'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Suus » Wo 02 Aug 2017, 21:44

Nou, de vorige keer dat in Dordrecht alles vanuit het noorden keerde was het net een verstopte sjoelbak. Was een grote vertragingschaos.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 27885
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Daniel » Wo 02 Aug 2017, 21:50

Welke vorige keer keerde alles uit het noorden dan in een geplande situatie in Dordrecht? Bij de laatste geplande buitendienststelling richting het zuiden die ik me kan herinneren reden er in elk geval minder ICs, al kwam daarmee het aantal kerende treinen nog wel uit op dezelfde hoeveelheid als wanneer je nu alles zou laten keren.
En bij eerdere werkzaamheden wat zuidelijker reden er wel weer wat meer ICs, maar ging bv. de toenmalige 1900 door tot Lage Zwaluwe.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Suus » Wo 02 Aug 2017, 21:52

April 2016, toen de Moerdijkbrug er twee werkdagen uitgegooid werd.
Rame à l'approche

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10743
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Wubbo » Wo 02 Aug 2017, 22:26

Eerder in deze discussie was al gezegd dat er meeliftend werk gepland was op Dordrecht en tussen Dordrecht en Rotterdam. Dan kun je niet alles rijden.

hidihi
Berichten: 364
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor hidihi » Vr 04 Aug 2017, 01:14

Daniel schreef:In dat geval is de klacht van hidihi nog opmerkelijker, want lijn 4 komt ook om .12 .27 .42 en .57 op het CS aan (uit beide richtingen). Dan zou ´t dus nooit aansluiten, maar had verder alleen naar de tijden van deze week gekeken aangezien hij aangaf dat ze gewijzigd zouden zijn.


Ik heb me vergist :oops:. Normaal pak ik de IC van 05 en dan zie ik de stopper om 08 op het bord staan. Hoewel er aan het spoor gewerkt moet worden blijf ik wel kwaad over de oplossing die de NS bied. Ik doe er nu naar Utrecht minstens 20 minuten langer over. Dat is de tijd dat ik langer op m'n trein moet wachten op Dordrecht CS (normaal stap ik in de eerdere IC)+een langere overstaptijd op R'dam centraal+ een langere reistijd omdat ik met een stoptrein tussen Dordrecht CS en R'dam CS moet reizen. De extra reistijd zou een kwartier moeten bedragen of zelfs minder omdat de overstap op de IC's in Rotterdam al niet geweldig is in een normale situatie. Ik ben blij als de situatie over een aantal weken weer normaal is en dan hopen we dat per december de reis sneller gaat worden met de nieuwe dienstregeling naar Utrecht en ook naar Brabant.

Gebruikersavatar
olof
Berichten: 731
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor olof » Vr 04 Aug 2017, 20:11

Waarom keren de treinen uit Breda en Roosendaal niet te Lage Zwaluwe? Je zit daar ook dicht bij de A16, dus reizigers hoeven minder lang met de bus te reizen. Bovendien wordt er niet gewerkt tussen Roosendaal/Breda en Lage Zwaluwe.
trein 4973,8 km - tram 32,5 km - bus 2358,2 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Suus » Vr 04 Aug 2017, 20:22

Lage Zwaluwe staat stroomloos en er wordt wel gewerkt tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
olof
Berichten: 731
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor olof » Vr 04 Aug 2017, 20:32

Maar niet drie weken lang toch? Ik had begrepen dat er alleen wat bij de stations werd gedaan.
trein 4973,8 km - tram 32,5 km - bus 2358,2 km

MdJ
Berichten: 4085
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor MdJ » Vr 04 Aug 2017, 20:45

Gelijke periode als Moerdijkbrug.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 10066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Michael » Di 08 Aug 2017, 17:36

Het spoor bij Lage Zwaluwe moest ook vervangen worden. Dit zou eigenlijk later gebeuren maar is nu tegelijkertijd met de Moerdijkbrug gedaan zodat het treinverkeer niet nog eens 7 weekenden achter elkaar stil ligt. Scheelt weer overlast voor reizigers:


Gebruikersavatar
olof
Berichten: 731
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor olof » Wo 09 Aug 2017, 09:13

Binnenkort maar eens een kijkje nemen dus :D
trein 4973,8 km - tram 32,5 km - bus 2358,2 km

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 3932
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Chrysa » Wo 09 Aug 2017, 21:30

Je gaat toch niet vrijwillig naar Lage Zwaluwe? :shock:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 27885
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Daniel » Wo 09 Aug 2017, 21:37

Michael schreef:Het spoor bij Lage Zwaluwe moest ook vervangen worden. Dit zou eigenlijk later gebeuren maar is nu tegelijkertijd met de Moerdijkbrug gedaan zodat het treinverkeer niet nog eens 7 weekenden achter elkaar stil ligt. Scheelt weer overlast voor reizigers:

Ze vertellen er alleen weer niet bij dat het werk in Dordrecht dat eigenlijk ook deze weken zou plaatsvinden juist weer uitgesteld is, dat geeft dan natuurlijk juist ook weer overlast.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3488
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 09 Aug 2017, 21:38

Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
olof
Berichten: 731
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor olof » Wo 09 Aug 2017, 21:56

Chrysa schreef:Je gaat toch niet vrijwillig naar Lage Zwaluwe? :shock:

Omdat er geen McDonalds is? :P
trein 4973,8 km - tram 32,5 km - bus 2358,2 km

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 3932
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Chrysa » Wo 09 Aug 2017, 21:57

Er is überhaupt niets daar...

Gebruikersavatar
olof
Berichten: 731
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor olof » Wo 09 Aug 2017, 22:03

Nog altijd 8 treinen per uur... Speciaal voor jou! *O* (en 767 andere reizigers)

Maar even serieus: de Moerdijkbrug ligt er drie weken uit, de reiziger heeft veel hinder gehad, dus laten we hopen dat het ditmaal wél goed gerepareerd is. Hopelijk geen spoedreparaties meer. Weet iemand of ook de maximumsnelheid weer omhoog gaat?
trein 4973,8 km - tram 32,5 km - bus 2358,2 km

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3488
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 09 Aug 2017, 22:35

Ik ben benieuwd... De eerste keer Moerdijkbrug per 6600 voor mij was met een sukkelgangetje. (een film die ik maakte van ongeveer Wld tot aan de zuidkant duurde precies 91 seconden... :X )
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 27885
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Daniel » Wo 09 Aug 2017, 22:55

ArrivaBas schreef:Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.

Ja maar waar ik op doelde waren werkzaamheden op emplacement Dordrecht, dat scheen de reden te zijn dat daar nu ook geen ICs rijden.

olof schreef:Maar even serieus: de Moerdijkbrug ligt er drie weken uit, de reiziger heeft veel hinder gehad, dus laten we hopen dat het ditmaal wél goed gerepareerd is. Hopelijk geen spoedreparaties meer. Weet iemand of ook de maximumsnelheid weer omhoog gaat?

Ze hebben hetzelfde systeem geïnstalleerd als in 2003. Het probleem was dat systeem ook niet, maar eerder dat er verkeerd onderhoud was gepleegd waardoor de rails veel sneller ging slijten.
Kijk hier maar...
- de aanpak uit 2003
- een kort persberichtje over de werkzaamheden van dit jaar
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Durashift
Berichten: 1556
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Durashift » Do 10 Aug 2017, 00:00

.. dus is de grote vraag, voor mij, of het bedrijf EdilonSedra ook verantwoordelijk is geweest voor die, foutieve, onderhoudsbeurt in 2014-2015..

Ik lees in de PDF (van 2013, over 2003) dat dit bedrijf als missie heeft om DCM partner te zijn. (de M van Maintain..) :?:

Kortom, is dit project dan een 'garantie -kostenneutraal-' gevalletje.. :?: :? :roll: :)

Edit: Ik lees een bericht (link) van mij terug op pagina 2.. :roll: er is toen onderhoud aan de bedding uitgevoerd.. Wellicht door een andere partij dan die nu werken aan de brug?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3488
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor ArrivaBas » Do 10 Aug 2017, 06:44

Daniel schreef:
ArrivaBas schreef:Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.

Ja maar waar ik op doelde waren werkzaamheden op emplacement Dordrecht, dat scheen de reden te zijn dat daar nu ook geen ICs rijden.

De 5000/5100 keren momenteel op 2-3 sporen (uit mijn hoofd 3,4 (en 5)) voor wat ik zag vanaf de Stadsbrug tussen Zwijndrecht en Dordrecht. Tevens zou met werkzaamheden aan het emplacement de dienst later kunnen opstarten, wegens LM's, waar normaal ook materieel staat gestald.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 27885
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor Daniel » Do 10 Aug 2017, 07:21

Durashift schreef:.. dus is de grote vraag, voor mij, of het bedrijf EdilonSedra ook verantwoordelijk is geweest voor die, foutieve, onderhoudsbeurt in 2014-2015..

Dat onderhoud zal vooral aan de rails geweest zijn, zover ik herinner gelezen te hebben gewoon door de gebruikelijke spooraannemer. Het spul waarin de rails gegoten zit is zover ik gelezen heb onderhoudsarm, maar als je er met onderhoud aan gaat zitten verzwak je wel de hele basis die je rails ondersteund. Was ook mooi aan de beelden van ProRail te zien dat de rails direct in die massa vastgegoten zit en er verder geen andere bevestiging is.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

SuperGhost
Berichten: 2235
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor SuperGhost » Do 10 Aug 2017, 14:53

Wellicht een domme opmerking, maar als meer dan 4 kerende treinen in Dordrecht niet uit zou komen, waarom dan niet de sprinters in Zwijndrecht laten eindigen en de intercity's dan door laten blijven rijden naar Dordrecht, met extra stop in Zwijndrecht? (sowieso handig aangezien de stopbussen vanaf Zwijndrecht naar Lage Zwaluwe rijden).

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3044
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor isadora » Za 12 Aug 2017, 21:03

En ondertussen is het treinverkeer over de Moerdijkbrug, na wat oponthoud, weer hervat.
https://nieuws.nl/algemeen/20170812/tre ... rdijkbrug/
“Better to keep one’s mouth closed and be thought a fool, than to open it and remove all doubt.” ~ Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
olof
Berichten: 731
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Berichtdoor olof » Zo 13 Aug 2017, 20:46

olof schreef:Binnenkort maar eens een kijkje nemen dus :D


Vandaag al gedaan. De nieuwe spoortjes liggen er mooi bij, ook bij Lage Zwaluwe. Volgens mijn telefoon reden we ongeveer 100 km/u over de brug, dus dat is een verbetering.
trein 4973,8 km - tram 32,5 km - bus 2358,2 km


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten