Pagina 46 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 26 sep 2017, 22:24
door Daniel
Op Utrecht Centraal hebben ze dat toch wel degelijk als ze op een logische plek zouden hangen (dus niet zoals nu met treinen die zo'n beetje in Vaartsche Rijn stoppen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 26 sep 2017, 22:50
door VIRM
Wageningen1998 schreef:Veel mensen weten ook niet dat je kunt kijken naar de blauwe driehoekige bordjes -o-
Het was Den Haag Centraal. Volgens mij zijn daar toch geen bakbordjes voor de lengte van de trein?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 26 sep 2017, 22:51
door Daniel
Die zouden daar ook weinig nut hebben inderdaad. En de winkeltjes hebben ze verplaatst, dus ze hebben ze ook niet meer nodig om bonbonsnoepende Sprinters te voorkomen :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 07:29
door OmniLezer
Wacht even, zijn dat die bordjes met witte rand waar 1/2/3/4/5 ofzo op staat?
Ik zie ze alleen bij de metro.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 08:05
door marvinkok
Afbeelding
Deze dus...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 10:08
door Wageningen1998
Stel: dit bord staat bij spoor 1b.

In dit geval betekent het toch dat een trein met 11 bakken hier moet stoppen als de trein over het gehele perron stopt met een trein met 4 bakken hier moet stoppen als hij bij spoor 1b moet stoppen?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 10:12
door OmniLezer
Als ze nou net als bij de metro gewoon aantal treinen gekoppeld laten zien, is dat handiger voor de passagiers.
Doen ze ook bij de metro's en het helpt niet, want niemand kijkt er naar. Maar dit vierhoeken ding helpt nog minder.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 10:13
door marvinkok
Bovenste getal is als je gewoon langs het perron binnenkomt, het onderste als je via het (kruis)wissel halverwege het perron binnenkomt, zoals bijvoorbeeld in Hengelo.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 10:29
door reisthijs
VIRM schreef:Op[/station] het perron zag ik al dat een grote groep reizigers niet van tevoren in de app hadden gekeken, want die mochten weer een stukje teruglopen.
Dat verbaast je toch zeker niet? De grootste groep reizigers kijkt nooit in de app. Ook als een trein gewoon de normale lengte heeft staan ze verkeerd...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 11:12
door Z2N
OmniLezer schreef:Als ze nou net als bij de metro gewoon aantal treinen gekoppeld laten zien, is dat handiger voor de passagiers.
Doen ze ook bij de metro's en het helpt niet, want niemand kijkt er naar. Maar dit vierhoeken ding helpt nog minder.
Dat werkt natuurlijk wat slechter als je treinstellen hebt van verschillende lengtes, een VIRM-zesje is toch 100 meter langer dan een SGM-tweetje. :wink:

In andere landen wordt dit probleem opgelost door de treinsamenstelling op de vertrekborden te zetten. In Nederland is hier jammer genoeg niet voor gekozen, waardoor reizigers zich automatisch minder spreiden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 11:27
door Mikos
OmniLezer schreef:Als ze nou net als bij de metro gewoon aantal treinen gekoppeld laten zien, is dat handiger voor de passagiers.
Okay, dus we gaan dat net als bij de metro doen, want dat is handiger.
OmniLezer schreef:Doen ze ook bij de metro's en het helpt niet, want niemand kijkt er naar.
Oh, wacht, toch niet?
OmniLezer schreef:Maar dit vierhoeken ding helpt nog minder.
De bakbordjes zijn ook helemaal niet voor een reiziger bedoeld. Dus ze doen heel goed waar ze voor bedoeld zijn; de machinist vertellen waar ze hun trein moeten stoppen.

Omdat we nu met treinen met afwijkende baklengtes gaan rijden (SLT verschilt weer van VIRM, Flirt is weer anders...), heeft men geopperd om de bordjes te laten bestickeren met meters, zoals dat in bijvoorbeeld Duitsland ook wordt gedaan. Er hoeft dan niet meer omgerekend te worden (Een SLT-VI staat ideaal bij het bordje 4), hooguit gestopt te worden ter hoogte van het bordje met het aantal meters dat het meest in de buurt komt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 22:10
door Suus
DDZ6 7623 in de 3578 van Utrecht naar Schiphol.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 28 sep 2017, 10:40
door MetroRET
Gepland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 28 sep 2017, 10:59
door Suus
Vanochtend stond hetzelfde stel trouwens weer voor mijn neus als trein 2825.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 28 sep 2017, 12:40
door MetroRET
En ook dat is gepland :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 28 sep 2017, 14:03
door Suus
Ja, dat weet ik, maar vond het vooral grappig :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 28 sep 2017, 14:46
door Meltrain
Dus het is gepland dat een stel dat 's avonds eindigt in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] 's ochtends weer begint in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]?
(Op de Wiki staat overigens niet dat er DDZ in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] hoort te rijden.)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 28 sep 2017, 16:51
door Bemined
Volgens mij is het de gehele week hetzelfde DDZ6 stel dat hier pendelt, loopt steeds uit in Utrecht en begint daar weer. Begint op maandagochtend in Amersfoort als LM (zondagavond loopt trein 591 daar uit) en pendelt dan de hele dag in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en doet 's avonds een slagje Utrecht - Schiphol - Utrecht. Volgende dag hetzelfde verhaal (op de LM uit Amersfoort na), woensdag weer hetzelfde, donderdag hetzelfde minus de slag naar Schiphol, en op vrijdag weer hetzelfde dagje [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en dan 's nachts als trein 1405 naar Rotterdam waarna het stel eindelijk uitgewisseld wordt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 08:13
door ArrivaBas
Berichten op Somda melden dat de 1116 en 1129 vandaag tussen Eindhoven en Breda met FLIRT-10 gereden hebben of gaan rijden. :o

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 08:29
door Suus
Kan de 1116 tenminste niet bij Delft kapot gaan.

Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 08:58
door Michael
ArrivaBas schreef:Berichten op Somda melden dat de 1116 en 1129 vandaag tussen Eindhoven en Breda met FLIRT-10 gereden hebben of gaan rijden. :o
Als ik op Ovtijden.com kijk blijken die treinen inderdaad met 10 bakken Flirt te hebben gereden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 09:24
door JWM
Ehm, is er nu ook al een materieeltekort voor HSL-geschikte treinen :roll:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 19:27
door Etienne
De 6856 mocht het vanmiddag doen met een SLT-4, dit leverde toch best wat gangpadenwerk op. Hoe is deze trein gepland?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 19:34
door Daniel
Met een SLT-4, althans, als ik terugkijk in OV-tijden heeft dat er sinds het laatste wijzigingsblad elke vrijdag op gereden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 29 sep 2017, 20:24
door MetroRET
Niet alleen op vrijdagen, maar de 6856 rijdt altijd met een SLT4.