlen nog altijd vrij vroeg gaat. Wel zal de 6900 onder Arriva ook ´s avonds elk halfuur rijden. Voor de doorgaande reizigers is dit ´s avonds dan altijd de snelste verbinding richting Eindhoven.

starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Di 03 Mei 2016, 14:49

Het was hier volgens mij nog niet met zoveel woorden gezegd, maar de Benelux blijft volgend jaar onveranderd. Dat betekent dat die net als nu zwaar wordt uitgebogen. Hij zit dan geen andere series in de weg, waardoor die deels niet kunnen rijden of stations moeten overslaan. Voor Amsterdam en Schiphol is er de mogelijkheid om vanuit de Benelux op de 1000 over te stappen en zo een kwartier sneller te zijn. Als het goed is hoef je met een internationaal vervoerbewijs geen toeslag te betalen.

In 2018 zal dan het verbeterplan ingaan. Maar daarover is het laatste woord nog niet gezegd, want Den Haag is daar totaal niet happy mee.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Di 03 Mei 2016, 14:51

starx schreef:Als het goed is hoef je met een internationaal vervoerbewijs geen toeslag te betalen.
Dit klopt.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Widejo
Berichten: 99
Lid geworden op: Wo 25 Nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Widejo » Wo 18 Mei 2016, 14:34

In het topic over Ideeën voor de dienstregeling 2016 heb ik al een paar keer aangegeven dat de "rechtstreekse" verbinding naar Schiphol vanuit Zeeland echt een dingetje is voor zowel de provincie Zeeland maar ook voor de gemeente Bergen op Zoom. Opnieuw komt de verbinding naar Schiphol in het geding als we kijken naar de plannen voor 2017.

En opnieuw komen beide partijen waarschijnlijk in actie. Ze tekenen beide bezwaar aan, nadrukkelijk tegen het verdwijnen van deze rechtstreekse verbinding.

http://internetbode.nl/bergen-op-zoom/r ... jnt-303628
Bron: Bergen op Zoomse Bode

Mijn persoonlijke mening is het puur een wijziging ter stimulatie van het gebruik van de Intercity Direct.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2093
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Zugführer » Wo 18 Mei 2016, 14:47

Ik zie het meer als een typisch geval van Mastwijkisme :D
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
jesse-cruzu
Berichten: 218
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor jesse-cruzu » Wo 18 Mei 2016, 15:16

Het is wel zo dat reizigers de (duurdere) Intercity Direct worden ingejaagd.

Alargule
Berichten: 1690
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010, 12:57

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Alargule » Wo 18 Mei 2016, 15:20

Welnee.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3745
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JeffreyMeijer » Wo 18 Mei 2016, 15:29

Welkom in de eerste ronde van het grote ovinnederland tennistoernooi. We schakelen in bij een stand van 15-15 in de eerste game *O*

Nou even serieus. Ik weet niet hoe lang de overstap is. Maar ook in Leiden kun je overstappen. Kan nog cross-platform zonder tijdverlies ook. Dat IC-direct verhaal en de vele reizigers neem ik maar mee als lulkoek voor bij deze tenniswedstrijd. Fijne dag nog verder.
Leven, en laten leven.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor VIRM » Wo 18 Mei 2016, 16:09

Tsja, of als je in Rotterdam crossplatform over kunt stappen op de ICD?

Overigens, ik zal dat de IC Vlissingen dan over Haarlem naar Amsterdam Centraal gaat en door naar Almere Centrum als eindbestemming (volgens de wiki). Is dat heel erg handig? Zit die dan de treinen tussen Zaandam/Sloterdijk en Amstel/Utrecht in de weg?
Beul van de blindegeleidelijn

waldo79
Berichten: 3621
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Wo 18 Mei 2016, 16:11

De 2600 rijdt toch ook "over" Amsterdam heen. Op dit moment is dat ook niet problematisch :?:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » Wo 18 Mei 2016, 16:19

De 2600, of welk nummer deze ook krijgt volgend jaar, wordt geknipt op Amsterdam Centraal. Niets doorrijdende treinen uit Haarlem dus.
Rame à l'approche

starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Wo 18 Mei 2016, 16:24

Het is vooral een dienstregelingstechnische reden dat de rechtstreekse verbinding Zeeland-Schiphol verdwijnt. In de nieuwe situatie rijden er geen "normale" IC's meer over de Westtak in Amsterdam. Ik kan prima begrijpen dat dat gebeurt. Er blijft wel een snelle overstap bestaan in Leiden. Het alternatief was dat de rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal zou komen te vervallen.

Volgens mij moet Bergen op Zoom vooral blij zijn dat de overstap in Roosendaal op de 3600 sneller wordt. Dat lijkt me toch wel wat belangrijker dan de rechtstreekse verbinding met Schiphol.

waldo79
Berichten: 3621
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Wo 18 Mei 2016, 16:27

Bee schreef:De 2600, of welk nummer deze ook krijgt volgend jaar, wordt geknipt op Amsterdam Centraal. Niets doorrijdende treinen uit Haarlem dus.

Ik heb het ook over het moment van nu :@
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Suus » Wo 18 Mei 2016, 16:29

De 2600 van nu rijdt op de hoge sporen, die komen van Weesp en van Schiphol. Nu is het geen probleem.

Maar volgend jaar komt de s2600 uit Haarlem. Haarlem staat op de lage sporen en dus moet je overal doorheen voor Weesp. Daarom wordt de dienst geknipt.
Rame à l'approche

waldo79
Berichten: 3621
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor waldo79 » Wo 18 Mei 2016, 16:29

Het is mij duidelijk :D
Mij best :)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Meltrain » Wo 18 Mei 2016, 16:52

Ik lees ook dat de 2600 (of welk nummer die volgend jaar ook heeft) een langere stop te Roosendaal krijgt. Waarom is dat dan?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Wo 18 Mei 2016, 16:53

Om aansluiting te geven op de Zwolle - Roosendaal.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten