Pagina 40 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 11 aug 2017, 18:47
door Daniel
De 1759 reed vanmiddag in Utrecht met een losse ICM-IV, daar miste duidelijk iets want voor de avondspits is het ook in de vakantie wel erg klein. Geluk bij 'n ongeluk was dat de 657 er met +15 vlak vooruit reed op oorlogssterkte, want de 3x ICM van die trein kregen in elk geval tot Amersfoort met gemak iedereen mee zelfs zonder noemenswaardige hoeveelheden staanplaatsen.
Wel zou de 657 door z'n grote vertraging niet verder dan Zwolle rijden zag ik bij aankomst in Amersfoort.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 14 aug 2017, 16:46
door Daniel
De 1759 rijdt nu met een los drietje... Dat past dus niet echt, er staan zelfs reizigers tussen de schuifdeur van balkon naar gangpad :roll:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 15 aug 2017, 11:02
door Bretgrenz
Op Ddr hebben we vandaag een unicum: de eerste FLIRT is daar! Op de 5900 rijdt één rit met een FLIRT-4+FLIRT-3, meer dan wat er normaal met een SGMm wordt gereden :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 15 aug 2017, 11:17
door ArrivaBas
De eerste FLIRT heeft al eind maart Dordrecht bereikt als [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]. Voor de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] is 't wel nieuw. Diverse testritten met FLIRT kwamen ook door Dordrecht.

Ze komen zo nog terug als 5938! :Y

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 15 aug 2017, 13:45
door MdJ
Als ik het goed heb, hebben ze tijdens 'Moerdijkbrug+Zlw-Rsd' in Rsd de voorzieningen voor reinigen FLIRT (WC e.d.) kunnen inbouwen. Daardoor kan FLIRT ook in Rsd uitlopen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 15 aug 2017, 21:45
door Bemined
Was overigens een geplande actie in het dagplan, na de ochtend een SGM3 uitwisselen, drie slagen Rsd - Ddr - Rsd met FLIRT7, en daarna weer uitwisselen voor SGM3. Zo te zien eenmalig.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 17 aug 2017, 10:27
door ArrivaBas
Ik kwam op de N3 een Ambassador tegen op lijn 388 naar Dordrecht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 17 aug 2017, 11:52
door Michael
Gebeurd de laatste tijd vaker. Vorige week ook al gezien en gisteren kwam ik er ook 1 tegen op de A27 toen ik met de 400 naar Utrecht reed

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 17 aug 2017, 18:41
door Daniel
In Amersfoort stond vanmiddag rond 16.50 uur een NSR Flirt viertje op het goederenemplacement.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 07:53
door Daniel
De 1718 vanmorgen met 10 bakken ICM i.p.v. 4 bakken, dat is toch stukken beter ingespeeld op omreisroutes dan vorige week. Hoewel het er nu natuurlijk ook wel meer zijn: Zwolle - Amersfoort via Deventer, maar daarnaast ook Rotterdam - Den Haag via Gouda terwijl door werkzaamheden in Utrecht ook minder treinen Utrecht - Rotterdam/Den Haag rijden.

Overigens rijdt TCR de busdienst tussen Utrecht en Breukelen, waarop ik behoorlijk wat lijndienstwagens in Bravo-uitvoering langs zag komen. Onder meer een Citaro LE en een Integro waren hierop onderweg.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 07:59
door Suus
Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 08:41
door Gekko123
Waarschijnlijk dezelfde logica die is gebruikt bij de busdienst Rotterdam - Den Haag: iedere 10 minuten een stopbus en geen snelbus. Terwijl er doordeweeks 10 treinen per uur daar rijden (waarvan 6 IC's). En ja, ik heb de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] hier buiten beschouwing gelaten omdat dat ding toch al om de haverklap niet rijdt tussen Rotterdam en Amsterdam.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 09:16
door reisthijs
Suus schreef:Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
Misschien dat omreizigers in dit geval toch sneller zijn met de sprinters. Dat is vast ook de reden dat er nu overdag meer sprinters rijden tussen Rotterdam en Gouda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 09:44
door Daniel
Suus schreef:Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
Werkzaamheden rond Utrecht waardoor daar onvoldoende sporen beschikbaar zijn. In Utrecht zijn vandaag spoor 18 t/m 21 buiten dienst, IC´s naar Arnhem/Den Bosch gebruiken de sporen 14 en 15. Hierdoor is de Sprinter naar Rhenen naar spoor 8 verhuisd en de Sprinter naar Tiel/Den Bosch naar spoor 11. Dat laatste zorgt weer dat de IC naar Schothorst/Enschede van spoor 12 moet vertrekken waardoor daar geen plek is voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie].

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 09:51
door Suus
Dat had men ook wel wat creatiever kunnen oplossen natuurlijk. Of bijvoorbeeld vorig weekend kunnen doen...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 09:55
door JWM
Vorig weekend waren er ook sporen buiten dienst in Utrecht waardoor bijvoorbeeld Utrecht - Amsterdam gehalveerd was wat toen als omleidingsroute diende voor de grootschalige werkzaamheden bij Weesp.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 10:38
door reisthijs
Suus schreef:Dat had men ook wel wat creatiever kunnen oplossen natuurlijk. Of bijvoorbeeld vorig weekend kunnen doen...
In Utrecht is dankzij DSSU weinig ruimte meer voor creativiteit...
Er kunnen nu geen treinen stoppen in Lunetten en sprinters Utrecht-Breukelen zijn voor het gemak maar helemaal afgeschaft.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 10:43
door Geert
Ik had een [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] Den Haag-Utrecht en die zat met 8 bakken ICM goed vol (einde van de spits). Was die werkzaamheden vergeten dus blij dat ik niet voor een [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] naar het station fietste...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 13:53
door Meltrain
Kunnen de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] dan niet keren in Gouda?
Dan blijft Rotterdam / Den Haag - Gouda toch 4x/uur.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 13:55
door Suus
Of splitsen en combineren in Gouda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 24 aug 2017, 09:41
door ArrivaBas
Aldus berichten op Somda rijdt vandaag een omloop van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] met FLIRT tijdens de daluren. :o

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 24 aug 2017, 09:53
door Bemined
Klopt, 6627, 6634, 6637, 6644, 6647 en 6654 staan in dagplan met 6 bakken FLIRT gepland.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 24 aug 2017, 11:52
door Michael
Die Flirts rijden kennelijk niet want er zit gewoon een DDZ 4 op die omloop

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 24 aug 2017, 11:54
door MetroRET
Vertrok zojuist op Tbu richting Bd en Ddr als 6637.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 24 aug 2017, 12:05
door ArrivaBas
Michael schreef:Die Flirts rijden kennelijk niet want er zit gewoon een DDZ 4 op die omloop
Zeker weten? De digitale bronnen reageren de laatste paar weken niet goed op de afwijkende en planmatige inzet van de FLIRT's. Spotters ter plaatse blijven betrouwbaarder dan de digitale bronnen. :wink: (A)