Pagina 97 van 114

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 15:30
door Cas
Afbeelding
Gisteren mocht ik nog gewoon inchecken bij de NS, maar vandaag is naar de reisplanner naar de KvK geweest, blijkbaar.
Ook fijn dat ik blijkbaar alleen maar in 's Hertogenbosch een overstap heb, niet in Heerlen of Geldermalsen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 15:51
door Daniel
Gelukkig hoef je dan weer niet vanaf Arriva Personenvervoer Nederland B.V. over te stappen, dan had zomaar de treinsoort buiten beeld kunnen vallen :P

De grootste misser vindt ik nog wel die overstap op R-net, waar ze overigens op de spoorkaart wel weer duidelijker in zijn. Ik zag laatst althans een digitale versie die het over "R-net uitgevoerd door NS" en "R-net uitgevoerd door Qbuzz" inclusief verschillend gekleurde lijntjes had.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 17:14
door PHS
Het meest verwarrende aan de afbeelding is dat van Houthem-Sint Gerlach tot Geldermalsen de namen van de vervoerders vermeld worden, maar voor het traject Geldermalsen naar Dordrecht gekozen wordt voor de kreet R-Net in plaats van Qbuzz.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 17:27
door Cas
De omcheckpaaltjes op Geldermalsen hebben dan ook een R-netsticker, in plaats van een Qbuzz-sticker, over Arriva geplakt gekregen, en op de schermen staat ook alleen maar dat de vervoerder R-net is.
Alle reisinformatie heeft het dus over R-net als vervoerder, Qbuzz zie je alleen op de treinen zelf staan.

Overigens misschien meer iets voor het 'onmogelijke overstappen'-topic, maar de overstap van 32 minuten op een halfuursdienst is ook saillant, zeker aangezien ie praktisch cross-platform is. Heb hem makkelijk gehaald, maar hoefde dan ook niet om te checken want digitaal kaartje.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 18:10
door Daniel
Ja dat is dus ook het rare: ze communiceren overal de merknaam in plaats van de vervoerder, terwijl in het rest van het land juist de vervoerder in plaats van de merknaam wordt gecommuniceerd. Met overigens nog één uitzondering: op de Valleilijn staat er ook geen "Connexxion" op de paaltjes en de TBPs.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 18:11
door Suus
Blauwnet is eveneens geen vervoerder...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 19:05
door Daniel
Maar bij Blauwnet check je tenminste nog om naar één tariefsysteem van meerdere vervoerders, dat is bij R-net niet het geval (want de ene keer moet je wel omchecken en de andere keer weer niet)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 19:06
door umbusko
Wat staan er voor paaltjes op Gouda-Alphen? Gewoon NS-paaltjes?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 19:08
door Daniel
Exact, maar wel R-net borden op de perrons en bij de stations (die er op Dordrecht - Geldermalsen ook staan inmiddels als ik me niet vergis). En kaartautomaten met zowel een NS als R-net logo.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 19:59
door Suus
umbusko schreef:Wat staan er voor paaltjes op Gouda-Alphen? Gewoon NS-paaltjes?

Gele paaltjes met een rode band. Net zoals de poortjes in Gouda voorzien zijn van een rode sticker boven de gele afdekplaat.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 15:45
door webguy
Overigens komt al deze onzin uit de dienstregeling gedraaid: NS maakt die dienstregeling en de vervoerders melden ieder voor zich wat er moet komen te staan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 09 jul 2019, 13:04
door umbusko
"Dit is station Sittard, u kunt hier overstappen richting Maastricht, deze treinen vertrekken van spoor 3a."
Treinen? Reden er maar treinen... :X

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 10 jul 2019, 07:07
door Meltrain
Verwarrend: op de TBP van spoor 14b te Rotterdam Centraal staat "Vooraan instappen", terwijl gewoon de hele trein als 523 vertrekt. :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 10 jul 2019, 11:02
door Milco
Was het achterste deel niet afgesloten?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 12 jul 2019, 07:39
door Meltrain
Nee, want daar zat ik in.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 11:03
door umbusko
Is het beleid om in de Benelux voortdurend om te roepen dat het “de internationale trein naar Amsterdam” is (terwijl het buitenlandse gedeelte al geweest is), maar niet dat binnenlandse reizigers een toeslag moeten hebben? :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 11:15
door Hendrik
In de Intercity Brussel heb je helemaal geen toeslag nodig!
Oh wacht, ik begrijp je verkeerd... :') Als je tussen Rotterdam en Schiphol met de Benelux reist (dus zonder internationaal ticket), heb je natuurlijk wel een toeslag nodig...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 11:33
door umbusko
Daarom reis ik ook vanuit België. :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 11:54
door Suus
Mijn ervaring is dat internationale treinreizigers heel veel bevestiging nodig hebben dat ze nog steeds in de juiste trein zitten. De 9200 trekt te Rotterdam Centraal amper nog binnenlandse reizigers, de 1000 zit er drie minuten voor. De omroep wordt daarom wel eens weggelaten om buitenlandse reizigers niet te verwarren.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 11:58
door reisthijs
Als er zou worden omgeroepen dat ze in “de Intercity trein naar Amsterdam” zitten denken alle internationale reizigers dat ze niet in een trein zitten die direct naar Amsterdam gaat? :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 17:18
door Bemined
Door een defecte trein op Rotterdam Noord had de NS vanmiddag alle sprinters tussen Rotterdam en Gouda opgeheven en reden er alleen intercity's. Krijg je het volgende reisadvies:
Tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal rijden er geen Sprinters door een defecte trein. Maak gebruik van de Rotterdamse metro tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.

Uhm, Rotterdam Alexander was het enige station op deze route waar dus wel gestopt werd, het waren juist de reizigers naar Rotterdam Noord, Capelle Schollevaar en Nieuwerkerk a/d IJssel die behoefte hadden aan een alternatief. Gelukkig werd het bericht even later gecorrigeerd naar:
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.

Goed, reizigers van één van de drie stations hebben nu, 2 uur na het ontstaan van de storing, een alternatief. Een alternatief dat gewoon al die tijd al reed, maar alleen even gecommuniceerd moest te worden. Nu nog een advies voor reizigers naar de andere twee stations. Schollevaar is trouwens ook bereikbaar via een frequent rijdende buslijn, dus gewoon kwestie van even melden.

Vanuit trein 559 zag ik inmiddels dat de defecte trein weg was, op Rotterdam Noord stonden de eerste reizigers alweer te wachten. Even kijken wat de reisinformatie zegt:
Tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal zijn de beperkingen voorbij.
Er rijden nog bussen tussen Gouda, Nieuwerkerk a/d IJssel, Capelle Schollevaar, Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.

Oke, dus als de storing voorbij is rijden er opeens wel bussen? Die zelfs naar Centraal zouden rijden? Even later weer een update:
Er rijden nog bussen tussen Gouda, Nieuwerkerk a/d IJssel, Capelle Schollevaar en Rotterdam Alexander.
Maak gebruik van de Rotterdamse tram tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Centraal.

Dus toch geen bussen naar Noord en Centraal? En waarom geen treinen eigenlijk? De verstoring is al een half uur voorbij.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 17:56
door Daniel
Ging lekker met de storingen dan vandaag: om 16.50 uur riep Tuffy op Utrecht Centraal om dat de IC naar Leiden door een gestrande trein niet verder dan Alphen aan den Rijn reed. Later riep ze ook nog de betreffende verstoring om.
Volgens de TBP was de storing echter al voorbij, die gaf bij de 8800 aan dat deze door "een eerdere verstoring" maar tot Alphen aan den Rijn reed.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 19:05
door Z2N
Lekker optimistisch dan, want mijn 8869 is in Alphen begonnen. Tegelijkertijd was ook Bsk - Gd gestremd door een seinstoring, dus toen ik om 18:30 het station op liep waren alle perronsporen uitzonderlijkwijs bezet. De 8900 kon nog wel rijden, dus die trein zal wel bij Leiden Centraal in de buurt moeten zijn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 19:15
door Daniel
Eerder op de middag was er trouwens ook nog een mooie: door een wisselstoring zouden er "veel minder treinen" tussen Utrecht en Gouda Goverwelle rijden, dat bleek op de opheffing van uitsluitend de 6900 te slaan. Zeg dan ook minder Sprinters...

De storing zal wel op een of andere manier de Sprintersporen tussen Utrecht en Woerden onbereikbaar hebben gemaakt, want de 6000 reed weliswaar alleen was niet zo nuttig voor Sprinter-reizigers aangezien hij alle stations tussen Utrecht en Woerden oversloeg.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 18 jul 2019, 19:20
door Suus
Er stonden twee defecte treinen op Leiden Centraal, de sprinter naar Alphen aan den Rijn reed vanaf 4a. Op een gegeven moment waren ze de ICM’s op spoor 2 kwijt, maar een van de twee DDZ’s lijkt pas net weggehaald te zijn.

Eerder vandaag heb ik ook nog dubbelsporig in de file gestaan voor Leiden Centraal. Ik stond met de 2259 stil omdat de 2448 niet wou oppleuren. Naast ons stonden de 2148 en 6346 en nog een sprinter.