OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Ik vind het ook niet okay. Maar helaas heb ik geen mobiele Mikos mee. ;) En de brede poortjes blijven toch echt een stuk langer open staan, wat het dus kwetsbaarder maakt voor tailgaten.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Aking »

Suus schreef:... neem ik maatregelen.
Zoals? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Die ga ik natuurlijk niet aan jouw grote wijsneus hangen :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Aking »

Dan wens ik je er succes mee :mrgreen:

Het is alleen te hopen voor je dat je niet stil gaat staan in het poortje en omver wordt gebeukt door 115kg, want midden in zo'n poortje is natuurlijk geen logische plek om stil te staan, en een gebroken neus schijnt pijn te doen (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door umbusko »

Ik moet anders vrij regelmatig bijna stilstaan in het poortje, omdat die dingen niet snel genoeg opengaan. -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Klinkt bekend ja... in m'n forenstijd per trein nog weleens zowat een deurtje eruit gelopen omdat ik sneller liep dan het poortje door had dat ik incheckte :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Wubbo »

Ik ben ook wel eens wat langzamer dan normaal in zo'n poortje. Geen idee hoe dat opeens komt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Aking schreef:Het is alleen te hopen voor je dat je niet stil gaat staan in het poortje en omver wordt gebeukt door 115kg, want midden in zo'n poortje is natuurlijk geen logische plek om stil te staan, en een gebroken neus schijnt pijn te doen (A)
Als je denkt dat je door je vetzucht mij te slim af kan zijn moet je wel van heel goede huize komen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Aking »

Heeft weinig met te slim af zijn te maken hoor, ik loop in het slechtste geval weg met een boete, jij met een gebroken neus *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

De enige die bij die confrontatie gewond zal weglopen ben jij, met een blauw oog en een gebroken penis :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Mikos »

En een chipkaart zonder saldo in je reedt! Hebben we het cirkeltje weer rond. (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Hainje »

Mikos be like:

Afbeelding
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

De vraag is waarom we ons druk maken om tailgaters? Als jij ze tegenhoudt, riskeer je verbaal en/of fysiek geweld én het weerhoudt ze niet om achter iemand aan te lopen/onder de poortjes door te kruipen/ over de poortjes te springen/ achter iemand aan te lopen. -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Blijkbaar is zwartrijden geen probleem voor jou. Prima, weten we dat ook weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PHS »

Aking schreef:Heeft weinig met te slim af zijn te maken hoor, ik loop in het slechtste geval weg met een boete, jij met een gebroken neus *O*
Een gebroken neus kost meer dan alleen een boete, dat hoef ik jou niet uit te leggen (A)
hauptbahnhof schreef:De vraag is waarom we ons druk maken om tailgaters?
Omdat je het gevoel krijgt dat iemand misbruik van je maakt; de 'tailgater' loopt immers mee met jouw check-in of check-uit. Dat gevoel roept bij veel mensen een tegenreactie op, daar is niets vreemds aan.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Suus schreef:Blijkbaar is zwartrijden geen probleem voor jou. Prima, weten we dat ook weet.
Nobody's stealing my money. Dus waarom moet ik me daar druk om maken? Het is het probleem van de vervoerders. Daar heb je kaartcontrole voor. En jouw individuele actie verandert er echt helemaal NIKS aan. Wellicht iets minder druk maken om wat anderen doen en dus alles overlaten aan degenen die zich om dat specifieke geval moeten bekommeren :wink:

Ik zie hier in Amsterdam vaak open noodpoortjes bij de metrostations. Die zijn dus opengetrapt door zwartrijders. Vroeger sloot ik ze maar uiteindelijk is de vraag... Wat schiet ik ermee op? De eerstvolgende zwartrijder blijft echt niet opgesloten in het station maar zal het hem weer opentrappen of via een van de andere bekende wegen het station verlaten.
PHS schreef:
hauptbahnhof schreef:De vraag is waarom we ons druk maken om tailgaters?
Omdat je het gevoel krijgt dat iemand misbruik van je maakt; de 'tailgater' loopt immers mee met jouw check-in of check-uit. Dat gevoel roept bij veel mensen een tegenreactie op, daar is niets vreemds aan.
Laat dat gevoel gaan. Die tegenreactie is natuurlijk maar even logisch nadenken en gewoon laten voor wat het is. Heel simpel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Jouw geld wordt wel gestolen door zwartrijders! Het OV wordt bekostigd door de overheid en/of door de inkomsten uit kaartverkoop. Is er te weinig geld om het OV te financieren, dan wordt er of in het netwerk gesneden en/of de prijzen verhoogd. Zou iedereen netjes betalen, dan is er meer geld en krijg je een beter netwerk en minder sterke prijsverhogingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Ik voel dat niet in mijn portomonee. Je snapt best wat ik bedoel. En nogmaals, je schiet er niks mee op! Echt nada. 0,0!

En thumbs up voor hoe optimistisch jij denkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Logisch dat jij dat niet voelt, je hebt een tram van de zaak :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Ik gebruik ov in meerdere plaatsen in het land, ook bij jou om de hoek, ondanks de belachelijk lage frequenties terwijl er heel veel controle is...
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door henrivanderweijden »

Ik zat net te eten in restaurant Breexz in op station Tilburg.
Ik gok dat dit het enige station in NL met een chipkaartpoortje in de zaak?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Een poortje zelfs? Ik ken wel perron 4/5 in Amersfoort met een uitcheckpaal in het restaurant (al is die zaak al tijden niet meer open volgens mij)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

henrivanderweijden schreef:Ik zat net te eten in restaurant Breexz in op station Tilburg.
Ik gok dat dit het enige station in NL met een chipkaartpoortje in de zaak?
Nee, Restaurant 1e klasse op spoor 2b van Amsterdam Centraal heeft ook een poortje in de zaak.
Daniel schreef:Een poortje zelfs? Ik ken wel perron 4/5 in Amersfoort met een uitcheckpaal in het restaurant (al is die zaak al tijden niet meer open volgens mij)
Sinds juli 2018 is het restaurant dicht: https://indebuurt.nl/amersfoort/nieuws/ ... and~50373/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door RobertT »

henrivanderweijden schreef:Ik zat net te eten in restaurant Breexz in op station Tilburg.
Ik gok dat dit het enige station in NL met een chipkaartpoortje in de zaak?
Alleen jammer,dat meestal ook de andere deur open staat,hier is geen poortje
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daantje »

Vanmorgen viel mijn ov-chipkaart uit mijn jaszak. Toen ik hem opraapte zag ik dat ie begin september verlopen is. Ik heb een persoonlijke kaart en ik had wel verwacht dat ik hier bericht van zou krijgen voor het zover was?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten