Pagina 44 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 11:46
door Daniel
Er zit nergens in de omroep een vermelding van over welke Sprinter ze het hebben, het gaat eerst over de bussen en daarna over "deze sprinter".

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 13:12
door Suus
Iets wat ik niet in de communicatie van NS of in de adviesaanvraag aan Locov heb gevonden: trein 903 rijdt voortaan 13 minuten eerder vanaf Rotterdam, in het pad van een [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie]. Het gat tussen de eerste en tweede ICD van Rotterdam naar Amsterdam is zo 43 minuten geworden.

Het gevolg was dat de 905, die al op het randje van acceptabele capaciteit zit, vanochtend een hele golf extra reizigers kreeg die hun trein hadden gemist :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 13:46
door Reiziger Delft
Heel vreemd, omdat NS juist de indicator ''capaciteit HSL'' al twee keer op rij niet heeft gehaald. Daardoor dreigt NS zelfs de concessie voor de HSL te verliezen. Dit gat van drie kwartier helpt natuurlijk ook niet echt om de treinen rustiger te krijgen. Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 14:03
door Bemined
Enige wat ik me kan bedenken is dat men er gewoon compleet niet bij stilgestaan heeft wat de verschuiving van een kwartier voor gevolgen had. Door de wijziging bij de dienstregeling van 2017 reed de eerste trein over de HSL pas om 6:40 i.p.v. 6:24, en begon de (scheve) kwartierdienst pas om 7:10 i.p.v. 6:54. Nu heeft men de start van de dienstregeling dus teruggedraaid naar de oude situatie (misschien kwam men erachter dat dit in de concessie vereist was?) maar de zeer gewenste trein 1005 mist nog altijd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 15:00
door Suus
Reiziger Delft schreef:Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?
Omdat de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] integraal vanuit Amsterdam wordt gereden. Zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Rotterdam de vurig gewenste 1005 zijn (vertrek om 6:57 in Rotterdam) dan zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Amsterdam de 1010 moeten zijn met vertrek om 5:49 in Amsterdam, wat eerder is dan de huidige eerste trein, de 910 van 6:07. Blijkbaar vind men dat niet rendabel genoeg.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 15:05
door dennistd
Gisteravond in 11777 voor Amersfoort de omroep dat de trein daar eindigde en dat iedereen verzocht werd de trein te verlaten. Pas toen we langs het perron reden en iedereen (behalve ik (A) ) al stond werd dit gecorrigeerd met de mededeling dat de trein toch doorging naar Enschede (als 1677).

Toch jammer dat je zelf deze info wel uit ovtijden kunt halen op basis van de stelnummers maar het personeel schijnbaar deze info niet (direct zichtbaar) heeft.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 16:08
door MetroRET
Suus schreef:
Reiziger Delft schreef:Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?
Omdat de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] integraal vanuit Amsterdam wordt gereden. Zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Rotterdam de vurig gewenste 1005 zijn (vertrek om 6:57 in Rotterdam) dan zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Amsterdam de 1010 moeten zijn met vertrek om 5:49 in Amsterdam, wat eerder is dan de huidige eerste trein, de 910 van 6:07. Blijkbaar vind men dat niet rendabel genoeg.
En dat terwijl de 910 vorig jaar al om 05:55 vertrok uit Asd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 16:17
door Suus
NS hoeft op werkdagen pas vanaf 6:00 ongeveer elk half uur een treindienst aan te bieden over de HSL. Hoewel de 910 vorig jaar vroeger reed, moest die trein uiteindelijk toch rijden, want anders zou de bediening van de HSL vanaf Schiphol pas na 6:30 zijn begonnen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 16:24
door Jultar
Vanaf dienstregeling 2018 zou die 1010/1005 wel degelijk moeten gaan rijden, als ik mij niet vergis.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 16:43
door Z2N
Suus schreef:
Reiziger Delft schreef:Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?
Omdat de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] integraal vanuit Amsterdam wordt gereden. Zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Rotterdam de vurig gewenste 1005 zijn (vertrek om 6:57 in Rotterdam) dan zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Amsterdam de 1010 moeten zijn met vertrek om 5:49 in Amsterdam, wat eerder is dan de huidige eerste trein, de 910 van 6:07. Blijkbaar vind men dat niet rendabel genoeg.
Er is voldoende personeel op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] te vinden van standplaatsen Den Haag, Rotterdam en Breda, en zoveel moeite is het niet om één van de AMRO-stammen uit te laten lopen en op te starten in Rotterdam. De 1005 laten rijden zou dus niet te moeilijk moeten zijn. (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 16:51
door Mikos
De toevoeging van de 1010/1005 stond voor vandaag op het programma, maar is om mij onbekende redenen niet doorgegaan. Daarna heeft men de 903 niet weer teruggelegd in zijn oorspronkelijke pad, de afdeling Logistiek is bezig dat te repareren, maar ik weet niet voor wanneer dat voorzien is.

Vanaf ingang nieuwe dienstregeling zit de slag 1010/1005 er wel gepland in.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 04 sep 2017, 22:42
door Aking
Volgens zowel de U-OV app, als de U-OV site, als de OVInfo app vertrekt rit 1025 van lijn 15 in Utrecht om 19:03 van het beginpunt. Echter volgens de vertrekstaat in de halte en het dienstkaartje van de chauffeur vertrekt deze rit pas een half uur later. Dit leverde mij dus een half uur extra reistijd op :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 05 sep 2017, 08:01
door Daniel
Slordig, er lijkt hier ergens een fout in de dienstregeling te zitten als ik zo eens kijk: lijn 15 is de enige van de servicelijnen die nog ritten na 19.00 uur kent maar er zit wat raars in die avonddiensten:
- de rit die om 17.57 uur op de Parkzichtlaan aankomt vertrekt daar om 18.03 uur weer
- de rit die om 18.57 uur op de Parkzichtlaan aankomt heeft geen kerende rit
- de rit die jij wilde hebben, om 19.03 uur vanaf Anne Frankplein, zou om 19.27 uur op de Parkzichtlaan aankomen en om 19.33 uur weer vertrekken
- om 20.03 uur zou er volgens de dienstregeling een rit van de Parkzichtlaan vertrekken, maar heeft geen aankomende rit.

Als ik zo naar de dienstregelingstijden kijk lijkt het wel alsof er tijden van een rit naar Terwijde in de dienstregeling ri. Kanaleneiland staat en omgekeerd. Zou je die ritten omwisselen, zoals in jouw praktijkervaring qua vertrektijden het geval lijkt, dan kom je op een keurige uurdienst met keringen van 6 minuten op beide eindpunten uit.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 05 sep 2017, 22:00
door Wubbo
Bus 4029 ontkende zijn bestaan in Utrecht: de rit die hij reed op lijn 3 stond als "valt uit" op de DRIPs langs de Amsterdamsestraatweg (je kan daar op de fiets de bus prima bijhouden, dus ik heb 5 DRIPs gecheckt ;-)). Volgens een van de DRIPs ging de volgende rit over 88 minuten, dat lijkt niet helemaal goed te gaan. een DRIP later was de volgende rit over 13 minuten, dat lijkt logischer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 06 sep 2017, 08:12
door Daniel
Van het treinpersoneel moet je het hebben bij zo´n ETMET-proef... De HC van de 1718 riep doodleuk de normale vertrektijd van de IC naar Den Bosch om als aansluiting, terwijl die nu danwel 6 minuten eerder danwel 5 minuten later gaat op woensdagen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 06 sep 2017, 08:28
door Marc
In Maastricht wordt helemaal niet gecommuniceerd over de proefdag op woensdag. Reizigers komen er in Eindhoven pas achter dat de IC hier 9 minuten blijft staan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 06 sep 2017, 13:41
door Raymond
Voor de verstoring vanmorgen tussen Dordrecht/Breda/Roosendaal werden in Eindhoven reizigers richting Rotterdam, Delft en Den Haag geadviseerd om te reizen via Utrecht Centraal. De rechtstreekse IC Eindhoven - Den Haag via de HSL had echter geen last van de verstoring en reed gewoon.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 08 sep 2017, 14:10
door dennistd
Dat testbestand wat ze gebruiken is volgens mij toch zeker al een jaar of vijf oud :lol:
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 08 sep 2017, 22:32
door Wubbo
Vanmiddag hoorde ik op Utrecht Centraal een omroepbericht waarbij in plaats van het vooraf ingesproken woord "herhaling" een compleet omroepbericht over een sprinter naar Uitgeest van een paar uur later die niet reed werd afgespeeld.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 10 sep 2017, 19:33
door Etienne
Op Schiphol Airport was de 2461 met slechts +2, praktisch op tijd, vertrokken richting Leiden. Op de borden bleef de vertraging echter oplopen naar +5 en +10. De achteropkomende IC Direct was inmiddels aangekomen en nog steeds was die +10 te zien voor z'n voorganger en pas vlak voor vertrek kwam dan de IC Direct op de borden te staan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 11 sep 2017, 02:30
door ovforens
dennistd schreef:. Pas toen we langs het perron reden en iedereen (behalve ik (A) ) al stond werd dit gecorrigeerd met de mededeling dat de t.
Ovtijden wordt ook maar gevoed, kan zijn dat er toch wat anders was waarom stelletje uitgewisseld moest worden.

Wat nu als je wél afgerangeerd was door eigenwijsheid?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 11 sep 2017, 13:47
door dennistd
In Amersfoort waren alleen de sporen 1 en 2 in gebruik: 1 richting oosten, 2 richting westen. Daarnaast stond de trein naar Enschede ook op spoor 1 aangekondigd, 2 minuten na onze aankomst aldaar. Ook reed het hele weekend de trein al door. Al met al voldoende reden om lekker te blijven zitten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 11 sep 2017, 13:52
door dennistd
Door een omleiding stopt lijn 74 in Groningen niet bij de halte Schuitendiep. In de bus was op het scherm de halte ook netjes doorgestreept, maar tot mijn verbazing werd de halte wel gewoon omgeroepen. Niet dat ik daar zelf problemen mee had, maar voor een blinde lijkt me dat toch niet heel handig...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 11 sep 2017, 17:51
door Daniel
Als gevolg van een stroomstoring keerde de 554 te Utrecht Centraal op de 559, iets wat in de trein blijkbaar niet echt duidelijk aangekondigd werd. Er renden in elk geval nog genoeg reizigers de trein uit toen vlak voor vertrek werd omgeroepen dat het de IC naar Amersfoort en Groningen was.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 12 sep 2017, 18:20
door Wubbo
Door een defect aan het spoor rijden er minder treinen van/naar Schiphol. Volgens de T21's van zowel Utrecht als Den Haag Centraal duurt dat "de r... van de dag", dat moet toch beter kunnen? Verder als gevolg van deze storing in Utrecht een omreisadvies voor reizigers naar Leiden via Den Haag Centraal, en in Den Haag een omreisadvies voor reizigers naar Amsterdam Centraal via Leiden. Voor beide adviezen vraag ik me af of ze niet meer verwarring veroorzaken dan nodig.