Project Op Tijd Reizen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Hainje »

Aking schreef: Afgeschaft (voor dit moment) deze trein zal niet rijden (vandaag) geannuleerd/cancelled (this train does not run (today))


Zoiets? :')
_O- _O- <3
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door trolly »

Aking schreef:Afgeschaft (voor dit moment) deze trein zal niet rijden (vandaag) geannuleerd/cancelled (this train does not run (today))


Zoiets? :')
:Y

Maar ik zie dat Hainje me voor is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door SuperGhost »

Ik mis nog een zin "Ga a.u.b. niet klagen bij ons personeel" :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door trolly »

SuperGhost schreef:Ik mis nog een zin "Ga a.u.b. niet klagen bij ons personeel" :')
...terwijl dat er inderdaad makkelijk bij zou kunnen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Stéphane »

Sinds de komst van EMMA wordt afgeschaft trouwens niet meer omgeroepen. Tegenwoordig is het "De IC/L/THALYS/EUROSTAR/ICE trein van 00:00 naar XXX en XXX rijdt vandaag niet."
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Aking »

Emma is de Belgische tuffy? Efkes met moeke amaai?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Daniel »

Dat klopt, maar dan met nog uitgebreidere berichten: https://www.youtube.com/watch?v=TVALr5rjED8
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Geert »

Het is jammer dat alle stops worden voorgelezen, want verder zijn het prima omroepen eerlijk gezegd. Voorleessnelheid is ook prima, Tuffie vind ik altijd een beetje traag. Herhaaaaaaaaling...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Ardan »

Snelheid is okee, maar ik heb vanavond een door Tuffie ingesproken storingsomroep gehoord die me absoluut niet tegenviel. Ongeveer 'Dit is een bericht voor reizigers van en naar Utrecht Centraal, door een wisselstoring rijden er minder treinen naar Utrecht Centraal. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt'. Het klonk alsof het één zin was in plaats van aan elkaar geplakte zinsdelen :)

Emma vind ik soms een beetje te veel van het goede als ik dit soort filmpjes zie en het in het echt hoor.
'AANDACHT!!! SPOOR 5!!! De P-trein naar Herentals van 16:21!......'
Ooh god, er is wat aan de hand :shock: :shock: :shock: :shock:
'..komt zodadelijk aan, spoor 5.'
Pfieuw.
Ook 'de eerste zoveel rijtuigen rijden hierheen en de laatste zoveel rijtuigen rijden daarheen' vind ik niet echt fijn. Kun je bakjes gaan tellen op het perron.
Ik doe ook maar wat
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Stéphane »

Aking schreef:Emma is de Belgische tuffy? Efkes met moeke amaai?
:D Zelf spreken ze van het Electronic Management of Message and AnnouncementFilmpje van Infrabel al is dat tegenwoordig een bevoegdheid van de NMBS geworden.
Ardan schreef:Emma vind ik soms een beetje te veel van het goede als ik dit soort filmpjes zie en het in het echt hoor.
'AANDACHT!!! SPOOR 5!!! De P-trein naar Herentals van 16:21!......'
Ooh god, er is wat aan de hand :shock: :shock: :shock: :shock:
'..komt zodadelijk aan, spoor 5.'
Aandacht laten ze tegenwoordig weg, dat vonden ze er zelf wat over. Alleen bij de waarschuwing voor doorrijdende treinen hoor je dat nog.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Durashift »

Aking schreef:
Durashift schreef:
Hainje schreef:Kan op zich, maar dat woord heeft in België toch een net iets andere lading dan in Nederland. Toen ik dat in België de eerste keer zag dacht ik dat die ritten voortaan uit de dienstregeling geschrapt waren. Ik denk niet dat je met dat woord duidelijkheid creëert in Nederland.
Klopt.

Misschien eraan toevoegen: voor dit moment?

:wink:

Afgeschaft (voor dit moment) deze trein zal niet rijden (vandaag) geannuleerd/cancelled (this train does not run (today))


Zoiets? :')
Niks meer aan doen.
:pos:

*O*
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door dennistd »

Ik zag vanmorgen op OBIS een reclame hiervoor voorbij komen, met daarbij de verwijzing naar http://ns.nl/fluiten
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door webguy »

Er komt een hele campagne aan
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Bemined »

Dan moet de NS ook eens gaan zorgen dat conducteurs eens consequent omgaan met hun fluitje. Nog te vaak zie ik conducteurs fluiten om reizigers te attenderen op te schieten. Daarnaast zit er vaak ook zo'n grote tijd tussen fluiten en deuren sluiten dat er in de tussentijd nog reizigers de trap op komen, die dat fluitje niet gehoord hebben. Kortom, echt weer een beleid bedacht door iemand die nog nooit in de praktijk op een station geweest is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Z2N »

Ook de conducteurs krijgen instructie hierover hoor, ik ben de eerste cabinedeuren met instructieflyers alweer tegengekomen... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Hainje »

Bemined schreef:Dan moet de NS ook eens gaan zorgen dat conducteurs eens consequent omgaan met hun fluitje. Nog te vaak zie ik conducteurs fluiten om reizigers te attenderen op te schieten. Daarnaast zit er vaak ook zo'n grote tijd tussen fluiten en deuren sluiten dat er in de tussentijd nog reizigers de trap op komen, die dat fluitje niet gehoord hebben. Kortom, echt weer een beleid bedacht door iemand die nog nooit in de praktijk op een station geweest is.
Het project loopt nog niet eens en je post druipt al weer van allerlei aannames. Weet niet wat erger is, mensen die beleid vanuit een ivoren toren verzinnen, of mensen die alles bij voorbaat al afkraken.
🍉
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Bemined »

Hoe bedoel je het project loopt nog niet eens? De beleid fluiten = niet meer instappen bestaat al een tijdje, alleen de campagne start nu pas. Intern is deze regel al veel langer bekend, en kan je dus wel degelijk verwachten dat de NS zelf al handelt hiernaar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Hainje »

Bemined schreef:Hoe bedoel je het project loopt nog niet eens? De beleid fluiten = niet meer instappen bestaat al een tijdje, alleen de campagne start nu pas. Intern is deze regel al veel langer bekend, en kan je dus wel degelijk verwachten dat de NS zelf al handelt hiernaar.
Het beleid "fluiten = niet meer instappen' bestaat dan misschien al een tijdje, maar werd nooit echt consequent toegepast. Dat is met ingang van deze campagne dus wel de bedoeling. Dus als de maatregelen uit deze campagne een aantal maanden consequent worden toegepast kun je pas zeggen of het werkt of niet.
🍉
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Bemined »

Deze campagne richt zich op reizigers, voor een succesvolle publiekscampagne moet je vooral het eigen personeel goed instrueren. Als in het begin van de campagne er al inconsequentie is binnen het personeel zal de eerste reactie vanuit het publiek ook gelijk negatief zijn. Dan kan je wel mensen die kritiek uiten gaan afzeiken zoals je net deed, maar de schuld ligt dan toch echt bij de NS zelf doordat men het niet goed heeft aangepakt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Hainje »

Het personeel is allang geïnstrueerd, als je nu de openingspost goed had gelezen kon je zien dat de officiële campagne pas op 30 mei aanstaande begint. Dat is dus over twee dagen pas.
🍉
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Bemined »

En als jij mij bericht had gelezen had je geweten dat de regel al lang is ingevoerd, het staat al maanden in de huisregels, sterker nog er zijn zelfs al boetes voor uitgedeeld. Daarnaast is de NS dus al enkele weken geleden naar buiten gekomen hiermee, feitelijk is de campagne dus al begonnen, dat men er tot 30 mei slechts beperkte aandacht aan besteed verandert daar niets aan. Vanaf de dag dat je naar buiten komt met iets wordt er van je als bedrijf verwacht dat je er achter staat en ernaar handelt, anders doe je iets verkeerd.

PS: voor iemand die niet tegen negativiteit kan loop je behoorlijk negatief te zeiken hier.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Aking »

Ik herinner me een aflevering van in het spoor van (hoe lang geleden is dat ondertussen?) waar iemand die de trein nog in sprong (toen werd nog vertrokken met open deur) flink op zijn flikker kreeg. Volgens mij is de regel al heeeeeul lang dat je na het fluitsignaal niet meer in mag stappen, maar geeft niemand daar ook maar een fuck om... :')
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Bemined »

Het is wel iets van de laatste maanden dat het expliciet in de huisregels (die ook in de treinen hangen) is opgenomen geloof ik.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door Aking »

Omdat voorheen het dus niemand een fuck kon schelen...

Een jaar of 20 geleden kon je nog zonder problemen langs het spoor banjeren, tegenwoordig leggen ze zo ongeveer het complete spoorwegnet plat voor een dag als zoiets gebeurt (in West Europa dan, hier geven ze er nog steeds geen kut om 8-) )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Project Op Tijd Reizen

Bericht door webguy »

Overigens gaat dit hele verhaal en de campagne niet om straffen (dat doe je je klanten zo graag aan namelijk...), maar om nog meer punctueel te gaan rijden. Daar wordt NS uiteindelijk op afgerekend, plus dat als je meer mensen wil vervoeren met hetzelfde spoor (PHS, etc) je de doorstroming hoog wilt houden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten