OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef: di 16 jan 2024, 07:46 TBP in Delft om 7:32
Afbeelding

Dus de trein is ingekort tot Leiden Centraal, maar het voorste stel rijdt wel naar Venlo? :s
Het is extreem verwarrend, maar dat is het in reguliere situatie ook al. In zo'n geval hoort in mijn ogen Amsterdam-Zuid aangegeven te worden, want richting Utrecht, 's-Hertogenbosch, Eindhoven en Venlo kun je beter via Rotterdam reizen en dat is de andere kant op.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Normaliter staat er "Schiphol Airport -> Venlo".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Afbeelding

Gisteren paste Den Haag HS niet meer zo goed op de via-regel in de tunnel van Dordrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Ik krijg een bevestigingsmail van NS Internationaal voor een reis naar Londen (IC Brussel, dan Eurostar).
mail schreef:Let op!
U mag reizen met elke IC-trein naar/van België op dezelfde dag via dezelfde route. Met uitzondering van actietarieven.
Maar even verderop:
mail schreef:Passagiers en zitplaatsen
Voornaam Achternaam - Volwassene - Early Bird 2e klas
BREDA - BRUSSEL-ZUID
met treinbinding
Dus toch treinbinding. Is Early Bird tegenwoordig een actietarief? Ik dacht van niet; in elk geval is het onduidelijk.

Op de terugweg krijg ik trouwens een "Connect Eurostar/TGV"-kaartje voor dat trajectdeel, zonder treinbinding, wel 9 euro duurder. Die kende ik nog niet.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Early Bird is tegenwoordig altijd treingebonden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Afbeelding
Volgens mij hoort de onderste regel niet thuis in Maastricht...
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Ja, dat is me genoegzaam bekend. Maar iemand die niet bekend is met de route, en afgaat op wat er in grote duidelijke letters in de mail staat, trekt makkelijk de verkeerde conclusie.

En de vraag of EB nou wel of niet telt als actietarief (het "loophole" waardoor NS Internationaal zou kunnen claimen dat ze formeel gelijk hebben) staat nog open.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Marc schreef: ma 22 jan 2024, 10:30 Volgens mij hoort de onderste regel niet thuis in Maastricht...
Volgens mij hoort 'ie überhaupt niet bij die trein thuis, want die komt niet in Leiden (het enige station waar je vanaf spoor 4b naar Groningen kunt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Dan heeft iemand de verkeerde regel ingeladen uit de software. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

IIVQ schreef: ma 08 jan 2024, 17:09 Om het topic weer op de rails te krijgen: Op Amsterdam Centraal net metro 53 gemist. De volgende metro die binnenkwam was volgens de (electronische) lijnfilm een ... 53 naar Gaasperplas, wat vreemd is. Even voor Wibautstraat kwam ik erachter dat ik in een 54 naar Gein zat. Gelukkig kon ik nog in de relatieve warmte van Wibautstraat overstappen.
Dat zou dan zo te lezen een M5 moeten zijn.

Ik heb dat nooit begrepen. Er kan gewoon een rit Gaasperplas - CS - Gein (of andersom) worden ingesteld.
Soms zie ik op Asd dat als de metro binnenkomt met de correcte lijn en bestemming en soms met die van de net binnengekomen rit.
In beide gevallen wordt het opnieuw ingesteld als de bestuurder aan de andere kant heeft plaatsgenomen.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Volgens mij een M7, maar ik weet het niet zeker meer.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

M7 heeft zelfde systeem als tram en bus en zou dus in principe foutloos moeten werken. Maar goed, maakt verder ook niet uit.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Hahahahahahahahahaha bus foutloos?
De keren dat ik op Bijlmer ArenA in een 47 naar IJburg of een 512 nar IJburg of een 66 naar Bijlmer ArenA stap zijn ontelbaar.
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Treintje1989 »

Dit is ook interessant:

Geen ICE Ut-Amf

Oorzaak: voorwerp in de bovenleiding

Gevolg: Tussen Ut en Amf rijdt ICE niet door een voorwerp in de bovenleiding.

Verwachte duur: dit duurt tot ongeveer 19:00 uur.

NS lichtelijk in de war dus *O*
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rooddolfijn »

Technisch gezien is het geen misser, want er rijdt geen ICE tussen Utrecht en Amersfoort ;) Dus het stroingbericht heeft daarin wel gelijk.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Treintje1989 »

Ja dikke tuut. Er rijdt ook geen ICE tussen Gn en Gerp, Vs en Vss, Hdrz en Hdr en ga zo maar door. Dan moet NS consequent zijn en al die trajecten waar ICE niet rijdt in de berichtgeving zetten. Dat wordt een lange lijst dan ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Er zijn twee mogelijkheden: ICE werd omgeleid via Hilversum en dit is via een brakke manier aangegeven of de ICE werd ingekort tot Utrecht en de NS heeft een verkeerde afkorting ingetypt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Geen van de mogelijkheden is van toepassing, want de ICE rijdt vandaag helemaal niet vanwege een zesdaagse spoorstaking in Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens de reisinformatie vertrekt de 2266 vanaf spoor 4a op Asd. Echter, omdat het voorste stel niet mee gaat, vertrekt de trein in de praktijk van spoor 4b.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Geen misser maar het viel mij ineens op op Ut spoor 19: Een 6-baks VIRM wordt aangekondigd, met daarboven 7 bakborden, JKLMNOP. Ik heb het idee dat op andere stations de bakborden wat verder uit elkaar staan, klopt dat?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Niet echt, bakborden staan ongeveer 26 meter van elkaar. Dit correspondeert namelijk met de normale lengte van internationale losse rijtuigen (26,4 meter). Door de positie van bakborden kunnen de vakbordjes echter niet altijd precies matchen, en staan zes rijtuigen dan in zeven vakken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

IIVQ schreef: za 27 jan 2024, 10:37 Geen misser maar het viel mij ineens op op Ut spoor 19: Een 6-baks VIRM wordt aangekondigd, met daarboven 7 bakborden, JKLMNOP. Ik heb het idee dat op andere stations de bakborden wat verder uit elkaar staan, klopt dat?
Dat klopt toch precies dan? Tussen J en P zitten 6 vakken:

Code: Selecteer alles

J K L M N O P
 1 2 3 4 5 6
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Op spoor 18 zag ik gisteren nog een 10-bakstrein aangekondigd over 12 vakken verspreid, dat kwam op mij ook wat vreemd over :|
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Zucht, NS is (voor morgen) weer eens vergeten in de reisinformatie te zetten dat de 2400 en 3500 aan elkaar gekoppeld zijn..... -0-
Op een reis vanaf Delft naar Amsterdam Zuid geeft de Reisplanner dus een overstap van 11 minuten op Schiphol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Gelukkig heb je met je eigen kennis die informatie uit de planner niet nodig. En voor de overige reizigers volstaat een omroep op Schiphol dat de trein doorrijdt richting Utrecht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten