Korte vragen #19

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Suus »

Is het een One-Country-Pass? Daar was alleen datum toch al voldoende voor?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #19

Bericht door Aking »

Een one country pass is niet geldig voor Rotterdam - Mainz (A)
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Is het een One-Country-Pass? Daar was alleen datum toch al voldoende voor?
Een Interrail-Global-Pass :wink:

En merci, Aking.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #19

Bericht door Aking »

Yw! Als je nog meer InterRail/internationale vragen hebt hoor ik het wel :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #19

Bericht door Ardan »

Mooi, want ik wil in september op Interrail gaan maar ik ga eerst nog even hoe en wat met route en alles uitzoeken :)
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #19

Bericht door Aking »

Ook als je daar hulp bij nodig hebt, roep maar :)

Enige puntje is dat ik wel een drukke maand voor de boeg heb, maar ik zal mn best doen te beantwoorden wat ik kan :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Geert »

Er zitten wel meer mensen op OVNL die hebben ge-Interraild dus dat komt vast goed. ;)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #19

Bericht door MdJ »

Ik heb ook alle losse trajecten ingevuld... Wat wel opviel dat de grootste intresse uitging naar de reisdagen. En zelfs die werden niet afgestreept, itt vorige keer.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #19

Bericht door Z2N »

De reisdatum invullen is op dat moment meer van belang, een reisdatum overslaan heeft meer schade dan een los traject niet invullen. De losse trajecten worden alleen van belang bij de verwerking van de hoes, daarmee betaalt Interrail de verschillende vervoerders de juiste som geld uit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #19

Bericht door Hainje »

Vanaf welke datum is de nieuwe dienstregeling van het Nederlandse spoor eigenlijk terug te vinden in Hafas? Drie of vier maanden van tevoren?
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door webguy »

Meestal krijgt NDOV 'm ook vrij vroeg. Hafas heeft 'm vervolgens meestal een week later.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Milco »

Ik ben aardig benieuwd hoe de dienstregeling voor 2017 eruit ziet rond de Flevolijn en Weesp. :)
Gezien de 4600 met 12/18 minuten verschuift (en daardoor buiten de knoop Zwolle gaat vallen), concludeer ik wel dat alle sprinters rondom Weesp verwisseld worden ([serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] vs. [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie]; [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] vs. [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie]; [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] vs. [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]; [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] vs. [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]) en daardoor ook de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie], gezien deze nu in een scheve kwartierligging rijdt met de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie]. Wel ben ik benieuwd naar de [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] en [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] op de Westtak en de sprinters tussen Schiphol Airport en Leiden Centraal ([serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] en nog eentje, [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] toch)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #19

Bericht door Hainje »

webguy schreef:Meestal krijgt NDOV 'm ook vrij vroeg. Hafas heeft 'm vervolgens meestal een week later.
Geef jij een gil als je het in de datastroom van het loket aantreft? Jij komt dat eerder tegen dan ik lijkt mij aangezien je daar bijna dagelijks mee bezig bent (denk ik).
Milco schreef:*knip*
Mwa, ik ben meer geinteresserd in de uitwerking van Brabant tot op de minuut. De Randstad vind ik verder eigenlijk niet interessant.
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Geert »

De laatste IFF levering gaat iig maar tot december dit jaar. Het is overigens dezelfde datastroom als de dienstregeling voor dit jaar, alleen de geldigheid is spontaan een jaar langer.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #19

Bericht door Zugführer »

Ik neem morgenochtend waarschijnlijk de omgeleide ICE naar Basel, die vanwege werkzaamheden via Venlo rijdt. Vertrek Utrecht Centraal 8.33 uur, aankomst in Venlo staat gepland voor 9.23 uur. Ik ben toch héél benieuwd hoe ze dat gaan doen in 50 minuten :')
De Deutsche Bahn zegt alleen "ICE 255: Venlo->Köln Hbf: Bauarbeiten. Die Ankunft verzögert sich bis zu 20 Minuten."
Zou dat betekenen dat er ná Venlo nog meer vertraging bij komt of heeft dat betrekking op de situatie in Nederland?
Venlo - Köln in 1:15 lijkt me nog wel haalbaaar.
Ik onderzoek nog alternatieve opties om de mogelijk drukke en dus vertraagde ICE te vermijden :p
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #19

Bericht door Hainje »

Misschien dat je het al gelezen had, maar de ICE stopt tussen Utrecht en Venlo niet op tussengelegen stations.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #19

Bericht door Aking »

Dan nog is 50 minuten wel heel krap volgens mij...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Suus »

Een normale intercity doet al 45 minuten over Utrecht - Eindhoven. Als je daar de stop van twee minuten plus de grofweg twee minuten rem- en optrektijd vanaf haalt kom je op 40 minuten. Dan blijft nog maar 10 minuten over voor Eindhoven - Venlo, wat de intercity in 40 minuten doet (minus vier tussenstops zou je dat kunnen doen in 30 minuten). Geen wonder dat men uitgaat van 20 minuten vertraging vanaf Venlo...

Venlo - Köln Hbf in 1:15 moet wel te doen zijn. Het is voor de stoptrein normaal al30 minuten naar Mönchengladbach, maar de ICE heef die rijtijd ook wel nodig vanwege het enkelspoor tussen Venlo en Viersen. Voor de stoptrein Mönchengladbach - Köln rekent men 55 minuten, dus als je daar zonder al die tussenstops (normaal 9) door kan rijden moet dat stuk echt wel in 45 minuten kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door reisthijs »

Hainje schreef:Misschien dat je het al gelezen had, maar de ICE stopt tussen Utrecht en Venlo niet op tussengelegen stations.
Haha, dat er geen tussenstops gepland zijn betekent niet meteen dat je ook snel door kan rijden...

Ik kwam toevallig gisteren met de nachttrein uit Zürich die had gepland 80 minuten de tijd om van Venlo naar Utrecht te rijden. Van Deurne tot Eindhoven achter de stoptrein aan gesukkeld, maar toch exact op de geplande tijd in Utrecht aangekomen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #19

Bericht door Zugführer »

Het wordt steeds vreemder, de ICE blijkt om 7.35 uur in Amsterdam te vertrekken en moet dan om 8.31 uur in Utrecht aankomen.
Vandaag waren de tijden precies hetzelfde, alleen vertrek in Utrecht was een half uur eerder.
Ik houd dus alvast rekening met een half uur vertraging :p
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #19

Bericht door Z2N »

Morgen wordt de ICE deels omgeleid via Woerden (i shit you not), de ICE 255 staat tussen 8:00 en 8:21 in Wd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Daniel »

Vorige week zaterdag vertrok die ICE nog om 8.16 uur uit Utrecht. Geplande aankomst in Venlo moet toen wel gelijk aan wat jij noemt zijn geweest want daar is een langere stop en hij had toen om 10.03 uur op Mönchengladbach moeten zijn maar dat werd ca. 6 min. later door een vertraagd vertrek uit Utrecht en langzaam achter de IC hangen op Eindhoven - Helmond.

Dat kwartier eraf is dus wel heel optimistisch maar verder zou het moeten kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #19

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Morgen wordt de ICE deels omgeleid via Woerden (i shit you not), de ICE 255 staat tussen 8:00 en 8:21 in Wd.
Welke route rijdt dat ding dan in vredesnaam?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #19

Bericht door Aking »

Ik gok Abcoude - woerden, dan kopmaken (vandaar de lange stop) en dan naar Utrecht...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #19

Bericht door Z2N »

Asd-Wd-Ut-Vl-Mönchengladbach-Köln, en dan verder tot Basel Bad, waar er opnieuw werkzaamheden zijn. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten