Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Wubbo »

Of dat ze juist hun werk gaan doen! *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Aking »

En dan eindig je voor (of achter) dichte poortjes :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Chrysa »

Zat stations zonder poortjes hoor.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Aking »

Ja alsof je daar heen wilt :') -o-
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Chrysa »

Zo erg zijn Breda en Groningen nou ook weer niet.

In Amsterdam Centraal zijn ze toch ook nog open?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Hainje »

Of stel je voor dat ze stiptheidsacties gaan doen en ineens altijd op tijd rijden! :o
🍉
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door microshit »

Chrysa schreef:Zo erg zijn Breda en Groningen nou ook weer niet.

In Amsterdam Centraal zijn ze toch ook nog open?
Alleen 's nachts en in de vroege ochtend zijn ze dicht op Amsterdam Centraal tegenwoordig ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Of dat ze juist hun werk gaan doen! *O*
:P

Conducteur, wat was dat ook al weer... owja, die rare man die heeeeeeeeeeel soms m'n kaartje wil zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Dennenboom »

Echte conducteurs zitten op de bok.
Degene die wij hebben zijn nep-conducteurs.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Conducteur_de_train
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Z2N »

Het zal wel aan mijn Franse roots liggen, maar als ik het niet heb over 'meester' en 'HC' moet ik nog echt moeite doen om inderdaad niet 'conducteur' en 'controleur' te zeggen... :')

Maar terug on-topic: ik snap dat er naar de kosten gekeken moet worden, maar wetende dat er op dubbeldeks-trajecten vaker wordt zwartgereden kan ik niet anders zeggen dan dat ik liever vandaag dan morgen twee HC's zie op alle dubbeldekstreinen. Op je eentje een dubbeldekker lopen maakt het namelijk kinderspel om controle te ontlopen, met twee man kan je al snel een hele coupé controleren door naar elkaar toe te werken per bak. Ik kan dus niet anders dan het FNV gelijk geven in deze. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door WSM »

Op welke wijze gaat de uitvoering van het werk door de conducteur dan vervolgens gewaarborgd worden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Aking »

Ze gaan tellen hoeveel chipkaarten de hc per uur scant :Y :')
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door regenmaker »

Dus als een hc in een (bijna) lege trein zit, wordt ie ontslagen? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Bemined »

Z2N schreef:Maar terug on-topic: ik snap dat er naar de kosten gekeken moet worden, maar wetende dat er op dubbeldeks-trajecten vaker wordt zwartgereden kan ik niet anders zeggen dan dat ik liever vandaag dan morgen twee HC's zie op alle dubbeldekstreinen.
Ook op de viertjes? Want dan loopt het aantal benodigde HC's natuurlijk flink op, en je hebt amper werk als HC want een rustig viertje heb je met z'n tweeën zo gecontroleerd. Dan kan men beter 'vliegende' HC's inzetten die slechts een deel van het traject meerijden en dan overstappen op een andere trein. Bijvoorbeeld Rotterdam Centraal - Gouda met twee HC's, met een viertje heb je die dan wel gecontroleerd, dus dan stapt de tweede HC over op de intercity uit Den Haag zodat die tussen Gouda en Utrecht volledig gecontroleerd kan worden. Uiteraard moet je dit dan dusdanig plannen dat het voor de reiziger nooit duidelijk is op welke trein er op welk deel van de rit een tweede HC meerijdt en de controle plaatsvind en op welk deel de HC in z'n eentje is en alleen sleutelt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door trolly »

regenmaker schreef:Dus als een hc in een (bijna) lege trein zit, wordt ie ontslagen? :P
Als je het zo stelt, klinkt het inderdaad nogal hard. maar: inderdaad :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

FNV dreigt met stakingen vanwege schrappen tweede conducteur

Bericht door Mr-W »

Vakbond FNV Spoor geeft NS tot vrijdag 23 september 16.00 uur om terug te komen op het besluit om niet langer een tweede conducteur mee te laten reizen op de dubbeldekkers van het type DDZ6. Als NS niet ingaat op dit ultimatum, zal de vakbond overgaan tot acties. In eerste instantie zijn dit publieksvriendelijke acties op 26 september, maar later kunnen het werkonderbrekingen en stakingen voor korte of lange duur zijn. Dit heeft vakbond FNV laten weten naar aanleiding van de eerdere weigering van de spoorvervoerder om toch een tweede conducteur mee te laten reizen op deze treinen. 
ovpro.nl
Bemined schreef:
Z2N schreef:Maar terug on-topic: ik snap dat er naar de kosten gekeken moet worden, maar wetende dat er op dubbeldeks-trajecten vaker wordt zwartgereden kan ik niet anders zeggen dan dat ik liever vandaag dan morgen twee HC's zie op alle dubbeldekstreinen.
Ook op de viertjes? Want dan loopt het aantal benodigde HC's natuurlijk flink op, en je hebt amper werk als HC want een rustig viertje heb je met z'n tweeën zo gecontroleerd. Dan kan men beter 'vliegende' HC's inzetten die slechts een deel van het traject meerijden en dan overstappen op een andere trein. Bijvoorbeeld Rotterdam Centraal - Gouda met twee HC's, met een viertje heb je die dan wel gecontroleerd, dus dan stapt de tweede HC over op de intercity uit Den Haag zodat die tussen Gouda en Utrecht volledig gecontroleerd kan worden. Uiteraard moet je dit dan dusdanig plannen dat het voor de reiziger nooit duidelijk is op welke trein er op welk deel van de rit een tweede HC meerijdt en de controle plaatsvind en op welk deel de HC in z'n eentje is en alleen sleutelt.
Daar is Veiligheid en Serivice prima geschikt voor. In principe zou je ook op DDAR 3 dan 2 conducteurs willen in het voorgestelde plan. Persoonlijk denk ik dat het een financiële een utopie is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Aking »

regenmaker schreef:Dus als een hc in een (bijna) lege trein zit, wordt ie ontslagen? :P
Ja, en daarna schrap je die trein. Win-win situatie :Y (A)
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Chrysa »

Voor wat het waard is, het bericht van NS: http://nieuws.ns.nl/hoe-zit-het-met-de-ddz6/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door JWM »

Worden conducteurs extra belast doordat ze meer moeten traplopen?
We nemen de werkbelasting van onze collega’s zeer serieus. Door deze maatregel zullen conducteurs juist minder vaak een dienst draaien in een dubbeldekstrein.
Iemand? :X
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Tristan »

De hele dag door trap op, trap af lopen, is niet goed voor de knieën. De conducteur die dus in zijn eentje in een dubbeldekker zijn werk doet (ervan uitgaande dat 'ie ook echt zijn werk doet en niet de hele tijd zit te Sudokuën) zal op de langere termijn steeds meer last van zijn knieën gaan krijgen.

Maar omdat NS waarschijnlijk is rotgeschrokken van de hoogte energierekening van, met name, de poortjesstations omdat poortjes behoorlijke stroomslurpers zullen zijn, is NS genoodzaakt om te bezuinigen (NS zal ongetwijfeld nooit toegeven dat dat de echte reden voor bezuinigen is).

De (rit)prijzen flink verhogen, zal als effect hebben dat meer reizigers voor alternatieve reismethodes gaan kiezen, dus dat zal niet tot het gewenste opbrengsteffect leiden. Dan maar snijden in het eigen personeel, door de tweede conducteur af te schaffen en dan maar hopen dat dat voor voldoende bezuiniging zorgt.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Chrysa »

Tristan schreef: Maar omdat NS waarschijnlijk is rotgeschrokken van de hoogte energierekening van, met name, de poortjesstations omdat poortjes behoorlijke stroomslurpers zullen zijn, is NS genoodzaakt om te bezuinigen (NS zal ongetwijfeld nooit toegeven dat dat de echte reden voor bezuinigen is).
Is hier een bron voor oid? Met een avatar en onderschrift als de jouwe heb ik zo het vermoeden dat je enigzins biased bent...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Mikos »

Dat 'enigszins' kun je wel weglaten... Tristan is iemand wiens wereld beperkt lijkt te zijn tot enkel en alleen de OV-Chipkaart. Hij betrekt daar dus ook alles bij, zoals nu het weghalen van de 2e HC op de DDZ. Dat heeft helemaal niets te maken met stroomverbruik of de Chipkaart überhaupt. Tristan is dan ook iemand die je het beste met een kilo zout kunt nemen. :wink:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Chrysa »

Ik wilde me nog voorzichtig uitdrukken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef:Ik wilde me nog voorzichtig uitdrukken.
Nouja, nu heeft iemand anders gezegd wat jezelf dacht. En kunnen ze jou niet de schuld geven. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Bericht door Chrysa »

Mijn moeder heeft me altijd geleerd om beleefd te blijven. :P

Verder ken ik Tristan ook niet, ik zag alleen zijn avatar en onderschrift.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten