Korte vragen #18

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Nicketick
Berichten: 590
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Nicketick » do 30 jun 2016, 11:09

Dat verklaart een hoop, is dat mysterie voor mij weer opgelost. Dankjewel!

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11242
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Aking » do 30 jun 2016, 11:10

Overigens staan ze, voor zover ik weet, op de Dijksgracht (tussen CS en Muiderpoort) maar het kan zijn dat ze inmiddels verplaatst zijn naar de Watergraafsmeer (ter hoogte van station Science Park)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14780
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Meltrain » do 30 jun 2016, 12:00

Helaas konden de originele motorwagens niet goed tegen de (weers)omstandigheden in Canada, dus zijn ze daar vervangen door Canadese motorwagens en vervolgens gesloopt. :(
Voordat de TEE-rijtuigen ooit weer op de baan verschijnen zal er dus eerst een replica-motorwagen gebouwd moeten worden (en uiteraard moet aan de rijtuigen zelf ook nog het een en ander gebeuren).
Maar de rijtuigen zijn in elk geval bewaard voor de toekomst. :pos:
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

dennistd
Berichten: 3427
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor dennistd » do 30 jun 2016, 12:18

Aking schreef:Overigens staan ze, voor zover ik weet, op de Dijksgracht (tussen CS en Muiderpoort) maar het kan zijn dat ze inmiddels verplaatst zijn naar de Watergraafsmeer (ter hoogte van station Science Park)

Om precies te zijn staan er twee stuurstanden met twee tussenrijtuigen op de Dijksgracht en staat er één tussenrijtuig op de Watergraafsmeer :wink:

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7481
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor regenmaker » vr 01 jul 2016, 20:51

Waar kan ik de dienstregelingen van de bussen op Ameland vinden met een volledige haltelijst?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10996
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Ardan » vr 01 jul 2016, 21:05

Door een PB'tje naar Maurice Hooikammer te sturen :P

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7481
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor regenmaker » vr 01 jul 2016, 21:36

Vreemde vind ik dat de lijnen van Vlieland, Ameland en Terschelling niet op de Arriva site staan. Of ik kan ze niet vinden in ieder geval.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10996
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Ardan » vr 01 jul 2016, 21:51

Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14780
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Meltrain » vr 01 jul 2016, 21:56

De nieuwe site van Arriva is behoorlijk kwalitatief uitermate teleurstellend. :Y
Ik had ook al aan Arriva gevraagd waar ik de lijnennetkaarten kon vinden en toen werd ik doorverwezen naar www2.arriva.nl .
(URL-tags werken niet, dus even Ctrl+C en Ctrl+V doen. ;) )
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Michael
Berichten: 10848
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Michael » vr 01 jul 2016, 22:02

Arriva heeft bepaalde onderdelen nog op hun oude website staan. Ik ga er vanuit dat die tzt ook over gezet worden naar de nieuwe website

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10074
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Hainje » vr 01 jul 2016, 22:16

Ze doen er wel errug lang over om de onderdelen over te zetten hoor. Deze situatie is nu al iets van twee maanden ofzo.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Ronald
Berichten: 3329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Ronald » vr 01 jul 2016, 22:52

Ardan schreef:Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?

Terschelling heeft ook een eigen site waar de volledige dienstregeling op staat: http://www.bus-terschelling.nl. De folder van Ameland 2016 staat op de site van de VVV Ameland: http://www.vvvameland.nl/vervoer/openbaar-vervoer/busvervoer-op-ameland. De folder van Vlieland staat op de site van TCR: http://www.tcr.nu/vlieland.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7481
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor regenmaker » za 02 jul 2016, 01:04

Voor Ameland kan ik geen volledige lijst aan haltes vinden op die site, alleen de hoofdhaltes (waarschijnlijk tijdhaltes).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

huibf
Berichten: 3387
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor huibf » za 02 jul 2016, 10:26

Ik heb van Arriva vernomen dat ze echt over een paar weken beschikbaar zijn.
Ik heb dit via Rocov Gelderland gespeeld omdat ze niet voldoet aan het PvE.
En toen kwam er gas op de plank.

Globetrotter
Berichten: 1468
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Globetrotter » za 02 jul 2016, 10:39

Ardan schreef:Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?

De oude site is nog wel te raadplegen.

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Nitein-Repart » za 02 jul 2016, 11:23

Waarom rijden de regionale treinen Offenburg-Basel Bad en Singen-Basel Bad niet door naar Basel SBB buiten de spitsuren? Lijkt mij toch dat met doorrijden veel meer reizigers kan trekken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11242
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Aking » za 02 jul 2016, 12:06

Misschien omdat het dan een internationale verbinding is, met mogelijk bijbehoren "problemen" als grenscontrole en dergelijke?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7538
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Z2N » za 02 jul 2016, 12:11

Het is goed mogelijk dat de Zwitsers dat niet willen, niet alleen omdat Basel SBB tijdens de knoop al aardig vol staat, maar ook omdat de SBB geen vertraagde buitenlandse treinen op zijn netwerk wil. Het blijft nog steeds Zwitserland, waar men in Basel een vervangende trein met personeel heeft klaarstaan als een trein vanuit het buitenland te laat is. (A)
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11242
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Aking » za 02 jul 2016, 12:12

Serieus ja? :o
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7538
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Z2N » za 02 jul 2016, 12:20

Jep, de internationale treinen die verder Zwitserland inrijden vallen namelijk binnen het nationale takt, met alle volknopen. En de Zwitsers laten liever een vervangende nationale trein rijden, als dat betekent dat de aansluitingen voor zijn eigen reizigers behouden blijven. De internationale reizigers moeten dan overstappen, als het niet lukt om het materieel optijd op het beginpunt van de volgende rit te brengen geldt dat ook voor reizen vanuit Zwitserland naar het buitenland.
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11242
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Aking » za 02 jul 2016, 12:26

Maar de andere kant op zit je ook nog met toelating in het buitenland lijkt me? of hebben ze dus standaard een overal toegelaten stam klaarstaan?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7538
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Z2N » za 02 jul 2016, 12:37

Nee hoor, de vervangende stam is binnenlands SBB-materieel, dat alleen in Zwitserland kan rijden. Als het lukt om de internationale stam die te laat uit het buitenland kwam optijd op zijn oorspronkelijke eindpunt te krijgen mag deze doorrijden en daarna terugkeren in zijn geplande schema, anders mogen de reizigers opnieuw overstappen.
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Nitein-Repart » za 02 jul 2016, 12:44

Maar op die vervangende-trein-regeling kan toch een uitzondering worden gemaakt voor de regionale treinen uit Offenburg en Waldshut? Lijkt mij heel reizigersonvriendelijk om veel reizigers één station voor het eindpunt laten overstappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7538
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Z2N » za 02 jul 2016, 13:06

Daar zit je vooral met het feit dat Basel SBB te weinig capaciteit heeft, omdat het feitelijk een kopstation is (alleen de TGV's rijden door). Zolang Basel geen S-Bahn tunnel heeft wordt dat niet opgelost, maar het referendum over de tunnel gaat pas in 2020 plaatsvinden. De RE naar Offenburg past nu alleen doordat er concessies gedaan worden (kort keren bij de SBB waar dat niet gewenst geacht wordt).
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41396
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #18

Berichtdoor Suus » za 02 jul 2016, 18:25

Ik heb begrepen dat de SBB van de twee treindiensten afwil en bij een nieuwe aanbesteding ervan niet zal inschrijven. Oorspronkelijk zijn het ook treindiensten van DB, die historisch gezien niet verder komen dan Basel Bad Bf, zeker toen Zwitserland nog niet in Schengen zat.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten