Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1950
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Do 15 Sep 2016, 17:21

Ik heb niet heel nederland nagelopen, maar zijn alle afwijkende ritten die lakwerk waren er al uitgehaald? Treinen zoals de 12600 en 14000 bijvoorbeeld, of andere dagrandrariteiten. (3x woordwaarde)

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Z2N » Do 15 Sep 2016, 17:32

De 12600 verdwijnt in 2017 :wink:

Maar verder zullen er niet veel andere rarigheden zijn in vergelijking met de DRGL 2016, ze zitten allemaal al in Hafas verwerkt.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1950
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Do 15 Sep 2016, 17:40

De 12600 weet ik, maar het ging om de rest. ;)

MetroRET
Berichten: 735
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor MetroRET » Do 15 Sep 2016, 17:43

De 12690 en 12694 blijven volgens mij bestaan.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » Do 15 Sep 2016, 18:53

Die paar ritten in de 14000 blijven gewoon en alle andere uitzondering aan de dagranden naar alle waarschijnlijkheid ook. Er is geen enkele reden om die af te schaffen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 601
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor cassie127 » Do 15 Sep 2016, 19:08

In Zwolle is er niet veel veranderd. Behalve dat de intercity naar Leeuwarden 5 minuten eerder vertrekt (en op spoor 7 ipv 6) en de Sprinter naar Den Haag Centraal die dan van spoor 5 vertrekt en 12 minuten later dan nu.

Afbeelding
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Z2N » Do 15 Sep 2016, 19:28

Ook belangrijk in Zwolle: de IC-treinen naar Groningen gaan voortaan om :15/:45 al weg en komen de andere kant op om :15/:45 aan, waardoor de overstap richting Enschede en Kampen komt te vervallen.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 601
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor cassie127 » Do 15 Sep 2016, 19:33

de trein naar Enschede is dan nog wel haalbaar. je kan met een beetje doorlopen met 2 minuten van spoor 3-5 naar 9 lopen. Naar kampen is beetje te ver. Maar goed zover ik begreep zou dit tijdelijk zijn en in 2018 weer worden terug gedraaid?
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Z2N » Do 15 Sep 2016, 19:36

Richting Enschede is het tijdelijk ja. Overigens vervalt de overstap officiëel, omdat drie minuten als te kort wordt gezien om van spoor 3/5 naar spoor 9 te lopen. Hij staat dus niet meer in de reisplanner, en als je hem mist krijg je dan natuurlijk ook geen geld terug.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Vinny » Do 15 Sep 2016, 20:03

reisthijs schreef:Voor de Benelux is meer reizigers trekken dus helemaal niet handig, dan schiet de capaciteit tekort zoals Zugführer al aangeeft. Dat is ook precies te reden dat de Benelux ooit losgelegd is van de binnelandse IC-diensten.

Volgens mij kan het de Belgen weinig schelen of die trein in Den Haag stopt, dus waarom zouden ze een snellere route tegenwerken?

De Benelux moet in zijn huidige vorm wat mij betreft zo snel mogelijk van het spoor af geknikkerd worden. Er voor in de plaats zie ik het liefst de volgende treinen ingelegd:
- Den Haag-Antwerpen-Gent
- Eindhoven-Breda-Antwerpen.

Zulke treindiensten vullen de bestaande treindiensten over de HSL aan, en geven secundaire steden een goede verbinding over de grens heen. Vasthouden aan een trein die ongeveer dezelfde reizigers bedient als de Thalys lijkt me gewoon niet zo'n goed idee.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 15 Sep 2016, 21:10

Zijn er cijfers hoeveel mensen van Amsterdam tot Brussel blijven zitten? Heb al meermaals het argument voorbij horen komen dat de Thalys voor veel mensen te duur is.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Do 15 Sep 2016, 21:20

De Thalys is ook duur en zeer inefficiënt voor de incidentele reiziger. Als die trein echt zo'n gat in de markt was dan reed ie wel vaker.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

dennistd
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor dennistd » Do 15 Sep 2016, 21:24

Z2N schreef:Richting Enschede is het tijdelijk ja. Overigens vervalt de overstap officiëel, omdat drie minuten als te kort wordt gezien om van spoor 3/5 naar spoor 9 te lopen. Hij staat dus niet meer in de reisplanner, en als je hem mist krijg je dan natuurlijk ook geen geld terug.
Maar gelukkig vertrekt de IC naar Deventer om .20/.50 aan de overkant van hetzelfde perron, waardoor je bij het net niet halen van de stopper naar Enschede via Deventer kunt reizen en slechts een kwartier extra reistijd hebt. Voor de stoptreinstations heb je er alleen niks aan.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor The best » Do 15 Sep 2016, 21:32

Wel jammer dat ze de aansluiting naar Enschede verslechteren. Maar goed, dan ga ik wel via Mariënberg reizen denk ik.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3690
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor regenmaker » Do 15 Sep 2016, 21:35

Waarom vertrekken de IC's Zwolle - Roosendaal en Schiphol - Nijmegen op het traject Arnhem - Nijmegen in vredesnaam 3 minuten na elkaar, daar heb ik dus helemaal niets aan. Pech dat er geen plek is, dan maar 4 sporen Arnhem - Nijmegen. Wil een 10-10-10 dienst. -o-
Laatst gewijzigd door regenmaker op Do 15 Sep 2016, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor julsteren » Do 15 Sep 2016, 21:36

The best schreef:Wel jammer dat ze de aansluiting naar Enschede verslechteren. Maar goed, dan ga ik wel via Mariënberg reizen denk ik.


Is ook niet veel sneller hoor dan via Dv. Scheelt een minuut in de huidige dienstregeling.

The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor The best » Do 15 Sep 2016, 21:52

julsteren schreef:
The best schreef:Wel jammer dat ze de aansluiting naar Enschede verslechteren. Maar goed, dan ga ik wel via Mariënberg reizen denk ik.


Is ook niet veel sneller hoor dan via Dv. Scheelt een minuut in de huidige dienstregeling.

Maar is, vind ik persoonlijk, wel een fijnere verbinding. Enige nadeel is dat de verbinding 's avonds maar 1x per uur rijdt. Maar op de momenten dat het dan niet kan, ga ik wel via Deventer. Ik moet in Almelo zijn, dus het is dan ook niet dat het nog een extra overstap oplevert.

starx
Berichten: 430
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Do 15 Sep 2016, 22:01

regenmaker schreef:Waarom vertrekken de IC's Zwolle - Roosendaal en Schiphol - Nijmegen op het traject Arnhem - Nijmegen in vredesnaam 3 minuten na elkaar, daar heb ik dus helemaal niets aan. Pech dat er geen plek is, dan maar 4 sporen Arnhem - Nijmegen. Wil een 10-10-10 dienst. -o-

Dat kan dienstregelingtechnisch eigenlijk niet anders. De stoptrein Arnhem-Tiel moet er ook nog tussen passen. Die rijdt precies in het kwartier dat de 3600 niet rijdt.

De spoorindeling in Nijmegen is wel heel compact gemaakt. Alle NS-treinen vertrekken nu van spoor 3 en 4:
3b: 4400, 7600 (richting Arnhem), 3600 (beide richtingen)
4a: 3000, 3100
4b: 4400, 7600 (richting Wijchen)
Ik ben bang dat dit bij de minste of geringste vertraging een drama wordt.
De 3600 is tussen Deventer en Den Bosch wel maar liefst 11 minuten sneller *O*

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11134
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Meltrain » Do 15 Sep 2016, 22:11

Z2N schreef:Dat was helaas al bekend, het personeel van Eindhoven kon niet tegelijkertijd voor Flirt en Traxx opgeleid worden.

Was het dan niet mogelijk om een deel van het personeel alleen een opleiding voor de Flirt te geven en een ander deel de opleiding voor de Traxx?
Of desnoods de Flirt (al dan niet tijdelijk) in een ander gebied inzetten en rond Eindhoven vervangen door SLT?

JWM schreef:Kan er weer gewoon ICM ingezet worden want dat rijdt nu op Schiphol - Eindhoven en lijkt in de spits nergens op.

ICM tussen Rotterdam en Utrecht is anders ook geen pretje.
Ik weet niet of het aan het materieel ligt of aan de tijden / aansluitingen, maar ik heb altijd het idee dat de 500 / 12500 (met ICM) veel drukker is dan de 2800 (met VIRM).
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

KM46
Berichten: 8062
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor KM46 » Do 15 Sep 2016, 22:21

Meltrain schreef:ICM tussen Rotterdam en Utrecht is anders ook geen pretje.
Ik weet niet of het aan het materieel ligt of aan de tijden / aansluitingen, maar ik heb altijd het idee dat de 500 / 12500 (met ICM) veel drukker is dan de 2800 (met VIRM).

Dan ben je niet de enige met deze ervaring :wink: .

In een VIRM kan ik tegenwoordig tussen Utrecht en Rotterdam sneller een zitplaats vinden dan in een ICM.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4442
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Do 15 Sep 2016, 22:27

Met ICM zou je in principe meer capaciteit kunnen aanbieden omdat de lengte nu is beperkt tot 1 stel VIRM door het koppelen met een treindeel uit Den Haag.

KM46
Berichten: 8062
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor KM46 » Do 15 Sep 2016, 22:33

CamilleKreemers schreef:Ik doelde daarmee op een extra HSL-verbinding Amsterdam - Rotterdam - Noorderkempen - Antwerpen - Brussel

Heeft er ooit weleens een trein vanuit Nederland een stop gemaakt op Noorderkempen?

CamilleKreemers
Berichten: 2324
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 15 Sep 2016, 22:38

nee, dat was de taak van de Fyra (die nooit goed gereden heeft omdat ie uit elkaar viel)

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1950
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Do 15 Sep 2016, 22:49

Dan zal er vast wel eentje precies bij Noorderkempen uit elkaar gevallen zijn. (A)

SuperGhost
Berichten: 1889
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor SuperGhost » Do 15 Sep 2016, 22:54

Ik weet niet of het al genoemd is, maar het valt me op dat volgens Hafas de 7500 ongeveer een kwartier verschoven wordt zodat die op de 3000 i.p.v. 3100 aansluit (zodat er ook 's avonds een aansluiting van/naar Utrecht is)


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten