Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Ma 19 Sep 2016, 18:52

Dat lijkt me niet mogelijk. Dan zou de dienstregeling tussen Ah en Nm niet meer passen. De 3600, 4400 en 7600 kunnen niet verschoven worden. En daarnaast zouden de aansluiting in Arnhem en Nijmegen dan ook verbroken worden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Daniel » Ma 19 Sep 2016, 19:28

starx schreef:De 3600 richting Rsd kan niet eerder uit Ht vertrekken, omdat de 800 er eerst nog voorlangs moet. ....

Een vrije kruising bij Vught (die moet er in 2022 komen), zou het probleem oplossen.

Maar waarom zou de 800 voorlangs moeten, dat lijkt me op zich al een aardige infrastructuurblunder... hebben ze voor vele euro's een vrije kruising aan de noordkant van Den Bosch aangelegd die zorgt dat de 3600 aan de juiste kant kan voorsorteren zonder overkruising, moeten ze aan de zuidkant van Den Bosch alsnog via hetzelfde spoor.
De 800 via het middenspoor naar Vga zou optimaler zijn, maar dan moet die door een 40 km/u wissel (2211/2213) vertrekken i.p.v. door wissel 301A/B bij Vught wat 140 km/u toestaat. Nou heb je zo kort op het perron geen heel hoge snelheid nodig, maar het is gezien de nu ontbrekende gelijktijdigheid wel apart dat 2211/2213 geen sneller wissel is.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Ma 19 Sep 2016, 20:05

Met de driesporigheid ten zuiden van Ht is het voor de richting Rsd denk ik wel mogelijk om de 3600 tegelijk met de 800 te laten vertrekken. Echter, dan krijg je in de andere richting een overkruisconflict.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Ma 19 Sep 2016, 20:10

Wordt er de komende jaren nou nog wat gedaan aan die kruising onder Den Bosch?

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2093
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Zugführer » Ma 19 Sep 2016, 20:19

starx schreef:Een vrije kruising bij Vught (die moet er in 2022 komen), zou het probleem oplossen.

Duurt dus nog even :p
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Z2N » Ma 19 Sep 2016, 20:32

starx schreef:Dat lijkt me niet mogelijk. Dan zou de dienstregeling tussen Ah en Nm niet meer passen. De 3600, 4400 en 7600 kunnen niet verschoven worden. En daarnaast zouden de aansluiting in Arnhem en Nijmegen dan ook verbroken worden.


De 3600 wordt juist de basis van de 10-minutendienst tussen Arnhem en Nijmegen, de twee treinseries van/naar de Randstad gaan daar 10 minuten voor en achter liggen. Als je dat combineert met het houden van de 800 waar deze in 2017 ligt zou je dan zoiets kunnen krijgen:Afbeelding

(Hierbij rekening houdend dat er op alle takken een 10-minutendienst komt, maar dat de stations met verbinding buiten de geplande corridor deze verbinding kan houden)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Ma 19 Sep 2016, 20:33

JWM schreef:Wordt er de komende jaren nou nog wat gedaan aan die kruising onder Den Bosch?

Afgelopen voorjaar is er in de gemeenteraad van Vught pas het startschot gegeven. Dus het hele voorbereidingscircus is nog niet zo heel lang bezig.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Erno-BE » Ma 19 Sep 2016, 20:47

Z2N schreef:
starx schreef:Dat lijkt me niet mogelijk. Dan zou de dienstregeling tussen Ah en Nm niet meer passen. De 3600, 4400 en 7600 kunnen niet verschoven worden. En daarnaast zouden de aansluiting in Arnhem en Nijmegen dan ook verbroken worden.


De 3600 wordt juist de basis van de 10-minutendienst tussen Arnhem en Nijmegen, de twee treinseries van/naar de Randstad gaan daar 10 minuten voor en achter liggen. Als je dat combineert met het houden van de 800 waar deze in 2017 ligt zou je dan zoiets kunnen krijgen:Afbeelding

(Hierbij rekening houdend dat er op alle takken een 10-minutendienst komt, maar dat de stations met verbinding buiten de geplande corridor deze verbinding kan houden)

Voor 2020 verwacht ik sowieso niet dat er ETMET gereden wordt tussen Arnhem en Utrecht en Arnhem en Nijmegen. De aansluitingen in Arnhem richting Zevenaar en Zutphen, in Nijmegen richting Boxmeer en Wijchen en in Utrecht richting Den Haag en Rotterdam zijn te belangrijk om ze te verbreken. De provincie Gelderland gaat echt niet akkoord met het feit dat er slechts ieder half uur goede aansluitingen zijn in Utrecht, Arnhem en Nijmegen in plaats van ieder kwartier nu.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Wubbo » Ma 19 Sep 2016, 21:53

Wat heeft de provincie Gelderland daarvan te vinden dan?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Hainje » Ma 19 Sep 2016, 22:12

Als ik vanuit Doetinchem ofzo kom dan wacht ik liever maximaal 10 minuten op mijn aansluitende trein richting Utrecht, dan een kwartier.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor SuperGhost » Ma 19 Sep 2016, 22:58

Wubbo schreef:Wat heeft de provincie Gelderland daarvan te vinden dan?
Aangezien Arnhem-Tiel er nog tussendoor moet en de provincie ook meebetaald aan elk kwartier een sprinter op Arnhem-Wijchen, lijkt me dat ze daar zeker wat van te vinden hebben. :wink:

Daarnaast moeten er eerst nog infra-aanpassingen gedaan worden voordat ETMET op Utrecht-Nijmegen mogelijk is, onder andere:
- verbouwing Driebergen-Zeist
- verbouwing Ede-Wageningen
- aansluiten huidige keerspoor Elst van/naar Arnhem
- aanpassen station Nijmegen
- aanpassen station Arnhem (spoor 4 opdelen in secties)
- seinverdichting Elst - Nijmegen (er staan nu nog geen seinen tussen de aansluiting Betuweroute en de brug over de Waal, dat is ook de reden dat de 3600 een minuut extra nodig heeft dan de 3100 die er voor/na rijdt)

Dat duurt dus nog wel even voordat ze daar gereed zijn voor ETMET.

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Di 20 Sep 2016, 13:53

Z2N schreef:
starx schreef:Dat lijkt me niet mogelijk. Dan zou de dienstregeling tussen Ah en Nm niet meer passen. De 3600, 4400 en 7600 kunnen niet verschoven worden. En daarnaast zouden de aansluiting in Arnhem en Nijmegen dan ook verbroken worden.


De 3600 wordt juist de basis van de 10-minutendienst tussen Arnhem en Nijmegen, de twee treinseries van/naar de Randstad gaan daar 10 minuten voor en achter liggen. Als je dat combineert met het houden van de 800 waar deze in 2017 ligt zou je dan zoiets kunnen krijgen:Afbeelding

(Hierbij rekening houdend dat er op alle takken een 10-minutendienst komt, maar dat de stations met verbinding buiten de geplande corridor deze verbinding kan houden)


Waarom zou je nog met een IC (of IR) op Klp halteren?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor reisthijs » Di 20 Sep 2016, 14:32

Ik meen me te herinneren dat dit topic over dienstregeling 2017, waarin absoluut geen sprake is van ETMET.
Ik meen me ook te herinneren dat er voor het uitgebreid uitwerken van ETMET-ideeën al een apart topic was.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Klaasje » Di 20 Sep 2016, 14:45

Dienstregeling 2017 is natuurlijk wel de opmaat voor de eerste PHS-diensten in 2018. Dat is bijvoorbeeld al te zien aan de ligging van de treindiensten tussen Amsterdam CS en Zaandam (4x Alkmaar + 2x Hoorn) die al de basis vormt van de tienminutendienst. Voorbij Eindhoven zie je hetzelfde.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Di 20 Sep 2016, 15:36

Maar de treinen Amsterdam - Alkmaar blijven gewoon 15/15 liggen zoals nu het geval is. Welke voorbereiding voor PHS is daar in te zien?

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2093
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Zugführer » Di 20 Sep 2016, 15:41

Klaasje schreef:Dat is bijvoorbeeld al te zien aan de ligging van de treindiensten tussen Amsterdam CS en Zaandam (4x Alkmaar + 2x Hoorn) die al de basis vormt van de tienminutendienst. Voorbij Eindhoven zie je hetzelfde.

De interccity's naar Hoorn blijven Zaandam gewoon voorbij rijden zoals nu en de frequentie is ook niet afgestemd op die van de IC's naar Alkmaar.
Voorbij Eindhoven zie je alleen maar dat de 3500 naar Heerlen noodgedwongen een paar minuten later gaat rijden omdat de treindelen naar Venlo en Heerlen niet op hetzelfde moment uit Eindhoven kunnen vertrekken...
Het heeft allemaal bijzonder weinig met PHS te maken.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Di 20 Sep 2016, 19:08

Het beste zou zijn als de 800 ook Zaandam over gaat slaan dan kunnen de 3000 en 800 uit Alkmaar met een 15/15-patroon vertrekken en in Amsterdam met een 10/20-patroon aankomen (want de 800 slaat Heiloo ook al over).

Durashift
Berichten: 681
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Durashift » Di 20 Sep 2016, 21:40

Pim-AllianceB95 schreef: (..)

Waarom zou je nog met een IC (of IR) op Klp halteren?


Nou, 7% groei in in- uitstappers tussen 2013 en 2015.. bijvoorbeeld. :wink:

http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/o ... 015-147737

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1903
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Chrysa » Di 20 Sep 2016, 21:53

Almere Muziekwijk groeide 6 procent, en heeft meer in/uitstappers. Toch stoppen daar ook geen ICs.
Almere Oostvaarders groeide 8 procent, en heeft meer in/uitstappers. Toch stoppen daar ook geen ICs.
Amsterdam RAI groeide groeide 8 procent, en heeft meer in/uitstappers. Toch stoppen daar ook geen ICs.
...
Zwijndrecht groeide 4 procent, en heeft meer in/uitstappers. Toch stoppen daar ook geen ICs.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

[/zeikmodus]
Laatst gewijzigd door Chrysa op Di 20 Sep 2016, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor The best » Di 20 Sep 2016, 21:55

Dat is mooi.

Roeland
Berichten: 284
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Roeland » Wo 21 Sep 2016, 09:12

Pim-AllianceB95 schreef:Waarom zou je nog met een IC (of IR) op Klp halteren?


Om de reizigers daar te vervoeren :D
Het is nou eenmaal goedkoper om (straks) 2 van de 6 IC's op Klp te laten stoppen, dan om voor dat ene station een aparte sprinter in te leggen.
Temeer omdat veruit de meeste reizigers op Klp lange-afstandsreizigers zijn. Wanneer je de IC van Klp weghaalt, en vervangt door een sprinter die ook nog eens 5 minuten op Db stilstaat, verdubbel je de reistijd en jaag je de lange-afstandsreizigers van Klp de A12 op.
En voor Db is het ook het beste dat daar IC's blijven stoppen (bijvoorbeeld de andere 4 IC's per uur), ook voor de overstaprelatie Arnhem / Ede - Uithof.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Klaasje » Wo 21 Sep 2016, 09:21

Voor Utrecht Arnhem is 2023 voorzien als dienstregelingsjaar waarin daar 6/6 gereden zou moeten worden. Dat is wel erg ver bij 2017 vandaan..

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor Erno-BE » Wo 21 Sep 2016, 10:47

Gelukkig, komende 6 jaar wordt er dus een kwartiersdienst gereden tussen Utrecht, Arnhem en Nijmegen. In 2022 ben ik toch allang van school af.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor JWM » Wo 21 Sep 2016, 11:03

Roeland schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Waarom zou je nog met een IC (of IR) op Klp halteren?


Om de reizigers daar te vervoeren :D

Je moet natuurlijk ook die zes treinen per uur vol zien te krijgen dus is het niet handig om huidige IC-stops over te slaan waardoor. Stop in Driebergen zorgt natuurlijk wel dat sprinters daar nog langer stil staan. Wat mij betreft ook geen geweldige oplossing. Als de ambitie er is voor hoge frequenties hoort daar ook een investering in spoorverdubbeling bij en niet dit halfslachtige gedoe met inhalingen.

starx
Berichten: 429
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2017

Berichtdoor starx » Wo 21 Sep 2016, 13:24

Een van de mogelijkheden op Arnhem - Utrecht is de volgende:
2x IC Utrecht - Nijmegen (stopt ook in Veenendaal-de Klomp)
2x IC Utrecht - Nijmegen (stopt ook in Driebergen-Zeist)
2x IC Utrecht - Arnhem (-Oberhausen-Keulen), rijdt 1x/u van/naar Oberhausen. Vervangt de ICE en sluit aan op de 3600.

Ik hoop dat ze voor deze variant kiezen. Je hoeft dan geen pad te maken voor een trein die maar eens in de twee uur rijdt.

Maargoed, tot 2023 moet aan de huidige dienstregeling worden vastgehouden.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten