OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door reisthijs »

Ik heb blijkbaar geen last van die technische storing want ik vond zojuist een brief van NS in mijn brievenbus met een vervangende OV-chipkaart! Netjes 6 weken voordat mijn oude kaart verloopt. :pos:

Dat voor een kaart die ik momenteel niet eens gebruik, er staat alleen NS Flex Basis op.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Volgens mij krijg je bij NS Flex Basis geen gratis vervangende chipkaart, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Durashift »

Durashift schreef: za 11 nov 2023, 21:51
waldo79 schreef: di 31 okt 2023, 19:25 Maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de gebruiker om niet te nonchalant met de ov chipkaart om te gaan.
Tja.. men zegt op de homepage:
(..)Je oude kaart is geld waard
Na vijf jaar verloopt een OV-chipkaart. Het kan zijn dat er dan nog saldo op staat. Natuurlijk kun je dit terugkrijgen. Het is tenslotte jouw geld.(..)
Nu heeft mijn moeder in september onderstaand formulier ingevuld, tot twee keer toe zegt zij, omdat de chipkaart per 16 oktober verlopen zou.
Kennelijk heeft zij iets niet goed gedaan.. want tot op heden nog geen geld ontvangen.
(..)
Goed, nieuwe poging want OV-chipkaart had mijn moeder een herinneringsmail gestuurd dat de kaart verlopen was maar er nog wel € 22,48 op staat.

Mijn moeder heeft de hulplijn van Translink gebeld en met een mevrouw gesproken. Het rare is dat die mevrouw, in het saldo teruggave systeem, het rekeningnummer van mijn moeder niet in het invoerveld 'geklopt' kreeg. De software accepteerde het nummer niet terwijl dat wél goed opgegeven was.

De medewerkster kon dit controleren doordat mijn moeder van automatisch opwaarderen gebruik maakte en het rekeningnummer daarvoor zichtbaar was voor de medewerkster.

Wat gaat er nu mis en wát is er nu nog te doen om saldo terug te vragen?
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door IIVQ »

Een mail sturen naar Translink met je bovenstaande relaas, en elke 2 weken een herinnering sturen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Meltrain »

Als je nu via het formulier Geld terug bij Vertraging wilt aanvragen, dan hoef je de tweede keer niet meer opnieuw het nummer van je OV-chipkaart in te voeren als je HSL-toeslag hebt betaald. :D De site vraagt nu zelf of de toeslag op de kaart met hetzelfde nummer stond.
Helaas heb ik ook iets te zeuren, want dat formulier herkent stationsafkortingen niet meer, maar dat is slechts een klein probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Toen ik incheckte bij de metro vanavond kreeg ik een pushbericht van de bank van een betaling aan OVpay. Raar. Transactiecode ingevoerd op de website, gaat om een metrorit van 31 december. Vreemd, want ik heb op 31 december ook een afschrijving voor hetzelfde bedrag, waarvan het tijdstip past bij het uitchecken in de transactie van vandaag. Dus ik de transactiecode en de afschrijving van 31 december ingevoerd bij OVpay, krijg ik een foutmelding dat de transactie niet bestaat. Maar het geld is wel afschreven :s

Op de website een contactformulier gezocht, nergens te vinden. Dus dan maar bellen. Die probeerden mij naar het reactieformulier op de website te sturen, wat dus niet bestaat. Niet in Safari en niet in Edge. Toen is het contactformulier maar telefonisch voor mij ingevuld, maar de reactietermijn werd vervolgens aangekondigd als ZES WEKEN :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door huibf »

Is er alleen bij Hermes een chipkaart storing. Transdev breed of is het landelijk bij de bussen

Maandag 8-1 en iig dinsdag 9-1 in de ochtend.

Of zou het eindelijk eens een geste zijn van de uitermate slechte dienstregelingen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Milco »

Betreft een storing bij Transdev. Heeft niets te maken met slechte dienstregelingen….
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door huibf »

Dat zeg ik ook niet.
Tegenover een ondermaatse dienstregeling hoort toch enige compensatie. En dan bedoel ik noet het inhouden van DRU door de provincie.
De reiziger mag vest gecompenseerd worden. Iets wat ze nu dus ongewild (?) doen.

Als deze storing net zo lang duurt als het in orde krijgen vd reisinfo bij de laatste aanpassing in de ZOBconcessie in oktober hebben we een paar weken te gaan.

Ik zag idd bij Arriva net de 'groene' lampjes op de CiCo.

Stel dat dit probleem zich nog wat dagen gaat voordoen, wat is het backup senario?
- werk neerleggen. Boete is goedkoper dan rijden?
- invoering ritkaartjes? Tegen welke prijs ?
- ...
- ...
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door RnBn »

Blijkbaar is het al twee dagen op rij niet gelukt om een bepaalde dataset correct in te laden, op dit moment hebben wij als chauffeurs de instructie gekregen iedereen gratis mee te nemen (standaard protocol). "Er wordt op dit moment aan een oplossing gewerkt" is wat wij te horen krijgen. Een paar jaar terug heeft het ook een aantal dagen geduurd toen er een Transdev brede validator storing was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten