Pagina 54 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 28 nov 2017, 22:53
door Geert
^^ Aanvullend daarop: die intercity's worden normaal gesproken ook niet zo snel gestart, dus dat 1 uur van/naar stremming was hier denk ik te krap. De bij-effecten van deze beslissing waren nogal groot en vervelend.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 28 nov 2017, 23:55
door Mikos
Dat moet je mij allemaal niet vragen; ik ben maar HC :wink: Ik geef enkel door wat er gereageerd wordt en kan verder niks anders zeggen dan dat men de siutuatie van gisteren uitgebreid evalueert, in de hoop dat het een volgende keer beter gaat.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 16:57
door Daniel
Vanmorgen een nieuw dieptepunt in Amersfoort: de IC van 11.10 uur naar Schiphol werd gesplitst zonder enige informatie naar de wachtende reizigers :?
't is dat ik in RdT gezien had dat het een los viertje zou zijn en vervolgens een rangeerder naar bakbordje 4 zag lopen toen er 8 bakken binnenkwamen. Maar dus geen omroepbericht en geen melding "Vooraan instappen" op de TBPs. Gewoon helemaal niks aan info, de omroep was doodstil in de 10 minuten die ik op de trein stond te wachten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 18:38
door JWM
Wat een toestand zeg. En op het perronscherm stond er ook niks aangegeven :N

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 19:17
door Daniel
Behalve dat het de IC naar Schiphol was niet nee. Nu je het zegt ontbrak zelfs de melding "Achterste treindeel blijft achter".

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 13:28
door Suus
Ligt het aan mij of is dit haltebord wel erg volgepropt bij lijn 194 en 196?

Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 13:46
door Chrysa
Tja...

Ook zie ik daar 2 verschillende logo's voor Arriva, en blijkbaar is Syntus nu ook een DB company.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 15:47
door Durashift
Ja, beetje vol inderdaad. Uitlijning van Syntus logo is op rechts. Zou eigenlijk op links moeten, vind ik. Maar ja, dan valt dat meer op en valt Arriva een beetje weg.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 16:21
door albertjan96
Het is nu helemaal niet duidelijk welke van de 2 vervoerders nou een "DB Company" is

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 18:04
door Wubbo
Ik snap geen klap van die avondroutes. 194 rijdt dus als 196 en 196 rijdt als 194, maar dan weer niet naar de eindbestemmingen van lijn 194 en lijn 196 die ook op het bord staan.

Misschien was een apart avond-lijnummer (of lijnnummers?) niet zo'n slecht idee.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 19:26
door Daniel
Rond het middaguur in een IC uit Zwolle werd bij Amsterdam Zuid geadviseerd om daar over te stappen voor Rotterdam (via Utrecht) i.v.m. een aanrijding. Als alternatief kon je volgens die HC ook meereizen tot Schiphol en daarvandaan omreizen per Thalys :lol:
Intercity Direct lijkt me iets voordeliger als omreisroute (en is eigenlijk helemaal niet om natuurlijk) :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 19:51
door webguy
Vanavond een leuke. Op Amsterdam Amstel werd voor 3067 omgeroepen dat deze niet in Ede-Wageningen stopte. Punt. Geen uitleg. In Utrecht was de eerste HC bij aankomst lastig te verstaan, bij vertrek bleek dat "we teveel materieel mee hebben", dus 12 bakken zou niet passen op spoor 4 in Ede-Wageningen. En er dus ook niet gestopt wordt. Apparently size does matter -o- .

12 bakken past dus richting zowel Amsterdam als Nijmegen niet in de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] / [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]... De ene kant op vanwege vertrek in Nijmegen en Driebergen-Zeist (?), de andere kant op vanwege Ede-Wageningen. Perron is denk ik lang genoeg, maar er zit een sein dat de andere kant op het perron een stuk korter maakt, mogelijk heeft het daar mee te maken:
Afbeelding
(dat zou sein 178 zijn, hoewel 192 dus kilometers vanaf einde perron is...)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 20:06
door nvdw
Wubbo schreef:Ik snap geen klap van die avondroutes. 194 rijdt dus als 196 en 196 rijdt als 194, maar dan weer niet naar de eindbestemmingen van lijn 194 en lijn 196 die ook op het bord staan.

Misschien was een apart avond-lijnummer (of lijnnummers?) niet zo'n slecht idee.
194 en 196 rijden allebei tot aan Lekkerkerk De Loet, en rijden dan als respectievelijk 196 en 194 terug. Deze vertrekken om en om van Capelsebrug zodat er elk uur (bijna dan) een bus naar Ouderkerk rijdt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 20:07
door Daniel
@Webguy: Daar heeft iemand in spiegelbeeld de lijst zitten bekijken. Spoor 4 te Ede-Wageningen heeft richting sein 192 een nuttige lengte van 355 meter en richting sein 178 is die 277 meter. 12 bakken VIRM zijn 325 meter lang, dus richting Nijmegen passen die probleemloos.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 20:25
door Wubbo
Er hebben jarenlang treinen van 12 bakken in de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] gereden, dus dat moet prima passen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 20:39
door Aking
Er is vast sindsdien een bordje verplaatst :Y #veiligheidsjihad

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 21:24
door Wubbo
Maximale treinlengte heeft alles te maken met perronlengte en seinplaatsingen, niet van borden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 21:47
door Aking
En toch is het lastig (legaal) instappen na zo'n bordje bijvoorbeeld:
Afbeelding

(A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 21:53
door Geert
Als je er maar uit kan toch? Instappen kan dan ook wel via een andere deur (en dan doorlopen naar achteren).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 30 nov 2017, 21:53
door Karl
Wubbo schreef:Ik snap geen klap van die avondroutes. 194 rijdt dus als 196 en 196 rijdt als 194, maar dan weer niet naar de eindbestemmingen van lijn 194 en lijn 196 die ook op het bord staan.

Misschien was een apart avond-lijnummer (of lijnnummers?) niet zo'n slecht idee.
Had er ook even wat documentatie bij nodig, maar behalve de doorkoppeling zijn de laatste haltes van de 'daluurroutes' ook nog eens anders de reguliere routes. Verwarring alom dus.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 17:58
door Suus
Op Amsterdam Centraal is een omroepstoring. Nu plaatst men heel creatief mededelingen op de TB’s:

Afbeelding

Blijkbaar zonder spellingscontrole.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 18:00
door MetroRET
Uberhaupt een treinnummer communicatie... is ook een zeldzaamheid van NS.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 18:02
door Aking
Dat doet International op Twitter in ieder geval (bijna) altijd...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 19:33
door webguy
Volgens mij is NS International nu ook storingsinfo aan het maken via de borden. Daardoor kunnen ze dit soort berichten (met treinnummer) dus ook op schermen tonen.
Edit: Vroeger kwamen deze berichten dus alleen op Twitter en op NSInternational.nl

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 19:48
door Suus
Speciaal voor de liefhebbers heb ik er nog een:

Afbeelding