OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zou wel een creatieve route opleveren met twee keer kopmaken.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wat dus ook niet klopt, alleen de laatste 703500 van de dag rijdt naar Den Haag Centraal, plus de 703700 (dan weer met uitzondering van de eerste trein van de avond). De informatie suggereert dat ze de hele dag naar Den Haag Centraal rijden wat dus niet zo is.
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Amsterdam is de Berglagebrug afgesloten.
Tram 12 rijdt vanuit CS tot aan een noodhalte "Amsteldijk". De andere kant op beginnen ze vanaf het Victorieplein
Op de GVB-daglijnennetkaart lijkt het net of je met het rondje mee mag rijden.
Dat is overigens bij alle eindhaltes zo, er staat een lusje achter de laatste halte, maar daar mag je niet mee rijden (uitgezonderd de grotere lussen waar dat wel mag zoals Van Hallstraat)
Overigens gebruikt Google in Maps de lijnkleuren van deze kaart voor de tram, voor zo ver ik kan zien geeft GVB die niet mee in de reisinfo. Maar ik werd gister voor station RAI aangesproken door iemand die de "pink tram" zocht. Ik heb hem maar naar Drentepark verwezen (al reed er wel een "roze tram", nouja regenboogram, op lijn 4)
Tram 12 rijdt vanuit CS tot aan een noodhalte "Amsteldijk". De andere kant op beginnen ze vanaf het Victorieplein
Op de GVB-daglijnennetkaart lijkt het net of je met het rondje mee mag rijden.
Dat is overigens bij alle eindhaltes zo, er staat een lusje achter de laatste halte, maar daar mag je niet mee rijden (uitgezonderd de grotere lussen waar dat wel mag zoals Van Hallstraat)
Overigens gebruikt Google in Maps de lijnkleuren van deze kaart voor de tram, voor zo ver ik kan zien geeft GVB die niet mee in de reisinfo. Maar ik werd gister voor station RAI aangesproken door iemand die de "pink tram" zocht. Ik heb hem maar naar Drentepark verwezen (al reed er wel een "roze tram", nouja regenboogram, op lijn 4)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is wel verwarrend, want het komt niet overeen met de lijnkleuren. Roze zou lijn 22 zijn als die als tramlijn zou bestaan.
Maar gelukkig is er bij station RAI maar één tramlijn en nuttige richting.
Maar gelukkig is er bij station RAI maar één tramlijn en nuttige richting.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee, er gaan vanaf RAI trams twee kanten op, naar CS en naar Drenthepark
Maar ik heb hem dus de enorme afstand naar Drenthepark laten lopen.
Tsja, en Google kan kennelijk geen groen/rood verticaal als lijnkleur aangeven.
Maar ik heb hem dus de enorme afstand naar Drenthepark laten lopen.
Tsja, en Google kan kennelijk geen groen/rood verticaal als lijnkleur aangeven.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
DB roept automatisch om: vertrektijd <uur> Uhr <minuut> en dan Engels: vertrektijd <uur> <minuut>. Maar minuut 0 wordt niet omgeroepen. Het klinkt dus nogal komisch dat de trein van “siebzehn Uhr” in het Engels slechts vertrekt om “seventeen”. (Ja, de betreffende trein heeft +35.)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Überhaupt, DB en Engelstalige omroepen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
IIVQ: ik schreef expliciet: *nuttige* richting. Een rit Station RAI-Drentepark is nagenoeg altijd zinloos.
En Google zou beter dezelfde kleur voor alle tramlijnen kunnen gebruiken, nu stichten ze verwarring.
En Google zou beter dezelfde kleur voor alle tramlijnen kunnen gebruiken, nu stichten ze verwarring.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als het dezelfde Lijn kleuren zijn als op de lijnennetkaart, dan valt het met de verwarring nog wel mee.
En als er al verwarring is, lijkt me dat eerder de schuld van het GVB dan van Google.
En als er al verwarring is, lijkt me dat eerder de schuld van het GVB dan van Google.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Tsja. Op RAI maakt het niet zoveel uit, maar op CS heb je 3 tinten roze en 4 tinten groene lijn. Dan wordt het wel lastig als toeristen daarop gaan vertrouwen.
Ik vind het lijnkleurensysteem van GVB een heel leuk historisch relikwie, maar zeker in de metro is het toch een gotspe dat als je naar Gaasperplas moet, je afhankelijk van het type metro in de rode (Zilvermeeuw, M5/7) of blauw-witte (BN/CAF) moet stappen?
En dus niet in de rood/witte of wit|rood|witte?
Ik vind het lijnkleurensysteem van GVB een heel leuk historisch relikwie, maar zeker in de metro is het toch een gotspe dat als je naar Gaasperplas moet, je afhankelijk van het type metro in de rode (Zilvermeeuw, M5/7) of blauw-witte (BN/CAF) moet stappen?
En dus niet in de rood/witte of wit|rood|witte?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op Rotterdam Centraal klonk vanavond een eentalige omroep dat door werkzaamheden de treindienst van Amsterdam Centraal naar London Saint Pancras International is aangepast, en dat je je reis moet plannen in de internationale app. Dat is toch wel een erg mager bericht voor een trein die door drie verschillende taalgebieden rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik vind de omroepen sowieso steeds slechter worden. Dat eeuwige “plan uw reis in de app” bij werkzaamheden, een storing of een uitgevallen trein. “U kunt ook omreizen” is ook zo’n totaal nietszeggende omroep. Hoe omreizen? Via welke route? Welke trein moet je pakken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Legaal gezien is het ook nog eens onzin: Het wordt ook omgeroepen bij werkzaamheden waar je nooit een niet-TVV advies uit de reisplanner krijgt, en waarbij het dus niet toegestaan is om om te reizen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zou het andersom zien. Het is advies van de vervoerder, dus mag je op je vooraf besproken kaartje omreizen zoals jou het beste uitkomt. Ik zou wel opnameapparatuur en het nummer van je rechtsbijstandsverzekering paraat houden.
Zo heb ik nog een mailtje van de Klantenservice NS, dat je bij een advies om om te reizen via een andere vervoerder (dit ging om vooraf geplande werkzaamheden), niet uit- en ingecheckt hoeft te worden bij die andere vervoerder. Dat mailtje is al zeker 10 jaar oud maar ik bewaar het nog ergens in een mapje om als ik er ooit problemen mee krijg, NS mee om de oren te slaan.
Zo heb ik nog een mailtje van de Klantenservice NS, dat je bij een advies om om te reizen via een andere vervoerder (dit ging om vooraf geplande werkzaamheden), niet uit- en ingecheckt hoeft te worden bij die andere vervoerder. Dat mailtje is al zeker 10 jaar oud maar ik bewaar het nog ergens in een mapje om als ik er ooit problemen mee krijg, NS mee om de oren te slaan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Sinds 7 juni 2023 moet NS, bij vertraging of uitval, binnen 100 minuten mededelen hoe je via een alternatieve route op je bestemming kan komen. Doet NS dat niet dan mag je zelf een alternatief zoeken per openbaar vervoer en moet NS de meerkosten vergoeden. NS heeft dit ook op haar website staan: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-t ... dt-ns.html
Het is alleen lastig inschatten hoe de praktische uitwerking van deze nieuwe regeling werkt omdat NS verwijst naar de omroep en de reisplanner. En is een "u kunt omreizen" omroep dan informeren binnen 100 minuten?
Het is alleen lastig inschatten hoe de praktische uitwerking van deze nieuwe regeling werkt omdat NS verwijst naar de omroep en de reisplanner. En is een "u kunt omreizen" omroep dan informeren binnen 100 minuten?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
U kunt omreizen voldoet wat mij betreft niet aan die vereiste. Zoals ik het lees moet NS een concreet alternatief via een of meerdere stations aanleveren. Zoiets als een verwijzing dat je via Utrecht Centraal kan omreizen als er een versperring tussen Tilburg en Breda is lijkt mij meer in lijn met deze regel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het is logisch dat je niet een omreisadvies gaat geven in de omroep. Het wordt veelstel lang waardoor de informatiewaarde al snel minder wordt. Daarnaast zijn er vaak meerdere omreisroutes die voor bepaalde stations verschillen. De ene intercitystation is makkelijker via de route bereikbaar, dan de andere sprinterstation.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Er staat informatie verstrekken. Er staat niet bij dat het in de omroep moet gebeuren, of door een servicemedewerker. Daarom verwijzen ze je naar de app waar de informatie wordt verstrekt.ArrivaBas schreef: ↑wo 02 aug 2023, 12:42 U kunt omreizen voldoet wat mij betreft niet aan die vereiste. Zoals ik het lees moet NS een concreet alternatief via een of meerdere stations aanleveren. Zoiets als een verwijzing dat je via Utrecht Centraal kan omreizen als er een versperring tussen Tilburg en Breda is lijkt mij meer in lijn met deze regel.
Ik snap ook oprecht de hele weerstand niet tegen verwijzing naar de app. Iedereen heeft een smartphone tegenwoordig maar weten het alleen te gebruiken voor social media lijkt wel.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zeg ook niet dat dat via een omroep moet. Een verwijzing bij de versperring in de apps is wat mij betreft voldoende, maar misschien niet voor de wat minder digitaal aangelegden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het mag ook wel minder bits, hauptbahnhof Men kan ook wel omroepen aan welke zijde van een station bussen vertrekken bij een verstoring. Dat is geen overkill.
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nou, mijn moeder van 84 reist alleen maar heeft geen smartphone hoor. Gelukkig heeft ze wel mijn nummerhauptbahnhof schreef: ↑wo 02 aug 2023, 12:54Er staat informatie verstrekken. Er staat niet bij dat het in de omroep moet gebeuren, of door een servicemedewerker. Daarom verwijzen ze je naar de app waar de informatie wordt verstrekt.ArrivaBas schreef: ↑wo 02 aug 2023, 12:42 U kunt omreizen voldoet wat mij betreft niet aan die vereiste. Zoals ik het lees moet NS een concreet alternatief via een of meerdere stations aanleveren. Zoiets als een verwijzing dat je via Utrecht Centraal kan omreizen als er een versperring tussen Tilburg en Breda is lijkt mij meer in lijn met deze regel.
Ik snap ook oprecht de hele weerstand niet tegen verwijzing naar de app. Iedereen heeft een smartphone tegenwoordig maar weten het alleen te gebruiken voor social media lijkt wel.
Maar natuurlijk hoort de vervoerder informatie te verstrekken en niet een familielid.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Heeft jouw familie allemaal een smartphone en weet hoe die 'm moet gebruiken? Ook de oudere generatie? Mijn ervaring is dat de ouderen echt geen "modern mobieltje" hebben en dat is een grotere groep dan je denkt!hauptbahnhof schreef: ↑wo 02 aug 2023, 12:54 Ik snap ook oprecht de hele weerstand niet tegen verwijzing naar de app. Iedereen heeft een smartphone tegenwoordig maar weten het alleen te gebruiken voor social media lijkt wel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Of ze hebben geen internetbundel, komt ook voor.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Of hij is net leeg. Dat kan de beste overkomen.
En zelfs als wél iedereen een werkende smartphone heeft, is er nog een verschil tussen geïnformeerd worden (omroep, medewerker, uitgebreid storingsbericht) en "het zelf moeten uitzoeken" (kijk in de app). Juist in een verstoorde situatie wil je weten wat er aan de hand is, zodat je ook weet of je op de Heilige App kunt vertrouwen. En er zit een stukje geruststelling in als je dezelfde informatie op meerdere plekken kunt terugvinden. Wat dat betreft denk ik dat het gatenkaasmodel ook wel van toepassing is (al gaat dat eigenlijk over ongelukken): door op meerdere niveaus te informeren, bereik je meer mensen dan per niveau afzonderlijk.
En zelfs als wél iedereen een werkende smartphone heeft, is er nog een verschil tussen geïnformeerd worden (omroep, medewerker, uitgebreid storingsbericht) en "het zelf moeten uitzoeken" (kijk in de app). Juist in een verstoorde situatie wil je weten wat er aan de hand is, zodat je ook weet of je op de Heilige App kunt vertrouwen. En er zit een stukje geruststelling in als je dezelfde informatie op meerdere plekken kunt terugvinden. Wat dat betreft denk ik dat het gatenkaasmodel ook wel van toepassing is (al gaat dat eigenlijk over ongelukken): door op meerdere niveaus te informeren, bereik je meer mensen dan per niveau afzonderlijk.
Wat een nonsens. De informatiewaarde neemt juist toe, je moet alleen zorgen dat je luistert naar wat voor jou relevant is. Wat pas echt weinig informatiewaarde heeft, zijn omroepen van de strekking: er is iets aan de hand op dit traject, maar we vertellen je niet precies wat. Als je niet naar de omroep wilt luisteren (dat mag, daar zijn nou net óók die andere informatiekanalen voor), geeft een uitgebreidere omroep je diezelfde summiere info. Plus nog wat relevante info voor wie wél wil luisteren.hauptbahnhof schreef: ↑wo 02 aug 2023, 12:51 Het is logisch dat je niet een omreisadvies gaat geven in de omroep. Het wordt veelstel lang waardoor de informatiewaarde al snel minder wordt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten