Pagina 10 van 11

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: do 30 jun 2016, 11:09
door Nicketick
Dat verklaart een hoop, is dat mysterie voor mij weer opgelost. Dankjewel!

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: do 30 jun 2016, 11:10
door Aking
Overigens staan ze, voor zover ik weet, op de Dijksgracht (tussen CS en Muiderpoort) maar het kan zijn dat ze inmiddels verplaatst zijn naar de Watergraafsmeer (ter hoogte van station Science Park)

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: do 30 jun 2016, 12:00
door Meltrain
Helaas konden de originele motorwagens niet goed tegen de (weers)omstandigheden in Canada, dus zijn ze daar vervangen door Canadese motorwagens en vervolgens gesloopt. :(
Voordat de TEE-rijtuigen ooit weer op de baan verschijnen zal er dus eerst een replica-motorwagen gebouwd moeten worden (en uiteraard moet aan de rijtuigen zelf ook nog het een en ander gebeuren).
Maar de rijtuigen zijn in elk geval bewaard voor de toekomst. :pos:

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: do 30 jun 2016, 12:18
door dennistd
Aking schreef:Overigens staan ze, voor zover ik weet, op de Dijksgracht (tussen CS en Muiderpoort) maar het kan zijn dat ze inmiddels verplaatst zijn naar de Watergraafsmeer (ter hoogte van station Science Park)
Om precies te zijn staan er twee stuurstanden met twee tussenrijtuigen op de Dijksgracht en staat er één tussenrijtuig op de Watergraafsmeer :wink:

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 20:51
door regenmaker
Waar kan ik de dienstregelingen van de bussen op Ameland vinden met een volledige haltelijst?

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 21:05
door Ardan
Door een PB'tje naar Maurice Hooikammer te sturen :P

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 21:36
door regenmaker
Vreemde vind ik dat de lijnen van Vlieland, Ameland en Terschelling niet op de Arriva site staan. Of ik kan ze niet vinden in ieder geval.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 21:51
door Ardan
Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 21:56
door Meltrain
De nieuwe site van Arriva is behoorlijk kwalitatief uitermate teleurstellend. :Y
Ik had ook al aan Arriva gevraagd waar ik de lijnennetkaarten kon vinden en toen werd ik doorverwezen naar www2.arriva.nl .
(URL-tags werken niet, dus even Ctrl+C en Ctrl+V doen. ;) )

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 22:02
door Michael
Arriva heeft bepaalde onderdelen nog op hun oude website staan. Ik ga er vanuit dat die tzt ook over gezet worden naar de nieuwe website

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 22:16
door Hainje
Ze doen er wel errug lang over om de onderdelen over te zetten hoor. Deze situatie is nu al iets van twee maanden ofzo.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 22:52
door Ronald
Ardan schreef:Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?
Terschelling heeft ook een eigen site waar de volledige dienstregeling op staat: http://www.bus-terschelling.nl. De folder van Ameland 2016 staat op de site van de VVV Ameland: http://www.vvvameland.nl/vervoer/openba ... op-ameland. De folder van Vlieland staat op de site van TCR: http://www.tcr.nu/vlieland.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 01:04
door regenmaker
Voor Ameland kan ik geen volledige lijst aan haltes vinden op die site, alleen de hoofdhaltes (waarschijnlijk tijdhaltes).

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 10:26
door huibf
Ik heb van Arriva vernomen dat ze echt over een paar weken beschikbaar zijn.
Ik heb dit via Rocov Gelderland gespeeld omdat ze niet voldoet aan het PvE.
En toen kwam er gas op de plank.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 10:39
door Globetrotter
Ardan schreef:Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?
De oude site is nog wel te raadplegen.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 11:23
door Nitein-Repart
Waarom rijden de regionale treinen Offenburg-Basel Bad en Singen-Basel Bad niet door naar Basel SBB buiten de spitsuren? Lijkt mij toch dat met doorrijden veel meer reizigers kan trekken.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:06
door Aking
Misschien omdat het dan een internationale verbinding is, met mogelijk bijbehoren "problemen" als grenscontrole en dergelijke?

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:11
door Z2N
Het is goed mogelijk dat de Zwitsers dat niet willen, niet alleen omdat Basel SBB tijdens de knoop al aardig vol staat, maar ook omdat de SBB geen vertraagde buitenlandse treinen op zijn netwerk wil. Het blijft nog steeds Zwitserland, waar men in Basel een vervangende trein met personeel heeft klaarstaan als een trein vanuit het buitenland te laat is. (A)

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:12
door Aking
Serieus ja? :o

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:20
door Z2N
Jep, de internationale treinen die verder Zwitserland inrijden vallen namelijk binnen het nationale takt, met alle volknopen. En de Zwitsers laten liever een vervangende nationale trein rijden, als dat betekent dat de aansluitingen voor zijn eigen reizigers behouden blijven. De internationale reizigers moeten dan overstappen, als het niet lukt om het materieel optijd op het beginpunt van de volgende rit te brengen geldt dat ook voor reizen vanuit Zwitserland naar het buitenland.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:26
door Aking
Maar de andere kant op zit je ook nog met toelating in het buitenland lijkt me? of hebben ze dus standaard een overal toegelaten stam klaarstaan?

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:37
door Z2N
Nee hoor, de vervangende stam is binnenlands SBB-materieel, dat alleen in Zwitserland kan rijden. Als het lukt om de internationale stam die te laat uit het buitenland kwam optijd op zijn oorspronkelijke eindpunt te krijgen mag deze doorrijden en daarna terugkeren in zijn geplande schema, anders mogen de reizigers opnieuw overstappen.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:44
door Nitein-Repart
Maar op die vervangende-trein-regeling kan toch een uitzondering worden gemaakt voor de regionale treinen uit Offenburg en Waldshut? Lijkt mij heel reizigersonvriendelijk om veel reizigers één station voor het eindpunt laten overstappen.

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 13:06
door Z2N
Daar zit je vooral met het feit dat Basel SBB te weinig capaciteit heeft, omdat het feitelijk een kopstation is (alleen de TGV's rijden door). Zolang Basel geen S-Bahn tunnel heeft wordt dat niet opgelost, maar het referendum over de tunnel gaat pas in 2020 plaatsvinden. De RE naar Offenburg past nu alleen doordat er concessies gedaan worden (kort keren bij de SBB waar dat niet gewenst geacht wordt).

Re: Korte vragen #18

Geplaatst: za 02 jul 2016, 18:25
door Suus
Ik heb begrepen dat de SBB van de twee treindiensten afwil en bij een nieuwe aanbesteding ervan niet zal inschrijven. Oorspronkelijk zijn het ook treindiensten van DB, die historisch gezien niet verder komen dan Basel Bad Bf, zeker toen Zwitserland nog niet in Schengen zat.