Pagina 92 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 07:48
door Suus
De 3519 reed van Schiphol Airport naar Eindhoven Centraal met een ICM4, in Eindhoven is de trein zowaar nog met een ICM3 versterkt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 10:01
door Visgraatmodel
Er reed een SNG gisteravond tussen Rotterdam en Gouda Goverwelle. Of het afwijkend is weet ik niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 10:16
door MetroRET
Nog wel, wordt in de loop van het jaar verwacht in de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], in de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] die gisteravond Rtd-Gdg pendelde blijft dit wel een afwijkende inzet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 10:20
door Daan!
Volgens mijn info blijft de 7700 gewoon SLT. Ik ben benieuwd wat je bron is.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 10:49
door MetroRET
https://www.railwiki.nl/index.php/SNG#Inzet

Hier staat oa. hoe men het had gepland, dat de planning achterloopt, betekent dus niet dat het er helemaal niet meer komt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 15:26
door Jultar
Die pagina mag wel een update krijgen. Beoogde inzet in de 5000/5100 is sowieso verschoven naar september 2021 om meerdere redenen (o.a. infrastructuur als ik het goed heb begrepen).
Dat wordt dan een mengpark met SGMm in het begin en is dus ook de allerlaatste serie waar SGMm blijft rijden. Vanaf december 2021 moet dan alle SGMm er uit zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 15:33
door MetroRET
En wat is jouw bron dan :mrgreen: .

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 15:40
door Z2N
Ik geloof dat Jultar wat dichter bij het vuur zit. (A)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 16:23
door Suus
Iro Niehe slaat bij Z2N nog niet zo aan.

Maar jeej, nog anderhalf jaar SGM tussen Dordrecht en Den Haag Centraal *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 17:08
door Jultar
Niets is zo veranderlijk als het spoor. Het zou mij ook weer niks verbazen als het plan morgen weer anders is

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 18:19
door dennistd
Jultar schreef:Die pagina mag wel een update krijgen. Beoogde inzet in de 5000/5100 is sowieso verschoven naar september 2021 om meerdere redenen (o.a. infrastructuur als ik het goed heb begrepen).
Dat wordt dan een mengpark met SGMm in het begin en is dus ook de allerlaatste serie waar SGMm blijft rijden. Vanaf december 2021 moet dan alle SGMm er uit zijn.
Dus niet de [serie=Sprinter|2020|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] als laatste? :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 18:21
door Jultar
Nee. Overigens heb ik geen idee wat er in de 7000 komt te rijden. Een van de andere redenen waarom de 5000/5100 als laatste gedaan wordt is omdat het onderhoud van SGMm in Leidschendam plaatsvind, dus dit is logistiek ook de meest eenvoudige oplossing.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 20:25
door Karl
Wat bedoel je met infrastructuur die nog niet klaar is voor ander materieel? Iets aan een stroomvoorziening ofzo?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 20:54
door Daan!
Jultar schreef:Nee. Overigens heb ik geen idee wat er in de 7000 komt te rijden. Een van de andere redenen waarom de 5000/5100 als laatste gedaan wordt is omdat het onderhoud van SGMm in Leidschendam plaatsvind, dus dit is logistiek ook de meest eenvoudige oplossing.
Een jaar terug was de planning voor de 7000 SNG.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 21:05
door Wubbo
Karl schreef:Wat bedoel je met infrastructuur die nog niet klaar is voor ander materieel? Iets aan een stroomvoorziening ofzo?
Dat zou het zomaar kunnen zijn, SNG trekt nogal wat meer dan SGM. Perronlengte kan ook een ding zijn, al weet ik niet hoe SNG zich hierop verhoudt tot SGM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 21:07
door Suus
VIRM4 in de 572 van Groningen naar Rotterdam. Ik had al een tijdje geen VIRM meer gezien in de 500 Rotterdam - Groningen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 21:23
door Daniel
Wubbo schreef:
Karl schreef:Wat bedoel je met infrastructuur die nog niet klaar is voor ander materieel? Iets aan een stroomvoorziening ofzo?
Dat zou het zomaar kunnen zijn, SNG trekt nogal wat meer dan SGM. Perronlengte kan ook een ding zijn, al weet ik niet hoe SNG zich hierop verhoudt tot SGM.
De stroomvoorziening zou op dat traject toch wel voldoende moeten zijn? Zeker tussen Dordrecht en Rotterdam rijden er sinds het een en ander over de HSL gaat een heel stuk minder treinen.

Meende zelf ooit ergens iets over perronlengtes gelezen te hebben (in Dordrecht staat zo'n beetje alles op één perronfase immers), maar kom zogauw even niet tegen wat de capaciteiten van SNG zijn om te zien hoeveel stellen we zouden moeten verwachten. Acht bakken SNG is weliswaar 5 meter korter dan 6 bakken SGM, maar als er vervolgens in SNG minder passagiers passen dan heb je denk ik wel een logische verklaring.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 21:29
door Suus
De gehele lijn is sowieso geschikt voor acht bakken SGM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 21:34
door Daniel
Alsnog capaciteiten gevonden: in een SGM-drietje passen 222 zittende reizigers (inclusief klapstoeltjes), in een SNG-viertje kan je er maar 200 kwijt. Dat zijn dus bij inzet van twee stellen al 44 staande reizigers extra en ik heb nou niet het idee dat SNG zoveel meer stacapaciteit als SGM heeft, eerder minder volgens mij.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 18 feb 2020, 22:47
door Jultar
Er zou inderdaad gepland met drie stellen SNG gereden moeten gaan worden. O.a. dus de stroomvoorziening kan dat nog niet aan, als ik het goed heb begrepen. Perronlengtes zijn voor zover ik weet geen probleem. Overal passen 10 reguliere bakken, dus de max 12 SNG bakken moet prima passen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 feb 2020, 06:28
door ArrivaBas
Dordrecht - Den Haag is naar mijn idee juist een ideale lijn voor SLT. Met SNG heb je in de spits minimaal drie stellen nodig en ontkoppelen maakt de dienst niet betrouwbaarder.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 feb 2020, 06:32
door MetroRET
Wat dat betreft had NS beter SNG ook in 4 en 6 bakken moeten aanschaffen, die 3tjes zijn voor de randstad gewoon veels te klein.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 feb 2020, 06:49
door Hendrik
Suus schreef:VIRM4 in de 572 van Groningen naar Rotterdam. Ik had al een tijdje geen VIRM meer gezien in de 500 Rotterdam - Groningen.
In de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] reed ICM10. Dat had ik al een tijdje niet meer gezien. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 feb 2020, 16:12
door ovVeluwe
In de 14656 gaat zo een SNG rijden ipv SLT.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 feb 2020, 16:28
door MetroRET
In de [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2020|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] rijdt intussen al een tijdje meerdere (momenteel 7 van de 12 omlopen) met SNG, waar de 14656 er eentje van is.