Arriva leunt op de brand awareness van DB? Ik vraag mij af hoeveel doorsnee reizigers van Arriva weten dat Arriva van DB is.MdJ schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.
Syntus wordt Keolis
Re: Syntus wordt Keolis
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Syntus wordt Keolis
Even veel reizigers die weten dat connexxion onder transdev valt. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Syntus wordt Keolis
Ja, het is even zoeken, maar de reactie was op het bericht van StadtlerRail 2 pagina's terug, alwaar mijn bericht ook stond.VIRM schreef:Arriva leunt op de brand awareness van DB? Ik vraag mij af hoeveel doorsnee reizigers van Arriva weten dat Arriva van DB is.MdJ schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.
Arriva heeft inmiddels als ondertitel " A DB company" Arriva en DB worden aan elkaar gekoppeld en de naamsbekendheid (geld waard!) is dan dus groter.
Keolis kan echter weinig steunen op de naam Syntus. Een boerenbedrijf uit de Achterhoek, miljoenenverliezen op de Veluwe, fijna failliet en in Utrecht gaat het nu in dit eerste jaar ook niet geheel fantastisch met het imago.
Nu ben ik de laatste die iets over marketing gaat zeggen, daar hebben anderen veel meer verstand over. Ik haalde het _toen ik het bericht plaatste_ even aan.
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Syntus wordt Keolis
Mensen weten niet eens dat Breng eigenlijk Connexxion is dusja... Hetzelfde gaat waarschijnlijk gelden voor Allgo.dylanwild94 schreef:Even veel reizigers die weten dat connexxion onder transdev valt. :Y
Ook denk ik dat bijna niemand weet dat WestVerkehr deels onderdeel is van NEW AG uit Mönchengladbach om maar wat te noemen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Syntus wordt Keolis
Tja, ik denk ook dat weinig mensen weten dat Virgin Trains East Coast voor slechts 10% eigendom van Virgin is en voor 90% eigendom van Stagecoach is. :')
Dit in tegenstelling tot Virgin Trains, dat voor 51% van Virgin en voor 49% van Stagecoach is. :Y
Dit in tegenstelling tot Virgin Trains, dat voor 51% van Virgin en voor 49% van Stagecoach is. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Syntus wordt Keolis
We moeten oorzaak en gevolg natuurlijk niet omdraaien. Het gaat er niet om dat Syntus gebruik zou willen maken van de brand awareness van het merk Keolis - die in Nederland sowieso nog vrij nihil is. Het gaat er juist om dat Keolis haar eigen brand awareness in Nederland wil vergroten. Nu kent bijna niemand Keolis, over een paar jaar is dat wel anders. Daarmee wordt het merk Keolis meer waard.
Idem met DB en Arriva. Er staat niet "A DB company" onder het Arriva-logo omdat Arriva daar voordeel van heeft, maar juist omdat DB wil dat iedereen weet dat Arriva onderdeel is DB.
Rare uitzondering is Transdev, die kennelijk juist zoveel mogelijk verschillende merknamen wil hanteren. Connexxion, Hermes, OV Regio IJsselmond. Bij hen lijkt juist het idee te zijn dat je met lokale merknamen meer brand commitment hebt. Op zich niet gek gedacht, als je Transdev bent.
Idem met DB en Arriva. Er staat niet "A DB company" onder het Arriva-logo omdat Arriva daar voordeel van heeft, maar juist omdat DB wil dat iedereen weet dat Arriva onderdeel is DB.
Rare uitzondering is Transdev, die kennelijk juist zoveel mogelijk verschillende merknamen wil hanteren. Connexxion, Hermes, OV Regio IJsselmond. Bij hen lijkt juist het idee te zijn dat je met lokale merknamen meer brand commitment hebt. Op zich niet gek gedacht, als je Transdev bent.
Re: Syntus wordt Keolis
Het is puur waar je als bedrijf waarde aan hecht, een sterke merknaam van het moederbedrijf, of een meet "down-to-earth", kleinschalige look van je dochterondernemingen. Keolis gaat voor de eerste, transdev voor de tweede. Dit is in lijn met de expansie van syntus en de vergroening van connexxion.
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Syntus wordt Keolis
Connexxion was (voor zover ik meegemaakt heb) altijd al groen _O-
Maar 'kleinschalige look' klinkt in NL-context wat vreemd als je het hebt over Connexxion, dat nogal de grootste OV-busboer in NL was (is?).
Maar 'kleinschalige look' klinkt in NL-context wat vreemd als je het hebt over Connexxion, dat nogal de grootste OV-busboer in NL was (is?).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Syntus wordt Keolis
Transdev heeft in Duitsland wel: wir sind transdev onder het logo van bijvoorbeeld de nordwestbahn staan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Syntus wordt Keolis
Toen men dat deed heeft men ook de oude Connex en Veolia-logo’s eruit gegooid die men het en der nog had in Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus wordt Keolis
of rood als je in de regio haaglanden woontSuperGhost schreef:Connexxion was (voor zover ik meegemaakt heb) altijd al groen _O-
Maar 'kleinschalige look' klinkt in NL-context wat vreemd als je het hebt over Connexxion, dat nogal de grootste OV-busboer in NL was (is?).
Maar grootte is natuurlijk altijd relatief, de gemiddelde reiziger zal echt niet weten dat connexxion onderdeel is van een veel groter Frans moederbedrijf, maar als je bijv. a DB company op al je voertuigen zet voelt dat al heel anders aan.
Echter is de reiziger in ditsoort dingen een kleine overweging, door alles Keolis te noemen straal je uit dat je een groot, kapitaalkrachtig bedrijf bent. Door gebruik te maken van veel dochterbedrijven (die vaak maar 1 regio bedienen), bijv. nordreinwestfalenbahn laat je zien dat je je als bedrijf kan aanpassen aan de situatie, en uiterlijk vertoon ondergeschikt vind aan het functioneren van je dochterbedrijven.
Geen van beiden is goed of slecht, alleen ze tonen een verschil in mentaliteit van de moederbedrijven.
Wat betreft het feit dat transdev dus ook haar naam op treinen in duitsland zet, dit kan veel oorzaken hebben, maar het zou kunnen dat transdev ook meer gaat consolideren. Ik heb geen idee.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Syntus wordt Keolis
It's very nice following this topic, about branding of transport-companies.
Just one word aside: why is it difficult to maintain local language for terms that could easily being translated.
As far as i can see, the Dutch language contains terms like "merkentrouw" en "naamsbekendheid", which could being used instead.
Be proud about your own language, or otherwise keep it simple for those not that much into marketing, to follow the topic.
Many thanks ahead. :)
Just one word aside: why is it difficult to maintain local language for terms that could easily being translated.
As far as i can see, the Dutch language contains terms like "merkentrouw" en "naamsbekendheid", which could being used instead.
Be proud about your own language, or otherwise keep it simple for those not that much into marketing, to follow the topic.
Many thanks ahead. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Syntus wordt Keolis
@isadora, ik denk niet dat ik het punt dat je probeert te maken helemaal snap, of was dat juist het punt? :D
Bij twijfel altijd klagen
Re: Syntus wordt Keolis
That we not so much Englische words musten usen if there ook a prachtig Dutch word for is :D
Geldt deze omzetting vanaf nu trouwens ook voor Duitse bedrijven zoals eurobahn? Je maakt je pas echt bekend als je in heel Europa te zien bent (ik kom nooit in Frankrijk dus ik weet niet hoe zichtbaar Keolis daar is)
Geldt deze omzetting vanaf nu trouwens ook voor Duitse bedrijven zoals eurobahn? Je maakt je pas echt bekend als je in heel Europa te zien bent (ik kom nooit in Frankrijk dus ik weet niet hoe zichtbaar Keolis daar is)
Ik doe ook maar wat
Re: Syntus wordt Keolis
Dank Ardan voor de correcte uitleg. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Syntus wordt Keolis
voor de volledigheid
Keolis is voor 70% eigendom van sncf en bezit de volgende dochterbedrijven:
Frankrijk
- stadsdienst Rijssel/Lille onder de naam transpole, in een aparte huisstijl
- Eurobahn, aparte huisstijl, met tegenwoordig een keolis group logo er op
Samen met First Group
- transpennine express, in een aparte huisstijl
- Govia
Daaronder vallen
- southeastern, in aparte huisstijl
- keolis nederland/syntus (duh)
daarbij horen dus, zoas jullie weten
- Syntus gelderland
- Syntus overijssel
- Syntus Utrecht
- Syntus Twente (waarom valt dit eigenlijk niet onder Overijssel, net zoals de treindiensten vanuit zwolle?)
- Allgo Almere
België
- Eurobus Holding (tegenwoordig keolis belgie, een samenraapsel van losse touringcar- en taxivervoerders, ze verzorgen ook enkele lijndiensten en scholierendiensten). dit in keolis huisstijl, maar allmaal nog met een eigen naam en eigen (keolis-stijl) logo.
- Busslink, een ov bedrijf. ik kan hier niet veel over vinden, maar als er iemand is die zweeds kan, vul me svp aan.
edit: de naam Keolis komt dus maar gering voor, afgezien van het touringcarbedrijf is Nederland dus het eerste land waar ze op grote schaal de ov-bedrijven onder de naam Keolis gaan laten rondrijden.
Keolis is voor 70% eigendom van sncf en bezit de volgende dochterbedrijven:
Frankrijk
- stadsdienst Rijssel/Lille onder de naam transpole, in een aparte huisstijl
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Eurobahn, aparte huisstijl, met tegenwoordig een keolis group logo er op
- Spoiler: show
Samen met First Group
- transpennine express, in een aparte huisstijl
- Spoiler: show
- Govia
Daaronder vallen
- southeastern, in aparte huisstijl
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- keolis nederland/syntus (duh)
daarbij horen dus, zoas jullie weten
- Syntus gelderland
- Syntus overijssel
- Syntus Utrecht
- Syntus Twente (waarom valt dit eigenlijk niet onder Overijssel, net zoals de treindiensten vanuit zwolle?)
- Allgo Almere
België
- Eurobus Holding (tegenwoordig keolis belgie, een samenraapsel van losse touringcar- en taxivervoerders, ze verzorgen ook enkele lijndiensten en scholierendiensten). dit in keolis huisstijl, maar allmaal nog met een eigen naam en eigen (keolis-stijl) logo.
- Spoiler: show
- Busslink, een ov bedrijf. ik kan hier niet veel over vinden, maar als er iemand is die zweeds kan, vul me svp aan.
- Spoiler: show
edit: de naam Keolis komt dus maar gering voor, afgezien van het touringcarbedrijf is Nederland dus het eerste land waar ze op grote schaal de ov-bedrijven onder de naam Keolis gaan laten rondrijden.
Laatst gewijzigd door Mdk op di 10 okt 2017, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Syntus wordt Keolis
Nieuwe concessies van eurobahn worden als Keolis gereden, de nieuwe treinen voor o.a. Hengelo-Bielefeld zijn in een mintgroen-grijs-witte kleurstelling gespoten.Ardan schreef:That we not so much Englische words musten usen if there ook a prachtig Dutch word for is :D
Geldt deze omzetting vanaf nu trouwens ook voor Duitse bedrijven zoals eurobahn?
Keolis is daar behoorlijk zichtbaar. Vierentwintig dochterondernemingen hebben daar de naam Keolis, bijvoorbeeld:Je maakt je pas echt bekend als je in heel Europa te zien bent (ik kom nooit in Frankrijk dus ik weet niet hoe zichtbaar Keolis daar is)
- http://keolis-gascogne.com/
- http://keolis-aquitaine.com/
- http://www.keolis-emeraude.com/
Zo te zien is daar ook de uitrol van het nieuwe logo begonnen, maar nog niet afgerond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus wordt Keolis
@suus hoe heb je die gevonden? ik kwam niet verder dan wikipedia en keolis websites
Maar rijden ze alleen met de touringcarbedrijven in keolis huisstijl? of zijn er ook nog ov-bedrijven die er in rondrijden?
Die Nieuwe huisstijl van Eurobahn heb ik idd ook even gemist. t lijkt er op dat ze inderdaad hard bezig zijn alle ov bedrijven in "mainland" europa om te dopen tot keolis
Maar rijden ze alleen met de touringcarbedrijven in keolis huisstijl? of zijn er ook nog ov-bedrijven die er in rondrijden?
Die Nieuwe huisstijl van Eurobahn heb ik idd ook even gemist. t lijkt er op dat ze inderdaad hard bezig zijn alle ov bedrijven in "mainland" europa om te dopen tot keolis
Bij twijfel altijd klagen
Re: Syntus wordt Keolis
"Lignes routieres regionales" is Frans voor "streekbuslijnen" :)Mdk schreef:of zijn er ook nog ov-bedrijven die er in rondrijden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus wordt Keolis
fair enough, Frans is niet helemaal (helemaal niet) mijn taal, vandaar :')
Bij twijfel altijd klagen
Re: Syntus wordt Keolis
Om het even duidelijk te maken: Fransen maken onderscheid tussen een Bus (een stadsbus) en een Car (een streekbus). De tweede rijden normaal gesproken met hogevloers-touringcarbussen, vandaar de naam.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Syntus wordt Keolis
Busslink is het derde grootste busbedrijf van Zweden, actief in de regio's Stockholm, Västernorrlands län (Midden-Zweden, aan de Botnische Golf) en Västra Götalands län (rondom Göterborg) en is in de jaren 90 ontstaan uit vervoersbedrijven SL-Buss (bustak van het gemeentelijke vervoersbedrijf van Stockholm) en Näckrosbuss AB (destijds actief in Örebro län en Södermanlands län) en is sinds 2010 onderdeel van Keolis.Mdk schreef:Zweden:
- Busslink, een ov bedrijf. ik kan hier niet veel over vinden, maar als er iemand is die zweeds kan, vul me svp aan.
- Spoiler: show
In Stockholm rijden alle vervoerders in de huisstijl van SL (Stockholms Lokaltrafik), dat in de jaren 90 van gemeentelijke vervoersbedrijf is omgetoverd in een OV-autoriteit die al het OV in- en rondom Stockholm aanbesteedt. Ik weet niet hoe het bij de metro en pendeltreinen zit, maar ik zag dat bij de bussen een bordje of in het klein een tekst op de ruiten was geplakt waarop staat welk vervoersbedrijf er rijdt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Storstock ... okaltrafik
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Syntus wordt Keolis
In de vorige concessie werkte First inderdaad samen met Keolis, maar de huidige concessie Transpenine Express wordt volledig door First geëxploiteerd.Mdk schreef: Groot Britannië
Samen met First Group
- transpennine express, in een aparte huisstijl
- Spoiler: show
Govia (= Keolis en Go-Ahead) had zich overigens ook op die concessie ingeschreven, maar verloor dus.
Dit ligt iets moeilijker.
Govia heeft drie concessies:
- Southeastern
- London Midland (gaat eind dit jaar over naar Abellio / Mitsui / JR East )
- Govia Thameslink Railway
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus wordt Keolis
Bij het nieuwe logo vervalt dat dus.. > klikStatler Rail schreef: Idem met DB en Arriva. Er staat niet "A DB company" onder het Arriva-logo omdat Arriva daar voordeel van heeft, maar juist omdat DB wil dat iedereen weet dat Arriva onderdeel is DB.
In NL kan het misschien wel te maken hebben dat de OV tak van Connexxion niet 100% eigendom is van Transdev?regenmaker schreef:Transdev heeft in Duitsland wel: wir sind transdev onder het logo van bijvoorbeeld de nordwestbahn staan.
Re: Syntus wordt Keolis
Concessie Twente is toen afgegeven door de regio Twente. Een apart bestuursorgaan binnen Overijssel.Mdk schreef:
Nederland
- keolis nederland/syntus (duh)
daarbij horen dus, zoas jullie weten
- Syntus gelderland
- Syntus overijssel
- Syntus Utrecht
- Syntus Twente (waarom valt dit eigenlijk niet onder Overijssel, net zoals de treindiensten vanuit zwolle?)
- Allgo Almere
Maar is ondertussen ook opgegaan in Overijssel. Dus of er hierna nog een aparte concessie komt....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten