Syntus wordt Keolis

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12458
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Vinny » di 10 okt 2017, 23:16

Mdk schreef:Het is puur waar je als bedrijf waarde aan hecht, een sterke merknaam van het moederbedrijf, of een meet "down-to-earth", kleinschalige look van je dochterondernemingen. Keolis gaat voor de eerste, transdev voor de tweede. Dit is in lijn met de expansie van syntus en de vergroening van connexxion.
Soms wordt een bepaald huismerk gewoon voorgeschreven door de concessieverlener. Volgens mij is dat het geval bij BRAVO, Breng, U-OV en R-net. Je mag blij zijn als er nog een hoekje overblijft waar je je bedrijfsnaam op kwijt kan. Als daar dan nog de naam van het moederbedrijf bij moet wordt het voor de reiziger er niet meteen duidelijk op. Ik denk dat de meesten dan redeneren: een bus is een bus. Dat zie je zelfs met R-net..., het rood-zwarte livrei ziet er wel leuk uit en zo, maar dat gaat op zichzelf geen reizigersgroei opleveren...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7485
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor regenmaker » wo 11 okt 2017, 07:46

flipje schreef:In NL kan het misschien wel te maken hebben dat de OV tak van Connexxion niet 100% eigendom is van Transdev?


Nordwestbahn is dat ook niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41404
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Suus » wo 11 okt 2017, 08:40

NordWestBahn is tegenwoordig 100% eigendom van Transdev. De andere eigenaren (busbedrijven van Osnabrück en Oldenburg) hadden een gesloten thuismarkt en wilde deze graag behouden en hebben de boel op 3 januari van dit jaar verkocht.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 907
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Statler Rail » wo 11 okt 2017, 12:47

flipje schreef:
Statler Rail schreef:Idem met DB en Arriva. Er staat niet "A DB company" onder het Arriva-logo omdat Arriva daar voordeel van heeft, maar juist omdat DB wil dat iedereen weet dat Arriva onderdeel is DB.

Bij het nieuwe logo vervalt dat dus.. > klik

Daar heb je een punt. Dat van het nieuwe logo wel gelezen maar niet meer over nagedacht. Als DB haar "a DB company" laat vervallen en met een nieuwe frisse huisstijl voor Arriva komt, dan kunnen we verwachten dat Arriva verkocht gaat worden. Daar werd vorig jaar ook al voorzichtig over gesproken. Wellicht dat de Brexit dit in een stroomversnelling brengt, want Arriva is nog steeds Brits (met DB als aandeelhouder).

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10077
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Hainje » wo 11 okt 2017, 12:52

Vinny schreef: het rood-zwarte livrei ziet er wel leuk uit en zo, maar dat gaat op zichzelf geen reizigersgroei opleveren...

De kleuren van de bussen niet, het comfort en de gemiddelde snelheid wel degelijk.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Mdk » wo 11 okt 2017, 20:34

Statler Rail schreef:Daar heb je een punt. Dat van het nieuwe logo wel gelezen maar niet meer over nagedacht. Als DB haar "a DB company" laat vervallen en met een nieuwe frisse huisstijl voor Arriva komt, dan kunnen we verwachten dat Arriva verkocht gaat worden. Daar werd vorig jaar ook al voorzichtig over gesproken. Wellicht dat de Brexit dit in een stroomversnelling brengt, want Arriva is nog steeds Brits (met DB als aandeelhouder).


veel geld investeren in het ontwikkelen en verspreiden van een nieuwe huisstijl om daarna het bedrijf te verkopen? Lijkt me onlogisch.
Misschien wil DB wel zorgen dat nederlandse reizigers arriva niet met DB associëren, restantje 1939 sentiment ofzo :P
alle gekheid op een stokje, arriva voor een dochterbedrijf erg groot, en waarschijnlijk wil DB die echt op haar eigen poten zetten, terwijl zij nog achter de schermen aan de touwtjes trekken. ik zou t zelfs niet gek vinden als ze niet meer via regio db op lokale lijnen gaan rijden, maar via arriva, net zoal NS met Abellio wil gaan doen (als ze dat weer mogen), buitenland en binnenlandse concessies via het dochterbedrijf.

Vinny schreef:Soms wordt een bepaald huismerk gewoon voorgeschreven door de concessieverlener. Volgens mij is dat het geval bij BRAVO, Breng, U-OV en R-net. Je mag blij zijn als er nog een hoekje overblijft waar je je bedrijfsnaam op kwijt kan. Als daar dan nog de naam van het moederbedrijf bij moet wordt het voor de reiziger er niet meteen duidelijk op. Ik denk dat de meesten dan redeneren: een bus is een bus. Dat zie je zelfs met R-net..., het rood-zwarte livrei ziet er wel leuk uit en zo, maar dat gaat op zichzelf geen reizigersgroei opleveren...

klopt, dan kan een bedrijf er verder niks meer aan doen, maar nogmaals, de reiziger is bij een beslissing om wel of geen grote boel dochterbedrijven aan te houden (zo goed als) geen factor. Dit gaat eerder over interne bedrijfsvoering, naamsbekendheid van niet-ov-diensten van het moederbedrijf en de beeldvorming van externe partijen. Zo als je zelf ook aangeeft, of er nou Keolis of Syntus op de bus staat, de reiziger stapt toch wel in.
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7485
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor regenmaker » wo 11 okt 2017, 21:32

In Almere is er geen huisstijl opgelegd, maar daar heeft Keolis ervoor gekozen om niet onder de eigen naam te gaan rijden maar onder AllGo. Ergens snap ik dat dan weer niet, maar oké.

Verder is de hele site omgezet naar de nieuwe stijl: https://www.keolis.nl/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5582
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Milco » wo 11 okt 2017, 21:36

allGo is een merknaam van de vervoerder, zoals we nu nog Maxx hebben dat een merknaam van Connexxion is.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7485
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor regenmaker » wo 11 okt 2017, 21:39

Dat klopt maar is het logo van Keolis (naast allgo) goed zichtbaar op de bussen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5582
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Milco » wo 11 okt 2017, 21:48

Volgens mij is het vergelijkbaar als met het Randstadnet dat het logo van de vervoerder in het klein wel op de bus staat.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32830
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Daniel » wo 11 okt 2017, 22:10

regenmaker schreef:Verder is de hele site omgezet naar de nieuwe stijl: https://www.keolis.nl/

'tis maar net wat je omzetten noemt: zo te zien zijn alleen logo, kleuren en lettertype van de kopjes aangepast. Zelfs de bug die er sinds een tijdje in de site zit zit er nog in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Mdk » wo 11 okt 2017, 22:34

Tsja, dat allgo snap ik inderdaad ook niet. Maxx had nog dezelfde stijl als de gewone connexxion bussen, maar dat is hier ook niet het geval.
Wat was het verschil eigenlijk tussen maxx en niet maxx?
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41404
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Suus » vr 10 nov 2017, 20:12

De Duitse naam Eurobahn is nu ook gedumpt: www.eurobahn.de
Rame à l'approche

MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor MarlinOV » za 11 nov 2017, 14:16

Zo word Keolis steeds zichtbaarder. Eerste kende ik het hele bedrijf niet en nu kun je er haast niet meer om heen, gaat snel.

dnmw2705
Berichten: 1498
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor dnmw2705 » za 06 jan 2018, 19:14

Hoe zit het qua data leveringen? Ik heb afgelopen week met Keolis in Almere gereisd, hier staat gewoon Syntus als vervoerder in het 'afschrift'.
Dat de concessies van Syntus gelijk blijven is duidelijk, maar qua data en andere zaken duurt het nog wel even voordat het 'over' is.

Keolis staat ook niet bepaald groot op de bussen in Almere.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.

Durashift
Berichten: 3785
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Durashift » za 06 jan 2018, 23:33

Ik zag vanmiddag op de A4 bij Schiphol een Keolis touringcar mij passeren. Was een Belgisch gekentekend voertuig. Stond ook Gino Tours op.
De naam Keolis was groot te lezen op die bus.

http://autocars-autobus-cars-bus-voyage ... t-2429944/


Daarnaast, kennelijk vind Keolis het helemaal niet zo erg.... dat staken. Op hun corporate website staat nog steeds een tekst over de staking, in de toekomstige tijd, in de header van de site.

https://www.keolis.nl/

Lijkt mij nou niet handig, om dit zo te benadrukken en pontificaal op de voorpagina, enkele dagen nadien, te laten staan.. :?: :?

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4477
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor isadora » zo 07 jan 2018, 08:35

Waarschijnlijk levert stilstaan meer op, dan rijden?
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Durashift
Berichten: 3785
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Durashift » zo 07 jan 2018, 16:23

Ja, de loonkosten van de stakers gaat via de vakbond.. de bussen staan binnen en verbruiken geen diesel..

beetje jammer dat de subsidiegelden vanuit de Provincie dan ook niet stromen.. :wink:

dnmw2705
Berichten: 1498
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor dnmw2705 » zo 07 jan 2018, 19:55

Het is overigens wel bekend dat Syntus totaal niet snel is qua website, klantenservice en social media.

Ik heb nog altijd het idee dat Syntus te weinig capaciteit heeft qua klantenrelaties dan andere vervoerders.

En als je dan over gaat van een Connexxion naar Keolis/Syntus, dan is het best vervelend dat het allemaal zo lang duurt voordat je antwoorden krijgt op vragen.

Tegenwoordig is het natuurlijk zo dat je snel antwoorden wilt. (Grote) bedrijven als Connexxion, Arriva en Qbuzz hebben daarop ingespeeld in de bedrijfstructuur. Qbuzz heeft overigens ook pas sinds 2 jaar een fatsoenlijke klantenservice en social media beleid.

Hoop dat ze het bij Keolis/Syntus snel gaan implementeren in het bedrijf, want anders haal je alleen maar frustratie op.

Kan mij nog van maart 2017 herinneren dat de Cico's verkeerde tijd aangaven. Heb 17 dagen later reactie gekregen. Was toen allang verholpen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32830
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Daniel » zo 07 jan 2018, 20:12

dnmw2705 schreef:En als je dan over gaat van een Connexxion naar Keolis/Syntus, dan is het best vervelend dat het allemaal zo lang duurt voordat je antwoorden krijgt op vragen.

Je doet nu net alsof het bij Connexxion wel snel gaat, maar in hun laatste jaar in de regio Utrecht maakte ik eens een melding van een ontbrekende vertrekstaat waarop de reactie een JAAR :!: later kwam. Op GVU briefpapier ook opeens, ze waren 'm duidelijk nog tegengekomen tijdens het wegwerken van alle reacties nadat Qbuzz inmiddels een half jaar in Utrecht reed.

Qbuzz heeft overigens ook pas sinds 2 jaar een fatsoenlijke klantenservice en social media beleid.

De klantenservice van Qbuzz was al vanaf december 2013 prima, wel zijn ze pas later ook op social media actief geworden.

Overigens had ik onlangs van Syntus binnen een week reactie op een klacht over een rit dit niet op was komen dagen eind vorig jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5582
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor Milco » zo 07 jan 2018, 20:44

Ook ik heb de indruk dat een mail/klacht naar Syntus/Keolis aanzienlijk sneller behandeld wordt dan bij Connexxion. Als het bij Syntus/Keolis wat langer duurt krijg je daar keurig een mail over, terwijl ik bij Connexxion vaak was vergeten waar het over ging als ik op z'n minst een maand later pas antwoord kreeg.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

dnmw2705
Berichten: 1498
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor dnmw2705 » zo 07 jan 2018, 22:00

Connexxion heeft in de laatste paar jaar in Utrecht inderdaad goed zitten tegenwerken als het neer kwam op fysieke plaatsingen. Via Twitter en Facebook heb ik altijd heel snel contact gehad met Connexxion evenals met Qbuzz/U-OV sinds 2 jaar.

Ik probeer aan te geven dat ze dus, als ondertussen redelijk grote speler binnen het Nederlandse OV, veel kunnen leren van collega bedrijven als het gaat om snelheid en afhandeling van klachten/vragen. En zeker omdat ze nu in Utrecht en Almere toch erg snel veel reizigers erbij hebben, moet het bedrijf ook meegroeien qua functies voor zaken zoals dit.

Ik moet wel zeggen, ik ben bijzonder tevreden over de antwoorden die ik krijg en bij 9 van de 10 dingen, zie je ook dat ze aangepast/doorgegeven/toegepast zijn. Dus daar scoren ze veel hoger dan andere vervoerder waar ik vragen/klachten heb uitstaan.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor cassie127 » zo 07 jan 2018, 22:52

2 jaar geleden toen Syntus net begon met Twitter melding gemaakt van een tijdelijke halte van november 2014 (voor een sinterklaas intocht) die eind juni 2015 nog steeds bestond. Dezelfde dag nog ontving ik dit antwoord:
https://twitter.com/eekhof/status/615554519498379264

Service via Twitter is inderdaad goed alleen heb ik het gevoel dat er de laatste tijd maar 1 iemand de meldingen op Twitter afhandeld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7485
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor regenmaker » ma 08 jan 2018, 12:24

Je moet Syntus gewoon bellen dat kan zelfs buiten kantoortijden. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

dnmw2705
Berichten: 1498
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Syntus wordt Keolis

Berichtdoor dnmw2705 » ma 08 jan 2018, 13:39

Ja, heb je het wel eens gedaan? Ik wel, kreeg toen de voicemail om 23:15...! 'Er is op dit moment niemand aanwezig, spreek een bericht in waarin U duidelijk uw klacht/vraag/opmerking in uitlegt en aangeeft hoe u contact wilt.'(of zo iets) kreeg ik toen te horen. 24/7 bereikbare klantenservice. Ik doe het gewoon via het formulier, is wat langzamer, maar werkt het beste!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten