Als je al niet instapt na het fluitsignaal, wat is dan precies je probleem met deze campagne?OmniLezer schreef:Bij het fluitsignaal sta ik in de trein of erbuiten. Niets anders. Zo niet ga ik net als JWM naar de conducteur voor toestemming om in te stappen. Dat kan ik je verzekeren.Ronaldussen schreef:Stampvoetjes zijn in de aanbieding geloof ik... :X
Sommigen verwijten hier NS wel dat ze zogenaamd alle schuld op de ander schuift, maar ondertussen doen ze zelf niet anders... :N
Overigens ging mijn opmerking over het gestampvoet hier omdat volgens velen hier NS de schuld enkel en alleen in de schoenen van de reiziger schuift, terwijl de meesten hier andersom het precies hetzelfde doen. (NS moet eerst.... Maar de HC dit... de HC dat... etc.)
Sowieso snap ik het hele gestampvoet over deze campagne niet. De regel die men nu onder de aandacht brengt is er altijd geweest. Reizigers zijn op gegeven moment hun eigen regels gaan verzinnen, "want ik ben belangrijk en zo", nu gaat NS de regel weer strakker hanteren en dan is NS ineens dat k*tbedrijf zonder historisch besef en dat hun eigen hc's niet onder controle heeft...
De tijd op de CTA's is altijd al vertrektijd geweest, moeten we nu niet ineens gaan doen dat het allemaal onduidelijk is (want op vliegvelden etc.....). Ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen en nu sinds deze campagne is het een groot probleem... :X
Voor sommigen hier lijkt het sowieso wel een hobby opzich om alles wat maar met NS (en in mindere mate ook Prorail) te maken heeft af te zeiken en het vooral te framen als een k*tbedrijf dat niks goed kan doen. Leuk dat het je hobby/je belangrijkste probleem in je leven is, maar begin dan lekker NS/Prorailiseenk*tbedrijf-forum of zo.
Het is allemaal heel simpel. Tijd op de CTA is de vertrektijd. Vóór die tijd kun je instappen, vanaf die tijd niet meer. Ieder weldenkend mens weet dat de deuren eerst gesloten moeten worden, dus dat de HC een paar seconden eerder begint te fluiten is logisch (anders vertraging en opnieuw gezeik). Aan jou de taak om te zorgen dat je die paar laatste seconde niet nodig hebt.
Fluiten = niet meer instappen. Niet gaan beginnen met verschillende fluitjes etc. Gewoon niet meer instappen. Dat is in de meeste landen zo en dat vormt daar ook geen probleem. Dus zet je ego op zij (Je bent echt niet belangrijker dan die 100+ andere reizigers die wél op tijd zijn) en hou je gewoon aan de regel die er al is vanaf het begin dat er treinen rijden.
En nee, ik ben vandaag niet subtiel.