Korte vragen #18
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Korte vragen #18
Bedankt! :)
Re: Korte vragen #18
Ik snap iets niet.
Er zijn, zoals wel vaker, werkzaamheden bij Wierden. Dan rijdt de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] slechts Apeldoorn-Deventer, en de IC's rijden nog door tot Rijssen. Onderweg wordt niet gestopt, waardoor Deventer Colmschate en Holten treinloos zijn en alleen IC's keihard doorheen scheuren.
Waarom kan de IC dan niet stoppen onderweg? Perronlengte ofzo?
En anders:
Waarom kan de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] niet ook nog naar Rijssen door? De 15 km lange en 15 minuten durende rit Apeldoorn-Deventer wordt bij een uursdienst met TWEE treinen uitgevoerd omdat in Twello de kruising is :')
Er zijn, zoals wel vaker, werkzaamheden bij Wierden. Dan rijdt de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] slechts Apeldoorn-Deventer, en de IC's rijden nog door tot Rijssen. Onderweg wordt niet gestopt, waardoor Deventer Colmschate en Holten treinloos zijn en alleen IC's keihard doorheen scheuren.
Waarom kan de IC dan niet stoppen onderweg? Perronlengte ofzo?
En anders:
Waarom kan de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] niet ook nog naar Rijssen door? De 15 km lange en 15 minuten durende rit Apeldoorn-Deventer wordt bij een uursdienst met TWEE treinen uitgevoerd omdat in Twello de kruising is :')
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #18
Wellicht is er te weinig marge in de rijtijden van de intercity's. Daarnaast zijn Deventer Colmschate en Holten in het weekend nu volgens mij niet echt passagiersmagneten (gebaseerd op ervaringen rond 2006), dus dikke kans dat bussen goedkoper zijn in exploitatie.
🍉
Re: Korte vragen #18
Probleem is ook dat de IC's in Rijssen lang staan (24 minuten) langs het enige perronspoor dat daar bereikbaar is via het rechterspoor uit Deventer. Theoretisch zou je de sprinter kunnen rijden naar Holten (en dan leeg naar Rijssen, naar het zijspoor zonder perron). IC's laten stoppen onderweg kan inderdaad ook, maar dat betekent dat je standaard moet combineren en splitsen in Deventer met de trein uit Den Haag en Rotterdam (die met 2 VIRMen rijdt). Waarom daar niet voor gekozen is weet ik niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Dat standaard combineren en splitsen in Deventer zal het probleem niet zijn, dat doen ze normaal ook volop in het weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- bjorn keith
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Weet iemand toevallig wat de specificaties van de QBuzz Citaro's 3001 - 3025 en de Citaro's G 3050 - 3097 zijn. Hiermee bedoel ik welke motor (OM 906 hLA of OM 457 hLA) en welke versnellingsbak. (ZF of Voith) Klopt het dat ze emissie EEV hebben?
Alvast bedankt! :D
Alvast bedankt! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Korte vragen #18
Ze hebben een Voith versnellingsbak en zijn EEV bussen. Welke motor ze precies hebben zou ik niet weten.
Re: Korte vragen #18
Kun je dat aan de hand van het kenteken niet achterhalen via de site van het RDW?Michael schreef:Welke motor ze precies hebben zou ik niet weten.
🍉
Re: Korte vragen #18
Nee. Dat staat er niet bij.
- bjorn keith
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Bedankt voor de hulp!
Ik stel deze vraag omdat ik wat realistische repaints aan het maken ben voor OMSI. Ik zal daar binnenkort wat van laten zien. :D
Ik stel deze vraag omdat ik wat realistische repaints aan het maken ben voor OMSI. Ik zal daar binnenkort wat van laten zien. :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Korte vragen #18
Beter zoeken. 3001-3025 hebben een maximumvermogen van 210 kw, dus de OM 906Michael schreef:Nee. Dat staat er niet bij.
De geledes zitten op 220 kw, dus de OM 457
En ook op de site van Mercedes-Benz is het een en ander wel makkelijk te vinden.
Re: Korte vragen #18
Weet iemand waat ik meer informatie kan vinden (planning, uit te voeren werkzaamheden, etc.) met betrekking tot de verbouwing van station Schiphol die onlangs is begonnen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #18
Staan zulke formaliteiten niet in het projectoverzicht op de website van ProRail?
Re: Korte vragen #18
Er is aanstaande woensdag voor twee dagen geen treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe door een spoed reparatie aan de brug. Ik ga donderdag overnachten in Middelburg en ik had al treinkaartjes en al gekocht. Ik moet vanaf Dordrecht met de trein gaan maar met deze afsluiting gaat het hem niet worden. Dus mijn vraag is kan ik de bestelde kaartjes retour sturen en mijn geld terug eisen? Ik kan er niets over lezen in de algeme voorwaarden.
Re: Korte vragen #18
Je kan geld terug bij vertraging eisen, daar er alternatief geboden wordt.
Re: Korte vragen #18
Ik snap er geen woord van. Maar als ik het goed begrijp kan ik geen cent terug krijgen omdat ik de reis niet wil maken. Als ik de reis niet maak krijg ik geen vertraging waardoor ik geen vergoeding kan eisen op de kaartjes die ik gekocht heb?Z2N schreef:Je kan geld terug bij vertraging eisen, daar er alternatief geboden wordt.
Re: Korte vragen #18
Voor mijn opleiding op het Albeda College in Rotterdam moet ik een verslag schrijven. Ik doe mijn verslag over het openbaarvervoer in Nederland. :D Verder moet het ook bestaan uit feiten.
Hier heb ik een kleine enquête gemaakt. Mijn vraag is of jullie misschien 5 minutjes tijd hebben om deze voor mij in te vullen en zowel door te sturen aan familie en vrienden.
http://www.thesistools.com/web/?id=501998
Ik weet niet of het gepast is om deze vraag hier te stellen maar hoe meer mensen het invullen hoe beter ik mijn verslag kan maken. :D
Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes Celina1
Hier heb ik een kleine enquête gemaakt. Mijn vraag is of jullie misschien 5 minutjes tijd hebben om deze voor mij in te vullen en zowel door te sturen aan familie en vrienden.
http://www.thesistools.com/web/?id=501998
Ik weet niet of het gepast is om deze vraag hier te stellen maar hoe meer mensen het invullen hoe beter ik mijn verslag kan maken. :D
Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes Celina1
Re: Korte vragen #18
Eisen is hoe dan ook niet goed. Je zou het vriendelijk kunnen vragen. Of ze het honoreren? Je zult dan aannemelijk moeten maken dat het voor je niet meer mogelijk is om de reis te maken via de aangeboden alternatieven.hidihi schreef:Er is aanstaande woensdag voor twee dagen geen treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe door een spoed reparatie aan de brug. Ik ga donderdag overnachten in Middelburg en ik had al treinkaartjes en al gekocht. Ik moet vanaf Dordrecht met de trein gaan maar met deze afsluiting gaat het hem niet worden. Dus mijn vraag is kan ik de bestelde kaartjes retour sturen en mijn geld terug eisen? Ik kan er niets over lezen in de algeme voorwaarden.
Er is geen geld terug bij vertraging omdat dit gaat om (op korte termijn) geplande werkzaamheden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #18
Je kan ongebruikte normale treinkaartjes terugsturen naar de klantenservice met een formulier dat verkrijgbaar is bij het loket.
Of je gaat wel maar neemt de treinvervangende busdienst tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
Of je gaat wel maar neemt de treinvervangende busdienst tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 10 apr 2016, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Is dit wel zo? De voorwaarden geven aan dat je geen recht op GTBV hebt in het volgende geval: "NS heeft een langere reistijd vooraf aangekondigd (informatie over werkzaamheden vindt u bij Geplande werkzaamheden)"huibe schreef:Er is geen geld terug bij vertraging omdat dit gaat om (op korte termijn) geplande werkzaamheden.
Echter is daar hier geen sprake van. ProRail heeft wat aan de media laten weten, maar da's niet NS. En op ns.nl is tot op heden helemaal niets terug te vinden over deze ingelaste werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #18
Ik heb ook last van de herstelwerkzaamheden bij de Moerdijkbrug. Navraag bij NS leert dat de reisplanner morgen wordt aangepast. Kennelijk is alvast een melding plaatsen met de strekking van 'houdt er alvast rekening mee, wij passen de reisplanner maandag aan' ook weer teveel gevraagd...
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Sowieso geeft het te denken dat NS zoveel tijd nodig heeft om de reisplanner aan te passen. Zoveel werk is het toch niet om alvast treinvervangende bussen in te leggen (desnoods met een te ruimte dienstregeling) en alle treinen op te heffen? Dan kunnen maandag nog wel de tijden van de bussen worden aangepast (neem aan dat het daar op hangt). NS is inderdaad wel érg traag...
Re: Korte vragen #18
Zitten wel wat foutjes in:Celina1 schreef:Voor mijn opleiding op het Albeda College in Rotterdam moet ik een verslag schrijven. Ik doe mijn verslag over het openbaarvervoer in Nederland. :D Verder moet het ook bestaan uit feiten.
Hier heb ik een kleine enquête gemaakt. Mijn vraag is of jullie misschien 5 minutjes tijd hebben om deze voor mij in te vullen en zowel door te sturen aan familie en vrienden.
http://www.thesistools.com/web/?id=501998
12Reist u meer of minder met het OV ondanks dat u een auto heeft?*
- Meer
- Minder
- N.v.t.
Minder of meer dan?
13 Hoe reist u als u naar school gaat?
- Per bus
- Per auto
- Per metro
- Per tram
- Per auto
- Per fiets
- Te voet
- N.v.t.
Ik ga met de trein.
Dus ik ben nu maar gestopt, ik hoor wel wanneer je hem verbetert hebt.
Re: Korte vragen #18
Ik moet al stoppen bij
Woont u in de randstad, in een dorp of op het platteland?*
In de randstad
Buiten de randstad
Waar selecteer je dorp of platteland dan?
Woont u in de randstad, in een dorp of op het platteland?*
In de randstad
Buiten de randstad
Waar selecteer je dorp of platteland dan?
Re: Korte vragen #18
Ik woon in een plaats die geen stad en geen dorp is die in het groene hart ligt in de Randstad. Wat is het dan? (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten