Syntus wordt Keolis

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11159
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Meltrain » Do 04 Aug 2016, 21:22

CamilleKreemers schreef:en ik kan me net herinneren dat er ergens een grote Fyra-achtige ramp heeft plaatsgevonden.

Wat bedoel je hiermee? :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25118
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Daniel » Do 04 Aug 2016, 21:29

Ik neem aan dat 'ie daar doelt op een grote negatieve gebeurtenis die je bedrijf een slechte naam bezorgt heeft.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor MdJ » Do 04 Aug 2016, 21:30

Ardan schreef:
MdJ schreef:Syntus staat natuurlijk bekend als boerenbedrijfje, dat ooit de redder van de Achterhoek was..

Is dat gegeven niet juist positief? Dat 'dat boerenbedrijfje' nu is uitgegroeid naar een vervoerder die heel midden- en oost-Nederland bedient met zelfs lijnen naar Amsterdam en Rotterdam (concessie Utrecht straks)? Dat staat toch mooi op je bedrijfshistorie?

Op zich wel maar het romantische verleden heeft ook het predikaat "boerenbedrijf dat een beetje aanprutst"... Het helpt ook niet dat ze niet heel positief in het nieuws komen als het op de core-business gaat: Bijna failliet door te lage inschrijving op de Veluwe en miljoenenverlies door Twente.

Een groot professional daadkrachtig bedrijf, netzoals Arriva ons wil doen geloven met de DB-company, zou die fouten niet moeten en mogen maken...
Bij twijfel: gebruik beton.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor SuperGhost » Do 04 Aug 2016, 22:53

Je bedoeld datzelfde Arriva dat enkele 'anti'-sites opgezet zag worden door boze klanten die vonden dat Arriva er totaal niets van kan/kon? Iets dat geen enkele andere vervoerder in NL heeft/had? :')

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor MdJ » Vr 05 Aug 2016, 00:56

Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.
Bij twijfel: gebruik beton.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor SuperGhost » Vr 05 Aug 2016, 02:03

Ah, op die manier. Daar heb je dan wel weer een punt.

CamilleKreemers
Berichten: 2328
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 05 Aug 2016, 11:15

Meltrain schreef:
CamilleKreemers schreef:en ik kan me net herinneren dat er ergens een grote Fyra-achtige ramp heeft plaatsgevonden.

Wat bedoel je hiermee? :?

ik bedoel dat ik het me NIET kan herinneren.
MdJ schreef:
Ardan schreef:
MdJ schreef:Syntus staat natuurlijk bekend als boerenbedrijfje, dat ooit de redder van de Achterhoek was..

Is dat gegeven niet juist positief? Dat 'dat boerenbedrijfje' nu is uitgegroeid naar een vervoerder die heel midden- en oost-Nederland bedient met zelfs lijnen naar Amsterdam en Rotterdam (concessie Utrecht straks)? Dat staat toch mooi op je bedrijfshistorie?

Op zich wel maar het romantische verleden heeft ook het predikaat "boerenbedrijf dat een beetje aanprutst"... Het helpt ook niet dat ze niet heel positief in het nieuws komen als het op de core-business gaat: Bijna failliet door te lage inschrijving op de Veluwe en miljoenenverlies door Twente.

Een groot professional daadkrachtig bedrijf, net zoals Arriva ons wil doen geloven met de DB-company, zou die fouten niet moeten en mogen maken...
Wellicht dat sommige bedrijven dat soort dingen eerder openbaar maken? Soms is me ook opgevallen dat provincies ook enorme risico's nemen met allerlei nieuwe producten en eisen. Nadeel is ook dat de laatste jaren een recessie bezig was, waardoor veel mensen ineens geld minder kregen / baan kwijt raakte. Dat kan ook niet goed zijn. In de Veluwe had je daarnaast op Apeldoorn - Zwolle veel wijzigingen in de Veluwelijn plaatsvonden, wat ook reizigers gekost zal hebben.

Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Durashift » Vr 05 Aug 2016, 23:48

Misschien heeft het ook wel een juridische/ tender technische reden. Internationale bedrijfsnaam, zekerheden en garantstelling binnen een beperkte bedrijfskolom?

Of er zit een directeur op een hoge post die wil bewijzen dat hij een internationaal merk kan (her)structureren....

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Geert » Vr 05 Aug 2016, 23:52

Er zullen ook wat operationele voordelen zijn, zoals een huisstijl die je kunt delen, websites, bussen die zonder overschilderen naar andere delen van Europa kunnen.

Durashift schreef:Misschien heeft het ook wel een juridische/ tender technische reden. Internationale bedrijfsnaam, zekerheden en garantstelling binnen een beperkte bedrijfskolom?

De juridische entiteit kan volledig losstaan van de merknaam die men gebruikt.

starx
Berichten: 433
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor starx » Za 06 Aug 2016, 16:21

Volgen mij kunnen we voorop stellen dat het de meeste reizigers een zorg zou zijn welke naam er op een bus staat. Als die maar rijdt (en het liefst frequent en punctueel) is het prima.

Het volgende is erg speculatief. Maar misschien is het zo dat Keolis van plan is om Qbuzz over te nemen. Immers, Connexxion en Arriva zouden nooit toestemming krijgen voor zo'n overname omdat ze anders te groot zouden worden. Verder zijn Qbuzz en Syntus al halfzusterbedrijven geweest. Het is voor Keolis ook zeker interessant omdat die dan de hele provincie Utrecht krijgt. Dan zou het logisch zijn om alles onder een noemer te brengen.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 605
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Statler Rail » Za 06 Aug 2016, 20:21

Het is een publiek geheim dat NS vorig jaar op het punt stond om Qbuzz aan Keolis te verkopen, waarna Qbuzz dan met Syntus zou fuseren. Daar kreeg de politiek lucht van, waarna minister Dijsselbloem als NS-aandeelhouder de deal heeft geblokkeerd. Na de VETO van Dijsselbloem is de verkoop van Qbuzz aan Keolis gestopt. Bovendien moet de verkoop van Qbuzz niet via een schimmige deal, maar transparant verlopen. Het hele verkoopproces is daarom uitbesteed aan ING. Keolis is waarschijnlijk nog steeds geïnteresseerd in Qbuzz, mits voor een acceptabele prijs natuurlijk.

Maar goed, zoals ik eerder schreef lijkt de naamswijziging mij primair ingegeven doordat daarmee de naamsbekendheid van Keolis vergroot wordt en daarmee de bedrijfswaarde in de vorm van Goodwill stijgt. Zo simpel is het volgens mij, daar hoeven we geen complottheorieën achter te zoeken...

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Hainje » Za 06 Aug 2016, 20:22

Nou, dan zet ik mijn aluhoedje maar weer af. -o-
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

evos
Berichten: 19
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2015, 16:18

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor evos » Za 06 Aug 2016, 23:26

regenmaker schreef:Ik hoor heel veel mensen het als Keolis uitspreken, maar de s spreek je niet uit in het Frans. Dus wordt het Keoli. :')

Dan krijg je dus het Dr.Oetker-effect: de meeste mensen gaan het "verkeerd" (maar voor Hollandse oren juist goed) uitspreken. Zou dat helpen voor de naamsbekendheid?

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Mr-W » Ma 08 Aug 2016, 12:14

MdJ schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.

Transdev doet t bewust niet, waarschijnlijk om binding met de regio te krijgen of zoiets, iets van een lokale identiteit creëren.

starx
Berichten: 433
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor starx » Ma 08 Aug 2016, 12:31

Sowieso wordt de merknaam steeds minder belangrijk. Steeds meer provincies en regio's schrijven de huisstijl voor en de vervoerder kan dan alleen nog zijn naam op de bus zetten.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 619
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Syntus word Keolis

Berichtdoor cassie127 » Za 13 Aug 2016, 17:22

dylanwild94 schreef:En wanneer gaat transdev hetzelfde doen met connexxion?

Wat mij trouwens wel is opgevallen is dat Transdev in Duitsland wel doet met de tekst 'Wir sind Transdev' onder het logo. o.a. te zien in de logo's van Der Meridian, NordWestbahn, BOB enz...
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31519
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Suus » Za 13 Aug 2016, 17:33

Transdev Duitsland heeft in 2015 van alle dochterbedrijven de logo's aangepast. Onder andere om er meer eenheid in te krijgen, Veolia en Transdev werden samengevoegd en omdat her en der nog een Veolia-logo werd gebruikt in het logo dat sowieso eruit moest.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 619
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor cassie127 » Za 13 Aug 2016, 17:38

Ik kan er ook altijd om lachen als ik in Frankrijk Veolia vuilniswagens zie rijden. Maar goed dat is off-topic
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten