Treinen met gevaarlijke stoffen gaan omrijden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Treinen met gevaarlijke stoffen gaan omrijden

Bericht door AppleMoose »

reisthijs schreef:Er bestaat ook nog zoiets als 'een suggestie wekken' en dat deed jouw post dus.
Ik zie het suggestieve er niet in. Maar prima hoor :pos:
Het altenatief is dus via Utrecht en Arnhem naar Deventer maar zitten die lijnen niet ook erg vol? Plus de nog steeds lopende verbouwing van Utrecht C. Ik kan me niet voorstellen dat daar nu veel meer ruimte is voor extra goederentreinen.
Utrecht-Arnhem is wel redelijk vol, Arnhem - Deventer heeft wel ruimte over (is alleen de vraag of extra treinen wenselijk zijn...)
Mits het niet teveel gedoe oplevert, zou je Utrecht-Arnhem kunnen omzeilen door een deel van de Betuweroute te pakken en via Elst (hoewel dat baanvak ook wel erg vol zit) naar Arnhem en Zevenaar/Deventer te rijden. Welke route er ook gekozen gaat worden, het zal sowieso een enorme puzzel worden.
Waar staat trouwens dat ik zeg dat er geen goederentreinen met kopmaken via Deventer rijden? Precies, nergens.
Dat beweer ik dan ook niet. Ik zeg het alleen om aan te geven dat het geen onoverkomelijk probleem is. Of het praktisch is, is inderdaad een andere vraag maar als je verder weinig opties hebt...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Treinen met gevaarlijke stoffen gaan omrijden

Bericht door JWM »

Het gaat toch maar om enkele treinen, dat kan toch desnoods 's nachts afgewikkeld worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen met gevaarlijke stoffen gaan omrijden

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Het altenatief is dus via Utrecht en Arnhem naar Deventer maar zitten die lijnen niet ook erg vol? Plus de nog steeds lopende verbouwing van Utrecht C. Ik kan me niet voorstellen dat daar nu veel meer ruimte is voor extra goederentreinen.
Naast dat er sowieso ook al een overschrijding van het maximum aantal treinen met gevaarlijke stoffen was in Utrecht, dus door een omleiding meer treinen daar langs lijkt me ook niet zo handig. De ruimte zou er vanaf de herfstvakantie wel moeten zijn want dan komt de laatste fase DSSU in dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen met gevaarlijke stoffen gaan omrijden

Bericht door Wubbo »

Er zijn rijmogelijkheden voor goederentreinen via Betuweroute - boog Elst - Zutphen - Deventer (kopmaken) - Bentheim. De route via Utrecht is meer kilometers en niet sneller dan de route via de Betuweroute, dus die zal niet zo snel gekozen worden.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinen met gevaarlijke stoffen gaan omrijden

Bericht door Klaasje »

Kopmaken is alleen wel meer werk en moeite dan doorrijden. Dus dat is niet per se beter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten