Syntus wordt Keolis

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef:en ik kan me net herinneren dat er ergens een grote Fyra-achtige ramp heeft plaatsgevonden.
Wat bedoel je hiermee? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Daniel »

Ik neem aan dat 'ie daar doelt op een grote negatieve gebeurtenis die je bedrijf een slechte naam bezorgt heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door MdJ »

Ardan schreef:
MdJ schreef:Syntus staat natuurlijk bekend als boerenbedrijfje, dat ooit de redder van de Achterhoek was..
Is dat gegeven niet juist positief? Dat 'dat boerenbedrijfje' nu is uitgegroeid naar een vervoerder die heel midden- en oost-Nederland bedient met zelfs lijnen naar Amsterdam en Rotterdam (concessie Utrecht straks)? Dat staat toch mooi op je bedrijfshistorie?
Op zich wel maar het romantische verleden heeft ook het predikaat "boerenbedrijf dat een beetje aanprutst"... Het helpt ook niet dat ze niet heel positief in het nieuws komen als het op de core-business gaat: Bijna failliet door te lage inschrijving op de Veluwe en miljoenenverlies door Twente.

Een groot professional daadkrachtig bedrijf, netzoals Arriva ons wil doen geloven met de DB-company, zou die fouten niet moeten en mogen maken...
Bij twijfel: gebruik beton.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door SuperGhost »

Je bedoeld datzelfde Arriva dat enkele 'anti'-sites opgezet zag worden door boze klanten die vonden dat Arriva er totaal niets van kan/kon? Iets dat geen enkele andere vervoerder in NL heeft/had? :')
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door MdJ »

Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.
Bij twijfel: gebruik beton.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door SuperGhost »

Ah, op die manier. Daar heb je dan wel weer een punt.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door CamilleKreemers »

Meltrain schreef:
CamilleKreemers schreef:en ik kan me net herinneren dat er ergens een grote Fyra-achtige ramp heeft plaatsgevonden.
Wat bedoel je hiermee? :?
ik bedoel dat ik het me NIET kan herinneren.
MdJ schreef:
Ardan schreef:
MdJ schreef:Syntus staat natuurlijk bekend als boerenbedrijfje, dat ooit de redder van de Achterhoek was..
Is dat gegeven niet juist positief? Dat 'dat boerenbedrijfje' nu is uitgegroeid naar een vervoerder die heel midden- en oost-Nederland bedient met zelfs lijnen naar Amsterdam en Rotterdam (concessie Utrecht straks)? Dat staat toch mooi op je bedrijfshistorie?
Op zich wel maar het romantische verleden heeft ook het predikaat "boerenbedrijf dat een beetje aanprutst"... Het helpt ook niet dat ze niet heel positief in het nieuws komen als het op de core-business gaat: Bijna failliet door te lage inschrijving op de Veluwe en miljoenenverlies door Twente.

Een groot professional daadkrachtig bedrijf, net zoals Arriva ons wil doen geloven met de DB-company, zou die fouten niet moeten en mogen maken...
Wellicht dat sommige bedrijven dat soort dingen eerder openbaar maken? Soms is me ook opgevallen dat provincies ook enorme risico's nemen met allerlei nieuwe producten en eisen. Nadeel is ook dat de laatste jaren een recessie bezig was, waardoor veel mensen ineens geld minder kregen / baan kwijt raakte. Dat kan ook niet goed zijn. In de Veluwe had je daarnaast op Apeldoorn - Zwolle veel wijzigingen in de Veluwelijn plaatsvonden, wat ook reizigers gekost zal hebben.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Durashift »

Misschien heeft het ook wel een juridische/ tender technische reden. Internationale bedrijfsnaam, zekerheden en garantstelling binnen een beperkte bedrijfskolom?

Of er zit een directeur op een hoge post die wil bewijzen dat hij een internationaal merk kan (her)structureren....
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Geert »

Er zullen ook wat operationele voordelen zijn, zoals een huisstijl die je kunt delen, websites, bussen die zonder overschilderen naar andere delen van Europa kunnen.
Durashift schreef:Misschien heeft het ook wel een juridische/ tender technische reden. Internationale bedrijfsnaam, zekerheden en garantstelling binnen een beperkte bedrijfskolom?
De juridische entiteit kan volledig losstaan van de merknaam die men gebruikt.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door starx »

Volgen mij kunnen we voorop stellen dat het de meeste reizigers een zorg zou zijn welke naam er op een bus staat. Als die maar rijdt (en het liefst frequent en punctueel) is het prima.

Het volgende is erg speculatief. Maar misschien is het zo dat Keolis van plan is om Qbuzz over te nemen. Immers, Connexxion en Arriva zouden nooit toestemming krijgen voor zo'n overname omdat ze anders te groot zouden worden. Verder zijn Qbuzz en Syntus al halfzusterbedrijven geweest. Het is voor Keolis ook zeker interessant omdat die dan de hele provincie Utrecht krijgt. Dan zou het logisch zijn om alles onder een noemer te brengen.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Statler Rail »

Het is een publiek geheim dat NS vorig jaar op het punt stond om Qbuzz aan Keolis te verkopen, waarna Qbuzz dan met Syntus zou fuseren. Daar kreeg de politiek lucht van, waarna minister Dijsselbloem als NS-aandeelhouder de deal heeft geblokkeerd. Na de VETO van Dijsselbloem is de verkoop van Qbuzz aan Keolis gestopt. Bovendien moet de verkoop van Qbuzz niet via een schimmige deal, maar transparant verlopen. Het hele verkoopproces is daarom uitbesteed aan ING. Keolis is waarschijnlijk nog steeds geïnteresseerd in Qbuzz, mits voor een acceptabele prijs natuurlijk.

Maar goed, zoals ik eerder schreef lijkt de naamswijziging mij primair ingegeven doordat daarmee de naamsbekendheid van Keolis vergroot wordt en daarmee de bedrijfswaarde in de vorm van Goodwill stijgt. Zo simpel is het volgens mij, daar hoeven we geen complottheorieën achter te zoeken...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Hainje »

Nou, dan zet ik mijn aluhoedje maar weer af. -o-
🍉
evos
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 16:18

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door evos »

regenmaker schreef:Ik hoor heel veel mensen het als Keolis uitspreken, maar de s spreek je niet uit in het Frans. Dus wordt het Keoli. :')
Dan krijg je dus het Dr.Oetker-effect: de meeste mensen gaan het "verkeerd" (maar voor Hollandse oren juist goed) uitspreken. Zou dat helpen voor de naamsbekendheid?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Mr-W »

MdJ schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.
Transdev doet t bewust niet, waarschijnlijk om binding met de regio te krijgen of zoiets, iets van een lokale identiteit creëren.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door starx »

Sowieso wordt de merknaam steeds minder belangrijk. Steeds meer provincies en regio's schrijven de huisstijl voor en de vervoerder kan dan alleen nog zijn naam op de bus zetten.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Syntus word Keolis

Bericht door cassie127 »

dylanwild94 schreef:En wanneer gaat transdev hetzelfde doen met connexxion?
Wat mij trouwens wel is opgevallen is dat Transdev in Duitsland wel doet met de tekst 'Wir sind Transdev' onder het logo. o.a. te zien in de logo's van Der Meridian, NordWestbahn, BOB enz...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Syntus wordt Keolis

Bericht door Suus »

Transdev Duitsland heeft in 2015 van alle dochterbedrijven de logo's aangepast. Onder andere om er meer eenheid in te krijgen, Veolia en Transdev werden samengevoegd en omdat her en der nog een Veolia-logo werd gebruikt in het logo dat sowieso eruit moest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door cassie127 »

Ik kan er ook altijd om lachen als ik in Frankrijk Veolia vuilniswagens zie rijden. Maar goed dat is off-topic
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door marvinkok »

YouTube Flimpje

Een beste kick, maar vanaf vandaag is het zover. Syntus is officieel Keolis Nederland.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door dnmw2705 »

Jammer dat ze dus nog wel de naam Syntus houden bij lopende concessies. Je blijft hierdoor minimaal tot 2023 de naam Syntus houden. Natuurlijk zitten er kosten aan om de bussen weer te voorzien van nieuwe stickers of informatie, maar je bent dan wel in 1x van de naam af en kan gaan shinen met de nieuwe naam!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Hainje »

Moet het nog maar zien of ze de naam Syntus ook daadwerkelijk tot 2023 aan gaan houden. :P
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Meltrain »

Ke-jo-lies?
Ik dacht dat het Ke-jó-lis was. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door regenmaker »

Het is officieel Kee-jo-lie want de s spreek je in het Frans niet uit. Maar omdat het raar is om de s niet uit te spreken maken we er maar Kee-jo-lies van. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Maxim »

En dat is nou juist het grappige, de Fransen zeggen de S dus ook. Gekke taal :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Bericht door Suus »

Keolis is een samenvoeging van Éole en Khéops. Bij dat laatste woord spreek je de s ook uit. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten