OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Dat zou ik niet echt een doorkoppeling willen noemen maar een kering, zeker aangezien er zo'n 10 minuten stilgestaan wordt in Weesp. De 1500 heeft tenslotte ook niet Almere als eindbestemming omdat deze in Amsterdam op de 2600 keert. Als het nou een omreisadvies geweest zou zijn was er iets voor te zeggen maar dat is hier volgens mij niet het geval want de 14900 reed vandaag ook gewoon. En de bestemming 'Oostvaarders' zoals ik deze vanmiddag zag op de zijkant van een SNG tussen Hilversum en Naarden-Bussum is ook nogal verwarrend aangezien de trein dan aangezien kan worden als rijdend via de Gooiboog.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De 14900 haal je echter niet vanuit de 5800 te Hvs.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Maar het punt was dat de 5800 dus niet voorkomt in het omreisadvies vanwege de werkzaamheden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp dus zie ik ook niet de noodzaak om deze in de reisinformatie door te koppelen waardoor er een verwarrende eindbestemming getoond wordt. De borden op het perron toonde overigens wel duidelijk dat er via Weesp gereden zou worden, maar zolang het lukt niet om die via-bestemming ook op de trein zelf te tonen zou ik in dit geval toch Weesp op de trein zetten i.p.v. Oostvaarders.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Het is misschien niet echt een fout, maar het zou wel heel handig zijn als Bergen op Zoom, Goes en Middelburg een IC-bolletje op de vertrekstaten krijgen. Dan hoeft bij de 2300 niet meer in de toelichting vermeld te worden dat die daar stopt en is het onderscheid tussen de 2200 en 2300 nog sneller te zien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Een bug die ik (in mijn actieve herinnering) nog niet eerder heb gezien: de treinstelnummers van een trein met meerdere stellen staan omgekeerd. Mijn 1632 rijdt volgens de NS-app én Treinposities met 4223 voorop en 4219 achterop. In werkelijkheid zit 4219 vooraan. Ik vond het al vreemd dat 4223, zogenaamd het voorste treinstel, zou worden afgetrapt in Amersfoort tijdens een haltering van maar 3 minuten...

Edit, het is nog leuker geworden: voor Amersfoort roept de HC om dat het achterste treinstel 4223 achterblijft. Hetzelfde geven de OBIS-schermen aan boord aan: 4223 (staat wel foutief links op het scherm!) tot Amersfoort, 4219 naar Hilversum. Eenmaal in Amersfoort geeft de TBP op het perron aan dat het voorste treinstel achterblijft, instappen in het achterste treinstel; dat wordt zelfs automagisch omgeroepen!
Personeelslid 1 begint het achterste treinstel (4223) leeg te lopen en reizigers naar voren te sturen, personeelslid 2 begint het voorste treinstel (4219) leeg te lopen en reizigers naar achteren te sturen. Uiteindelijk krijgt lid 1 lid 2 in de smiezen en maakt met wat geschreeuw duidelijk dat het toch het voorste treinstel is dat doorgaat. Wanneer iedereen eindelijk (terug) in het voorste treinstel (4219) zit, wil de HC vertrekken, maar hoort ze van één van de 'leeglopers' dat de machinist zich in het achterste treinstel bevindt :')

Uiteindelijk met een lichte vertraging vertrokken naar Hilversum.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Niet echt een misser, maar het valt me op dat het "sneeuwt" op alle treinaanwijzers. Gezien te Maastricht.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door bartjemestrom »

Heb je iets van fotos of filmpjes want ik heb er geen idee bij wat het moet zijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Filmpje

Ik weet niet of het goed te zien is op het filmpje.
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door robert1955 »

Absoluut geen misser maar positief: gisteren werd in een Sprinter uit de richting Amstel bij de overstapmogelijkheden op Asd vermeld dat je voor Hlm de looproute van de geel/zwarte borden richting Centrum moet volgen
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

OVinfo toont voor het GVB vandaag een weekdienstregeling, terwijl het GVB als zondag rijdt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Het lijkt erop dat NS in de reisinformatie vergeten is in de reisinformatie te verwerken dat de 2400 en 3500 deze twee weken ook tijdens de spitsuren gekoppeld zijn. :roll:
De reisplanner geeft nu namelijk rare reisadviezen, waarbij de "overstap" de ene keer wel mogelijk is en de andere keer niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

En in week 3 (15 januari) opnieuw, dan is ook de halve dienstregeling weer aangepast vanwege werkzaamheden maar missen de doorkoppelingen van de 2400 aan de 3500 en 1000 aan 1100 vooralsnog in de reisinformatie.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Wat voor werkzaamheden zijn er dan gaande voor de koppeling tussen de 1000 en 1100, gaat men weer verder knutselen in Rotterdam?
Op Schiphol zie ik dan inderdaad alles weer door 1 buis geperst worden, ditmaal alles over sporen 1-2-3.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Geen idee of dat ook door werkzaamheden komt, elders werd gesuggereerd dat er tijdelijk minder treinen gingen rijden vanwege opleiding ICNG dus dat kan het ook zijn. Ook apart dat trein 1186 die week opeens de 1986 heet.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Commendatore »

Kan het zijn dat spoorwijzigingen momenteel niet helemaal goed doorkomen in de NS-app? App geeft aan dat de intercity naar van Amsterdam Centraal naar Almere van 19:08 vertrekt van spoor 11b, terwijl dit in werkelijkheid 8b is. Eerder vandaag gebeurde er ook al iets gelijkaardigs op Leiden Centraal.
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Treintje1989 »

De conducteur van trein 722 was aan het omroepen dat men in Shl kon overstappen op de 920. Die reed net weg toen wij binnenkwamen en überhaupt is deze overstap niet te halen. *O*
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

9292 geeft op mijn reis van Ganzenhoef naar Zuidwolde 10 waarschuwingen: 3 elk voor metro 53 en 50, 4 voor bus 34.
Al die meldingen zijn varianten op het thema "Op oudjaarsdag na 20:00 géén OV, vanaf 1:30 weer nachtbus en -metro"

Waarom die voor bus 34 4x getoond moet worden weet ik niet. Allen hebben ze een lijst met plaatsen, die 2x met Aalden en 2x met Alteveer begint. Ik vermoed dat alle lijnen en alle plaatsen niet in één bericht past en ze de meldingen in subregio's hebben opgedeeld...

Er zou een manier moeten zijn om zulk soort meldingen iets minder opvallend te maken, want zo valt een échte omleiding niet op.

Een beetje vergelijkbaar met CXX-AML dat al vanaf april op lijn 300 en 356 een melding zet dat deze tijdens de F1 in september doorrijdt naar het circuit, zo heb ik eens een sluiting van de Abdijtunnel gemist, net die éne keer in de 5 jaar dat ik bij De Hoek moest zijn.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Eens kijken, wat vertrekt hier zoal, ah de RE29 naar Liège-Palais. Klein detail: dat station heet al 5 jaar, 4 maanden en 3 dagen niet meer zo. :')
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Er staat in elk geval Liège en niet Lüttich. :p
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

We zijn dan ook niet op Liège-Guillemins, waar ze de trein naar Aix-la-Chap aankondigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Daar gaan de nodige reizigers heel blij van worden als er weer eens een ICE uitvalt, schat ik zo in. _O-
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Bij mijn trein staat in de DB Navigator een melding: "Der Halt Bochum Hbf entfällt." Dus waar stopten we net? Op Bochum Hbf. :')
vries809
Berichten: 29
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 23:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door vries809 »

umbusko schreef: vr 05 jan 2024, 12:42 Eens kijken, wat vertrekt hier zoal, ah de RE29 naar Liège-Palais. Klein detail: dat station heet al 5 jaar, 4 maanden en 3 dagen niet meer zo. :')
Afbeelding
Ook apart: RB20 naar Stolberg-Rathaus via Stolberg Hbf en Stolberg Hbf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ja, dat klopt. Die trein stopt eerst op Stolberg Hbf spoor 43 en wordt theoretisch gesplitst*, daarna rijdt de trein het goederenemplacement op. De trein maakt daar kop, en rijdt vervolgens naar spoor 27 van Stolberg Hbf waar nogmaals wordt gestopt.

*Het splitsen gebeurt op het moment niet door overstromingsschade aan de spoorlijn Stolberg Hbf - Eschweiler Talbahnhof.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Deze ritten stoppen drie keer op station Stolberg Hbf. Nadat ze er beginnen maken de treinen van de RB20 een rondje langs Alsdorf, Herzogenrath en Aachen en keren dan weer terug om de stad Stolberg nog te bedienen. Stolberg Hbf ligt namelijk een behoorlijk eind uit de stadskern. Alleen ligt de aftakking richting dat stompje op zo'n manier dat die slechts uit oostelijke richting (Eschweiler en/of Düren) bereikbaar is, terwijl de RB20 vanuit het westen komt. Dit is opgelost door aan de andere kant van het station een extra perron te bouwen en de trein op het emplacement kop te laten maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten