Pagina 65 van 197

Re: RE: Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 05:47
door Daelea
dennistd schreef:Tja, bij Syntus Utrecht kunnen ook alle bussen 'Grolsch Veste' tonen :mrgreen:
Het is in de boordcomputer van Arriva vrij makkelijk om de bestemming aan te passen - alleen kan een chauffeur alleen een code invullen en niet kiezen uit een lijst of iets dergelijks. Zo kan ik onze buurtbus ook rond rijden met "Marathon 20km wisselpunt" voorop het scherm, vraag me niet waarom. Ook kunnen bussen van Arriva onder elke concessie aangemeld worden, dus de Limburgse bus kon in theorie, volgens de boordcomputer, een Brabantse dienst aan het rijden zijn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 05:56
door Marc
erjeebee schreef:Dat is weird...
Toen we in Limburg Brabantse Veoliabussen kregen heb ik gedurende anderhalve week regelmatig rondgereden met Brabantse bestemmingen op mijn bus.
Maar dit is gewoon een Limbobus (of lees ik het nummer verkeerd?, foto is een beetje vaag).

En de combinatie van "2" en "Efteling" is ook vreemd.
Het is inderdaad een normale Limburgse bus (uit het hoofd 9313). De bus stond op de buffer bij het CS klaar om lijn 2 te gaan rijden, maar toen ik aan kwam lopen stond er "200 De Efteling" op. Het lijnnummer is wel omgesprongen, alleen de bestemming niet. De chauffeur heeft het systeem daarom een reset gegeven.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 08:22
door bartjemestrom
Binnen Arriva is de Albatros overal hetzelfde. In Friesland kun je gerust inloggen op een Brabantse omloop etc. Het systeem haalt dan de juiste gegevens uit het databestand.

Buiten dat databestand heeft Albatros ook een bestandje voor de handmatige bestemmingscodes. Daar staan heel wat codes in die de chauffeur zelf kan invoeren. "De Efteling" is wss handmatig door een chauffeur ingevoerd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 12:11
door Stefan
Codes die de chauffeur zelf in kan voeren... Dat zou ik nou nooit doen. :P Die hoofden die je wel eens ziet, als ik met 350 Aachen Centrum via Gulpen op de film, op Zuidplein in Rotterdam sta. :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 16:18
door cassie127
Op station Almelo werdt zojuist in 5 minuten tijd 2× omgeroepen dat de IC 243 in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt welke pas om 19:00 uit Amsterdam vertrekt en in Almelo pas rond 20:45 uur aankomt

Edit: in 10 minuten tijd al 3×

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 10 mar 2018, 17:55
door Daniel
Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 10 mar 2018, 18:22
door ovVeluwe
Vorig jaar ook gehoord in Klarenbeek richting Zutphen toen de tegentrein vertraagd was.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 10 mar 2018, 22:04
door bartjemestrom
Dat is een mogelijkheid die de machinist kan selecteren

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 10 mar 2018, 22:54
door cassie127
Daniel schreef:Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.
Ik hoor deze nog wel eens als ik de stopper naar Apeldoorn neem vanuit Zutphen (en dat doe ik al niet vaak) en we moeten wachten op een vertraagde trein. Ik heb deze ook wel eens gehoord bij Herfte

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 12:41
door albertjan96
De machinist heeft een heel rijtje opties aan automatische omroepen die die kan laten afspelen, ik heb ook wel eens “We wachten voor een rood sein, zodra deze weer veilig is zullen wij onze weg vervolgen” en zelfs eentje over dat mensen zo ver mogelijk door moeten lopen in de trein om het instappen te versnellen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 20:00
door Aking
Volgens de onvolprezen Rijdendetreinen-app rijdt de 104 tot Utrecht "due to excessive delay abroad"

Volgens diezelfde app komt ie echter met +6 in Ah aan, en met +4 in Utrecht. Dat valt toch wel mee qua excessive? :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 20:04
door Suus
Het zou goed kunnen dat die vertraging nog oploopt. Ik vermoed dat hij achter de stoptrein blijft hangen, terwijl die trein oorspronkelijk een inhaling heeft.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 20:10
door Aking
Dan nog, dat ding heeft volgens mij toch regelmatig +60 tot +120, dan vallen die 15 minuten inclusief extra vertraging door de stoptrein toch wel mee? :X

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 09:12
door Zugführer
Ik las gisteren dat hij tot Utrecht reed wegens defect materieel. Net zo goed een opmerkelijke reden, want dat stukje naar Amsterdam zal dan ook niet zo veel meer uitmaken :p

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 12:00
door Z2N
Dat hangt natuurlijk af van het soort defect, een trein met overlopende wc's haal je het liefste zo snel mogelijk uit dienst. :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 14:34
door DingeZ
Of er moet een defect zijn in de achterste cabine. Die heb je immers niet nodig om van Ut de Watergraafsmeer te bereiken en vanaf Asd wel.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 13 mar 2018, 22:02
door Meltrain
Het viel me vandaag op dat de [serie=Stoptrein|2018|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] op de trein zelf "Sneltrein" wordt genoemd.
Nu slaat hij inderdaad één station over, maar in de overige reisinformatie wordt de trein gewoon "Stoptrein" genoemd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 13 mar 2018, 22:30
door Daniel
Volgens mij is dat niet 100% consequent zo, dat 'ie als sneltrein benoemd wordt.

Ook nog wat missertjes bij Syntus mede als gevolg van de chaos bij Amersfoort vandaag: op een gegeven moment waren alle X80's naar Amersfoort verdwenen in OV-info, maar ze stonden er nog wel massaal richting Rhenen in... dat wordt nog druk bij het Dierenpark :P
Dat de ritten er niet in stonden betekende trouwens niet dat ze niet reden: ik had gewoon een rit later dan de oorspronkelijk geplande op de Korte Dreef in Veenendaal. Nu was ik daar juist heen gereisd met de 50 omdat de 280 er nog in stond als (op tijd) rijdend en die mooi aansloot, maar die rit was weer het tegengestelde want die verdween zonder dat de bus kwam.
Bleek al snel daarna waarom: vertragingen op kerende ritten komen blijkbaar bij Syntus niet door want de 280 naar Veenendaal waarvan ik de kerende rit terug naar Amersfoort wilde nemen bleek met +70 te rijden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 15:29
door cassie127
Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 15:30
door Aking
Check :mrgreen:

Ik kreeg hem drie keer onder elkaar trouwens, en "geachte mijnheer" was wel in het niederhollandistanisch *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 16:36
door Suus
Afbeelding

Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 16:45
door Aking
Ik gok omdat andere lijnen wél een afwijkende dienstregeling hebben, en het makkelijker is om alle vertrekstaten in dezelfde opmaak te hebben?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 19:22
door Aking
cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:

Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook? :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 19:25
door Hainje
Suus schreef: Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?
Omdat Syntus.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 21:02
door cassie127
Aking schreef:
cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:

Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook? :mrgreen:
Ja die heb ik inmiddels ook :mrgreen: