Korte vragen #20

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #20

Bericht door Gekko123 »

En daarmee is in heel Zuid-Holland het zone-systeem nog steeds in gebruik. Voor de concessies van de MRDH kun je namelijk een ouderwets sterabonnement afsluiten. Dit abonnement is echter niet geldig bij lijnen van Arriva die bij een andere concessie horen, ook al blijf je gedurende de hele reis binnen de zones waarvoor het abonnement geld.
Nitein-Repart
Berichten: 3474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #20

Bericht door Nitein-Repart »

Vraagje: mag je bij een GTW eigenlijk in de motorbak gaan staan/zitten? Ik doe dat wel eens bij grote drukte, maar ik weet niet of dat mag in verband met veiligheid.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12805
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #20

Bericht door Hainje »

Als het echt niet mocht dan was dat wel aangegeven of anders had de gang in de motorbak op een andere manier ingedeeld moeten worden.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15331
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

Gekko123 schreef:En daarmee is in heel Zuid-Holland het zone-systeem nog steeds in gebruik. Voor de concessies van de MRDH kun je namelijk een ouderwets sterabonnement afsluiten. Dit abonnement is echter niet geldig bij lijnen van Arriva die bij een andere concessie horen, ook al blijf je gedurende de hele reis binnen de zones waarvoor het abonnement geld.
En ik dat men in Rotterdam bij de invoering van de OV-Chipkaart juist van het ouderwets sterabonnement af wilde.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15331
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

Erno-BE schreef:Vraagje: mag je bij een GTW eigenlijk in de motorbak gaan staan/zitten? Ik doe dat wel eens bij grote drukte, maar ik weet niet of dat mag in verband met veiligheid.
Ja maar in het gedeelte waar de (diesel)motor staat mag je alleen maar doorlopen tijden het rijden. In die bak zelf waar gewoon stoelen staan mag je gewoon gaan zitten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door Karl »

Er zijn toch geen stoelen in een GTW-motorbak?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15331
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

Sorry ... :oops: :oops: :oops: ... je hebt gelijk.
dennistd
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #20

Bericht door dennistd »

Erno-BE schreef:Vraagje: mag je bij een GTW eigenlijk in de motorbak gaan staan/zitten? Ik doe dat wel eens bij grote drukte, maar ik weet niet of dat mag in verband met veiligheid.
Het mag wel lijkt me, maar fijn is anders vanwege de warmte en het lawaai...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21287
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #20

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:
Gekko123 schreef:En daarmee is in heel Zuid-Holland het zone-systeem nog steeds in gebruik. Voor de concessies van de MRDH kun je namelijk een ouderwets sterabonnement afsluiten. Dit abonnement is echter niet geldig bij lijnen van Arriva die bij een andere concessie horen, ook al blijf je gedurende de hele reis binnen de zones waarvoor het abonnement geld.
En ik dat men in Rotterdam bij de invoering van de OV-Chipkaart juist van het ouderwets sterabonnement af wilde.
Als Rotterdammer moet je toch wel weten dat die dingen in Rotterdam gewoon zijn blijven bestaan (en voorlopig niet weg gaan ook).
Sterker nog: in de concessive Hoeksche Waard / Goeree-Overflakkee zijn de sterabonnementen juist heringevoerd nadat Connexxion de concessie overnam van Arriva.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Zijn er in Nederland nog meer buslijnen die meevaren met een veerboot, naast lijn 620 Dordrecht - Werkendam?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #20

Bericht door Aking »

Lijn 28 naar Texel volgens mij (nog?)
Durashift
Berichten: 5637
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #20

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Lijn 28 naar Texel volgens mij (nog?)
Nope, al afgeschaft.

Wellicht ooit voor een materieel ( keuring, onderhouds) ritje.. dat zal wel voor alle (die het betreft) waddeneilanden gelden.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Leeg materieel =/= lijndienst.
Durashift
Berichten: 5637
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #20

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Leeg materieel =/= lijndienst.
:?:
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Ik vroeg of er verder nog buslijnen met een veer meegaan, jij begon over ritjes voor onderhoud.
Durashift
Berichten: 5637
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #20

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:Ik vroeg of er verder nog buslijnen met een veer meegaan, jij begon over ritjes voor onderhoud.
Yep, in antwoord op Aking.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door nvdw »

Buurtbus 223 Almkerk-Waalwijk vaart bij Drongelen de Bergse Maas over. Is geen 'echte bus' maar wel een buslijn ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #20

Bericht door Aking »

Kan iemand mij vertellen hoe rolstoelers in Friesland de Qliners in komen?

Ik zat vandaag namelijk in 2 exemplaren, en die hadden allebei een rolstoelplaats in het midden van de bus. Alleen de treden die er voor zaten en het hoogteverschil van ongeveer een meter/anderhalf ten opzichte van de straat maken het mijns inziens niet heel makkelijk om daar ook daadwerkelijk te komen. :')

Ook met een rolstoelplank overbrug je dat volgens mij niet, en een lift heb ik niet kunnen vinden :lol:
dennistd
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #20

Bericht door dennistd »

Even googelen levert me dit plaatje op:
Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #20

Bericht door Aking »

Oh wauw! Die had ik niet verwacht :shock:
Durashift
Berichten: 5637
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #20

Bericht door Durashift »

Dat levert wel vertraging op.. ff zo'n ding in of uitladen..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #20

Bericht door Aking »

:x ik denk dan ook niet dat ze heel vaak gebruikt worden, maar het ziet er wel fancy uit :mrgreen:
dennistd
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #20

Bericht door dennistd »

Dan vind ik het elektrische plankje dat we in Twente in de CItea's hebben inderdaad een stukje handiger. Met 15 seconden ben je klaar daarmee, ideaal. Al is dat natuurlijk een lagevloersbus dus een stuk makkelijker.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Hoe zit dat opgevouwen dan in die Qliner? Hier in de Brabantliners zie je er vrijwel niks van.

Hoe vaak wordt er eigenlijk gebruik van gemaakt? Ik heb in 6 jaar nog nooit iemand met een rolstoel in de bus gezien.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #20

Bericht door Aking »

dennistd schreef:Dan vind ik het elektrische plankje dat we in Twente in de CItea's hebben inderdaad een stukje handiger. Met 15 seconden ben je klaar daarmee, ideaal. Al is dat natuurlijk een lagevloersbus dus een stuk makkelijker.
Mjah juist het feit dat dit geen lagevloersbus is doet 't 'm natuurlijk hé :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten