Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door regenmaker »

Ezra schreef:Trouwens, als je terug gaat met lijn 44, let voor de grap even op het aantal mensen dat vanuit Duitsland bij de laateste halte in Duitsland (Horbach, Zollmuseum) uitstapt.
Dat ligt aan het feit dat prijs fors hoger is als je over de grens heen rijdt.

Verder moest ik op de SB58 Nijmegen - Kleve ook gewoon € 5,70 betalen met mijn studenten OV chipkaart. 10 hele centen goedkoper dan een kaartje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #21

Bericht door Chrysa »

Maar waar gaan die mensen heen dan? Lopend de grens over en dan volgende bus?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door regenmaker »

Ze lopen dan gewoon naar Kerkrade, dat ligt op een steenworp afstand van de grens. Wachten op de volgende bus lijkt me geen strak plan, dan moet je een halfuur of uur wachten. Terwijl je dan allang in Kerkrade bent.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #21

Bericht door julsteren »

Ik heb nog wel een gekke vraag, ik wil graag van elke provincie in ons land het minst gebruikte station weten (mogen ook oude cijfers zijn), ben al een aantal weken onderzoek aan het doen, ik kom er gewoon niet uit. Ik ga ze ook alle 12 bezoeken :') komt op YouTube. Een Engelse YT'er doet het ook in alle Engelse county's, dus waarom ik niet hier.
Het gaat dus om 12 stations in totaal, van elke provincie die met de laagste reizigersaantallen. Mogen ook oude gegevens zijn (Arriva vond mijn mail niet zo lief :X ze willen geen cijfers geven).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #21

Bericht door Ardan »

Daar heb ik toevallig laatst nog een lijstje over gemaakt :P
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #21

Bericht door julsteren »

Awesome! Dankjewel!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Suus »

Wat wordt het rustigste station van Zuid-Holland als de Hoekse Lijn uit het spoorwegnet wordt gehaald?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Claus Plein
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42

Re: Korte vragen #21

Bericht door Claus Plein »

Ezra schreef:
DingeZ schreef:Ik ben vandaag met m'n Studenten-OV naar Aachen gegaan. Heen met de 350 betaalden we inderdaad niks. Op de terugweg namen we lijn 44 met een bus van de ASEAG. De chauffeur zei dat we een kaartje tot de grens moesten kopen (à €2,70) en vanaf daar gratis konden reizen. Op de wiki staat echter dat de ASEAG wel het studentenproduct accepteert. Had de buschauffeur het fout, of klopt de wiki niet?
Het ligt niet aan de vervoerder. Bij Veolia (toen nog Veolia) moest ik ook gewoon een kaartje van €2 (en nog wat) kopen voor het Duitse deel. Trouwens, als je terug gaat met lijn 44, let voor de grap even op het aantal mensen dat vanuit Duitsland bij de laateste halte in Duitsland (Horbach, Zollmuseum) uitstapt.
Tot/vanaf Zollmuseum naar Heerlen Busstation is het studentenproduct (en andere Nederlandse producten) geldig, ongeacht in welke bus je zit. Vanaf Crombacherstraat tot Aachen Hbf gelden de Duitse tarieven. Voor de halte Crombacherstraat geldt dus als laatste halte het AVV-tarief.
Spoiler: show
http://www.aseag.de/fileadmin/user_uplo ... 44_avv.pdf http://www.aseag.de/fileadmin/user_uplo ... aachen.pdf
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #21

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:Wat wordt het rustigste station van Zuid-Holland als de Hoekse Lijn uit het spoorwegnet wordt gehaald?
Waddinxveen Noord, volgens de cijfers van 2014.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #21

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef:Wat wordt het rustigste station van Zuid-Holland als de Hoekse Lijn uit het spoorwegnet wordt gehaald?
Waddinxveen Noord met 883 dagelijkse in/uitstappers in 2015 (bron: treinreiziger.nl)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Suus »

Dan zonder de cijfers van Arriva, want ik kan mij niet voorstellen dat dat station rustiger is dan een van de twee nieuwe stations in Hardinxveld of station Arkel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen #21

Bericht door Hendrik »

julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen #21

Bericht door julsteren »

Voor Zuid-Holland probeer ik wel voor de sluiting nog Hoek van Holland Strand te doen, moet die hele lijn sowieso nog. Dus dat zit wel snor.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen #21

Bericht door Visgraatmodel »

Wie is de nieuwe Engelse afroepstem van de Sprinters? Er zijn nieuwe teksten ingesproken/teksten aangepast waardoor je bij het horen van de omroep een mengelmoesje hoort van de oude (licht ruisende) omroep en de kraakheldere nieuwe omroep
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Korte vragen #21

Bericht door Bjarte »

Beide Alpen Express treinen staan al uren (>4 uur) stil op station Venlo door een aanrijding tussen Venlo en de Duitse grens. Spoor blijkt beschadigd en het is onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren. Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch? :roll:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #21

Bericht door Aking »

Och, wij hebben ooit met een Skitrein of Alpen Express de hele nacht in Maastricht op het emplacement gestaan... De volgende ochtend ging het terug naar Utrecht Centraal waarvandaan de reizigers per bus naar de sneeuw vertrokken (ongeveer 24 uur later). :X

Ik kijk dus nergens meer van op :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Bericht door Mikos »

Bjarte schreef:Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch? :roll:
Dat hangt af van de beschikbare informatie. Als de verwachting is dat de verstoring om 19.30 uur voorbij is (volgens mij heb ik zo'n eindtijd voorbij zien komen) en de treinen kort daarna kunnen passeren, zullen ze gewoon die kant opgestuurd worden. Wanneer de verstoring vervolgens langer duurt, is dat pech hebben.

Daarnaast kan het zijn dat er geen alternatief beschikbaar is om de treinen langs te sturen (geen paden beschikbaar, bijvoorbeeld) of (en dat lijkt me eerder) dat de ingehuurde machinist geen wegbekendheid heeft op het alternatief. Dan houdt het al snel op.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Korte vragen #21

Bericht door Bjarte »

Bedankt voor het antwoord Mikos! Inmiddels ook vernomen dat de storing is verholpen, de treinen rijden weer.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #21

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef:Och, wij hebben ooit met een Skitrein of Alpen Express de hele nacht in Maastricht op het emplacement gestaan... De volgende ochtend ging het terug naar Utrecht Centraal waarvandaan de reizigers per bus naar de sneeuw vertrokken (ongeveer 24 uur later). :X

Ik kijk dus nergens meer van op :')
maar wel bij hoog en laag volhouden dat treinen fantastisch zijn. :N

Ketter. :evil:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #21

Bericht door Aking »

Uiteraard ben ik die bus niet ingestapt -o-

Mijn dienst zat er op :Y
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #21

Bericht door VIRM »

Even een vraagje over de NS Reisplanner Xtra app. Als je de reisbewaking aanzet, krijg je allemaal pushberichten over een gewijzigde reis wanneer je oorspronkelijke reis vervalt door een storing of niet te halen overstap. Maar waar kun je het totaaloverzicht van je gewijzigde reis terugvinden?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #21

Bericht door Z2N »

Bjarte schreef:Beide Alpen Express treinen staan al uren (>4 uur) stil op station Venlo door een aanrijding tussen Venlo en de Duitse grens. Spoor blijkt beschadigd en het is onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren. Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch? :roll:
Voor zover ik weet reden ze beiden met een 1600-loc binnen Nederland, en dan is rijden via Emmerich geen optie meer. De locwissel moet dan dus wel in Venlo gebeuren (de meest logische route daarna), en als dan een verstoring plaatsvindt kan je dat niet zomaar wijzigen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #21

Bericht door Ronald »

Gisterenochtend zag ik in Utrecht de Krokusexpress naar Zell am See vertrekken, deze werd getrokken door een Locon-Traxx en reed dus wel via Arnhem. Erachter trouwens 16 rijtuigen met voornamelijk ontzettend oude meuk. Van dat Centralbahn-spul en dergelijke.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #21

Bericht door Aking »

:o Sinds wanneer rijden die dingen overdag?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #21

Bericht door Ronald »

Volgens mij rijdt die al een aantal jaar in opdracht van de Treinreiswinkel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten