Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Tristan » Wo 21 Sep 2016, 13:21

Chrysa schreef:(...) dat je enigzins biased bent...

Nee hoor, ik ben niet biased. Ik heb alleen geen oogkleppen op en kijk verder dan mijn eigen neus lang is. En dat zouden meer mensen moeten doen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3719
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor regenmaker » Wo 21 Sep 2016, 13:35

Er is een keer een hele discussie geweest over die 50 fails. :P
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Chrysa » Wo 21 Sep 2016, 13:51

Link? Nu ben ik toch wel nieuwsgierig.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3719
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor regenmaker » Wo 21 Sep 2016, 14:02

Alstu, moet je even wat omhoog scrollen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2065
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor isadora » Wo 21 Sep 2016, 15:06

Ik begrijp door de jaren heen nog steeds niet die heetgebakerde reacties, als door een vlieg gestoken, zodra er weer eens een bijdrage van Tristan verschijnt. Op de één of andere manier vind ik zijn bijdrages het forum juist kleuren, en hij verdedigt een standpunt, zijn goed recht toch?

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 21 Sep 2016, 15:57

Omdat hij bij bijna ieder onderwerp de ov-chipkaart betrekt en het zo weet te draaien dat het allemaal de schuld is van die chipkaart. En dan beweert ie nog dat hij geen oogkleppen op heeft... :X
Hier en daar zal hij vast wel een punt hebben, maar door zijn drammerige houding en vele kolder die hij het forum opgeslingerd heeft begrijp ik echt wel dat een groot deel klaar is met die gozer.
*Doorfietsen maar*

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Wubbo » Wo 21 Sep 2016, 18:24

Tristan schreef:De hele dag door trap op, trap af lopen, is niet goed voor de knieën. De conducteur die dus in zijn eentje in een dubbeldekker zijn werk doet (ervan uitgaande dat 'ie ook echt zijn werk doet en niet de hele tijd zit te Sudokuën) zal op de langere termijn steeds meer last van zijn knieën gaan krijgen.
Dat werkt alleen zo, als de HC's als ze met zijn tweeën zijn niet samen een verdieping controleren maar de een beneden en de ander boven doet, anders is er geen effect. Ook betekent het dat ze niet door de trein terug kunnen lopen naar de plek waar ze zaten en hun spullen liggen. Nu kun je immers boven heen en onder terug (of andersom), als je samen controleert en eentje doet boven en de ander beneden moet je alsnog teruglopen. Kortom: ik vind de hoeveelheid traplopen niet echt een argument voor het al dan niet met minimaal 2 man zitten op een DDZ-6.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3330
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Aking » Wo 21 Sep 2016, 19:33

Je kan toch op het volgende station buitenom lopen? :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Chrysa » Wo 21 Sep 2016, 19:34

Gewoon op het dak klimmen, doen ze in Gelderland ook.
Laatst gewijzigd door Chrysa op Wo 21 Sep 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor SuperGhost » Wo 21 Sep 2016, 21:53

Dat was vooral in Gelderland (erop geklommen bij Nijmegen Heyendaal, eraf bij Mook-Molenhoek) :wink:

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Chrysa » Wo 21 Sep 2016, 22:00

Ik weet niet waar je het over hebt. (A)

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3330
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Aking » Wo 21 Sep 2016, 22:33

In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Suus » Vr 23 Sep 2016, 17:40

Deelnemende conducteurs zullen op 26 september geen vervoersbewijzen controleren: Maandag beperkte kaartcontrole door actievoerende conducteurs
http://nu.nl/binnenland/4326063/maandag ... teurs.html
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3330
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Aking » Vr 23 Sep 2016, 19:17

En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Chrysa » Vr 23 Sep 2016, 19:18

Dan maakt het voor reizigers ook niet uit. Ik ga dat risico niet lopen in elk geval.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Mikos » Vr 23 Sep 2016, 19:37

Aking schreef:En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')

Wijs mij even aan waar staat dat jij zonder geldig vervoerbewijs in de trein mag zitten tijdens die actie?


:')

KM46
Berichten: 8097
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor KM46 » Vr 23 Sep 2016, 19:41

Aking schreef:In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y

Mag ik er op wijzen dan Nijmegen geen Limboland is ... maar Gelderland :wink: .

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3330
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Aking » Vr 23 Sep 2016, 20:22

KM46 schreef:
Aking schreef:In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y

Mag ik er op wijzen dan Nijmegen geen Limboland is ... maar Gelderland :wink: .


No shit sherlock! :X

Mikos schreef:
Aking schreef:En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')

Wijs mij even aan waar staat dat jij zonder geldig vervoerbewijs in de trein mag zitten tijdens die actie?


:')


Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?

Dan lijkt het me namelijk vooral conducteursvriendelijk (A)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4479
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor JWM » Vr 23 Sep 2016, 20:24

Het gaat natuurlijk om het onder druk zetten van de werkgever NS, niet om reizigers te plezieren.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3330
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Aking » Vr 23 Sep 2016, 20:27

En hoe gebeurt dat volgens jou precies in dit geval?

Dat kleine stukje reizigersdata dat uit de railpocket komt ontbreekt nu. Ohmaighood! Daar gaat de NS inderdaad wel kapot door, hetgeen natuurlijk veel minder het geval is als reizigers niet inchecken/geen kaartje kopen omdat ze weten dat er (al dan niet waarschijnlijk) niet gecontroleerd wordt en ze dus direct geld mislopen :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4479
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor JWM » Vr 23 Sep 2016, 20:32

Fijn dat je eerst een vraag stelt en vervolgens zelf het antwoord geeft.

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Bemined » Vr 23 Sep 2016, 21:14

Aking schreef:Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?

Publieksvriendelijk betekent dat de reiziger er geen last van heeft, niet dat de reiziger er voordeel van zou hebben.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Geert » Vr 23 Sep 2016, 21:50

En er worden ansichtkaarten uitgedeeld, dus minder traplopen zit er helaas niet invoor de conducteurs maandag :)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Wubbo » Vr 23 Sep 2016, 21:59

Ik ben benieuwd. Op mijn forensenrit heb ik ongeveer de helft van de tijd een DDZ6, en ik zie nooit een conducteur. Zou wel cynisch zijn als ze juist voor het uitdelen van die ansichtkaarten meer trappen gaan lopen dan normaal...

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2387
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Berichtdoor Mr-W » Za 24 Sep 2016, 11:02

Bemined schreef:
Aking schreef:Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?

Publieksvriendelijk betekent dat de reiziger er geen last van heeft, niet dat de reiziger er voordeel van zou hebben.

Als NS inkomsten misloopt dan is het pressiemiddel natuurlijk effectiever. Ik vermoed dat de 1. klas drukker is dan gebruikelijk, na een omroep dat ze niet gaan controleren.
De NS waarschuwt dat reizigers wel degelijk een geldig vervoersbewijs bij zich moeten hebben omdat je anders zwart rijdt. "Bij de incheckpoortjes staat ook personeel en dat zijn geen conducteurs. Het kan ook zijn dat je straks op een station terechtkomt waar je niet uit kan omdat je niet hebt ingecheckt".

Feitelijk worden poortjes dus ingezet om de staking te breken.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten