Korte vragen #18
Re: Korte vragen #18
Van Basel naar Stuttgart via Karlsruhe en Basel? Geen wonder dat je de hele nacht onderweg bent :')
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #18
Dat was dan ook de bedoeling, want het feest was IN de trein. Ding had geloof ik 3 omgebouwde bagagerijtuigen die dienst deden als discorijtuig, een aantal zit/chillrijtuigen. Best wel mooi was dat toen :Y
Deze dus:
Deze dus:
Re: Korte vragen #18
OMG! Wanneer regelt de NS even zoiets? Of zet een leuke DJ in op de studentenexpress van zondagavond Randstad - Groningen vv, wordt het er misschien nog gezelliger op, is nu zo'n dooie boel... :')
Re: Korte vragen #18
Ja! :YArdan schreef:Awesomeheid :D
Zeer jammer dat dat nooit een vervolg heeft gekregen
Maar zoals ik al zei komt het in Duitsland (veel) vaker voor, SVG uit Stuttgart doet dat bijvoorbeeld Met enige regelmaat, waarbij veel treinen "openbaar toegankelijk" zijn. je kunt er dus gewoon een kaartje voor kopen *O*
In Nederland hebben we overigens de Sziget-Express en de Oktoberfest trein, maar die gingen specifiek ergens heen. Qua rondritten weet ik alleen het Panorama Rail Restaurant en de mislukte Sexpress van Kim Holland
Re: Korte vragen #18
Kom Holland heeft een jaar of wat terug in samenwerking met een parenclub geprobeerd een trein door Nederland te laten rijden waarin de gasten er flink op los konden gaan. Echter daar ze niet konden garanderen dat men bij passage door stations de gordijntjes dicht zou doen/houden, wilde men er niet aan :X :')
(Ik kan zo snel geen nieuwsberichten terugvinden, maar dit verhaal is waargebeurd :Y )
(Ik kan zo snel geen nieuwsberichten terugvinden, maar dit verhaal is waargebeurd :Y )
Re: Korte vragen #18
Weet iemand of station Hoofddorp een Kiss and Ride heeft, en hoe je er vanaf het station komt?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #18
Google is je vriend: https://goo.gl/maps/C9DEbsXV93F2
Aan de zuidzijde is er ook een strook, maar daar geldt officieel een stopverbod.
Aan de zuidzijde is er ook een strook, maar daar geldt officieel een stopverbod.
Re: Korte vragen #18
ASSET Rail doet het o.a. met een droneAking schreef:Strukton en Eurailscout voor zover ik weet
En dan is er nog het slijpspul van Speno, maar dat is geen meettrein (A)
Okay, beetje lastig in een tunnel.. en een Drone in de wijde omtrek van Schiphol is tegenwoordig een probleem..
Re: Korte vragen #18
Kent iemand een goede site (geen app) om live vertrektijden vanaf een halte te zien?
Ik gebruikte altijd OVAUB, maar dat is (sinds kort ?) samengevoegd met OVZoeker en als je dan een halte intypt krijg je een kaart met daarop heel klein die halte. Dat is niet echt handig voor op de telefoon, zeker niet als er enkele haltes vlaak naast elkaar liggen..... :X
Echt heel jammer dat OVAUB niet meer bestaat. :(
Ik gebruikte altijd OVAUB, maar dat is (sinds kort ?) samengevoegd met OVZoeker en als je dan een halte intypt krijg je een kaart met daarop heel klein die halte. Dat is niet echt handig voor op de telefoon, zeker niet als er enkele haltes vlaak naast elkaar liggen..... :X
Echt heel jammer dat OVAUB niet meer bestaat. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #18
Moet je ff wachten, ben afgelopen week bezig geweest met een website te prutsen.
Re: Korte vragen #18
Prutser!
Re: Korte vragen #18
Ja, waarom is het spoor eigenlijk niet de verantwoordelijkheid van minister Schultz - Van Haegen? :?JWM in 'Dienstregeling 2017' schreef:De minister faalt niet want het spoor is niet haar verantwoordelijkheid.
Je zou toch verwachten dat een minister verantwoordelijk is voor alles wat op haar ministerie gebeurt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #18
Het werk is verdeeld over de Minister en de Staatssecretaris. In dit geval is de Staatssecretaris verantwoordelijk voor spoorse aangelegenheden.
Re: Korte vragen #18
De minister blijft verantwoordelijk.
Re: Korte vragen #18
Zodat zij lekker alle rotklusjes op de stas kan afschuiven en zelf lintjes kan doorknippen op snelwegen met een sjampoepeltje in haar hand *O*Meltrain schreef:Ja, waarom is het spoor eigenlijk niet de verantwoordelijkheid van minister Schultz - Van Haegen? :?JWM in 'Dienstregeling 2017' schreef:De minister faalt niet want het spoor is niet haar verantwoordelijkheid.
Je zou toch verwachten dat een minister verantwoordelijk is voor alles wat op haar ministerie gebeurt?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #18
Politiek verantwoordelijk ja, maar de post van de Stas is in principe gelijkwaardig. Heel wat landen kennen niet zoiets als een Stas.Post schreef:De minister blijft verantwoordelijk.
Re: Korte vragen #18
Nee maar wij wel en daarbij blijft de minister verantwoordelijk. Dus als de staatssecretaris het verkoopt of niet aan kan moet de minister bij springen. Vooral onze huidige minister had haar staatssecretaris meer mogen helpen. Want een deel van de problemen waren er dankzij Melanie Schultz Verhagen. En dan is het niet netjes om je opvolger en je ondergeschikte weg te laten sturen. Dan moet je te hulp schieten en er samen het beste van maken.
Re: Korte vragen #18
Ik wil deze zomer door België reizen met GO unlimited (€25 voor een maandkaart *O* ), maar heb hiervoor een mobib kaart nodig.
Heeft iemand ervaringen met het aanvragen van zo'n kaart? (las dat je bij de NMBS een elektronische Identiteitskaart moest hebben, is een paspoort ook goed?)
Heeft iemand ervaringen met het aanvragen van zo'n kaart? (las dat je bij de NMBS een elektronische Identiteitskaart moest hebben, is een paspoort ook goed?)
Re: Korte vragen #18
Ja, daar heb ik ook vragen over. Is GO-Unlimited überhaupt te krijgen als niet-abonnementhouder? Je hebt een persoonlijke en bij NMBS geregistreerde kaart nodig. Je kunt die kaart alleen bij NMBS registreren met een abonnement. Wie heeft er een uitweg?
Re: Korte vragen #18
Ken je iemand die in België woont? Dan kan je op de website van de MIVB via MyBOOTIK een kaart bestellen en in België laten thuisbezorgen, die hoef je dan alleen nog maar te laten registeren bij de NMBS, dat kan gewoon bij het loket.
Bij de MIVB kan een kaart namelijk ook op een buitenlands adres geregistreerd worden (alleen bezorging moet in België plaatsvinden) en je kan hem daar wel online bestellen, ook zonder eID-kaartlezer. Allemaal dingen waar NMBS nog "mee bezig" is...
Bij de MIVB kan een kaart namelijk ook op een buitenlands adres geregistreerd worden (alleen bezorging moet in België plaatsvinden) en je kan hem daar wel online bestellen, ook zonder eID-kaartlezer. Allemaal dingen waar NMBS nog "mee bezig" is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #18
Aldus de NMBS-website kan je ze ook laten maken bij de NMBS-balies op het station. Het enige wat je mee moet nemen is een Nederlandse ID-kaart/Paspoort, een inschrijvingsformulier (staat op de NMBS-site), de vijf euro die de kaart kost en het geld voor de kosten van het abonnement. Van de MIVB weet ik dat je hem ter plekke krijgt, of dat bij de NMBS ook zo is weet ik niet zeker.
Re: Korte vragen #18
Altijd als ik de trein pak tussen Amsterdam Centraal en Almere zie ik op de emplacementen die je voorbij rijdt (volgens mij is een van de twee Watergraafsmeer) wagons staan van Ontario Northland, weet iemand het verhaal van deze wagons en hoe ze daar terecht zijn gekomen?
Re: Korte vragen #18
Die zijn van de stichting TEE Nederland. Is (een deel van) een oude TEE trein die vroeger naar Zwitserland reed. Deze zijn daarna naar Canada gegaan en enkele jaren geleden is dit dus weer terug gehaald. ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten