ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door cassie127 »

ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

In de jacht op Pokémon-figuurtjes zijn meerdere mensen op en bij het spoor gaan lopen. Bij Hattem heeft de politie maandagavond twee mensen van de rails gehaald. Tussen Delft en Schiedam moesten treinen langzamer gaan rijden.

Spoorbeheerder ProRail heeft contact gehad met Nintendo, het bedrijf achter Pokémon. ProRail wil dat de makers het spel aanpassen, zodat de Pokémons uit de buurt van de spoorlijnen blijven. "Je moet er toch niet aan denken dat speurneuzen onder de trein komen. Laat het spelletje niet het einde van je leven worden'', zegt een woordvoerder. Nintendo en The Pokémon Company hebben volgens ProRail "de plicht en de verantwoordelijkheid dat iedereen het spelletje leuk en gevarenvrij moet kunnen spelen''.

Lees verder: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ers-147683
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Chrysa »

Nintendo heeft hier niets mee te maken, Niantec maakt het spel.

Afbeelding
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Bemined »

Chrysa schreef:Nintendo heeft hier niets mee te maken
Dus als jij een probleem hebt met je telefoon ga je naar de Chinese fabriek waar ie gemaakt is ipv de winkel waar je deze gekocht hebt?
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door VIRM »

Ik zat eerder deze week nog te grappen dat het wel zou kunnen leiden tot spoorlopers, maar het is dus echt gebeurd... Tja, bij de speler van het spel ligt natuurlijk ook een verantwoordelijkheid.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Ardan »

Alle verantwoordelijkheid, als je het mij vraagt. Wie niet snapt dat je niet het spoor op moet lopen om Pokémon te vangen hoort niet thuis aan deze kant van de dampkring.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Hainje »

Wie zegt dat de hemel aan de andere kant van de dampkring is? :shock: #dtv
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Chrysa »

Bemined schreef:
Chrysa schreef:Nintendo heeft hier niets mee te maken
Dus als jij een probleem hebt met je telefoon ga je naar de Chinese fabriek waar ie gemaakt is ipv de winkel waar je deze gekocht hebt?
Ja, want ik heb mijn telefoon bij de fabrikant gekocht. (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Aking »

:') :X :') :X :') :X :') :X :') :X :') :X :') :X
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Jef400 »

Bemined schreef:
Chrysa schreef:Nintendo heeft hier niets mee te maken
Dus als jij een probleem hebt met je telefoon ga je naar de Chinese fabriek waar ie gemaakt is ipv de winkel waar je deze gekocht hebt?
Dus als ik ruzie heb met jou ga ik ovinnl de schuld geven?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door SuperGhost »

Nee, want je praat hier direct tegen iemand. Als je een telefoon koopt, dan praat je niet direct tegen de fabrikant, maar alleen slechts tegen de verkoper.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Post »

En wat heeft Nintendo er dan mee te maken?
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Widejo »

Nintendo is de uitgever van het hele spel en tevens eigenaar van de rechten van Pokémon. Dus alles wat van doen heeft met Pokémon moet zich melden bij Nintendo.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Jef400 »

Maar er is een verschil tussen het moeten melden bij en het leggen van verantwoordelijkheden bij.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Chrysa »

Nintendo is hier niet verantwoordelijk voor, zij hebben alleen de licensie afgegeven. Het spel is gemaakt door Niantec, en die heeft alle pokestops (De plekken waar die mensen dus heen lopen langs het spoor) uit een ander spel van hun gehaald, genaamd Ingress. Nintendo kan het niet eens oplossen als ze willen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Z2N »

Er is altijd een oplossing bedenkbaar, maar of de spelers dat nou leuk vinden...
Spoiler: show
Die oplossing: verbieden. Maar ik zou het een week geven, dan is de rage voorbij. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Jef400 »

Verbieden vind ik een van de zwakste dingen die er is. Zeker omdat je dan alle mogelijke afleiding moet afschaffen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Ardan »

Dus mijn spelplezier moet worden bedorven omdat andere idioten zo dom zijn om hun verstand thuis te laten liggen? Maak het effe :')
Ik doe ook maar wat
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Bemined »

Een verbod is vaak ook een dwangmiddel om te zorgen dat iets aangepast wordt zodat het wel voldoet. Dwangmiddelen werken niet als het slechts bluf is, producten die niet aan de eisen voldoen moeten gewoon verboden kunnen worden, maar de leverancier moet de kans krijgen een aangepaste versie alsnog weer toegelaten te krijgen uiteraard.
Chrysa schreef:Nintendo is hier niet verantwoordelijk voor, zij hebben alleen de licensie afgegeven.
Hoe in deze specifieke situatie de regeling is weet ik niet, maar normaal gesproken schuift verantwoordelijkheid niet automatisch mee zodra je een derde partij iets laat uitvoeren. Als je als webwinkel een extern bedrijf inschakelt voor de bezorging van pakketjes blijf je toch echt zelf verantwoordelijk dat bestellingen geleverd worden bijvoorbeeld. Nogmaals, ik ken de constructie niet in dit specifieke geval, maar met de hier genoemde informatie kun je niet zonder meer concluderen dat Nintendo geen enkele verantwoordelijkheid kent.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Geert »

Als je het zo bekijkt moet je bij de producent van het spel zijn (Niantec). Die heeft een spel gemaakt waar Pokemons in voorkomen (en de rechten daarvoor zijn overgenomen van Nintendo). Als je de game downloadt uit de app store/play store dan staat er ook duidelijk vermeld dat Niantec de maker is. Vergelijking met de bezorger van een bestelling gaat niet op, want in dat geval heb je bij de winkel iets gekocht (en die besteedt het uit). Hier "koop" je een spel van Niantec, niet van Nintendo.

Overigens lijkt Niantec er geen moeite mee te hebben om bepaalde gebieden te blokkeren om gevaarlijke of vervelende situaties te voorkomen, dus ik zie geen redenen om iets te verbieden. Sowieso kun je moeilijk alle verantwoordelijkheid bij de ontwikkelaar leggen, het spel waarschuwt spelers ook iedere keer als je het start dat ze op moeten letten (en dat is verder uiteraard ook common sense).
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Bemined »

ProRail spreekt Nintendo ook niet aan als klant natuurlijk. De details van de deal tussen Nintendo en Niantic zijn niet openbaar, maar bekend is wel dat Nintendo een flink bedrag heeft geïnvesteerd hierin en daar zullen afspraken gemaakt moeten zijn. Hoe diep die overeenkomst gaat weet ik niet, maar gezien de berichten diep genoeg dat Nintendo een flinke winst kan maken hierdoor.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door huibf »

Verantwoordelijkheid. Iets wat de meeste niet meer in zichzelf zoeken maar bij 3den.
Het worden steeds meer Amerikaanse Toestanden.

Iedereen is schuldig maar ikzelf zeker niet.

Als je Pokémon Go speelt ben jezelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen en handel daar dan naar.
Niet de maker vh spel, de auteur van de poppetjes, de telefoonboer, niet je mob.netwerkaanbieder, wifiaambieder of de auto of trein die tegen jouw aanrijdt.

Al zullen daar theedrinkende en linkse rechters anders over denken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Geert »

huibf schreef:Al zullen daar theedrinkende en linkse rechters anders over denken.
De rechter is er nog niet echt aan te pas gekomen, en hun voorkeur voor warme versnaperingen lijkt me verder irrelevant.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Bemined »

huibf schreef:Als je Pokémon Go speelt ben jezelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen en handel daar dan naar.
Niet de maker vh spel, de auteur van de poppetjes, de telefoonboer, niet je mob.netwerkaanbieder, wifiaambieder of de auto of trein die tegen jouw aanrijdt.
Ooit al eens gedacht dat er ook derden slachtoffer kunnen worden van onverantwoord gedrag? Zaken als verkeersregels zijn er niet zo zeer om jou in bescherming te nemen, maar om anderen tegen jou te beschermen. Dan kun je wel achteraf iemand verantwoordelijk gaan stellen, maar daar maak je de situatie waarin een onschuldig iemand slachtoffer is geworden niet mee ongedaan.

Ik zeg niet dat het in deze situatie zo is, maar jou generalisering slaat nergens op, het is een leuke theorie dat iedereen geheel zelf verantwoordelijk is, maar in de praktijk werkt dat niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Hainje »

huibf schreef:linkse rechters
Wat heeft de politieke voorkeur van een rechter daar mee te maken?
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door SuperGhost »

inderdaad, want doen die PVV-oneliners hier :N
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten