Pagina 78 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:17
door waldo79
Alleen wordt dat nergens actief gecommuniceerd, behalve de oproep om dus letterlijk elke reis te plannen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:20
door Aking
En als je dat doet zie je dus dat die reis niet mogelijk is, jij dekselse eigenwijze vlegel! (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:26
door waldo79
Maar men kan best wel aangeven dat er op mijn traject enkele treinen uitvallen, dan heb ik veel meer reden om die reisplanner te bekijken.

Wat er nu gebeurt: we communiceren niets behalve die reisplanner en gevolg: extra veel reizigers teleurgesteld.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:29
door Aking
Daarom luisteren naar Ome Mikos & Co en ALTIJD!!1!1! de reisplannert raadplegen :Y

Straks moeten ze nog werken daaro -o-

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 18:31
door waldo79
Ik kijk voor vertrek meestal op Rijden de Treinen. Dat voorkomt vaak ellende tijdens de rit :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 19:09
door Daniel
Aking schreef:En als je dat doet zie je dus dat die reis niet mogelijk is, jij dekselse eigenwijze vlegel! (A)
Nee, dat levert alleen maar meer verwarring om omdat je dan gewoon de hele trein nergens in de reisadviezen ziet voorkomen terwijl die op alle andere uren wel tevoorschijn komt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 22:50
door waldo79
Ik kreeg trouwens een heel vreemd advies richting Den Haag vanuit Tiel. Via Arnhem, Utrecht, Amsterdam-Zuid en Leiden, vertrek om 6.47 uur. Je denkt toch dat niemand zo'n krankjorum advies opvolgt :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 30 jul 2018, 23:52
door Z2N
Zoveel moeite is het niet om een postertje op te hangen op de betrokken stations een weekje van tevoren, dus waarom die moeite tegenwoordig niet meer gedaan wordt valt niet op een klantvriendelijke manier uit te leggen. (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 00:07
door Aking
Dat is met het oog op stroomlijning van de processen en efficiency is daartoe besloten :Y

Anders moeten die dingen geprint worden, hetgeen geld kosteuh slecht is voor het milieu. Vervolgens moet er een mannetje met een auto rondscheuren om die dingen overal met plastic plakband op te hangen, hetgeen ook weer geld kosteuh slecht is voor het milieu enzo :Y

In het kader van MVO en het zoals hierboven aangegeven stroomlijnen van de werkprocessen en de efficiency is besloten hiermee te stoppen. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat onze reizigers deze maatregelen steunen daar zij tegenwoordig in de app kijken *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 00:28
door Durashift
Dat printen kan duurzaam.
https://weloverecycled.nl/

Distributie van de aankondiging kan best met de conducteur mee, toch? ff uitstappen.. plakken en fluiten. (A) :D

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 00:34
door Aking
Dat kan natuurlijk niet zonder degelijke instructie, veiligheidsman, en al helemaal niet tijdens de reizigersdienst met al die levensgevaarlijke en vrij loslopende dingen die sommigen passagiers noemen.

Daarnaast staat dit natuurlijk niet in de functieomschrijving van Mikos, dus die zal daar vast niet zonder slag of stoot akkoord mee gaan :N #fransetoestanden *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 00:41
door Z2N
Op elk station komt minstens 1x per week een schoonmaker langs, geef zo'n figuur naast een paar vuilniszakken een stapel A4'tjes mee en een instructie en het is al gedaan. (A)

Oh, en mijn president wil juist af van de 'Franse toestanden', waarom dacht je dat hij zowat begon met de spoorweghervorming. :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 07:25
door Suus
Ik weet niet waar dit gemopper over gaat, maar er zijn posters over de werkzaamheden en in Gouda hing zelfs een spandoek, dus de reizigers op het station zijn geïnformeerd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 07:56
door MetroRET
Ook over een aantal randtreinen die zonder bericht waren opgeheven.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 08:12
door reisthijs
Suus schreef:Ik weet niet waar dit gemopper over gaat, maar er zijn posters over de werkzaamheden en in Gouda hing zelfs een spandoek, dus de reizigers op het station zijn geïnformeerd.
De reizigers zijn niet geïnformeerd over ogenschijnlijk willekeurig uitvallende ritten op maandagochtend. Zeker niet op stations die best een eindje van Gouda vandaan zijn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 10:05
door Klaasje
De eerste treinrit Utrecht-Leiden (of andersom) was opgeheven zonder notificatie. Dat zou je alleen tijdig kunnen zien als je dagen van te voren je vaste reis plant. Als je het checkt als de wekker net is gegaan kan je misschien wel niet meer op tijd komen. Dat is een enorme tekortkoming in de reisinformatie.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 16:24
door Daniel
Dat was er maar één van de vele. Het trof de eerste twee treinen in de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] naar Leiden, de tweede [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] uit Leiden, een vroege spitsslag naar Tiel en de vierde Sprinter Veenendaal-Breukelen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 31 jul 2018, 23:36
door Hainje
Z2N schreef:Op elk station komt minstens 1x per week een schoonmaker langs, geef zo'n figuur naast een paar vuilniszakken een stapel A4'tjes mee en een instructie en het is al gedaan. (A)
Schoonmakers zijn van een ander bedrijf, als je dat door hen laat doen dan krijg je natuurlijk weer gemopper over broodroof.
....
....
Wacht eens.
....
....
Oh nee, broodroof is een dingetje van buschauffeurs.
Nou ja, het kan gewoon niet. Dat staat als een paal boven de verhoogde zeespiegel.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 01 aug 2018, 17:37
door MdJ
Vandaag een dagje in de regio: in Rotterdam. Vanuit Vleuten is dat deze week via Leiden.

Heen keerde de 8816 in Bodegraven i.v.m. een defecte trein/bovenleiding. T8818 reed gelukkig wel door, maar dan met de helft aan materieel.

Terug net de ICD van 16:26 gemist, dus zou ook terug via Leiden gaan. Bij Den Haag HS al ingeroepen dat er niet verder gereden zou worden i.v.m. mogelijk een aanrijding tussen Laan van NOI en Leiden. Net op tijd de sprinter naar Centraal in kunnen springen de bus in naar Woerden...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 01 aug 2018, 21:53
door Bemined
Aking schreef:ALTIJD!!1!1! de reisplannert raadplegen
Behalve als je met de RET reist, dan ontraad ik het je om hun reisplanner te raadplegen. Die geeft namelijk weer eens totaal verkeerde reisadviezen voor komend weekend als je van de metro tussen Graskruid en Capelsebrug gebruik wilt maken. Die rijdt namelijk niet, en in plaats daarvan zijn bussen ingelegd, maar die zijn niet goed ingevoerd in de systemen waardoor je nu of verkeerde haltes te zien krijgt (zoals een halte in Krimpen) of de eindbestemming ontbreekt waardoor je volgens de reisplanner twee haltes eerder over moet stappen op een stadsbus, en vervolgens terug moet steken naar je bestemming.

https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... terug.html
https://www.ret.nl/home/reizen/reisplan ... 1808042245

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 01 aug 2018, 21:57
door Aking
We hadden het dan ook over de Neederlandsche spoorweeghen hè kindeke (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 08:25
door Etienne
Zoals elke ochtend kijk ik vlak voor vertrek even hoe de metro rijdt en als gevolg van de werkzaamheden bij Leidschenveen is de dienstregeling van metro E circa 6 tot 8 minuten verschoven, maar dat vindt ik dan weer nergens terug in de informatie.

Daarnaast komt op de DRIM's de melding voorbij dat er werkzaamheden plaats vinden tussen Wilhelminaplein en Maashaven en dat metro E en D volgens een ingekort traject rijden, inclusief de extra reistijd en overstap op pendelbus 709. Één essentieel dingetje is men daarbij vergeten te vermelden: dat deze werkzaamheden slecht plaats vinden van 13 t/m 27 augustus. De omroep op de metrostation daarentegen meldt dit wel goed

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 09:40
door MetroRET
Hmm.... dit zou de tekst moeten zijn die ook op de DRIMs te zien is:
Spoiler: show
Afbeelding
Wellicht is het ondertussen aangepast.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 17:53
door Bemined
Inderdaad aangepast, ik heb in de ovinfo app vanochtend ook de mededeling zonder datums zien staan.

Vanmiddag ook weer een faal in de reisinfo, ovinfo app melde dat lijn A naar Pernis opgeheven was, en de drims deden alsof deze rit niet bestond en toonde "B Schiedam Centrum 8min" op de bovenste regel. Een minuut later gaan de slagbomen echter dicht en komt de metro er toch gewoon aan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 19:36
door Wubbo
De sprinter naar Zwolle van 17.18 uit Utrecht was al ver voor vertrektijd opgeheven tussen Utrecht en Amersfoort. Helaas moesten de reizigers volgens het omroepbericht een half uur wachten op de trein van 17.48, in plaats van met een IC naar Amersfoort en daar overstappen of met de sprinter naar Baarn voor Bilthoven of Den Dolder.

Ligt het aan mij of waren dit soort omroepberichten vroeger, toen er nog omroepmedewerkers op de verkeersleidingsposten zaten, inderdaad beter?