Korte vragen #20

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen #20

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:Ik kreeg deze site doorgestuurd door Connexxion.. De wiki was dan dus incompleet. Heb het aangepast.
Nu klopt de wiki nog steeds niet... Blijft een ingewikkeld geval, lijn 42. Ik ga even navraag doen bij Rover-Zeeland voor de zekerheid, maar volgens mij zit het zo:
*OVC: Geldig tussen Breskens en Sluis bij beide vervoerders.
*Belgische vervoersbewijzen: geldig tussen Sluis en Brugge bij beide vervoerders.
*Combikaart: Connexxion liegt sowieso ergens: Op de achterkant ervan staat "niet geldig in BE", op de tarievenpagina op de CXX site staat "Niet geldig op de algehele lijn 42" en op Facebook zeggen ze "voor €4 extra reis je door naar Antwerpen, Gent en Brugge"... Hoe De Lijn hierin staat weet ik ook niet.
*Zeeuwse strip: Breskens-Sluis bij beide vervoerders.
*geschenkdagkaart CXX: ik neem aan hele traject bij CXX, en Nederlandse traject bij De Lijn.

Voor de rest weet ik het niet, maar ik ga het even navragen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Dat het nu niet klopt zal wel, maar aangezien het kopje "Geldigheid OV-chipkaart" is leek het me wel duidelijk om erbij te zetten dat ie niet geldig is in België.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #20

Bericht door huibe »

Ik de categorie leeftijd: In mijn tijd was de studentenkaart gewoon geldig op het hele traject. (ook mocht je met deze kaart in en uitstappen in Antwerpen)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Richting Brugge zal dat ook prima gaan, denk niet dat de chauffeur bij de grens opeens gaat controleren. De andere kant op is iets moeilijker.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #20

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Richting Brugge zal dat ook prima gaan, denk niet dat de chauffeur bij de grens opeens gaat controleren. De andere kant op is iets moeilijker.
Als er controle van De Lijn op de bus komt zullen ze een PV opstellen en hangt daar een boetebedrag van €107 bij de eerste overtreding aan vast. De constructie is voor de incidentele reiziger inderdaad niet erg prettig.
regenmaker schreef:Op de hele lijn SB58 tussen Nijmegen en Emmerich van NIAG is de OV-chipkaart geldig, dus het kan wel degelijk. Alleen die Belgen werken nooit mee.
In Maastricht werken ze mee door chipkaarttarief te reken. Die opmerking slaat dus nergens op.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door regenmaker »

Jawel, want De Lijn laat Connexxion ook niet toe in het centrum van Antwerpen met lijn 19. Verder zijn veel grensoverschrijdende verbindingen met België op de lange baan geschoven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen #20

Bericht door PatrickM »

Mr-W schreef:
regenmaker schreef:Op de hele lijn SB58 tussen Nijmegen en Emmerich van NIAG is de OV-chipkaart geldig, dus het kan wel degelijk. Alleen die Belgen werken nooit mee.
In Maastricht werken ze mee door chipkaarttarief te reken. Die opmerking slaat dus nergens op.
Nope, doen ze niet meer.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Wat is de goedkoopste en handigste manier om in Luxemburg (en liefst ook terug) te komen? Ik heb studenten-ov in Nederland. Die site van de NMBS snap ik niks van aangezien ik geen Luxemburg in die reisplanner kan zetten en op de pagina van de kaartjes staat dit:
On sale in ticket offices at stations in the relevant trans-border region (Gouvy, Vielsalm, Trois-Ponts, Arlon, Aubange, Halanzy, Virton and Messancy)
Betekent dat ik de trein uit moet, een kaartje moet kopen en 2 uur moet wachten dan? Dat doe ik liever niet namelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door Suus »

Een Go Pass 1 Roosendaal - Arlon, een Go Pass 1 Arlon - Roosendaal en een retourtje Arlon - Luxemburg.

De eerste twee koop je op www.detrein.be en dat laatste op B-europe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

27 euro, dat valt heel erg mee. Bedankt!

Ligt het aan mij of is het Belgische OV erg goedkoop vergeleken met NL?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #20

Bericht door Ardan »

Het is te goedkoop inderdaad. Maar 27 euro, haal je je shampoo er alsnog wel uit?
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #20

Bericht door Chrysa »

Zie je het al voor je, iemand met in elke hand 2 boodschappentassen vol shampoo die wanhopig door een smalle treindeur probeert te komen? :')

Was het niet van plan, en in die nieuwe tas van me past lang niet zo veel als de oude, dus dat gaat hem niet worden. De tonijnpaté die ze daar verkopen is dan wel weer erg lekker, en een stuk compacter...
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Korte vragen #20

Bericht door gebruiker77 »

Ik vroeg me af of een OV-chipkaart waar een studentenreisproduct op staat nog moet worden geactiveerd voor het gebruik bij de NS. Bij het gewone stads- en streekvervoer Qbuzz werkt deze kaart wel. Zelf dacht ik dat deze dan ook in de trein zou werken, maar iemand anders zei van niet. Ik weet wel dat als je gewoon een OV-chipkaart koopt je deze eerst nog moet activeren voor NS op saldo. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #20

Bericht door Z2N »

Je checkt in met het studentenreisproduct, daarom is het niet nodig om het reizen op saldo-product op de kaart te hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Korte vragen #20

Bericht door gebruiker77 »

Dankjewel! :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

gebruiker77 schreef:Ik vroeg me af of een OV-chipkaart waar een studentenreisproduct op staat nog moet worden geactiveerd voor het gebruik bij de NS. Bij het gewone stads- en streekvervoer Qbuzz werkt deze kaart wel. Zelf dacht ik dat deze dan ook in de trein zou werken, maar iemand anders zei van niet. Ik weet wel dat als je gewoon een OV-chipkaart koopt je deze eerst nog moet activeren voor NS op saldo. Alvast bedankt!
Maar als je gaat reizen zonder je studentenreisproduct te gebruiken dan moet je hem wel eerst activeren en er moet minimaal 20 euro op de kaart staan :idea: .
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Korte vragen #20

Bericht door gebruiker77 »

Ik was van plan om te reizen met 40% korting. Het reis product staat geactiveerd. Dan is het instap tarief een tientje toch.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door Suus »

Voor abonneehouders is het instaptarief wanneer op saldo wordt gereisd altijd 10 euro, dus ook wanneer je abonnement geen korting geeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #20

Bericht door Meltrain »

Als met meereiskorting wordt gereisd, is het instaptarief toch ook 10 euro?
En waarom kun je bij de kaartautomaten je saldo wel aanvullen tot 5, 10, 15 of 20 euro, terwijl 6 of 16 euro veel logischer zou zijn? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #20

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef:Als met meereiskorting wordt gereisd, is het instaptarief toch ook 10 euro?
Klopt, en ook dan kun je al inchecken met 6 in plaats van 16 euro. Ik zou het ook fijn vinden als je ook tot die bedragen kunt opladen, maar dat je al vanaf 6 en 16 kunt inchecken wordt niet gecommuniceerd omdat je saldo dan meteen op het minimum van -4 komt te staan.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door cassie127 »

Makkelijkste zou zijn als je zelf tot op de cent nauwkeurig kan bepalen hoeveel geld je er op wilt (zoals aan de balie kan)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Bericht door regenmaker »

KM46 schreef:Maar als je gaat reizen zonder je studentenreisproduct te gebruiken dan moet je hem wel eerst activeren en er moet minimaal 20 euro op de kaart staan :idea: .
Ik hoef er geen 20 euro op te hebben staan, ookal reis ik op saldo in het weekend.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #20

Bericht door ODRAIL »

Gisteren tijdens een stop op station Abcoude zag ik dat dit station een "Instapzone" heeft.

Is dit nieuw en wordt dit op meerder stations toegepast?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #20

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #20

Bericht door Zugführer »

Die borden bestonden idd al tussen Utrecht en Geldermalsen, de afgelopen week zijn ze ook in Maarssen verschenen, dus vermoedelijk op meerdere/alle sprinterstations tussen Utrecht en Amsterdam.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten