iets met bomen en bos en kosten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

Ik kom er niet meer uit. Ik ben op zoek naar een maandkaart voor mijn 16 jarige zoon. Hij gaat 5 dagen per week reizen. We hebben "keuze" uit 2 routes.

route 1 : lemmer - heerenveen-zwolle (hij moet naar Deltion college)
route 2: rutten-emmeloord-zwolle

reistijd: aankomst 830 bij school en 1630 vertrek van school.

Bij route 1 zit er een trein in (en dat maakt het duur) en route 2 kan ook een trein inzitten..

Ik zoek een abonnement waarbij hij dus in de trein én bus kan. In friesland, overijssel en flevoland..

OV9292 raakt zelf ook in de war en weet het niet meer.. 3 x gebeld, 3 x ander advies.

Het is voor de maanden september, oktober, november, december. Vanaf januari krijgt hij nl. ov-studenten.

Uiteraard zoek ik de goedkoopste optie met de meeste flexibiliteit, of zijn er zelfs slimme mogelijkheden om op saldo te reizen of ??

Kortom.. wie kan mij op weg helpen of ziet wel een abonnement onder de 200€ per maand
Laatst gewijzigd door poldervrouw op do 01 sep 2016, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

als het onderwerp hier fout staat mijn excuses, weet niet zo goed waar het hoort anders
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Michael »

Ik kom uit op €153,94 voor een 6 ster maandabonnement Ijsselmond (centrumzone 4652) via de webshop van Connexxion. Ook geldig op het Kamperlijntje. Alleen gezien de ligging van jullie woonplaats lijkt dat me wel een hele wereldreis. Alleen is die weer niet geldig bij Syntus die naar het Deltion College rijdt.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door CamilleKreemers »

Met dit soort zoektochten wil ik zo graag weer terug naar de oude Sterabbonementen, die landelijk geaccepteerd moesten worden. Toen kon je nog makkelijk een abbonement krijgen, die overal geldig was.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Het eerste wat ik zou adviseren is een Netabonnement Maand voor de bus á € 182,55 (al dan niet in combinatie met een TrajectVrij Zwolle - Kampen).(Klik hier voor meer informatie). Hiermee kan hij naast zijn standaardroute in Flevoland en Overijssel ook gebruik maken in de bus, tram en metro in de rest van Nederland, als bonus. De trein is wel een optie, maar dan enkel het traject Zwolle - Kampen. Dat kost per maand € 106,-. Een Traject Vrij abonnement voor het traject Heerenveen - Zwolle kost maar liefst € 377,- per maand. Op deze site kunt u de stations invullen en dan ziet u de tarieven. Tevens kunt u daar het abonnement bestellen inclusief een Persoonlijke OV Chipkaart.

Het voordeel van de route met de trein (via Kampen) is dat hij twintig minuten langer in bed kan blijven liggen en ook niet een half uur tijd hoeft te doden op school. Is op zich ook wat waard. Nu is de verbinding met de bus 's ochtends niet echt optimaal (vind ik), in de middag is het qua reistijd met bus/trein lood om oud ijzer. Wat u dan zou kunnen doen is zeggen dat uw zoon in de ochtend met de trein mag reizen en in de middag met de bus terug moet.

Het kostenplaatje zou er dan per maand als volgt uit komen te zien:
Netabonnement Maand voor bus, tram en metro á € 182,55
20x enkele reis met de trein tussen Kampen en Zwolle á € 70,- totaal.
Dit komt per maand dan op € 252,55.

Wanneer hij zowel heen als terug met de trein mag reizen dan komt het kostenplaatje er als volgt uit te zien:
Netabonnement Maand voor bus, tram en metro á € 182,55
NS TrajectVrij voor het traject Zwolle - Kampen á € 106,-
Dit komt per maand dan op € 288,55. Dat is dus € 36,- per maand extra.

Indien u er niet voor kiest een TrajectVrij abonnement aan te schaffen, dan dient u apart een Chipkaart aan te vragen. Deze kaart kost € 7,50, dit bedrag krijgt u helaas niet terug in reistegoed of als borg. Het is aan te raden om het busabonnement gelijk te bestellen zodra u de kaart binnen hebt. Later in het verhaal zal duidelijk worden waarom.

Wanneer u kiest om uw zoon enkel in de ochtend met de trein te laten reizen, dan is het aan te raden om Automatisch Opwaarderen te activeren voor de chipkaart. Dan weet u zeker dat hij nooit zonder saldo komt te staan. Maak daarvoor eerst een account aan op http://www.ov-chipkaart.nl. Wanneer u zich hebt geregistreerd kunt u de betreffende OV Chipkaart toevoegen aan uw account bij Mijn OV Chipkaart.

Afbeelding
Rechts in het midden ziet u dan de optie "Mijn Kaart(en)". Klik daaronder op "Koppel kaart". Volg vervolgens de aanwijzingen in het scherm op.
Vervolgens vraagt u Automatisch Opwaarderen aan via het linkje helemaal rechts onderaan. Pak alvast uw bankapparaatje bij de hand, er word hier namelijk gevraagd éénmalig € 0,01 over te maken naar het bedrijf welke belast is met de financiële afhandeling van de OV Chipkaart (TLS). Dit is puur ter bevestiging en wordt verrekend met de eerstvolgende keer dat er saldo op de chipkaart van uw zoon wordt bijgeschreven. In het scherm zal komen te staan dat u het product "Automatisch Opwaarderen" eerst op moet halen bij een automaat.

Verder kunt u op het account precies zien waar uw zoon met zijn OV Chipkaart in- en uitcheckt. Wel is het van belang om te weten dat de transacties gedaan in een bus of tram niet direct in het overzicht te zien zijn. Bij de trein & metro is dit doorgaans wel het geval. Dit komt omdat de paaltjes en poortjes voor de trein & metro in rechtstreekse verbinding staan met de computers van TLS. Bij bussen en trams wordt deze data pas verstuurd zodra het voertuig in de remise staat.

Tenslotte moet u ook "Reizen op Saldo bij NS 2e klasse" activeren op de chipkaart (indien u niet kiest voor TrajectVrij). Dit kunt u laten doen bij een NS loket of zelf doen bij een kaartautomaat op het station. Qua uitleg heb ik wel deze site gevonden. Ik kan mij voorstellen dat u niet veel wijzer wordt van de website, ik namelijk ook niet. Voor de zekerheid raad ik aan om dit product te activeren op station Zwolle, voor zo ver ik kan zien is er geen loket meer op station Heerenveen of Kampen en ook over assistentie kan ik niets vinden. Op station Zwolle is er sowieso een loket en ook lopen daar NS mensen rond die hem (of jullie) eventueel kunnen helpen met het activeren van dit product.

Aangezien u nog toch bij een kaartautomaat bent, kunt u in een moeite door het bus(- en trein)abonnement en "automatisch opwaarderen" op uw kaart laden. Wanneer het abonnement bijna verlopen is, kunt u op de websites die ik hierboven heb genoemd de producten verlengen. Echter omdat het activeren van Reizen op Saldo maar éénmalig hoeft te gebeuren is het niet perse noodzakelijk om de verlengde producten bij een automaat op de kaart te zetten. Dit kan uw zoon ook in de bus doen bij het blauwe kastje of een kastje aan het raam bij de instapdeur (ik kan hier zo snel geen afbeelding van vinden). Ook staan er verspreid in het land kleine automaatjes waar u terecht kunt. Op deze site kunt u het dichtstbijzijnde oplaadapparaat bij u in de buurt vinden. Dit is het veruit meest voorkomende model, ongetwijfeld dat u deze al een keer heeft gezien in een Primera, Jumbo of Albert Heijn.

Wanneer uw zoon in januari het Studenten OV krijgt, dan kan dit product overigens ook op de reeds gekochte kaart gezet worden. Op deze site kunt u (hem) dat (laten) regelen. Het ophalen van dat product gebeurd op dezelfde wijze als het ophalen van het busabonnement.

Heel verhaal, ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen geven. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Laatst gewijzigd door Hainje op vr 02 sep 2016, 02:21, 3 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Meltrain »

Michael schreef:Ik kom uit op €153,94 voor een 6 ster maandabonnement Ijsselmond (centrumzone 4652) via de webshop van Connexxion. Ook geldig op het Kamperlijntje. Alleen gezien de ligging van jullie woonplaats lijkt dat me wel een hele wereldreis. Alleen is die weer niet geldig bij Syntus die naar het Deltion College rijdt.
De abonnementen van Connexxion / OV Regio IJsselmond zijn alleen bij de NS op het traject Kampen - Zwolle geldig indien ze via Syntus zijn aangeschaft. (Volgt u het nog? :X :') )
Dan kom ik met deze centrumzone en sterwaarde op een bedrag van €233,25 voor een maandabonnement. Omdat uw zoon onder de 18 is, krijgt hij 34% korting en komt het bedrag op €153,95.
De zone-indeling heb ik gecontroleerd via http://www.connexxion.nl/data/upload/3_ ... _v6(1).pdf en daarop zag ik dat Michael een foutje heeft gemaakt met de centrumzone. Je moet centrumzone 2543 kiezen en niet 4652.
Helaas ligt Rutten net te ver, dus moet er tussen Rutten en (net ten zuiden van) Creil op saldo worden gereisd.
Dit abonnement is te bestellen in de Syntus Webshop: https://shop.syntus.nl/product/index/language/nl

9292 komt met een alternatief: een Netabonnement voor de bus en een Traject Vrij voor Kampen - Zwolle met de trein. Helaas heeft deze kwalitatief uitermate teleurstellende site even een storing, zodat ik de prijs niet kan checken.
Indien uw zoon altijd met buslijn 641 reist, is allleen dat Netabonnement ook al genoeg, zoals Hainje ook al aangaf. Indien hij de laatste bus op die lijn mist, kan hij op saldo reizen met de trein.

Edit: URL-tags om link naar lijnennetkaart gezet.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 01 sep 2016, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

Meltrain schreef:Edit: URL-tags om link naar lijnennetkaart gezet.
Ik heb mijn verhaal flink aangepast, misschien wil je jouw reactie hierom ook aanpassen. Maar net wat je zelf nodig acht.
🍉
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

bedankt voor jullie antwoorden.. Ik heb dus ook hier weer verschillende opties en eigenlijk allemaal onbetaalbaar.. Via Emmeloord (dus Rutten-emmeloord-zwolle) is het goedkoopst maar ook het meest onhandige qua route.. Makkelijkst is via heerenveen maar onbetaalbaar eigenlijk.

Jeetje mensen.. en dat dan 4 maanden lang.. het is eigenlijk te triest voor woorden dat je zo ontzettend veel zelf moet betalen als je kind naar het MBO gaat..

Ik heb alles nu uitgeprint en ga daarmee maar aan de slag.. MAandag moet hij al reizen, dus ik heb wel haast ;-)


O en ov - chipkaart hebben we al, persoonlijke, dus die hobbel is al genomen ;-)..

Ik laat nog weten wat het is geworden..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

poldervrouw schreef:bedankt voor jullie antwoorden.. Ik heb dus ook hier weer verschillende opties en eigenlijk allemaal onbetaalbaar.. Via Emmeloord (dus Rutten-emmeloord-zwolle) is het goedkoopst maar ook het meest onhandige qua route.. Makkelijkst is via heerenveen maar onbetaalbaar eigenlijk.

Jeetje mensen.. en dat dan 4 maanden lang.. het is eigenlijk te triest voor woorden dat je zo ontzettend veel zelf moet betalen als je kind naar het MBO gaat..

Ik heb alles nu uitgeprint en ga daarmee maar aan de slag.. MAandag moet hij al reizen, dus ik heb wel haast ;-)


O en ov - chipkaart hebben we al, persoonlijke, dus die hobbel is al genomen ;-)..

Ik laat nog weten wat het is geworden..
Ja ik zat vannacht te schrijven en concludeerde eigenlijk dat het ook belachelijk veel geld is. Kun je leuk van op vakantie, zullen we maar zeggen. :P Dacht dat die onzin met de eerste maanden zelf betalen zo onderhand wel afgelopen was in het MBO, maar kennelijk hebben ze in Den Haag alsnog een of andere discriminerende uitzondering gevonden waardoor je als ouder eerst nog zelf over de brug mag komen. :N

Maandag is in ieder geval wel haalbaar zo te zien, aangezien de kaart zelf al binnen is. Dat scheelt. Succes in ieder geval!
🍉
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

goedkoopste is met die 6 ster kaart.. 153,94. Dat is een volgestouwde scholierenbus die dus iedere dag nét te laat op school is.. 0 flexibiliteit, alleen reizen op die route.. hopen dat er niets uitvalt of dikke file is..

Vergat te melden dat hij autisme heeft dus volgestouwde bus zorgt voor prikkels to the max ;-).. Fijn om zo te starten op school

Verbinding Lemmer-Heerenveen-Zwolle is zoveel makkelijker en rustiger. Qua reistijd ontloopt het elkaar niet zo veel , maar echt dubbel zo duur. niet normaal.. Dat er geen scholierenabonnementen zijn voor NS.. onbegrijpelijk..
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door trolly »

Vervelend, maar prachtig werk van Hainje. Is er misschien iets te doen via bijvoorbeeld Stichting Leergeld? Lijkt me gezien de beperkte periode waar het over gaat en de motivatie een redelijke kans maken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

trolly schreef:Vervelend, maar prachtig werk van Hainje.
Dank u :@
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door trolly »

Geen dank. Mag je voor mij ook doen als m'n band lek is :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

ik ben ook enorm blij met jullie hulp.. Want ov9292 mensen geven iedere keer weer wat anders en ik kan op de site soms nergens meer in.. die site ligt er constant uit.. zo vervelend.. En het is echt van belang dat hij goed op school komt

via de gemeente heb ik geen recht op leerlingenvervoer of tegemoetkoming, dat heb ik net gehoord..

leergeld ga ik nog even achteraan..

ik hou jullie op de hoogte !
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

altijd korting abonnement, kun je die combineren met trajectkaarten / net abonnementen ?
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

stichting leergeld is voor mensen op bijstandsniveau, en dat zitten we (gelukkig ) niet..
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door huibf »

poldervrouw schreef: Dat er geen scholierenabonnementen zijn voor NS.. onbegrijpelijk..
Vroeger had je de JEUGD-maandtrajectkaarten *bus*
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

het wordt nog gekker.. Die ijsselmond maand kaart 6 ster, te koop via syntus , kan NIET op ov - chip kaart.. je moet hem aanschaffen via internet, duurt 5 dagen voordat je hem in huis hebt, dan reis met soort van zicht kaart.. die ook geldig is op die boemel kampen zuid - zwolle.. Echt.. niet te geloven.. en daar kom je pas achter al je syntus belt omdat je er via de site niet uitkomt.. OV9292 geeft dit niet aan..

hij moet nu een week op saldo reizen.. kost ons 100 euro..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

poldervrouw schreef:altijd korting abonnement, kun je die combineren met trajectkaarten / net abonnementen ?
Voor zover ik begrijp van de Connexxionwebsite is Altijd Korting voor de bus, tram en metro. Over trein staat niets vermeld, dus ik ga er dan vanuit dat een NS Trajectabonnement mogelijk is op dezelfde kaart naast Altijd Korting.

Ik zal eens gaan rekenen.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Meltrain »

Het abonnement van Syntus is inderdaad geldig bij Syntus, OV Regio IJsselmond en de NS op het traject Kampen - Zwolle (dus niet vanaf Kampen Zuid).
Het is inderdaad wel een zichtabonnement en dus moet hij verstuurd worden, maar dat staat wel vermeld op de site van Syntus.
Houd er wel rekening mee dat het abonnement pas geldig is vanaf Espel, Onderduikerspad.
Tussen Rutten en Espel zal uw zoon dus helaas op saldo moeten reizen en steeds moeten in- en uitchecken.
(Dus op de heenweg: inchecken bij beginhalte en uitcheken bij Onderduikerspad, op de terugweg: inchecken bij Onderduikerspad en uitchecken bij zijn uitstaphalte.)
Aannemende dat zijn instaphalte de Lemsterpoort is, kost dat €2,13 enkele reis, dus dagelijks €4,26. U kunt dus beter ook Automatisch Opladen activeren.
Een alternatief is dat uw zoon gaat fietsen naar Espel en pas vanaf daar de bus pakt, maar aangezien dat een half uur duurt, is dat niet heel erg handig.

Het is gewoon behoorlijk kwalitatief uitermate teleurstellend dat sterabonnementen maar tot 6 zones gaan: uw zoon reist namelijk door 13 zones, dus een 7 sterren abonnement zou precies genoeg zijn.

Met die kaart heeft hij in zoverre flexibiliteit dat hij ook in Zwolle kan reizen en tussen Zwolle en Kampen de keuze heeft tussen bus en trein, hoewel de bus handiger voor hem is, daar lijn 641 een halte op zo'n 7 minuten vanaf Deltion heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door Hainje »

poldervrouw schreef:route 1 : lemmer - heerenveen-zwolle (hij moet naar Deltion college) route 2: rutten-emmeloord-zwolle
Vraag mij nu wel af van waar uw zoon nu reist. Is dat de ene keer vanaf Lemmer en de andere keer vanuit Rutten? Altijd vanuit Rutten of juist altijd vanuit Lemmer?

Waar ik inmiddels wel achter ben is dat als uw zoon via Heerenveen reist, de eerste bus uit Rutten te laat vertrekt om hem op tijd op school te laten zijn. Bij het uitzoeken van vertrektijden kreeg u dan waarschijnlijk deze tekst te zien:

Afbeelding
🍉
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

vanuit lemmer gaat hij met bus 315 (richting groningen) 6.29 naar Heerenveen en neemt daar de intercity richting Rotterdam (6:59) en op zwolle de bus (er zijn meerdere bussen die stoppen bij school) is dan op tijd op school 7.53 uur.
Hij fietst dus vanuit Rutten naar Lemmer in dit geval, want met de bus kom je er niet zo vroeg..

optie later via lemmer is

bus 48 om 6.32 naar Heerenveen, dan intercity richting den haag om 7.25 dan bus i zwolle om8.13 Aankomt om 8.21 op school

Dit is onze voorkeursroute. Deze is meest prikkelarm en relatief rustig op de route en makkelijk want vanaf Rutten ben je in 15 minuten op de fiets in Lemmer.


Kosten krijg ik niet boven water, fout in site ofzo.. maar maandtraject heerenveen-zwolle is al 300 euro.. dus..


Vanuit emmeloord gaat er wel een eerdere bus maar die vertrekt(7.53 zo vroeg dat de bus vanuit rutten niet aansluit.

bus 641 emmeloord - deltion vertrek 7.10 aankomst 8.01, maar er vertrekt geen bus vanuit rutten die dat haalt. Fietsen is een uur vanuit Rutten.. dus.. niet haalbaar.
Bus later is exact 830 in Zwolle bij school,, maar ja.. gezien die N50.. dus ik heb nu mail gestuurd voor toestemming te laat komen de 1e 4 maanden :shock:

Kosten bus zijn dus die ijsselmond kaart

dan optie

bus 141 richting kampen, vertrek 7.31, dan srpinter kampen zwolle om 8.03 en dan bus in zwolle om 816 en ben je ook voor 8.30 op school Maar ook hierbij krijg ik geen prijs in beeld vanwege fout in die wizard ofzoiets..
poldervrouw
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 19:12

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door poldervrouw »

Hainje schreef:
poldervrouw schreef:route 1 : lemmer - heerenveen-zwolle (hij moet naar Deltion college) route 2: rutten-emmeloord-zwolle
Vraag mij nu wel af van waar uw zoon nu reist. Is dat de ene keer vanaf Lemmer en de andere keer vanuit Rutten? Altijd vanuit Rutten of juist altijd vanuit Lemmer?

Waar ik inmiddels wel achter ben is dat als uw zoon via Heerenveen reist, de eerste bus uit Rutten te laat vertrekt om hem op tijd op school te laten zijn. Bij het uitzoeken van vertrektijden kreeg u dan waarschijnlijk deze tekst te zien:

Afbeelding
Het kan dus beiden, qua reistijd maakt het niet zo gek veel uit, qua gemaik is lemmer makkelijker, je hebt 2 bussen richting heerenveen en ook retour is het makkelijker. En vanuit huis naar Lemmer fietsen is dus maar heel kort. Vanuit huis naar Emmeloord is een uur.. dat is te lang..

We wisten wel dat reizen een ding zou zijn maar omdat school aangaf dat er allerlei voordelige scholieren abonnementen waren dachten we ach.. dat valt wel mee.. ja voor mensen die met de bus gaan wel.. maar zodra er een trein in zit..
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door baladid »

6.29 vertrekt de bus in Lemmer – Kwartier fietsen is 6.14 wegfietsen
7.10 vertrekt de bus in Emmeloord – Uur fietsen in 6.10 wegfietsen.
Qua begintijd scheelt het dus niet veel.

Is er misschien iemand uit het dorp die in Emmeloord werkt en hem even 's ochtends mee kan nemen?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: iets met bomen en bos en kosten

Bericht door cassie127 »

Over het algemeen ben je als je om 08:15 op het station staat met 10 minuten (bij normale drukte) bij het Deltion. Meestal wordt er wel rekening gehouden aangezien het algemeen bekend is dat de bussen vaak vol en druk zijn. Met name de eerste weken is dit het geval.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten