OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De ritten die in de dienstregeling staan worden door Arriva zelf gereden, maar er is wat extra klandizie gekomen.. Klik!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
"Medewerkers die nu nog door Drechtwerk van en naar het werk worden gebracht, maar die wel zelfstandig kunnen reizen, worden uitgedaagd om vanaf 1 mei zelfstandig naar het werk te komen."
Ze bedoelen dat (in ieder geval een deel van) de personeelsbussen opgeheven zijn, dat is toch wel wat anders. :')
Ze bedoelen dat (in ieder geval een deel van) de personeelsbussen opgeheven zijn, dat is toch wel wat anders. :')
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
"Uitgedaagd" lijkt mij hier ook vooral een eufemisme voor "we hebben gewoon geen geld meer voor die ritten, dus ze zien maar hoe ze op het werk komen."
🍉
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Is gewoon besparen op WMO-vervoer ('de witte busjes'), dat gebeurt niet alleen in Dordrecht...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Besparen, bezuinigen, het komt op hetzelfde neer. Dat het een landelijke tendens is wist ik.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het Drechtwerk-vervoer is, of in elk geval was, altijd een vrij onbekend onderdeel van het OV in Dordrecht. Het heeft sowieso jaren gewoon met dezelfde tarieven als het reguliere OV gereden, naast de reguliere stadsdienst was er nog een Drechtwerknet wat niemand kende (heb de netkaart ervan ooit nog gezien op het hoofdkantoor van het toenmalige SVD)
Dat netwerk, waarvoor naast Drechtwerk ook een compleet busstation lag, had wel vooral met de toen nog grote aantallen medewerkers aldaar te maken (paste nooit in de normale lijnbus erbij). Dat is later uitgekleed omdat de sociale werkvoorziening kleiner werd, maar het via Drechtwerk rijden van lijn 1 (en na de opheffing daarvan de combirit 8/5) is daar ook nog onderdeel van geweest.
Dat netwerk, waarvoor naast Drechtwerk ook een compleet busstation lag, had wel vooral met de toen nog grote aantallen medewerkers aldaar te maken (paste nooit in de normale lijnbus erbij). Dat is later uitgekleed omdat de sociale werkvoorziening kleiner werd, maar het via Drechtwerk rijden van lijn 1 (en na de opheffing daarvan de combirit 8/5) is daar ook nog onderdeel van geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat daar zelfs een heel apart lijnennet voor was. Was dit voor iedereen toegankelijk?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat ook weer niet, je kon er ook nergens reisinformatie van vinden. Uiteraard waren de ritten op lijn 1 (en later 8/5) die t.b.v. het Drechtwerkvervoer reden wel gewoon voor iedereen toegankelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
ICMm als intercity tussen Amsterdam Centraal-Den Haag Centraal (4209+4094)
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik denk dat alle VIRM stellen van die serie naar Rotterdam zijn.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 14 mei 2017, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Twee afwijkingen de afgelopen dagen. Treinstel 9422 (VIRM-4) in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] (rit 3676) gisteren en maar liefst 3x VIRM-4 in de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] (rit 3164) vandaag.
Laatst gewijzigd door Globetrotter op ma 15 mei 2017, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
9422 en VIRM 6? De laatste keer dat ik de keek was het een VIRM 4.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En de 3164 rijdt gepland met 3x VIRM4.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
9411 staat op het uitloopspoortje van Hoofddorp Opstel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Trein 905 werd op Amsterdam Centraal op spoor 15a en keert daar direct op trein 918. Normaal gesproken wordt de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] weggereden naar de Watergraafsmeer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vanmiddag was kennelijk een touringcar kapot. Op een rit van lijn 272 naar Bunschoten-Spakenburg reed een blauwe MAN Lion's City, die ooit voor Qbuzz gebouwd was.
Op de tramvervangende pendelbus zag ik op het Jaarbeursplein een HESS-wagen klaarstaan.
Op de tramvervangende pendelbus zag ik op het Jaarbeursplein een HESS-wagen klaarstaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Was die blauwe Lion's City van Syntus Gelderland? Die is namenlijk ook van Besseling
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ongetwijfeld, ik heb de Besseling 304 althans wel vaker ritten voor Syntus Utrecht zien rijden.
Dat verklaart dat m'n bus vanmiddag niet extreem druk was ondanks de tramstoring, maar wel apart dat het bericht op de U-OV site het niet over vervangende bussen heeft maar stelt "probeer gebruik te maken van de normale buslijnen". Probeer wijst er daarbij uiteraard op dat die al zo vlot overbelast zijn dat je op de tussengelegen haltes amper nog mee komt.Etienne schreef:Vanmiddag was kennelijk een touringcar kapot.
Op de tramvervangende pendelbus zag ik op het Jaarbeursplein een HESS-wagen klaarstaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het mag dan wel geen uitzondering meer heten, maar het is de eerste keer dat ik in de 3520 een VIRMm zie *O* (ook al ga ik tweemaal per week met deze trein)
Deze keer is het de beurt aan de 9402.
Deze keer is het de beurt aan de 9402.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] rijdt heute met DDZ6 7639 . Dat lijkt me het toppunt van verspilling van treinstellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
VIRM in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] is planmatig dus is het geen afwijking.SLToilet schreef:Het mag dan wel geen uitzondering meer heten, maar het is de eerste keer dat ik in de 3520 een VIRMm zie *O* (ook al ga ik tweemaal per week met deze trein)
Deze keer is het de beurt aan de 9402.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
SLToilet zegt zelf al dat het geen afwijking is, maar dat het voor hem de eerste keer is dat hij een VIRMm in die serie aantreft. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dan lijkt me het sowieso geen bericht voor dit topic. Maar voor het reiservaringen topic of wellicht het mag ik even kwijt topic
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Eens met Michael. Als er opeens andere berichten staan in een topic waarvan de naam niet voor meerdere interpretaties vatbaar is raak ik helemaal van slag.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kan jij dan vertellen waar het wel geplaatst moet/kan worden? (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten