OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dan nog was het de moeite waard geweest om dat ergens te vermelden. Je ziet het nu helemaal nergens behalve in de reisplanner, terwijl het vervallen van een overstapstation als Duivendrecht nogal onhandig kan uitpakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

En haal je die overstap dan wel met die 4x extra stop in RAI?
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Ik gok dat een stop bij de RAI minder extra tijd kost dan in Duivendrecht, omdat RAI dicht bij station Zuid zit. Daardoor ben je toch nog niet in de buurt van de baanvaksnelheid als je er door zou rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Maar RAI kan je juist wel op baanvaksnelheid doorrijden. Duivendrecht niet, want de 1600 / 11600 zit op de binnenste sporen en moet dus vlak voor het perron van Duivendrecht het wissel door. Dat laatste kan maar met 80 of 100 km/u (Sporenplan maakt daar geen onderscheid tussen in kleur van het wisselnummer)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Vandaag op station Harderwijk geweest. Op onbekende stations vind ik het nog wel eens fijn om op ns.nl/geleidelijnen te kijken hoe het station in elkaar zit. De beschrijving heeft het nog over een spoorwegovergang. Spoiler alert: deze is in 2016 weggehaald en vervangen door een tunnel... Als dit nou het enige station is waar updaten van de beschrijvingen zou spelen...
Beul van de blindegeleidelijn
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rooddolfijn »

Daniel schreef: zo 17 sep 2023, 15:13 [...] Dat laatste kan maar met 80 of 100 km/u (Sporenplan maakt daar geen onderscheid tussen in kleur van het wisselnummer)
Volgens Openrailwaymap kan het wissel op Duivendrecht richting het westen (RAI) maar met 80 km/h bereden worden, naar het binnenste én het buitenste spoor. In de oostelijke richting (Weesp) kan het wissel vanaf het buitenste spoor met 120 bereden worden en vanaf het binnenste spoor met 80. Alleen ten oosten van het station is de maximumsnelheid 80, dus moet er in beide richtingen altijd geremd worden naar 80 km/h.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

In de Arnhemse bussen is de halteafroep bij het Centraal Station al weer enige tijd defect; er wordt nu alleen “Volgende halte:………..” omgeroepen..
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ThatPCDude »

Lijnen 174 en 69 in Delft tonen de volgende fase van de omleiding al op het informatiesysteem (dus Zuidpoort - Julianalaan - Aula - Stieltjesweg), terwijl er nog steeds gereden wordt volgens Zuidpoort - Michiel de Ruyterweg - Christiaan Huygensweg - Stieltjesweg
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Daniel schreef: za 16 sep 2023, 20:43 Dan nog was het de moeite waard geweest om dat ergens te vermelden. Je ziet het nu helemaal nergens behalve in de reisplanner, terwijl het vervallen van een overstapstation als Duivendrecht nogal onhandig kan uitpakken.
Je moet een reis tegenwoordig altijd in de app plannen :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
henrivanderweijden
Berichten: 738
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

albertjan96 schreef: di 19 sep 2023, 21:29 In de Arnhemse bussen is de halteafroep bij het Centraal Station al weer enige tijd defect; er wordt nu alleen “Volgende halte:………..” omgeroepen..
Woensdag in een lijn 7 trolley riep ie gewoon de complete naam om.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Geen idee wat het idee erachter is, maar deze 'lijnenkaart' die in de stationshal van Rotterdam Alexander hangt vind ik ook wel een missertje.
Afbeelding
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door April064 »

Dit ziet er uit alsof een kind het heeft gemaakt. Waarom hangt dit er?
zij/haar/hen/hun
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Karl »

Is het misschien kunst?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Julius »

Waar komt die spoor bij de tak naar Hoek van Holland vandaan?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dionysusnu »

Dat lijkt een bedoelde halve cirkel, zoals ook om Slinge en Spijkenisse heen getekend is
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door AnderzamNL »

Mooie NS-logo's ook :shock:
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Ik zie nu ook dat ik Schie Dam altijd verkeerd geschreven heb en het dus niet Schiedam is... :roll:
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Ik kwam op Amsterdam Centraal dit lijnnendiagram tegen. Hoewel niet incorrect (behalve maar één verwijzing naar M50) is het ook meer verwarrend dan verduidelijkend. Ik vind het Rotterdamse kunstwerk hierboven eigenlijk nog minder erg.

https://mapstodon.space/@IIVQ/111127159321395234
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door robert1955 »

ziet er uit als een kwart slag gedraaide versie van de route strip in de metrostellen.
Komt die echt maar op 1 plek voor?
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Hoe dichter bij je doel komt, hoe preciezer deze borden. Dus op bijv. Van der Madeweg staat beneden een met 50/53/54, en dan op de perrons een driehoekige met op de middenperrons alleen 53 (en alleen de kant waar je op reist) en op de buitenperrons alleen 54/50.

Deze staat op Centraal bij de ingang Prins Hendrikkade. Als je via het hoofdgebouw gaat heb je, als je de meest logische route volgt, altijd al de keuze gemaakt voor lijn 50/3/4 of lijn 52. De enige andere plek waar ik mij voor kan stellen dat zulke moeilijke borden staan in Zuid, maar dan zouden ze direct in de hal beneden moeten staan en daar zijn ze mij nooit opgevallen.
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door iamthedutchdude »

Het lijkt erop dat de treinsamenstellingen die op de TBP's verschijnen in het geval van internationale treinen wel eens "hard-coded" kan zijn. Vandaag reed de t147 immers met ICM3+4, maar op in elk geval de TBPs op Deventer werd volgehouden dat er "gewoon" een IC Berlijn-stam zonder Bord-bistro gebruikt werd.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Storingsmelding in de app van NS International:
NS International schreef:Nightjet 241 Amsterdam Centraal vertrektijd 19:30 uur, heeft een nog onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte.
Ten eerste is het Al-Ber-To! is het treinnummer 421, de 241 is immers een kleine twee uur eerder als IC naar Hannover vertrokken. (Het treinnummer staat op alletwee andere plekken in het storingsbericht ook verkeerd genoteerd.) Ten tweede is de geplande vertrektijd in Amsterdam 19:00, in verband met de geplande omleiding langs Venlo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Sinds wanneer ligt Den Dolder eigenlijk in een andere tijdzone als Amersfoort, volgens m'n Sprinter vanmorgen was er een uur tijdsverschil...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Mijn sprintercity naar Alphen had daar vanmiddag ook last van, al liep die 54 minuten achter op de werkelijkheid.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Op de SNCF-website van TER-regio AURA (Auvergne-Rhône-Alpes) kun je, net als op andere TER-websites, dienstregelingstabellen downloaden als pdf. Handig! Totdat je zo'n pdf opent en er slechts één pagina verschijnt met daarop een tekst 'vind uw dienstregelingstabel op de website van de regio AURA' en bijbehorende URL. Zet die melding dan gewoon gelijk op de SNCF TER-webpagina zelf :')

Update: de website van de regio AURA verwijst voor de dienstregelingen terug naar de SNCF TER-website _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten