OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door PatrickM »

dylanwild94 schreef:Tcr heeft 6 r-net bussen en 7 r-net omlopen. Ik denk dat dat het probleem is. Bron het HWGO topic.
Dat is in de vakantiedienst, nu speelt dat niet meer dacht ik. TCR heeft trouwens maar 5 R-netters, ze hadden toen idd wel een omloop teveel.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Bushobby »

Hendrik schreef:Is dat bijzonder dan? Het hoort niet, maar TCR rijdt wel vaker met een niet-R-Net-bus op lijn 436 of 437... Vaak zelfs niet eens met een Citea, maar met een Amba.
Wij hebben geen R-net reserve maar 2 witte. Logisch dat er af en toe is wat verschoven moeten worden. Ze rijden tenminste denk ik dan maar. Mensen laten staan is ook geen optie omdat de kleur niet goed is.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door PatrickM »

Dan is het toch handig om een Citea om te gaan bouwen naar een Rnetter, want er is er elke week wel eentje kapot.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door sandertjo »

In verband met een defecte Vdl Ambassador met nummer 8853 reed vanmorgen Iveco Irisbus 6044 zijn rondjes op de stadsdienst in Alphen aan den Rijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArrivaBas »

En weer een ander uiterste in Dordrecht, want daar reed de enige gelede (MB Citaro 7809) van DAV op lijn 16. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Bushobby »

henk1234 schreef:Dan is het toch handig om een Citea om te gaan bouwen naar een Rnetter, want er is er elke week wel eentje kapot.
Dat ligt aan Connexxion. Degene die betaald die bepaalt. TCR moeten ze dan extra betalen denk ik. Voor die enkele rit in de spits komt dat echt niet uit denk ik.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door busfanNL »

Ik vindt dat bushobby gelijk heeft. Want er stond ook in het PvE dat er onderscheidt moest zijn tussen normale/school lijnen en Rnet lijnen. En ach die enkele spitsrit in de ochtend wat maakt dat nou uit.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Chrysa »

Als het in het PvE staat dan maakt het toch juist wel uit hoe dat ding eruit ziet? :?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door busfanNL »

Ja maar dat is maar een enkele spitsrit dus zo'n groot probleem is het ook niet.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Hendrik »

Dat slaat natuurlijk nergens op. Zolang het een reguliere rit is, moet gewoon aan de R-Net-eisen worden voldaan.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door OV Hoekschewaard »

Alle R-Net ritten moeten in principes met R-Net wagens gereden worden. Maar in het PVE staat ook dat er bij een defect een normale bus ingezet mag worden.

Het grappige is dat TCR voor 5 R-Net omlopen precies 5 R-Net wagens heeft en dat Connexxion in principe 3 R-Net Citea's over heeft. Dus wat je regelmatig tegen komt is dat TCR noodgedwongen een witte bus moet inzetten terwijl er tegelijkertijd rode Connexxion Citea's op de gewone streeklijnen in de Hoeksche Waard rijden.

En ik denk dat je het Connexxion kan verwijten dat TCR maar 5 R-Net wagens heeft. Want ik neem dat Connexxion de spuitbeurten van de R-Net Citaro's betaalt heeft.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door reisthijs »

Hendrik schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op. Zolang het een reguliere rit is, moet gewoon aan de R-Net-eisen worden voldaan.
Dat hele R-Net slaat nergens op. Wat boeit het de reizigers nou welke kleur de bus heeft...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Hendrik »

Dat boeit inderdaad niet. Maar de R-Net-Citea's in HWGO zitten en rijden toch echt stukken beter dan de 'witte' Citea's in HWGO.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door PatrickM »

Voor de vervoerder zelf maakt het wel degelijk uit. CXX had niet zulke leuke plannetjes voor de reiziger mbt bepaalde zaken (weet niet of het de wijde wereld in mag, dus verder zeg ik niets). Nu adviseerde het hele reizigersoverleg negatief en de provincie vond het ook niet zo'n goed plan, dus dat is van de baan (gelukkig maar).
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArnoArriva »

ArrivaBas schreef:En weer een ander uiterste in Dordrecht, want daar reed de enige gelede (MB Citaro 7809) van DAV op lijn 16. *O*
Ja Bas, vanmorgen reed de 7809 ook op lijn 16. Dus niet echt afwijkingen :lol:
Laatst gewijzigd door ArnoArriva op di 15 nov 2016, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:Voor de vervoerder zelf maakt het wel degelijk uit. CXX had niet zulke leuke plannetjes voor de reiziger mbt bepaalde zaken (weet niet of het de wijde wereld in mag, dus verder zeg ik niets). Nu adviseerde het hele reizigersoverleg negatief en de provincie vond het ook niet zo'n goed plan, dus dat is van de baan (gelukkig maar).
Maar kijk de oplossing is gewoon simpel. Die 6e omloop door CXX laten rijden. Als je dan perse TCR op die omloop wil, oplossing 2. Als Syntus in provincie Utrecht gaat rijden weet ik niet of TCR wordt ingehuurd en met wat voor materieel. De 408 staat volgens mij op Uithoorn. Spuit hem in
R-NET kleuren en de oplossing is er.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Bushobby »

geloof nooit dat dat gaat gebeuren. Een extra bus kost geld. Daarnaast is deze qua interieur anders. Zijn broertjes zijn allemaal omgebouwd qua meubels. Is meer dan alleen spuiten. TCR kennende zal deze wagen naar Brabant gaan. De oude beestjes gaan er allemaal uit. Hier hebben ze bewust rekening mee gehouden. De oude beestjes gaan er uit en naar Portugal.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Chrysa »

Bushobby schreef:De oude beestjes gaan er allemaal uit.
TCR houdt op met bestaan? :p

Hier in Breda rijdt een bus van ze uit 1995, dat ding mag toch wel naar de schroothoop van mij.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door busfanNL »

Bushobby schreef:geloof nooit dat dat gaat gebeuren. Een extra bus kost geld. Daarnaast is deze qua interieur anders. Zijn broertjes zijn allemaal omgebouwd qua meubels. Is meer dan alleen spuiten. TCR kennende zal deze wagen naar Brabant gaan. De oude beestjes gaan er allemaal uit. Hier hebben ze bewust rekening mee gehouden. De oude beestjes gaan er uit en naar Portugal.
Welke oude beestjes doel je op?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Michael »

Onder andere deze denk ik:
Afbeelding
Weet alleen niet zeker of hij nog rijdt

En deze:
Afbeelding
Rijdt als het goed is nog wel. recent nog ingezeten.

Afbeelding
Weet ook niet zeker of hij nog rijdt
Afbeelding
Rijdt nog wel maar weet niet waar.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door PatrickM »

Willen ze die in Portugal überhaupt wel hebben dan?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Michael »

Dan denk ik aan de Integro's. Maar juist die worden samen met de MAN's het meest ingezet:
Afbeelding
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door Chrysa »

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die school in Andel dat er zo enorm veel scholierenlijnen heen gaan?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door dennistd »

Gokje: een zwaar christelijke school?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Bericht door busfanNL »

414 is enkel voor festival en evenementen etc. 415 is volgens mij verkocht en 413 ook. 85 weet ik ook niet. Heeft de 86 chipapparatuur?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten