OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Wauw, dat is echt enkele minuten geweest nadat ik ben vertrokken. Aan de infozuil had ik helemaal niet gedacht, maar die vergeet ik nu dus nooit meer. Ik weet dat lopen vrij absurd is, maar:
- ik wist niet meer zeker of ik de trein in de planner had opgezocht of een eerdere treintijd-aantekening had overgeschreven. Vlak voor ik ging lopen keek ik nog in de reisplanner, had ik een fout gemaakt? Blijkbaar wel, de trein stond er niet in. Achteraf gezien dus ook niet gek.
- ik gebruik deze verbinding vaker en er zijn altijd wel medereizigers in Apeldoorn. Nu was het station uitgestorven.
- werkzaamheden eerder op het traject, zo'n late trein misschien helemaal opgeheven? En was dat bekend waardoor er dus geen andere instappers waren?
- waardoor ik de taxi zelf had moeten betalen?
- belangrijkste: ik moest de volgende middag werken dus ik wilde zo snel mogelijk naar huis om nog zoveel mogelijk te kunnen slapen.. dus lopen was vier uur sneller. Het zijn afstanden die ik vaker recreatief loop, dat was het punt niet.
Vlak voor Twello is alleen een stuk van de weg onverlicht en door een bos. Is maar een kort stuk maar net ervoor was een fietser me vrij langzaam gepasseerd, dus daar was ik wel even wat angstig. Maar het is goedgekomen :)

Mikos, ontzettend bedankt voor het uitzoekwerk. Ik hoop dat mijn situatie helpt dat men de volgende keer beter naar het invoeren kijkt, en ik heb ook weer veel geleerd. Volgende keer blijf ik toch maar wachten tot vertrektijd, en is het me toch wel waard een taxi te betalen..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

"Van mijn collega begreep ik dat er problemen waren met het linkerspoor rijden te Amf en een tegemoetkomende trein van Connexxion. Daarom in eerste instantie opgeheven amf-dv, nu weer hersteld.
@Mat: 1591 aangepast, rijdt nu Asd-Dv, 71591 aangepast, rijdt nu Dv-Zp (in de nacht za 10-06 op zo 11-06)
De trein is dus eerst ingekort tot Amf en later weer teruggelegd naar Dv. Kennelijk is daarbij “vergeten” de stop in Apd weer in te leggen en is dit over het hoofd gezien. De reisplanner zal dus geen advies hebben getoond vanaf Apd.

Foutje in de planning dus. Laat gesignaleerd door de bijsturing en getracht dit alsnog te herstellen. Helaas hebben we daarmee niet iedereen kunnen bereiken."

Mooier dan dat kan ik het niet maken; kortgezegd is de trein door een storing in eerste instantie opgeheven, daarna weer ingelegd, alleen de stop in Apeldoorn is vergeten in het systeem te zetten. Dat is rechtgezet, maar dat heb jij net op dat moment gemist.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Amersfoort-Deventer
laatste update: donderdag 15 juni 2017, 16.28 uur

Tussen Amersfoort en Deventer rijden er veel minder treinen door een defecte trein.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Reizigers tussen Deventer en Uithuizermeeden reizen via Arnhem Centraal. De extra reistijd kan oplopen tot 45 minuten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8862
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

De treinmaatregelen kloppen ook niet helemaal. De [serie=Intercity|2017|(Deventer -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] zou 1x/uur rijden, maar die rijdt elke twee uur alternerend met de Pimpel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ging lekker met die adviezen... In de ingekorte 1759 zag ik op OBIS wel adviezen naar Borne, Kennispark en Oldenzaal maar niet naar Deventer ofzo :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Meneer de conducteur in de IC Nijmegen - Amsterdam Zuid heeft al drie keer omgeroepen dat reizigers naar Schiphol met de bus moeten rezien vanaf Amsterdam Zuid. Deze beroepsgroep maakt zichzelf echt meer en meer overbodig op deze manier. Veel plezier met staken maandag :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Al een tijdje verschijnt in de OV-info app bij tramlijn 24 van de RET niet de eindbestemming Holy, maar Sorry, geen dienst. Is er ergens waar ik dit kan melden?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

In het OVapp topic? Of per PB aan Somoht?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

In Utrecht werd omgeroepen dat 'in tegenstelling tot het reisinformatiesysteem' de Intercity's van .06 en .36 naar Schothorst doorrijden naar Enschede. Maken ze aldaar dan kop of gaan ze over Zwolle?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Nee ... vanuit Amersfoort wordt er via tussengelegen intercitystations (Apeldoorn en wat er verder op de route ligt) doorgereden naar Enschede. De reizigers naar Schothorst moeten in Amersfoort overstappen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12832
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Lees eens goed wat JWM schrijft. ;)
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Nouja, ik neem aan dat de Intercity naar Schothorst in Utrecht op de borden stond als IC naar Schothorst met een rode vermelding rijdt niet verder dan Amersfoort. Formeel is daar niks mis mee dus om dat in een omroep dan te corrigeren met foutieve informatie is uiterst merkwaardig.
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Te Leiden C: niet per se een misser maar wellicht wel ietwat onduidelijk soms:

Afbeelding

Foto is afgelopen woensdag gemaakt, alle treinen naar Den Haag C lijken deze melding te hebben nu. Dus zowel ritten met twee stellen als ritten met enkele stellen. Bij de rit met dubbele stellen die ik zag was de achterste ook gewoon toegankelijk voor reizigers. Iemand enig idee waarom deze melding nu ineens verschijnt? Als het met de spreiding te maken heeft, dan lijkt het mij een positieve zaak - op Leiden C staat meestal de achterkant van de trein bij de enige perronopgang, dus het kan geen kwaad als een groepje reizigers voortaan verder doorloopt..
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1260
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Frank93 »

Het enige wat ik zou kunnen bedenken als reden is omdat Den Haag Centraal een kopstation is en als je vooraan in de trein zit je sneller van het perron af bent. Maar dat zal de reden hierachter wel niet zijn.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Thom69 schreef:Te Leiden C: niet per se een misser maar wellicht wel ietwat onduidelijk soms
Zal eerder foutje in de achterliggende tabellen zijn. Wanneer je zulke dingen door wilt geven, ben je van harte welkom in het topic Doorgeefluik, zodat ik dergelijke dingen vanaf één centrale plek door kan geven. Ik wil hier nog wel eens meekijken, maar ik mis nog wel eens iets. In dit geval heb ik de vraag al doorgezet.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Gisteren moest ik in Vught zijn, en op de terugweg zat ik in de trein naar Den Bosch, en de reisinformatie is wel voor verbetering vatbaar. Er werden overstappen genoemd op de IC naar Amsterdam en de Sprinter naar Utrecht, maar niet de (ook logische) overstap op de IC naar Nijmegen en verder. Vooral de sprinter naar Utrecht is heel verwarrend. Op de TBP borden staat Den Haag (met een heleboel tussenstations) en ik vind Utrecht ook eigenlijk verkeerd omdat reizigers naar Utrecht beter met de IC naar Amsterdam kunnen reizen. Zet dan Zaltbommel ofzo neer. Of laat de sprinter maar helemaal weg.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

De overstaps worden gebaseerd op de meestvoorkomende reizigersstromen. Vanuit Vught, Boxtel en Best zijn Oss en Nijmegen niet half zo belangrijk als Utrecht en verder, dus dat is wel redelijk te verklaren.
Op de TBP's staat als het goed is "IC Schiphol is eerder te Utrecht C." bij de Sprinter naar Den Haag, dus het wordt verteld dat reizigers daarmee eerder in Utrecht kunnen zijn.

Ik denk dat het dus eerder is wat je ervan verwacht, volgens mij klopt het allemaal wel.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tsov »

Op Amsterdam Lelylaan werd omgeroepen dat de treinen naar Schiphol vandaag van spoor 10 vertrekken. Die omroep leek me toch voor Sloterdijk bedoeld :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
VIRM
Berichten: 7636
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Op Amsterdam Sloterdijk werd er omgeroepen dat er geen rechtstreekse treinen tussen Schiphol en Amsterdam Centraal reden, waardoor je op Amsterdam Sloterdijk moest overstappen (met die formulering kon je het beter afdraaien op Centraal en Schiphol). Klein detail: er miste een Engelstalige omroep.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zijn de plaatsnamen uit de mode ofzo? Had net een bus in Utrecht die "65 Het Klooster" filmde, je moet maar net weten dat die naar Nieuwegein gaat als je daar niet bekend bent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Gisteren was het in Utrecht een kakafonie van omroepberichten. Die over de storing tussen Enschede en Gronau had wat mij betreft niet op Utrecht Centraal omgeroepen hoeven worden.
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Zwolle was er 5 seconden na het vorige bericht het volgende al tijdens de storing gisteren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zoiets was er vanmorgen ook in Amersfoort, alleen daar op een manier die volgens mij toch niet helemaal hoort: op het moment dat ik het station binnen liep begon er net een omroep dat de IC van 6.58 uur naar Rotterdam over enkele minuten zou vertrekken, gevolgd door de gebruikelijke herhaling. Echter bleef dat omroepbericht zich continu herhalen. In de korte tijd waarin ik naar het perron liep, een stukje over het perron wandelde en wachtte tot de betreffende trein tot stilstand kwam om in te stappen heb ik 'm zo'n vier keer gehoord zonder pauze ertussenin :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal werd vanmiddag omgeroepen dat de intercity naar Zaandam, Alkmaar en Den Helder over tien minuten zou vertrekken en wegens een defecte trein verder zou rijden naar Den Helder? :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Dat zal de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] zijn geweest, die vanmiddag doorreed naar Hdr vanwege een of ander boten-evenement. Maar er kan maar één reden aan vastgeknoopt worden, dus zal ie wel ergens vertraging hebben gehad door een defecte trein waardoor ie nu ook doorreed naar Hdr vanwege die defecte trein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten