Korte vragen #20
Re: Korte vragen #20
Leuk 'advies'.. 'maak gebruik van de overige treinen'
Je zal wel moeten.
Je zal wel moeten.
Re: Korte vragen #20
Je kunt ook gaan lopen... :Y
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #20
ga wel met de bus veel flexibeler ook. :YAking schreef:Je kunt ook gaan lopen... :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #20
Weet je wat pas flexibel is? Een auto!
Re: Korte vragen #20
Euh, hoe is de bus flexibeler dan lopen? :')dylanwild94 schreef:ga wel met de bus veel flexibeler ook. :YAking schreef:Je kunt ook gaan lopen... :Y
Re: Korte vragen #20
Dan moet je wel een rijbewijs hebben. En die heb ik niet. Die kan ik om medische reden ook niet halen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #20
Lopen duurt zo lang.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #20
Nein mann ga weg naar het wegenforum jijChrysa schreef:Weet je wat pas flexibel is? Een auto!
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #20
In sommige gevallen is lopen sneller dan het OV (in Rotterdam althans ).dylanwild94 schreef:Lopen duurt zo lang.
Re: Korte vragen #20
Nee, die mensen zijn nog autistischer. :')Ardan schreef:Nein mann ga weg naar het wegenforum jij
Re: Korte vragen #20
Alles kan.. thee kan, koffie kan..Aking schreef:Je kunt ook gaan lopen... :Y
(A)
Re: Korte vragen #20
En nog veel meer, ijsselmeer, veluwemeer, naardermeer... :')
Re: Korte vragen #20
Maar Wim al een tijdje niet meer.Durashift schreef:Alles kan..
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Prima uitleg van het bekende fenomeen "vierkante wielen", maar daarmee is de vraag nog niet beantwoord.Chrysa schreef:Artikeltje van de NOS over waarom er minder treinen rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #20
Daarmee is de vraag wel beantwoord, want vierkante wielen beschadigen de wielen (maar ook het spoor). Die treinen moeten naar de werkplaats om bijgeslepen te worden en dat levert een hoge defectenstand op. Niet iedere trein wordt direct afgekeurd, maar kan soms nog even doorrijden, waardoor er een buffer is om met treinen te schuiven als er een tekort ontstaat. Maar we hebben een aantal dagen met ontzettend gladde sporen achter de rug, waardoor er meer treinen zijn afgekeurd dan vooraf verwacht en dan dat de werkplaatsen aankunnen. Daarom kan NS er vandaag niet onderuit om een aantal treinen te schrappen, want die kunnen simpelweg niet rijden zolang ze afgekeurd bij de werkplaats staan. Door er twee series van te maken die daardoor uitvallen op een traject waar normaal een kwartiersdienst geldt, is er duidelijkheid bij de reiziger welke treinen er niet rijden (de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]) in plaats van dat het maar afwachten is of je trein rijdt.
Later vandaag gaat men kijken hoeveel achterstand is weggewerkt. Mocht dat voldoende zijn, dan zullen die series morgen weer rijden, maar als er vandaag weer wat stellen bijkomen, dan bestaat de kans dat hetzelfde morgen weer wordt uitgevoerd.
Later vandaag gaat men kijken hoeveel achterstand is weggewerkt. Mocht dat voldoende zijn, dan zullen die series morgen weer rijden, maar als er vandaag weer wat stellen bijkomen, dan bestaat de kans dat hetzelfde morgen weer wordt uitgevoerd.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen #20
Zeg, zou jij even een toontje lager kunnen zingen? Op het wegenforum komt een ander publiek dan hierChrysa schreef:Nee, die mensen zijn nog autistischer. :')Ardan schreef:Nein mann ga weg naar het wegenforum jij
Als ik me niet vergis spam jij daar net zoveel als hier
Re: Korte vragen #20
Ik ben er anders niet zo content mee. Mijn sprinter sluit aan op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]. En overstappen op de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] /[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] is bepaald geen aanraderMikos schreef:... Door er twee series van te maken die daardoor uitvallen op een traject waar normaal een kwartiersdienst geldt, is er duidelijkheid bij de reiziger welke treinen er niet rijden (de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]) in plaats van dat het maar afwachten is of je trein rijdt.
Later vandaag gaat men kijken hoeveel achterstand is weggewerkt. Mocht dat voldoende zijn, dan zullen die series morgen weer rijden, maar als er vandaag weer wat stellen bijkomen, dan bestaat de kans dat hetzelfde morgen weer wordt uitgevoerd.
Re: Korte vragen #20
Nee, want daar heb ik nog minder toe te voegen dan hier. :')waldo79 schreef:Zeg, zou jij even een toontje lager kunnen zingen? Op het wegenforum komt een ander publiek dan hier
Als ik me niet vergis spam jij daar net zoveel als hier
Er zitten best leuke mensen op het wegenforum hoor, maar al dat gemierenneuk over compleet onbelangrijke dingen puur en alleen omdat ze gelijk willen hebben gaat mij wat ver.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Materieeltekort kan je ook opvangen door andere treinen wat korter te maken dan anders. Dat de IC naar Schiphol opgeheven moet worden wegens materieeltekort terwijl er blijkbaar nog steeds genoeg materieel is om 10 bakken VIRM naar Alkmaar rijden, dat vind ik dus een kromme situatie.Mikos schreef:Door er twee series van te maken die daardoor uitvallen op een traject waar normaal een kwartiersdienst geldt, is er duidelijkheid bij de reiziger welke treinen er niet rijden (de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]) in plaats van dat het maar afwachten is of je trein rijdt.
Maar treinlengtes aanpassen is blijkbaar te ingewikkeld, ook al is het probleem begin van de middag al bekend?
Complete treinseries preventief opheffen komt op mij over als een gemakzuchtige oplossing.
En die duidelijkheid? Als NS zou zeggen, "alle treinen rijden zoals normaal, ze zijn alleen wat korter dan anders dus de kans dat je moet staan is groter" is dat ook duidelijkheid bij de reiziger. Dan is er geen sprake van afwachten of je trein wel rijdt. Dan zou ik er ook begrip voor kunnen hebben.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #20
Echter is het probleem in het geval van bijvoorbeeld de 800 dat deze serie gewoon vol is met 10 bakken VIRM, zeker tussen pakweg Eindhoven en Amsterdam. Als je die in gaat korten om daarmee een andere treinserie ook te kort te laten rijden wordt het er niet beter op.
Nou denk ik zelf wel dat de keuze om nu juist de 3100 te schrappen misschien niet de handigste is als je kijkt wat er vervolgens wel blijft rijden. De enige serie die blijft rijden tussen Utrecht en Schiphol, de 3500 rijdt met ICM en die kan (zeker in de spits) nooit de extra reizigers van de 3100 ook nog meenemen.
Nou denk ik zelf wel dat de keuze om nu juist de 3100 te schrappen misschien niet de handigste is als je kijkt wat er vervolgens wel blijft rijden. De enige serie die blijft rijden tussen Utrecht en Schiphol, de 3500 rijdt met ICM en die kan (zeker in de spits) nooit de extra reizigers van de 3100 ook nog meenemen.
Re: Korte vragen #20
Wanneer er treinen uitvallen en andere treinen niet worden verlengd is het hek ook van de dam; het is ook niet gauw goed...reisthijs schreef:Materieeltekort kan je ook opvangen door andere treinen wat korter te maken dan anders. Dat de IC naar Schiphol opgeheven moet worden wegens materieeltekort terwijl er blijkbaar nog steeds genoeg materieel is om 10 bakken VIRM naar Alkmaar rijden, dat vind ik dus een kromme situatie. (...) Maar treinlengtes aanpassen is blijkbaar te ingewikkeld, ook al is het probleem begin van de middag al bekend?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Wanneer er geen treinen uitvallen (wat nu dus preventief gebeurt terwijl het misschien onnodig is) is het hek niet van de dam...
Als er nu met de verlaagde frequentie een trein uitvalt heb je helemaal een probleem. De volgende gaat een half uur later, als het meezit.
Als er nu met de verlaagde frequentie een trein uitvalt heb je helemaal een probleem. De volgende gaat een half uur later, als het meezit.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #20
Je zou in Utrecht, of van mijn part Abcoude of Bijlmer natuurlijk een stel af kunnen trappen en dat stel dan naar Schiphol laten rijden. Maar dat zal vast niet kunnen vanwege beveiligingsbullshit, te moeilijk in de systemen of ontbrekende wissels :XGekko123 schreef:Echter is het probleem in het geval van bijvoorbeeld de 800 dat deze serie gewoon vol is met 10 bakken VIRM, zeker tussen pakweg Eindhoven en Amsterdam. Als je die in gaat korten om daarmee een andere treinserie ook te kort te laten rijden wordt het er niet beter op.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #20
Tja, er is ook nog een stukje effectbeheersing waar men nu niet zo in uitblonk: elk kwartier een wat kortere trein kan de stroom allicht beter aan (omdat er wat meer verdeling in de reizigers zit) dan elk halfuur een trein die als 'ie gepland rijdt al aan de krappe kant is om nog extra reizigers mee te nemen.Mikos schreef:Wanneer er treinen uitvallen en andere treinen niet worden verlengd is het hek ook van de dam; het is ook niet gauw goed...reisthijs schreef:Materieeltekort kan je ook opvangen door andere treinen wat korter te maken dan anders. Dat de IC naar Schiphol opgeheven moet worden wegens materieeltekort terwijl er blijkbaar nog steeds genoeg materieel is om 10 bakken VIRM naar Alkmaar rijden, dat vind ik dus een kromme situatie. (...) Maar treinlengtes aanpassen is blijkbaar te ingewikkeld, ook al is het probleem begin van de middag al bekend?
Met kortere treinen kan je de pijn immers wat meer verdelen over verschillende series terwijl je met het preventief schrappen van twee series de andere serie op dat traject overbelast. En dat was vandaag zeker het geval, want ook bij de opgeheven [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] zit je met een alternatieve treinserie die maximaal met een losse VIRM-VI kan rijden wat voor sommige spitstreinen altijd al krap was maar niet anders kan door het moeten splitsen.
Ik las over vandaag berichten dat de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] die achter een 3500 met +20 aan zat zelfs nog problemen had iedereen mee te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ZO6176 en 99 gasten