OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ICE105 »

In de NS-systemen kan je uit Münster en Hamm niet naar Hannover.
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JothamvW »

Zelfs een reis Es - Hann met G als via-bestemming stuurt 'ie je via Rheine.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: za 09 mar 2024, 22:22 Eenmaal in Hilversum had ik onderstaande trein waarbij iets miste terug naar Amersfoort...
Afbeelding

Dat 'ie omgeleid werd bleek ook wel uit het ontbreken van Osnabrück bij de tussenstations, maar Münster en Hamm zitten toch ook gewoon in de NS-systemen? Waarom staan die stops er niet op dan?
Bijzondere route ook wel, want met een stop van 2 minuten in Hamm (zie bahn.expert) heeft ie daar dus ook niet kopgemaakt om via 'Bielefeld' te rijden. Enige route die dan overblijft is via Soest, Paderborn, Altenbeken en Hameln :shock:
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Geen idee of dat hier het geval was ... maar in Duitsland wordt er wel vaker kop gemaakt buiten een passagiersstop om, soms zelfs op een goederenrangeerterrein
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Klopt. Trein is via Hameln gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De NS Reisplanner wil me 11 minuten laten lopen vanaf Rotterdam Centraal naar metrostation Beurs om daar op metrolijn E te stappen, terwijl dat ook op Rotterdam Centraal kan. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De NS reisplanner blinkt de laatste tijd uit in het uitgaan van een foute locatie bij plannen vanaf een specifiek adres.
Als ik vanaf m'n huisadres plan begint de looproute niet in de straat voor mijn deur, maar verwacht de planner dat ik aan een touw uit het keukenraam omlaag klim, een sloot over zwem en dan op een voetpad in het park begin met wandelen naar de bushalte (die dan een stuk dichterbij is ja, maar ik kan niet aan de achterzijde de flat uit :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 737
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Volgens de NS-app heeft trein 2955 de eindbestemming Heerlen, volgens de trein zelf gaat ie naar Maastricht. Volgens de CTA in Ut naar beiden .....
Trein reed met één VIRM IV , ik gok dat een tweede stel mist...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik denk dat het Roermond gaat worden, gezien de stroomstoring.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Vanaf de 2953 is de treindienst daar weer opgestart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden
Berichten: 737
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Suus schreef: vr 15 mar 2024, 15:47 Ik denk dat het Roermond gaat worden, gezien de stroomstoring.
Die was toen die trein in Ut stond nog niet bekend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Afbeelding

Een intercity Vlissingen - Amsterdam Centraal kwam vanochtend niet verder dan Rotterdam Centraal door onbekende oorzaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

IC 1771 uit Den Haag komt met +12 aan in Apeldoorn, dus de uurlijkse sneltrein 30467 naar Winterswijk is foetsie. De omroepende conducteur leest braaf voor wat OBIS op de schermen aan boord voorschotelt, namelijk alleen de volgende overstap naar Almelo. Geen boe of bah over Arrivatreinen, ook al niet toen we nog op tijd reden en de overstappen in Apeldoorn werden getoond op de schermen.
Een zinnetje "reizigers richting Zutphen en Winterswijk, blijf zitten tot Deventer en stap daar over naar Zutphen" had daarentegen tientallen reizigers een halfuur extra vertraging bespaard. (En NS extra geld opgeleverd omdat reizigers pas uitchecken bij NS in Zutphen ipv Apeldoorn.) Wie nu richting Winterswijk of één van de tussenstations moest, heeft onnodig +60 ipv +30 opgelopen. Zo zonde dit -0-

De NS-app gaat overigens ook niet vrijuit, want die toonde de omreisroute via Deventer niet voor reisadviezen Apeldoorn-Zutphen e.v., enkel de rechtstreekse Arrivatreinen. Schijnbaar houdt de app geen rekening met vertraagde treinen bij het bepalen welke reisadviezen worden getoond?
Voor de volledigheid: de gemiste sneltrein vertrok om 20:23 in Apeldoorn en kwam om 20:37 in Zutphen aan. De volgende stoptrein komt om 21:21 aan. Het omreisadvies had moeten zijn: 20:17+12 Apeldoorn, 20:27+12 aankomst Deventer, overstap van 6 minuten op de 3679, 20:56 aankomst Zutphen, met aansluiting op de stoptrein naar Winterswijk van 21:07.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Ik zit net even te kijken, maar inprincipe heeft het personeel van de 1771 geen verplichte overstappen in de lijst om om te roepen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

NS heeft er de laatste weken best een handje van om de reisinformatie bij storingen enigszins onvoorspelbaar te houden. De seinstoring van vanochtend in West-Brabant begon tussen Lage Zwaluwe en Breda, plus HSL-Zuid, maar dat werd later tussen Dordrecht en Roosendaal. Zelf heb ik er vanochtend weinig hinder van gehad in ieder geval.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op do 21 mar 2024, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De RET had ook een mooie vandaag, "Door een defecte bovenleiding rijdt op metro B een gewijzigde route. Tussen Vlaardingen West en Hoek v Holland pendelmetro. Extra reistijd en overstap. Zie RET app."
Naast de meerdere grammaticale fouten gebruikte de RET de open data dus ter promotie van de eigen app door in de open data bewust onvolledige informatie over de stemming te leveren, dat er bussen reden tussen Schiedam Nieuwland en Vlaardingen West stond dus alleen in de eigen app :roll:
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

cassie127 schreef: do 21 mar 2024, 21:29 Ik zit net even te kijken, maar inprincipe heeft het personeel van de 1771 geen verplichte overstappen in de lijst om om te roepen.
Huh?? :s
Ik sta nu wel even met een mond vol tanden. De overstappen op zowel de sprinter naar Almelo als de Arriva-treinen naar Zutphen en Winterswijk zijn ongetwijfeld relevant bij aankomst op Apeldoorn. Waarom zijn die dan niet "verplicht om om te roepen"?
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Vandaag in de 4058:
"U merkt dat het heel gezellig in de trein, wees daarom lief voor elkaar, haal uw tas van de bank en ga ook eens naast een vreemde zitten."

Overigens zat ik vrij ver voorin, waar bijna altijd zitplek zat is (we zaten met zijn 3en in 2 4-zitjes), maar achterin deze en de vorige trein is het van Rtd tot minstens Nieuwerkerk altijd proppen.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Toevallig had ik vorige week vrijwel dezelfde omroep in trein 2854, toen nog met de toevoeging om een praatje te maken met degene naast je. Toen was het overigens juist achterin half leeg in de trein.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

DDietzen schreef: do 21 mar 2024, 21:19Schijnbaar houdt de app geen rekening met vertraagde treinen bij het bepalen welke reisadviezen worden getoond?
Normaal gesproken wel. Sowieso als je een reis hebt gepland en opgeslagen. Heb al vaak zat een push melding gehad vanuit de NS app dat mijn reis niet meer mogelijk was omdat wegens vertraging een overstap niet meer mogelijk was en als ik dan op de melding klikte kreeg ik netjes een alternatief reisadvies. Dat werkt zelfs als je ook nog met de bus verder moet. Afgelopen maandag van Gilze-Rijen naar Schijndel gereisd. Vanaf Gilze-Rijen met de 6600 naar 's Hertogenbosch om vanaf daar lijn 156 naar Schijndel te nemen. De 6600 had vertraging en ik kreeg in Gilze-Rijen al een pushmelding vanuit de NS app met een gewijzigd reisadvies (Met lijn 306 naar Schijndel ipv lijn 156).
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Schijnbaar wordt in Zuid-Holland geëxperimenteerd met nieuwe haltedisplays, maar dat ik in Gelkenes dan bus 164 zie, zal wel een onvolkomenheid zijn.
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Omreisadvies tussen Rotterdam Centraal en Schiedam Centrum is via de metro. Op metrostation Beurs staan poortjes open en hangen stickers om de weg te wijzen. Alleen wordt je naar het perron richting Blaak/Alexander gestuurd als je de stickers volgt voor Schiedam Centrum...
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Tevens worden de metro's als doorgaand aangeduid bij de treinvervangende metro.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De omroep in Amersfoort meldt dat er minder treinen tussen Utrecht en Gouda en Utrecht en Rotterdam rijden door werkzaamheden... De actuele vertrektijden melden dat de 500, 600, 1700 en 11700 allemaal naar Rotterdam rijden...

Dat zijn er dan toch niet minder dan normaal naar Rotterdam vanaf Utrecht :roll: Het zijn alleen andere treinnummers dan normaal.
Voor Gouda klopt het, maar Rotterdam hoort niet in die omroep...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Sterker nog, er rijden juist meer treinen tussen de stations Utrecht en Rotterdam, de 4000 rijdt vanuit Rotterdam na Woerden naar Utrecht en Den Bosch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten