Waren die stations dan ooit gezellig? Ik ben sinds 1990 een aantal keren in Lille geweest maar ik heb die stations nooit echt gezellig gevonden. Militairen op grote Franse stations zijn er al sinds mensenheugenis. Feit is wel dat het anders is in Frankrijk sinds Hebdo. Vorige maand nog van Marseille naar huis gereist en daarbij militairen gezien op Marseille St.Charles, Lille Flandres en Antwerpen Centraal.Erno-BE schreef:De gezelligheid is compleet verdwenen op de Lille-stations.
Eurostar Amsterdam - London
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Op Rotterdam Centraal is vandaag de verbouwing begonnen om spoor 1 geschikt te maken voor Eurostar. De vier roltrappen en de lift vanuit de stationshal zijn daarbij buiten gebruik gesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Op ProRail.nl zijn wat renders verschenen.
https://www.prorail.nl/pers/nieuws/perr ... r-eurostar
Wat mij opvalt hier is dat er gewoon drie sporen terugkomen. Ik dacht juist dat het plan was dat spoor 1 werd weggehaald en het perron aan spoor 2 kwam te liggen?
https://www.prorail.nl/pers/nieuws/perr ... r-eurostar
Wat mij opvalt hier is dat er gewoon drie sporen terugkomen. Ik dacht juist dat het plan was dat spoor 1 werd weggehaald en het perron aan spoor 2 kwam te liggen?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Toch handig dan dat die spoorlijn van Rotterdam Centraal - Hoek van Holland is opgeheven. Dit perron is dan misschien alleen voor treinen die naar België, Frankrijk of Engeland gaan. Misschien was dat al zo.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Interessant. Begin augustus wil ik een weekje naar het VK. Dan zal die Eurostar toch al rijden?
Re: RE: Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Drie sporen? Ik tel er maar 2 op de renders :)MarkNL schreef:Op ProRail.nl zijn wat renders verschenen.
https://www.prorail.nl/pers/nieuws/perr ... r-eurostar
Wat mij opvalt hier is dat er gewoon drie sporen terugkomen. Ik dacht juist dat het plan was dat spoor 1 werd weggehaald en het perron aan spoor 2 kwam te liggen?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Lijkt me een leuk baantje :') Zo mooi gephotoshopt ook in dat plaatjeProrail schreef:Bij de opening aan de rand van het perron komt een medewerker van Eurostar te staan.
Ik tel ook maar 2 sporen trouwens, er staat zelfs spoor 2 op het plaatje. Ik zie nog wel een detail, dat ze zelf hopelijk niet over het hoofd zien: die loopbrug over de sporen heen komt nu doodleuk op het afgesloten deel van het perron uit, waarvoor je straks eerst door de paspoortcontrole moet :D
Re: RE: Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
De renders zijn volgens mij bijgewerkt. Op twitter zijn nog de oude renders met drie sporen te zien ;) Al lijkt 'spoor 2' ook niet met een wissel aan spoor 1 of 3 verbonden te zijn aan het einde.Jultar schreef:Drie sporen? Ik tel er maar 2 op de renders :)MarkNL schreef:Op ProRail.nl zijn wat renders verschenen.
https://www.prorail.nl/pers/nieuws/perr ... r-eurostar
Wat mij opvalt hier is dat er gewoon drie sporen terugkomen. Ik dacht juist dat het plan was dat spoor 1 werd weggehaald en het perron aan spoor 2 kwam te liggen?
https://twitter.com/ProRail/status/958272736245309440
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Het zijn wel echt verschrikkelijk slechte renders zeg _O-
De schaduwen wisselen flink, zijn veel te aanwezig of ontbreken volledig, het spoor ligt op betonnen dwarsliggers, en aan het einde verdwijnt spoor 2 daar inderdaad langzaam onder. Laten we hopen dat dit inderdaad niet het eindresultaat is
De schaduwen wisselen flink, zijn veel te aanwezig of ontbreken volledig, het spoor ligt op betonnen dwarsliggers, en aan het einde verdwijnt spoor 2 daar inderdaad langzaam onder. Laten we hopen dat dit inderdaad niet het eindresultaat is
Bij twijfel altijd klagen
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Zou spoor 1 niet komen te verdwijnen en het perron verbreed worden tot spoor 2? En volgens mij kan je makkelijk om dat hek heen lopen :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Aldus de link hierboven. Dat dat niet praktisch is is een tweede... _O-ProRail schreef:Bij de opening aan de rand van het perron komt een medewerker van Eurostar te staan.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Tja, je zit natuurlijk met je PVR, dat moet je wel vrij houden
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Konden ze ter hoogte van de afscheiding geen inkeping maken in het perron zodat je niet om die afscheiding heen kan lopen? In Enschede hebben ze dat ook: spoor 4a ligt achter de OV-chipkaartpoortjes en spoor 4b erbuiten, omdat daar de trein naar Duitsland vertrekt.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Daar spring je zo overheen... En dat lijkt me in dit geval een groter probleem dan in Enschede (A)
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Zolang je er een security-pipo bij hebt staan zie ik geen problemen.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
En volgens mij was die inkeping juist bedoeld om dat te voorkomen ;)
Re: RE: Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Inderdaad, toen ik het bericht schreef stonden die oude renders nog online.qiribi schreef:De renders zijn volgens mij bijgewerkt.Jultar schreef:Drie sporen? Ik tel er maar 2 op de renders :)MarkNL schreef:Op ProRail.nl zijn wat renders verschenen.
https://www.prorail.nl/pers/nieuws/perr ... r-eurostar
Wat mij opvalt hier is dat er gewoon drie sporen terugkomen. Ik dacht juist dat het plan was dat spoor 1 werd weggehaald en het perron aan spoor 2 kwam te liggen?
In het oude plaatje stond ook nog gewoon spoor 1 op de CTA. Vandaar ook mijn verwarring .Zugführer schreef:Ik tel ook maar 2 sporen trouwens, er staat zelfs spoor 2 op het plaatje. Ik zie nog wel een detail, dat ze zelf hopelijk niet over het hoofd zien: die loopbrug over de sporen heen komt nu doodleuk op het afgesloten deel van het perron uit, waarvoor je straks eerst door de paspoortcontrole moet :D
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Volgens mij is het de bedoeling dat spoor 2 (dat wordt het inderdaad, spoor 1 verdwijnt) ook gewoon voor normale treinen gebruikt kan worden. Eurostar rijdt immers maar een paar keer per dag. Dan is zo'n inkeping niet handig. Dat hek dat er staat lijkt wegklapbaar, ik neem aan dat Eurostarreizigers eerst worden opgevangen in een ruimte in het stationsgebouw totdat het perron is leeggemaakt en het hek er staat.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Wubbo gaat door voor de wasmachine!
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Check, de leegstaande ruimte boven de HEMA :YWubbo schreef:een ruimte in het stationsgebouw
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
^^^dat zal dan wel een chique lounge worden..??
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Die zit al aan de andere kant :')
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
oh.. je kan er maar beter wat te veel van hebben..
.. gaat toch vooral om het prestige toch, tegenwoordig?
.. gaat toch vooral om het prestige toch, tegenwoordig?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Het moeten sowieso twee lounges zijn omdat de Eurostar Lounge achter de douane zit. Als je als Thalys-reiziger niet in de lounge mag zitten omdat er over 1,5 uur een Eurostar vertrekt is dat toch een beetje zuur. Ook de Brusselse Eurostar-reizigers kunnen van de lounge aan de B-zijde gebruik maken.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Eurostar heeft toch ook eigen besloten lounges voor business reizigers die het hoogste tarief betalen? De rest komt in een openbare wachtruimte terecht waarin ook winkels en horeca zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten