Pagina 15 van 114

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 22:43
door Suus
Er viel mij gisteren iets op aan de storingsmeldingen onderaan de schermen.

Afbeelding

Afbeelding

De tweede regel wordt soms om onduidelijke reden ingekort, maar ik zie eigenlijk niet waarom. Het volledige woord zou gewoon moeten passen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: di 17 jan 2017, 05:28
door Durashift
@Suus: denk dat dit conflicteert met de kolom van de paginanummering. Dat zal wel een frame zijn binnen het totale blok van de storingsinformatie.. maar wordt op de regels onder de nummer niet zichtbaar.
Is een uitlijn dingetje, zeg maar. Denk ik.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: di 17 jan 2017, 07:21
door Daniel
Te Amersfoort rijdt door de stroomstoring in Amsterdam nu niks naar Amsterdam C. en Schiphol. Tuffy geeft echter doodleuk alleen aan dat er niks naar Amsterdam C. rijdt zonder een woord over Schiphol te noemen.
En bij de Sprinter naar Hoofddorp stond alleen dat de IC naar Schiphol eerder in Schiphol is, hoewel die niet rijdt en de Sprinter zelf ook maar tot Naarden-Bussum gaat. Dat laatste stond er dan weer niet bij. Tja.

Edit: te Utrecht C. staan alle TBPs op "Let op omroep" wat ook daar lichte chaos oplevert.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: di 17 jan 2017, 07:53
door waldo79
Alles werd omgeroepen te Utrecht. Doordat het onduidelijk is wat wanneer rijdt mijn aansluiting gemist. Gelukkig in de sterk vertraagde 2816 kunnen stappen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: di 17 jan 2017, 09:10
door Reiziger Delft
Op Amersfoort Schothorst kwam de intercity van 7.33 naar Den Haag niet opdagen. Geen omroep, TBP bleef minstens 10 minuten stug volhouden dat hij alsnog zou komen zonder vertraging.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: di 17 jan 2017, 13:08
door Etienne
De 2831 die ik zou nemen werd in Rotterdam gespoorwijzigd naar spoor 12, maar een omroep bleef om onduidelijke redenen uit. Op de TBP werd dit ook pas vlak voor vertrek aangegeven, waardoor het vertrek met een kleine + was, zodat iedereen van spoor 13 over kon stappen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 16:03
door dylanwild94
Heb om 4 uur op schiphol tuffie horen omroepen dat er een verstoring is tussen Rotterdam centraal en Gouda door een persoon op het spoor. Lijkt mij niet zulke nuttige informatie op een station als schiphol.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 16:06
door Chrysa
Schiphol - Gouda is via Rotterdam CS volgens de NS reisplanner, dus dat is niet zo heel vreemd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 18:05
door Etienne
dylanwild94 schreef:Heb om 4 uur op schiphol tuffie horen omroepen dat er een verstoring is tussen Rotterdam centraal en Gouda door een persoon op het spoor. Lijkt mij niet zulke nuttige informatie op een station als schiphol.

Overigens zat ik net in de trein die in Gouda zou stranden, maar wij mochten als eerste na de verstoring (met circa +10) weer verder. Echt lang heeft die verstoring dan ook niet geduurd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 22:38
door Daniel
Even een fototje van Rover geleend, zoek de fout...
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 22:54
door Michael
Sinds wanneer rijdt er een tram tussen Den Haag en Leiden? :lol:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: do 19 jan 2017, 01:04
door Geert
Vandaag kwam deze ook al langs: Gebruik de tram tussen Rotterdam Centraal, Den Haag Moerwijk en Rijswijk.
Verkeerde station aangeklikt denk ik...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: do 19 jan 2017, 08:38
door Geert
Ik zet deze maar even hier neer:
ONNODIG VAAK FOUTE REIZIGERSINFORMATIE BIJ CALAMITEITEN

De apps van openbaarvervoerbedrijven hebben tijdens de grote stroomstoring van dinsdag slecht gewerkt. En dat gebeurt vaker bij calamiteiten. Onnodig, zegt Stefan de Konink, voorzitter van Stichting OpenGeo, die reisinformatie doorgeeft aan bedrijven, op BNR.

Volgens De Konink kan het op een vrij eenvoudige manier beter - er moeten gewoon meer mensen op gezet worden. 'Als je een groot probleem hebt heb je mensen die bij de bijsturing zitten en de trein opnieuw gaan laten rijden, én mensen die ervoor zorgen dat de informatie voor de reiziger beter wordt. Als er één of twee mensen zijn die dat laatste doen, kan het bij een grote uitval nooit goed gaan als het om meer dan drie stations gaat.'

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... erNav=true

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: do 19 jan 2017, 21:52
door Geert
Ik heb een manier gevonden waarbij je uit de officiele NS reisplanner (op NS.nl) toch een terugsteekadvies kunt krijgen, zelfs als het vinkje bij 'Altijd vrij' uitstaat. Als je plant van of naar een adres (vlakbij een station) krijg je een wandeladvies naar het station, en vervolgens een treinadvies waarbij je terug kunt steken. Bijvoorbeeld deze:
Afbeelding

Oorzaak is (denk ik) dat de 9292 planner hier achter zit, en die houdt geen rekening met terugsteken. Maar wel een beetje slordig dat dit mogelijk is, aangezien vaak wordt aangegeven dat de reisadviezen uit de reisplanner leidend zijn terwijl dit (in theorie) best discussie met een conducteur op kan leveren.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: do 19 jan 2017, 22:45
door Somoht
Ja ze pakken standaard de BTM-planner gebruiken als je een adres invult. Als je lopen kiest, gaat ie wel via ARNU van NS. Zie ook het verschil in looptijd; 9292 heeft geen loopplanner dus gokt maar wat. Scheelt 3 minuten. 9292 krijgt voorlopig nog steeds geld voor deze "illegale" reisadviezen ondanks dat ze wel de juiste prijs vermelden.

Reisplanner
http://www.ns.nl/reisplanner/#/reisdeta ... 1047871321

versus

http://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek ... pe=vertrek

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 21:23
door Chrysa
Afbeelding
Als je een via-station invoert zegt de reisplanner dat je ook nog even de trein in- en uitmoet. Is dat expres?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 23:21
door Vinny
Volgens mij zijn dat twee aan elkaar geknoopte treinseries. Merkwaardig dat dat nog altijd dit resultaat geeft, maar ik heb dat wel eens vaker tijdens werkzaamheden opgemerkt. Lelystad staat er bekend om zeg maar (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: vr 20 jan 2017, 23:50
door Wubbo
Nee, de reisplanner gaat er van uit dat je, als je een via-station opgeeft, dat doet met een reden en dus de trein uit wil. De 1800 rijdt altijd tussen Leeuwarden en Den Haag Centraal (via Lelystad).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: za 21 jan 2017, 00:08
door Chrysa
Mwah, 9292 doet dat niet, dus ben het niet zo gewend. :p
Als NS redeneert dat er een reden is dat ik naar Lelystad wil en daar de trein uistap is het weer niet logisch om me meteen de trein terug in te sturen, maar ja.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: za 21 jan 2017, 09:29
door Vinny
Pakketje in ontvangst nemen of bezorgen...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: za 21 jan 2017, 09:34
door dylanwild94
Blijf de omroep op Rotterdam centraal wel grappig vinden over de verlengde 2400. "de intercity naar Rotterdam blaak, Dordrecht en Dordrecht rijdt verder naar Breda."

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: za 21 jan 2017, 10:20
door webguy
Chrysa schreef:Mwah, 9292 doet dat niet, dus ben het niet zo gewend. :p
Als NS redeneert dat er een reden is dat ik naar Lelystad wil en daar de trein uistap is het weer niet logisch om me meteen de trein terug in te sturen, maar ja.

Via kan je inderdaad op twee manieren gebruiken: met of zonder tussenstop. Als je een tussenstop maakt, is het wel zo handig om te kunnen zien dat die inderdaad in het reisadvies terugkomt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: za 21 jan 2017, 11:50
door Daniel
Maar als je een tussenstop maakt dan is die doorgaans toch wel langer dan 2 minuten zoals hier. Zouden die reizigers niet sowieso al hun reis in twee delen plannen?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: za 21 jan 2017, 13:03
door Wubbo
Dan zou die hele via-optie eruit kunnen. Je kan ook een via-reis plannen om te zorgen dat je medereiziger in dezelfde trein uitkomt, dan wil je in ieder geval de tijd en het spoor van je trein zien.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Geplaatst: za 21 jan 2017, 13:15
door Suus
Ik gebruik de via-optie vooral als halverwege een reisgenoot aansluit buiten de normaal geadviseerde route, dat er een (korte) uit- en instap wordt getoond maakt ook meteen duidelijk om welke tijden je ergens bent zodat je dat met een reisgenoot kan communiceren.

Vanwege meereiskorting of andere voordelen kan het soms interessanter zijn om een stukje om te reizen dan om elkaar verderop de route te ontmoeten.