Korte vragen #19

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TomSteyl
Berichten: 174
Lid geworden op: Ma 25 Mei 2009, 14:33

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor TomSteyl » Ma 08 Aug 2016, 21:30

Weet er iemand waar de garage/remise van Qbuzz in Drachten zit?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.

2015: (09-11)
Trein: 1500 km · Metro: 0 km · Tram: 6 km · Bus: 219 km · Veer: 2 km · Auto: >7000 km

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2310
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 08 Aug 2016, 21:50

misschien helpt dit linkje
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Milco » Ma 08 Aug 2016, 21:52

Die is volgens mij niet meer actueel met o.a. Arriva in Appingedam en Purmerend en Connexxion in Alphen aan den Rijn. ;)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Meltrain » Di 09 Aug 2016, 00:41

Hainje schreef:Ja het treinstation bedoel ik, sorry als dat niet helemaal duidelijk was. Dank voor het antwoord. :)

Ik weet niet of je per se met de trein wilt, maar anders kun je vanaf Kerkrade ook buslijn 30 nemen, waarop de OV-Chipkaart geldig is.
Je moet alleen nog wel eerst even met de bus vanaf Kerkrade Centrum naar Kerkrade Busstation gaan voor die buslijn 30.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3702
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor regenmaker » Di 09 Aug 2016, 11:05

Leer en Weener zijn de enige stations in Duitsland met een OV chipkaart-paaltje.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor reisthijs » Di 09 Aug 2016, 11:27

Sinds een jaar of twee staan er sowieso paaltjes op alle regulier bediende stations in Nederland.
Om binnen Nederland met NMBS of DB te reizen moet je in/uitchecken bij NS.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

TomSteyl
Berichten: 174
Lid geworden op: Ma 25 Mei 2009, 14:33

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor TomSteyl » Di 09 Aug 2016, 15:23

Milco schreef:Die is volgens mij niet meer actueel met o.a. Arriva in Appingedam en Purmerend en Connexxion in Alphen aan den Rijn. ;)

Het is inderdaad niet meer actueel. Mocht er toevallig nog iemand zijn die het wel weet waar die remise in Drachten zit, hou ik me van harte aanbevolen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.

2015: (09-11)
Trein: 1500 km · Metro: 0 km · Tram: 6 km · Bus: 219 km · Veer: 2 km · Auto: >7000 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Suus » Di 09 Aug 2016, 16:34

Ik vermoed op de Kelvinlaan in Drachtstercompagnie. De klantenservice is inwonend bij de MAN-dealer vermoed ik, daarnaast is een open terrein met Qbuzz-auto's.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Mr-W » Di 09 Aug 2016, 17:18

regenmaker schreef:Leer en Weener zijn de enige stations in Duitsland met een OV chipkaart-paaltje.
Komen er tijdens de nieuwe Limburgse concessie Arriva paaltjes op alle buitenlandse stations tussen Luik-Maastricht-Aken?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Hainje » Di 09 Aug 2016, 17:44

Mr-W schreef:Komen er tijdens de nieuwe Limburgse concessie Arriva paaltjes op alle buitenlandse stations tussen Luik-Maastricht-Aken?

Het lijkt mij dat die paaltjes er pas komen zodra die trein rijdt. Tot die tijd lijkt het mij tamelijk onzin eigenlijk.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor reisthijs » Di 09 Aug 2016, 17:52

Die paaltjes hoeven er niet vanaf het begin van de concessie te staan nee. Maar dat was de vraag niet. De vraag is of ze er komen als die trein gaat rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3247
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Ronald » Di 09 Aug 2016, 18:18

Ik neem aan dat er tariefafspraken met DB en NMBS moeten worden gemaakt. Dat er een Nederlandse trein gaat rijden betekent niet automatisch dat het Nederlandse tarief daar geldt. Ik weet niet of er al iets over dergelijke afspraken bekend is.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3702
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor regenmaker » Di 09 Aug 2016, 18:19

Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 622
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor cassie127 » Za 13 Aug 2016, 17:13

Voor Herzogenrath moet je een kaartje kopen retour 100% korting NL €3,20 voor een stukje van Nog geen kilometer vanaf de Nederlandse grens :')
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor reisthijs » Zo 14 Aug 2016, 13:33

Ronald schreef:Ik neem aan dat er tariefafspraken met DB en NMBS moeten worden gemaakt. Dat er een Nederlandse trein gaat rijden betekent niet automatisch dat het Nederlandse tarief daar geldt. Ik weet niet of er al iets over dergelijke afspraken bekend is.
Ik neem aan dat Arriva in Duitsland gewoon de eigen tarieven zal hanteren, net zoals op de lijn naar Leer. Arriva wordt immers de exploitant van die trein, niet DB. Daar is de vraag vooral in hoeverre Duitse vervoerbewijzen geldig zullen zijn: aleen binnen Duitsland of ook op het Nederlandse deel van de lijn?

België is een ander verhaal, daar ligt het er aan of de trein in België onder de vlag van de NMBS gaat rijden, of dat Arriva als onafhankelijke vervoerder wordt toegelaten in België. Dat laatste zou een primeur zijn, vrije markt in het personenvervoer kennen onze zuiderburen nog niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2019
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Chrysa » Zo 14 Aug 2016, 13:43

Waarom zou Arriva die België binnenvalt met een trein een primeur zijn? Thalys en ICE doen het toch ook? Wat zie ik over het hoofd? Ook NS rijdt met de Intercity Brussel gewoon naar België, lijkt me niet heel anders dan Arriva.


Edit: Laat maar, niet goed gelezen, waardoor ik alleen keek naar alles dat niet NMBS was.

Gebruikersavatar
Een Echte Heer
Berichten: 39
Lid geworden op: Vr 15 Jul 2016, 19:36

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Een Echte Heer » Zo 14 Aug 2016, 23:16

Een verbinding tussen Liege en Aachen via Maastricht/Heerlen zou kunnen concurrren met de directe HST's tussen de plaatsen. Dit is natuurlijk een hele flauwe vergelijkig, met Arriva ben je gewoon een uur langer onderweg dan ICE/Thalys maar de overheden zijn net robots.

Daarnaast kan ik gewoon leven met Arriva in Herogenzath of Aachen, kan prima. Maar Arriva op een babaars station als Visé is gewoon een cultuurschok. Er zit gewoon een halve meter verschil tussen het perron en de treinvloer. Trouwens een andere vervoerder in België is sowieso een mindblown.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor OmniLezer » Ma 15 Aug 2016, 10:24

Arriva moet dan treinen met een 60cm vloer hebben i.p.v. een 84cm vloer zoals in Nederland omdat een opstap van 20cm nog kan, maar een opstap van een kleine 50cm is wel veel. Ik weet nieet welke turner in de trein kaan stappen zo, maar ik kan dat niet en ben vrij lenig.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor reisthijs » Ma 15 Aug 2016, 10:33

Bij de GTW's hebben ze dat opgelost met een extra uitschuifbare treeplank, zie bijvoorbeeld in Weener: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ahnhof.JPG
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor waldo79 » Ma 15 Aug 2016, 10:35

@Omnilezer: nog niet veel gezien van de wereld?
Eh, in vele buitenlanden moet je vanaf een laag perron tientallen centimeters omhoog de trein inklimmen. En dat lukt zelfs mensen met een volle backpack op de rug (A)
Mij best :)

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Zugführer » Ma 15 Aug 2016, 11:12

:Y
Ik denk dat geen enkel ander Europees land alle stations heeft uitgerust met zo'n hoog perron als we in Nederland hebben.
Jammere bijkomstigheid is dat de aanleg van een nieuw station in Nederland daardoor meteen vrij prijzig is.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Suus » Ma 15 Aug 2016, 11:52

Zugführer schreef::Y
Ik denk dat geen enkel ander Europees land alle stations heeft uitgerust met zo'n hoog perron als we in Nederland hebben.
Jammere bijkomstigheid is dat de aanleg van een nieuw station in Nederland daardoor meteen vrij prijzig is.

VK heeft overal hoge perrons van 91,5 centimeter, op de lijn naar Heathrow zelfs 1,1 meter.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Een Echte Heer
Berichten: 39
Lid geworden op: Vr 15 Jul 2016, 19:36

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Een Echte Heer » Ma 15 Aug 2016, 12:09

VK en Nederland dan :D

En Ierland neem ik ook aan omdat het netwerk daar door de Britten is aangelegd.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Suus » Ma 15 Aug 2016, 12:12

Vermoedelijk wel, maar behalve dat de Ieren breedspoor hebben weet ik heel weinig van de Ierse spoorwegen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Korte vragen #19

Berichtdoor Zugführer » Ma 15 Aug 2016, 12:20

Ik weet ook weinig van de Ierse en UK spoorwegen, buiten London om ;)
Staat op de planning voor volgende vakantie :pos:
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten