Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.6091035
Samenvatting: de trein tussen Tiel en Arnhem blijft rijden. Ook komen er in de daluren extra treinen, maar die rijden niet verder dan Elst.
Samenvatting: de trein tussen Tiel en Arnhem blijft rijden. Ook komen er in de daluren extra treinen, maar die rijden niet verder dan Elst.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Dienstregeling 2017
Dat zal ook maar voor een paar jaar zijn, want uit eerdere publicaties (waar ik helaas even geen link van heb), word het 'kopspoor' dat nu gemaakt is in Elst toch doorgetrokken en gekoppeld aan het hoofdspoor.Frank schreef:http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.6091035
Samenvatting: de trein tussen Tiel en Arnhem blijft rijden. Ook komen er in de daluren extra treinen, maar die rijden niet verder dan Elst.
Voorbereidingen hiervoor worden momenteel al enigszins getroffen.
Re: Dienstregeling 2017
Ook wel een vermeldenswaardig detail: de rechtstreekse trein blijft in 2017 dus al rijden, maar de inframaatregelen om de treindienst hier robuust te maken zijn voorzien voor 2018/2019. Om precies te zijn een extra wisselverbinding in Nijmegen (mijn vermoeden: spoor 1a aansluiten op de sporen vanuit het zuiden zodat spoor 3 in zijn geheel keerspoor kan worden), ongelijkvloers maken van overwegen in Elst en spoor 4 in Arnhem opdelen in een spoor 4a en 4b zodat de kerende treinen achter elkaar kunnen staan. In de dienstregelingen 2017 en 2018 moet men het dus nog zonder deze maatregelen gedaan, er wordt alleen wat pleisterwerk gedaan aan de seinen en beveiliging rondom Elst, maar het wordt wel een treindienst met handicap deze jaren.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
Eigenlijk toch best vreemd dat 1 zo'n wisseltje in Nijmegen nog 1 a 2 jaar moet duren (al helemaal omdat je die noodzaak al jaren geleden had kunnen zien aankomen) :X
Re: Dienstregeling 2017
Volgens mij volstaat het om de wissels die nu tussen spoor 3a en 3b liggen zo'n 250 meter naar het zuiden te verplaatsen. Dan heb je een spoor 3a van zo'n 400 meter lengte voor kerende treinen uit Arnhem en een spoor 3b van zo'n 50 meter dat gebruikt wordt om via spoor 2b naar 1a over te lopen of om rangeerdelen van/naar 3a aan/af te voeren.
Re: Dienstregeling 2017
Toen ik voor het eerst hoorde dat ze dit van plan waren, dacht ik: Dit kunnen ze toch niet serieus menen.Frank schreef:Samenvatting: de trein tussen Tiel en Arnhem blijft rijden. Ook komen er in de daluren extra treinen, maar die rijden niet verder dan Elst.
Maar helaas kunnen ze dat dus wel... Die extra treinen in de daluren zullen waarschijnlijk goeddeels leeg blijven. En waar is het allemaal goed voor? In de spits kan die trein toch ook elk half uur doorrijden naar Arnhem.
Inderdaad bizar. In 2012 bestond het plan al van de voorgestelde dienstregeling. Dus ze hebben er meer dan 4 jaar de tijd voor gehad.SuperGhost schreef:Eigenlijk toch best vreemd dat 1 zo'n wisseltje in Nijmegen nog 1 a 2 jaar moet duren (al helemaal omdat je die noodzaak al jaren geleden had kunnen zien aankomen) :X
Re: Dienstregeling 2017
Het plan dat er in 2012 lag, lijkt op geen enkele manier op het huidige plan. Ja, er werd toen ook al gesproken over meer treinen, maar de randvoorwaarden zijn zo compleet veranderd dat een en ander goeddeels herschreven is.
Wel mooi dat er nu eindelijk geld is om die wisselverbinding aan te leggen trouwens, want volgens mij was dat een van de beperkende factoren in deze.
Wel mooi dat er nu eindelijk geld is om die wisselverbinding aan te leggen trouwens, want volgens mij was dat een van de beperkende factoren in deze.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Ooit in een discussie hier werd het als zo'n groot voordeel gezien voor de doorgaande reizigers dat Den Haag - Breda voortaan via de HSL zou gaan. Goed, dat gaat het per dienstregeling 2017 ook maar of de doorgaande reizigers er nu zo blij van gaan worden. Ik citeer even van Somda...
Hoeveel jaar weet men nu ondertussen al dat men ooit eens Eindhovense machinisten een opleiding voor de Traxx moet geven? Dat is toch al even bekend geloof ik. Misschien zelfs al voor die Flirt's überhaupt besteld waren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2017
Fijn dat men (eindelijk) wat besloten heeft en dat niet het allerslechtste scenario gekozen is (altijd keren in Elst, dat is toch heel lang redelijk waarschijnlijk geweest). Ook de extra wissel in Nijmegen is prettig. Nu nog het aansluiten van het derde spoor in Elst op het hoofdspoor, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
Re: Dienstregeling 2017
Ze kunnen toch ook een deel van de machinisten alleen een opleiding voor de Traxx en een ander deel van de machinisten alleen een opleiding voor de Flirt geven? :?Daniel schreef:Ooit in een discussie hier werd het als zo'n groot voordeel gezien voor de doorgaande reizigers dat Den Haag - Breda voortaan via de HSL zou gaan. Goed, dat gaat het per dienstregeling 2017 ook maar of de doorgaande reizigers er nu zo blij van gaan worden. Ik citeer even van Somda...
Hoeveel jaar weet men nu ondertussen al dat men ooit eens Eindhovense machinisten een opleiding voor de Traxx moet geven? Dat is toch al even bekend geloof ik. Misschien zelfs al voor die Flirt's überhaupt besteld waren
Mocht er ooit meer flexibiliteit nodig zijn, kunnen de machinisten later mondjesmaat ook het andere materieeltype leren kennen.
(Met deze post wil ik niet de indruk wekken dat ik de tijd die het kost om een materieeltype te leren kennen onderschat. Ik vraag me alleen af of het noodzakelijk is dat iedereen op elk type kan rijden.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2017
Dat zou een ontzettende fail van NS zijn als ze de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] daadwerkelijk gaan knippen in Breda. Ik zou dan nog liever de bestaande situatie een jaartje handhaven. Zeker omdat deze verschuiving al erg nadelig uitpakt voor diverse aansluitingen in Eindhoven. Maargoed, hoe betrouwbaar is deze bron. Neem aan dat de Staatssecretaris en het Locov ook niet direct enthousiast worden van dit idee.
Re: Dienstregeling 2017
In welk opzicht is het plan dan veranderd. Hier staat de overbelastverklaring. Volgens mij komt die goeddeels overeen met de situatie in 2017.. http://www.prorail.nl/vervoerders/verde ... unten-2015Wubbo schreef:Het plan dat er in 2012 lag, lijkt op geen enkele manier op het huidige plan. Ja, er werd toen ook al gesproken over meer treinen, maar de randvoorwaarden zijn zo compleet veranderd dat een en ander goeddeels herschreven is.
Wel mooi dat er nu eindelijk geld is om die wisselverbinding aan te leggen trouwens, want volgens mij was dat een van de beperkende factoren in deze.
Re: Dienstregeling 2017
Dit is toch wel te amateuristisch voor woorden. Ik begrijp ook niet waarom de FLIRTs zo supersnel moeten instromen dat machinisten kennelijk geen tijd hebben voor iets anders. Het materieeltekort is begin 2017 goeddeels opgelost omdat er het nodige materieel vrijvalt uit Limburg en Gouda-Alphen en uit de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie].Daniel schreef:Ooit in een discussie hier werd het als zo'n groot voordeel gezien voor de doorgaande reizigers dat Den Haag - Breda voortaan via de HSL zou gaan. Goed, dat gaat het per dienstregeling 2017 ook maar of de doorgaande reizigers er nu zo blij van gaan worden. Ik citeer even van Somda...
Hoeveel jaar weet men nu ondertussen al dat men ooit eens Eindhovense machinisten een opleiding voor de Traxx moet geven? Dat is toch al even bekend geloof ik. Misschien zelfs al voor die Flirt's überhaupt besteld waren
En waarom kunnen ze niet voor zolang het duurt machinisten uit andere standplaatsen (Breda bijvoorbeeld) in Eindhoven laten starten, door ze met de auto over te laten komen ofzo. Alles beter dan een complete treinserie knippen. Dit gaat echt reizigers wegjagen -o-
Re: Dienstregeling 2017
Maken ze er dan geen Venlo -> Roosendaal van, enkele ritten moeten sws door omdat Breda geen standplaats is.Daniel schreef:Ooit in een discussie hier werd het als zo'n groot voordeel gezien voor de doorgaande reizigers dat Den Haag - Breda voortaan via de HSL zou gaan. Goed, dat gaat het per dienstregeling 2017 ook maar of de doorgaande reizigers er nu zo blij van gaan worden. Ik citeer even van Somda...
Re: Dienstregeling 2017
De 1900 rijdt per december toch al niet meer door naar Venlo? Dat wordt toch overgenomen door de 800/3500 (doorhalen wat niet van toepassing is)?
🍉
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Dit soort maatregelen zijn gewoon een excuus om het busvervoer verder af te breken.Frank schreef:http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.6091035
Samenvatting: de trein tussen Tiel en Arnhem blijft rijden. Ook komen er in de daluren extra treinen, maar die rijden niet verder dan Elst.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Ben benieuwd waar de trein Arnhem-Düsseldorf gaat keren alsmede de trein Arnhem-'s Hertogenbosch. Zolang ze niet diverse sporen in Arnhem opdelen is er vrij weinig capaciteit voor 2 extra kerende treinen.Bemined schreef:Ook wel een vermeldenswaardig detail: de rechtstreekse trein blijft in 2017 dus al rijden, maar de inframaatregelen om de treindienst hier robuust te maken zijn voorzien voor 2018/2019. Om precies te zijn een extra wisselverbinding in Nijmegen (mijn vermoeden: spoor 1a aansluiten op de sporen vanuit het zuiden zodat spoor 3 in zijn geheel keerspoor kan worden), ongelijkvloers maken van overwegen in Elst en spoor 4 in Arnhem opdelen in een spoor 4a en 4b zodat de kerende treinen achter elkaar kunnen staan. In de dienstregelingen 2017 en 2018 moet men het dus nog zonder deze maatregelen gedaan, er wordt alleen wat pleisterwerk gedaan aan de seinen en beveiliging rondom Elst, maar het wordt wel een treindienst met handicap deze jaren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Inderdaad, Eindhoven-Venlo wordt een vleugeltrein van de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie].Hainje schreef:De 1900 rijdt per december toch al niet meer door naar Venlo? Dat wordt toch overgenomen door de 800/3500 (doorhalen wat niet van toepassing is)?
Dat zou dus betekenen dat de ze [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] in DRIE stukken knippen. Stelletje prutsers, hebben ze drie jaar de tijd gehad om dit voor te bereiden krijgen ze het nog niet voor elkaar. Als via de HSL rijden zo lastig is kunnen ze het maar beter helemaal niet doen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Denk niet dat het bij de NS prutsers zijn, ik denk eerder dat die kerel op Stomda gewoon bullshit verkoopt.
🍉
Re: Dienstregeling 2017
Precies wat Hainje zegt.
Dat zou dan betekenen dat je 5 kerende treinseries hebt in Breda.
- Benelux (voor zover dat doorgaat)
- intercity Den Haag- Breda
- Intercity Breda- Eindhoven
- Intercity Breda- Dordrecht
- Intercity Direct
Dit is qua capaciteit niet eens haalbaar volgens mij ivm de doorgaande treinen (sprinter Dordrecht-Breda, Intercity Roosendaal- Zwolle en goederentreinen)
Dat zou dan betekenen dat je 5 kerende treinseries hebt in Breda.
- Benelux (voor zover dat doorgaat)
- intercity Den Haag- Breda
- Intercity Breda- Eindhoven
- Intercity Breda- Dordrecht
- Intercity Direct
Dit is qua capaciteit niet eens haalbaar volgens mij ivm de doorgaande treinen (sprinter Dordrecht-Breda, Intercity Roosendaal- Zwolle en goederentreinen)
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
De indeling in Arnhem durf ik wel te raden:Erno-BE schreef:Ben benieuwd waar de trein Arnhem-Düsseldorf gaat keren alsmede de trein Arnhem-'s Hertogenbosch. Zolang ze niet diverse sporen in Arnhem opdelen is er vrij weinig capaciteit voor 2 extra kerende treinen.
Spoor 3: IC-Zwolle (.08-.10) + SPR-Zutphen (.21-.24)
Spoor 4: SPR-'s-Hertogenbosch (.05-.25)
Spoor 6a: ST-Tiel (.24-.29)
Spoor 6b: ST-Winterswijk (.57-.03) + ST-Doetinchem (.12-.18)
Spoor 7: IC-Roosendaal (.20-.22) + SPR-Wijchen (.06-.09)
Spoor 8: IC-Nijmegen (.59-.04) + IC-Nijmegen (.14-.19)
Spoor 9: ICE-Frankfurt (.34-.37) + ICE-Amsterdam Centraal (.29-.31)
Spoor 10: SPR-Ede-Wageningen (.22-.37)
Spoor 11: IC-Den Helder (.56-.01) + IC-Schiphol Airport (.11-.16)
De RE naar Düsseldorf komt er pas vanaf de zomer. Afhankelijk van de tijden zal die wel spoor 6a krijgen of spoor 10 delen met de sprinter van/naar Ede (kwestie van blauwe lamp plaatsen), of anders een van de andere sporen en dan een rangeerbeweging van/naar Arnhem Berg.
Zoals je ziet wordt het dan wel zeer krap (met name de kruisingen rond de binnenkomst van de ST-Tiel), maar NS had ook al aangekondigd dat de dienstregeling op dat traject zeer krap zou worden.
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2017
Of spoor 4 splitten. De RE 19 moet haast wel als vertrektijd .42 hebben (aankomsttijd .18), omdat anders de ICE te veel op de RE gaat inlopen en er echt geen andere mogelijkheid bestaat.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2017
Dus als ik het goed begrijp wordt de overstaptijd tussen Amsterdam CS en de RE19 een minuut of 13?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
Dat gaat dus pas rond 2018/2019 gereed zijn en is dus in 2017 nog geen optie.Erno-BE schreef:Of spoor 4 splitten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Mwoh, ik heb het al wel vaker langs zien komen. Schijnt vooral te maken te hebben met dat het niet alleen opleiding op de Traxx betreft, maar ook nog opleiding op de HSL en een examen voor ETCS wat dusdanig streng is dat dat nog niet zo makkelijk te halen is.Hainje schreef:Denk niet dat het bij de NS prutsers zijn, ik denk eerder dat die kerel op Stomda gewoon bullshit verkoopt.
Sowieso is er nog nieteens een Traxx voor instructie in Eindhoven gesignaleerd en in het zuiden van het land moeten ze er ook nog de Flirt instructie bij doen voor dienstregeling 2017.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten