Korte vragen #18

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen #18

Bericht door Suus »

Voor Duitsland heeft NSI nog als voordeel dat je de tickets in de app kan bewaren en niet hoeft te printen, dat is mij bij de DB nog niet gelukt.

Al heb ik Captain Train nog niet gebruikt voor NL - DE, weet eigenlijk niet wat daar de opties zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #18

Bericht door JWM »

Is die app alleen geldig naar Duitsland of ook op bijvoorbeeld de Benelux? En als je een binnenlands e-ticket hebt moet je toch altijd printen?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #18

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Voor Duitsland heeft NSI nog als voordeel dat je de tickets in de app kan bewaren en niet hoeft te printen, dat is mij bij de DB nog niet gelukt.
Dat kan met de app "DB Navigator" ook gewoon, ook met bijvoorbeeld Ländertickets.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Suus »

Ik heb al heel lang stabiliteitsproblemen met die app, en de aparte ticketsapp (die niet meer bestaat) kreeg ik nooit aan de praat.

In de DB Navigator kom ik al sinds februari niet meer uit het reisadvies Oberhausen - San Candido/Innichen weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #18

Bericht door Aking »

Ik heb NSI afgezworen nadat ik jaren terug aan het loket bijna mot kreeg omdat ik aangaf graag een sparnight voor CNL 313 naar Wenen wilde voor die en die datum, want zo werkte dat natuurlijk niet:

Ik moest aangeven waar ik wanneer naartoe wilde, en mevrouw ging dan naar de verbinding en prijzen kijken :X :X :X

Sindsdien, en omdat ze vaak niet hebben wat ik wil (want ik heb meer nodig dan een HST kaartje naar Parijs, Berlijn, Londen of Brussel, en dan houdt het bij hun al snel op) deed ik mijn zaken vaak bij de Treinreiswinkel.

Maar sinds er daar een aantal mensen vertrokken of naar andere afdelingen waren en ik, door amateurisme van hun kant, ruim het dubbele betaalde voor mijn tickets, was ik daar ook wel klaar mee en deed ik vrijwel alles zelf via bahn.de.

Mijn laatste tickets heb ik dan weer bij Bahnagentur Schöneberg geboekt, vooral omdat grensstations en rare verbindingen (Bentheim - Kelebia) vaak niet de door mij gewenste verbindingen opleveren en ze dat daar wel voor elkaar krijgen *O* ) Hier was het, zoals ik vroeger van de treinreiswinkel gewend was, binnen 2 mailtjes geregeld. Zonder Boekingskosten of andere ongein. (Ze werken met een systeem dat als ze de tickets aanzienlijk goedkoper kunnen boeken dan voor welke prijs je ze zelf gevonden had, ze 20% van het prijsverschil als commissie rekenen. Hetgeen bij mij niet het geval was.)

Dus doe mij Bahnagentur Schöneberg maar voorlopig :Y
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #18

Bericht door Chrysa »

Bee schreef:Twee minuten voor vertrek begint men met de vertrekprocedure, de treinmanager mag dan weigeren je in te laten stappen. In Parijs kom je dan niet eens het perron meer op, daar gaat een alarm loeien als het vertrektijd is. Maar in Parijs moet je zolang de noodtoestand nog loopt ook door de "veiligheidsscan", dat kost je ook nog wel 20 nutteloze minuten.

Als je Ticketless hebt krijg je voor vertrek nog informatie over je vertrekstation als het goed is.
Dus met mijn overstap van 13 minuten op Rotterdam Centraal op de heenweg zit ik wel goed?

Terug vanuit Parijs moet ik dan 20 minuten van te voren op het station zijn of doen ze dat pas als je in de trein zit? Ik reis op 14 juni als dat iets uitmaakt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #18

Bericht door Z2N »

Voor Rotterdam zit je dan goed, hou er echter rekening mee dat je je trein niet mag missen, anders mag je opnieuw een kaartje kopen...

In Parijs moet je uiterlijk 20 voor vertrek op het station zijn, voor de (niet heel strenge) bagage- en identiteitcontrole. Dit alles als gevolg van de noodtoestand die in Frankrijk nog steeds van kracht is, na de aanslagen van 13 november. Hierdoor is ook de legerinzet op het station vergroot, wees dus niet verbaasd om soldaten en special forces-politie in vol gewaad rond te zien lopen.

Vanuit Franse bronnen heb ik begrepen dat men er na het opheffen van de noodtoestand van de extra controle afwil, daar niemand eigenlijk overtuigd meer is van het nut ervan.

Oh, en hou op 14 juni rekening met extra drukte, vanaf 10 juni is het EK in Frankrijk, dus zijn er meer reizigers op het station en veel voetbalfans in de stad.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door webguy »

JWM schreef:Is die app alleen geldig naar Duitsland of ook op bijvoorbeeld de Benelux? En als je een binnenlands e-ticket hebt moet je toch altijd printen?
Als een mobiel ticket mogelijk is krijg je die default bij de bestelling. Je kan dan altijd _ook_ de homeprint krijgen, als backup of als je dat fijn vindt. Duitsland en Benelux zouden allebei moeten werken, Thalys ook.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #18

Bericht door JWM »

Dus elke conducteur in Duitsland en Belgie kan die NS kaartjes van de telefoon af scannen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door webguy »

Yup, dat is het idee. Sowieso voldoen de barcodes op de meeste tickets zonder zitplaatsreservering (dus niet Thalys/Eurostar/etc) aan een standaard van de UIC. Mocht je zelf zo'n code willen scannen, dat kan op Android met deze app die ik heb gemaakt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #18

Bericht door Aking »

[ik ben een tijdje geleden met het hema ticket in Arlon geweest. Heen via Maastricht en terug via Roosendaal. Mijn e-ticket werd pas in de Benelux (of zelfs pas in de trein rtd-ut) gescand. Zelfs het ticket control team ergens rond Namen scande 'm niet, maar was enkel verbaasd dat er een loketstempel uit 2015 op stond. :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Milco »

Weet iemand geheel toevallig hoe lijn 71 vanaf busstation Kop Afsluitdijk naar de halte Zurich rijdt? Vanaf Zurich naar het busstation kan de bus de afrit nemen, maar naar Zurich (en verder richting Harlingen) heb ik geen idee hoe de bus dan überhaupt kan rijden om de halte Zurich, die aan de N31 ligt, te kunnen bereiken. Ik heb al heel Google Streetview en Earth bekeken, maar ik zie verder geen overgang om vanaf de Aldi Mar (parallel aan de N31) naar de N31 zelf te rijden.

Ik ben er eigenlijk wel even nieuwsgierig naar. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #18

Bericht door Ronald »

Je kan vanaf het busstation linksaf en dan na een paar honderd meter direct rechtsaf de N31 richting Harlingen op.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Milco »

Ach, wat stom dat ik dat niet heb opgemerkt. Die oprit daar had ik wel gezien... :')
Nou ja, bedankt voor het antwoord! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #18

Bericht door Natorious »

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ,_2016.JPG

Kan het kloppen dat ik deze trein (althans dit type in deze kleur) heb gezien op Amsterdam Amstel vanochtend? Het gaat om de Flirt op de achtergrond en hij reed in de richting van Bijlmer Arena/Utrecht.

Edit: Link klopte niet :N
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #18

Bericht door JWM »

Was het niet gewoon een metro?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door reisthijs »

Deze Flirt (bestemd voor Arnhem-Düsseldorf) zou deze week de eerste proefritten in Nederland gaan rijden, dus het kan zeker kloppen!

Gisteren was de eerste proefrit vanuit Amsterdam, zie https://www.flickr.com/search/?text=ET2 ... taken-desc
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #18

Bericht door Natorious »

JWM schreef:Was het niet gewoon een metro?
Dacht ik in eerste instantie ook, aangezien ik niet op het perron stond, maar verderop bij de Berlagebrug (Ik zag 'm op her viaduct bij het Prins Bernardplein). Echter viel mij direct op dat de deuren dichter op elkaar zaten dan bij een CAF en de kop was ronder dan die van een CAF-metro.
reisthijs schreef:Deze Flirt (bestemd voor Arnhem-Düsseldorf) zou deze week de eerste proefritten in Nederland gaan rijden, dus het kan zeker kloppen!
Aha! Het kleurenpatroon kwam me al zo bekend voor! Dankjewel!!!
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #18

Bericht door Globetrotter »

Is er ergens te zien op welke dagen er op welke trajecten testritten worden gereden met FLIRT, Eurostar, enzovoort?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #18

Bericht door Aking »

Somda? OpDeRails? Rolandrail? (al zijn dat voornamelijk cargofapperts geloof ik)
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #18

Bericht door Globetrotter »

Aking schreef:Somda? OpDeRails? Rolandrail? (al zijn dat voornamelijk cargofapperts geloof ik)
Ja, idd. En eigenlijk doel ik op tijden vooraf, maar denk dat het met testritten lastig wordt.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #18

Bericht door dennistd »

De FLIRT (van NS) schijnt voornamelijk op dinsdag te rijden hoorde ik vandaag van iemand. En de Eurostar zou binnenkort overdag tussen Utrecht en Arnhem (en door naar Duitsland) gaan testen. Die Engelsen zijn alleen niet zo blij met fotografen langs het spoor schijnt het, dus die houden zoveel mogelijk geheim.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Suus »

De Eurostar is niet geschikt voor Duitsland, zelfstandig zal dat ding niet ver komen na Emmerich.

http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... 320-EN.pdf


Sent from my iPad using Tapatalk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #18

Bericht door dennistd »

Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd en zal het wel Zevenaar zijn of zo. Diegene had het over 'verder dan Arnhem' namelijk, dus ik dacht Emmerich.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #18

Bericht door baladid »

Misschien maakt men zelfs in Emmerik kop en rijdt dan via da Betuweroute terug.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten